ravbc 26.10.2012 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 Można napisać krótko: weź styropian na ścianę. Najlepiej taki, żeby połamany nie był i w miarę prosty - tani może być. Fajnie jakby był dobrze wysezonowany, ale konia z zrzędem temu, kto potrafi samodzielnie to sprawdzić. Szary styropian oszczędza tylko centymetry nie złotówki. A wełna na poddasze jes beee. Każda. Ale tu ważniejsze jest wykonanie od materiału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 26.10.2012 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 No i przeczytaj temat, żeby wiedzieć, jak klej nakładać, bo zamiast U1 będziesz miał U1 czwartych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franzelot 26.10.2012 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 Można napisać krótko: weź styropian na ścianę. Najlepiej taki, żeby połamany nie był i w miarę prosty - tani może być. Fajnie jakby był dobrze wysezonowany, ale konia z z rzędem temu, kto potrafi samodzielnie to sprawdzić. Szary styropian oszczędza tylko centymetry nie złotówki. A wełna na poddasze jes beee. Każda. Ale tu ważniejsze jest wykonanie od materiału. No i czy to tak trudno było napisać, że wełna obojętnie jaka się do ocieplenia poddasza nie nadaje? No przecież o to pytałem, czyli styro albo inny produkt. Styro też na ściany, a jak kleić płyty to już doczytałem :)No i pamiętać o wypełnieniu szczelin pomiędzy kolejnymi płytami najlepiej pianką lub klejem do płyt styro? TAK czy NIE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 26.10.2012 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 Styro też się do ocieplenia poddasza nie nadaje. Podobnie jak piana PU. Przynajmniej w pewnych warunkach. Generalnie tzw. użytkowe poddasza, to same problemy. Dlatego pisałem, że tu wykonanie jest ważniejsze od materiału.A co do klejenia styro, to na dzisiaj uważam, że optymalnie jest kleić płyty niefazowane i wypełniać łączenia pianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 26.10.2012 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2012 Do klejenie płyt najlepiej wg. mojej wiedzy na dziś. Klej - pianka pistoletowa w szczeliny też. Zwykły z worka nie nadaje się do wypełniania szczelin między płytami. Prawda jest taka Franzelot, że zrobiłeś podstawowy błąd jaki popełnia niestety wielu. Nie przemyślałeś dobrze projektu własnego domu i teraz musisz pudrować. Aby było względnie poklikaj np. do Asolta i niech policzy OZC. Przynajmniej dowiesz się czegoś o swoim domu. Najtańszym materiałem z powszechnie znanych wśród ekip wykonawczych i dostępnym w sprzedaży jest styropian. Droższa jest wełna średnio o 25%Potem PUR / PIRAerogel Jako ciekawostka - panele próżniowe. Poczytaj o proszku Pigeona. Żeby ocieplać strop poddasza użytkowego styropianem to sobie do tego trzeba dom zbudować odpowiedni. A najlepiej - wątek Robią mi trumnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawekk1980 27.10.2012 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 [ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 27.10.2012 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 Jeślili chodzi o poddasze użytkowe, to najlepiej między dachem a użytkowym zrobić spory przewiew bez względy na materiał, z ktorego chcemy zrobić użytkowe i jego ocieplenie. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie się suchej przestrzeni między pokryciem dachowym a poddaszem użytkowym . Nawet jeśli dla użytkowego jest ta wilgoć bez znaczenia ponieważ zastosowany materiał nie będzie bał sie tej wigoci, to trzeba pamiętać o drewnianych krokwiach, którym ta wigoć może skrócić kilkakrotnie czas zywotności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 27.10.2012 09:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 "Adam chodziło mi o poradę a nie odsyłanie mnie do tematu o ociepleniach, który ma ponad 60 stron, zanim się tam przebiję i znajdę co mnie interesuje będzie lato 2013. "Bez dokładnego zapoznania się z problematyką jednego słowa z sensownej porady nie zrozumiesz!Dalej jakieś brednie wyliczasz..."Czy nie można napisać krótko, styro..."NIE! No właśnie nie można!Każdy dom jest inny, a nawet jak są podobne, to inaczej stoją względem stron świata...To, co jest poprawne w jednym może być błędem w innym."a producent wełny z uporem maniak wbija Nam do głów, że ..."KAŻDY producent robi to samo i twierdzi, ze inni producenci (innych materiałów) bredzą..."Jeśli nie chcecie pomóc napiszcie od razu tylko błaga Was nie odsyłajcie mnie do innych tematów, które mają po 30-70 stron "Całe to forum to jedna wielka pomoc (no i czasem trochę bełkotu), ale że radzić można tylko "mądremu księciu" to takim powinieneś się stać!Budowanie to trudna sztuka, jak już zdążyłeś się zorientować...Zamiast zdobyć wiedzę o tym, co chcesz zbudować - zabrałeś się do roboty i wyszła buda dla psa o grubej sierści, którą TERAZ usiłujesz w pałac zamienić...Najprostsza i najskuteczniejsza a jednocześnie NIEWYKONALNA rada jest taka:Wpuść tam spychacz i zacznij raz jeszcze, ale DOBRZE!!!Cała reszta innych podejść do problemu to łatanina w porywach do pudrowania trupa... Wiem, że to, co napisałem wcale nie jest tym, co byś chciał wyczytać.Ale...Chciałeś PRAWDZIWEJ oceny sytuacji czy potakiwania, żeś genialny murator? Oprócz ocieplenia i ogrzewania jest jeszcze problem wentylacji w budowanym domu...Jak nie masz idealnie postawionej bryły, którą DA SIĘ idealnie ocieplić - pomyśl nad wykonaniem połączenia ścian i sufitów "na butelkę"Zaoszczędzi Ci to sporej porcji niespodzianek.Nad meblami, szczególnie do kuchni, powinieneś mocno się zastanowić...Wcale nie jest wszystko jedno JAK je ustawisz!!! Wiesz już o tym? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 27.10.2012 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 (edytowane) Adam DOBRZE prawi. Żeby zrozumieć że a2 + b2 = c2 Musisz zrozumieć czym jest a, b i c podniesione do kwadratu. Przenieś to na budownictwo. Jak to zrozumiesz to dalej już będzie prościej. Ty musisz zmienić podejście. Pogoda Ci sprzyja. Zamiast budować powinieneś poświecić czas na zdobywanie wiedzy jak to zrobić.. Co powinieneś i możesz w swoich warunkach zrobić. Aby wybudować dobry dom.Na tym forum znajdziesz na wiele pytań, które dopiero zadasz, odpowiedzi. Tylko musisz zacząć dokształcać się. Znajdź czas na czytanie. Dobry dom to składanka wielu elementów. Źle zrobisz jeden i przestaje być dobrze i fajnie. Pocieszające jest to, że jest możliwe zbudowanie dobrego domu. Edytowane 27 Października 2012 przez Raźny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 27.10.2012 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 Adam niestety ma rację i to jest irytujące, wiem po sobie. Wiec albo się zagłębisz albo pójdziesz w swoja strone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franzelot 27.10.2012 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2012 (edytowane) Adam może nie takiej odpowiedzi oczekiwałem (ale pewnie sam siebie oszukiwałem). Niestety jak się nie ma co się lubi... to mamy gówno Wolę odpowiedź, że mam budę dla psa i teraz w miarę możliwości trzeba to jakoś naprawić, niż że mam pałac a później ma się okazać, że to buda dla psa Po przeczytaniu kilkudziesięciu stron różnorakiego bełkotu i porad doznałem chwilowej niepoczytalności, to dlatego gadałem od rzeczy kilka postów wcześniej. Wiem, że jestem tutaj aby spróbować w jakiś sposób naprawić błędy poprzedniego inwestora. Niestety dom kupiłem w stanie surowym otwartym (był już dach tzn.dachówka Roben) no i jak to zazwyczaj bywa teraz żeby coś z tego było będę leczył syfa pudrem, bo inaczej się nie da. Jutro rano jestem w robocie cały dzień przy kompie, poczytam może coś jeszcze wywnioskuję. Oblukałem ściany, no i zaiste prawdę powiadacie, pionowe szczeliny pomiędzy porothermami aż prawie mi dziury w oczach wydłubały ((. Czeka mnie sporo roboty żeby te dziury wypełnić (( Ale to już na wiosnę. Czy ktoś już zabezpieczał dom na zimę chodzi mi o dziury od murłaty do dachu, z czego to najlepiej wykonać, żeby było w miarę tanio i solidnie. Może jakiś "paździerz" albo co w ten deseń? @Adam i inni "pomyśl nad wykonaniem połączenia ścian i sufitów "na butelkę"" - co to oznacza?? EDIT: Już wiem co to oznacza To jeszcze jedno pytanie z serii "Jak to zrobić" Na dachu od góry mam kolejno: dachówka, deski, na których są ułożone, dalej jest folia czarna (pewnie ona ma za zadanie nie wpuszczać wilgoci z góry do ocieplenia, położona jest bezpośrednio na krokwie i "przybita deskami", na których leży dachówka). I tutaj moje pytanie: Czytałem, że pomiędzy izolacją a dachem ma być szczelina powietrzna teraz, w którym miejscu ma ona się znaleźć, czy ta szczelina, która jest pomiędzy dachówką a tą membraną już wystarczy, czy miałbym wykonać kolejną szczelinę 1-3cm pomiędzy materiałem izolacyjnym a tą membraną. Czytałem tylko o tej szczelinie powietrznej ale wolę się zapytać "JESZCZE RAZ". Edytowane 28 Października 2012 przez Franzelot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 28.10.2012 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2012 Jeżeli bezpośrednio na deskowaniu masz kontrłaty, łaty i dachówkę a hydroizolacje pod deskami to masz wg. mnie problem. Podpytaj w dziale o dachach Mistrza Jana / Andrzeja Wilhelmiego. Co z tym fantem zrobić. Jako amator w kwestii dachu nie chcę Cię straszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franzelot 31.10.2012 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2012 (edytowane) Wszystko jest w porządku. Rozmawiałem na ten temat z p. Andrzejem Wilhelmi. Także nie mam problemu, ale za to mam pytanie.Chcę na zimę wypełnić przestrzeń od murłaty do dachu wełną. Czy ktoś z Was tak robił? Jak zachowuje się wtedy wełna? Wydaje mi się, że mróz i śnieg jej nie zaszkodzi a na wiosnę odparuje. Co o tym sądzicie? Ułatwiło by mi to życie bo jakieś prace mógłbym dalej w zimie wykonywać.I jaką piankę zastosować do wypełnienia szczelin pionowych w porothermie 25 pw (nisko czy wysokorozprężną)? Edytowane 1 Listopada 2012 przez Franzelot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 01.11.2012 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 Piankę kup najtańszą. Chodzi o szczelność. Z tym, że pistoletową najlepiej się dozuje. Powinieneś zachować szczelinę dla wentylacji więźby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franzelot 02.11.2012 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 (edytowane) Buda stoi już 5 lat to co powinno to się już "zwentylowało":P A takna poważnie to nie mam pełnego deskowania, jak ułożę wełnę 15 cm pomiędzy krokwie 15cm bez pozostawiania dodatkowej przerwy to wentylację mam od kontrłaty w stronę dachówki, tam se hula wiater aż miło. A teraz wracając do wypełnienia szczelin. Ile "mniej więcej" pójdzie puszek pianki? Pytam głównie tych co to robili, bo będą mieli doświadczenie praktyczne No nie wiem ile jej kupić karton czy dwa, a może pięć? A i jece jedno co może być z pianką, która utraciła termin ważności w 2007r?? Edytowane 2 Listopada 2012 przez Franzelot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franzelot 03.11.2012 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 No to dzięki za radę i odpowiedź. Wezmę ze 3 pudła od razu bo i tak teraz kładę ogrzewanie i wszystkie dziury w styro uzupełniam pianą, także idzie jej co rusz. Sprawdzę jedną tą piankę z 2007r., 5 PLN to żaden majątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziuta62 08.11.2012 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Witam fachowców od ociepleń! Mam pytanko. Na płyty do ocieplenia budynku mam taki współczynnik 0,023W/mK. Mają one 10 cm grubości. Na płyty z tego samego materiału ale o iinych grubościach jest taki sam współczynnik. Nie wiem jak mam to rozgryżć. Dom z silikatów 24cm grubości. Kto mi pomoże dobrać grubość płyt? Dzięki serdeczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziuta62 08.11.2012 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2012 Jeszcze raz ja. Doszukałam się lambda dla tych płyt o grubości 10cm to 0,021, a U to 0,21Wystarczy na nie pasywny dom, a taki w miarę ocieplony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziuta62 09.11.2012 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Dzięki za odpowiedż! Ja tylko przepisałam ze strony Kingspana. Najchętniej to bym oczekiwała odpowiedzi na takie pytanie. Co bez względu na cenę zastosowałlbyś na te 24cm silikaty. Możesz na priwa. Nam się nie śpieszy. Na zamieszkanie w tym domu mam jeszcze dokładnie 9 i pół roku. Tyle mam do emerytury. Nie będzie pasywny bo mamy wentylację grawitacyjną zupełnie świadomie. Na pierwszą warstwę scian parteru z zewnątrz i wewnątrz dalismy Isomura. Okna będą b.dobre, ale nie w warstie ocieplenia. Po prostu chcemy go dobrze ocieplić. na poddaszu planujemy między krokwiami wełnę a na to płyty gipsowo-kartonowe z ociepleniem kingspan. Mozliwe, że pomiędzy to te maty z folią aluminiową . Na podłogach na gruncie perlit /to połowa parteru/ pod resztą piwnice więc chyba jakiś kingspan tam gdzie piwnice. Ciepłe to i cienkie. Ciagle jednak nas męczy elewacja. w planach była wełna. Jak masz chwilkę czasu to podpowiedz co myslisz. Domek jest w górach.Dziękuję i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Poza 09.11.2012 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Mam strych, który zamierzam użytkować nie tylko jako "graciarnię". Zamierzam wrzucić tam wszystko co brudzi i mnie wnerwia; perkusję, sztalugi z farbami i stół do piłkarzyków;). Dach postanowiłam ocieplić wełną skalną ISOROCK. Mimo przewertowania forum i wielu przeciwników zostaje wełna. Musze ją czymś zabezpieczyć, zasłonić. Pierwsze skojarzenie folia paroizolacyjna. I tak miało być, wydawało się proste i tanie. Ale wyczytałam że ta wełna nie wymaga takiej folii, óźniej wynalazłam folie aktywne, folie z alu, itp. I znowu utknęłam w miejscu. Nie mam zamiaru montowac żadnych płyt KG czy OSB. Znacie jakiś inny sposób zabezpieczenia wełny. Nie mam komina, więc nie będę miała mozliwości wentylowania strychu. Mam tam jedno okno elewacyjne z mikrowentylacją i 2 dachowe. W lecie więc teoretycznie nie ma problemu z wentylacją, alew lecie nie będzie używany, zimą bedzie i wtedy może byc problem. Strych ma jakies 100 m2 i ponad 2 m wys. w najwyższym punkcie. Strop będzie ocieplony- jeszcze nie wiem jak. Małżonek aktualnie walczy o wyciągnięcie na strych rurki z ogrzewaniem, żeby sobie mógł ew. zamontowac grzejnik. Nie ma jakiś płyt, które mogłabym zamontować zamiast drugiej warstwy wełny (na krokwiach), a które z drugiej strony tworzyły by jakąś formę wykonczenia? Sama zwykła folia paroizolacyjna, gdyby przyjąć że to ona będzie wykończeniem strychu, będzie mnie kosztowała ponad 700 zł. Hm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.