Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

na poddaszu planujemy między krokwiami wełnę a na to płyty gipsowo-kartonowe z ociepleniem kingspan.

 

Myślałam że Kingspan ma tylko płyty dachowe (na zew.).

 

Ale już sobie znalazłam. Pewnie drogie. Ktoś z Was to może juz ma? Ale mnie skieruje na jakąś dyspute o tym?

Edytowane przez Poza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 904
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Jeszcze raz ja. Doszukałam się lambda dla tych płyt o grubości 10cm to 0,021, a U to 0,21

Wystarczy na nie pasywny dom, a taki w miarę ocieplony?

Trochę błędnych informacji zostało tu przekazanych...

U - czyli współczynnik przewodności cieplnej , w przypadku ścian warstwowych oblicza się jako odwrotność sumy oporów cieplnych poszczególnych warstw. Z tego co mi wiadomo to dla standardu pasywnego ściany muszą spełniać warunek U< 0,15 W/m2*K ( rozumiem, że o ścianie zewnętrznej mowa ?) a nie U<0,1 który jest wymagany dla podłóg na gruncie, stropodachów i dachów.

Nie do końca jest dla mnie jasny materiał ściany i jego współczynniki ( tu proszę o samodzielność ) ale obliczenie jest stosunkowo proste;

Obliczyć opór cieplny R dla każdej warstwy z wzoru R= d ( grubość warstwy (m) ) / lambda materiału

Zsumować opory wyliczone dla każdej warstwy ( można i należy wrzucić też tynki wew. i zewn. ) i wyprowadzić przewodnictwo, czyli U= 1/ R jako odwrotność oporu sumarycznego :)

Przykładowo ( bez tynków): jeżeli mamy do czynienia z bloczkami silikatowymi o orientacyjnym lambda= 0,60 to w tym przypadku:

R (s)= 0,24/0,60= 0,40 oraz R(i) = 0,10/0,021= 4,76 co daje R= 5,16 , stąd U=1/R = 0,194 ; 10 cm będzie za mało dla spełnienia wymogu dla budynków pasywnych ale i tak uzyskany parametr U spełnia standard budynku energooszczędnego.

 

Żeby znależć poszukiwaną grubość dla standardu pasywnego wychodzimy od wymaganego U=0,15, sigma R= 1 / 0,15 = 6,666, odejmując opór materiału konstrukcyjnego ( bloczków silikatowych ) mamy R (i)= 6,666 - 0,40 = 6,266, stąd d = R * lambda (i) = 6,266 * 0,021= 0,1316 m

Można przyjąć ( mając w pamięci, że pominęliśmy tynki, szczelinę powietrzną pod płytami), że płyty o grubości 13 cm pianki poliuretanowej zamkniętokomorowej ( lambda=0,021) zastosowanej na w/w ścianie spełnią warunek U=0,15 W/m2K

To świetna termoizolacja ale wymaga bardzo dobrego zwentylowania pomieszczeń i absolutnego wyeliminowania mostków cieplnych.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mat3006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie to skomplikowane! Postaram się napisać co zrozumiałam. Jeśli na moje silikaty położę 10cm kingspana to domek będzie speniał warunki energooszczędnego. Oczywiście przyjmując spełnione inne warunki, jak dobre okna, wyeliminowanie mostków cieplnych. Co oczywiście się wyklucza w przypadku domu z wentylacją grawitacyjną. Myślę, że warstwa Isomura coś tam pomoże również.

Nie znalazłam cen kingspana w Polsce wiem tylko, że maksymalna grubość jaką mają to 14cm. Nie mam pojęcia dlaczego ceny objete są tajemnicą i trzeba do nich dzwonić i osobiście rozmawiać. Mnie to zniechęciło i sprawdzam cenyw UK. Mam dostęp do taniego transportu powrotnego i chyba tak zrobię, że zakupię w UK.

Ślicznie dziękuję za obszerny wykład! Pozdrawiam!!!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
źle ci wiadomo, odsyłam do książek po ogólnie dostępną wiedzę, a gdy już się dokształcisz proszę wyedytować swój post tak żeby nie zawierał błędów i nie wprowadzał w bład

Też zwróciłem na to uwagę ;)

Jakby nie było wg tej teorii miałbym "pasywniaka" z ok.35-40kWh/m2/rok ze ściany 0,13 W/m2K ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
U<0,15 to znaczy, że max 0,15? tak czy nie?

Tak,ale nie o to chodzi.

Ściany przy U=0,15,ba przy U=0,13 nie gwarantują nam,że będziemy mieć od razu dom pasywny :)

 

Dom pasywny wyróżnia bardzo niskie zapotrzebowanie na energię do ogrzewania – poniżej 15 kWh/(m²•rok).

 

I te kWh/m2/rok są ważniejsze niż U ściany ;)

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. zrozumiałam. Teraz coś będzie z serii oddychanie domu. Mam SSO. Na wiosnę w pierwszej kolejności montujemy okna i drzwi zewnętrzne. Zostało nam rusztowanie i myślimy o zrobieniu elewacji po oknach. Tzn ocieplić , obłożyć opaskę i tynkować. I tak zostałby do następnego roku, ewntualnie coś tam grzebać w środku. Tak sobie wymyśliliśmy bo działka wygląda nieciekawie i żeby się zabrać za wyrównanie, obsypywanie to musielibyśmy składać rusztowanie, a potem znowu je montować.

Nie zakisi się nam ten dom jak go ocieplimy i taki pozamykany zostawimy? Poddasza oczywiście nie będziemy teraz ocieplać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,ale nie o to chodzi.

Ściany przy U=0,15,ba przy U=0,13 nie gwarantują nam,że będziemy mieć od razu dom pasywny :)

 

Dom pasywny wyróżnia bardzo niskie zapotrzebowanie na energię do ogrzewania – poniżej 15 kWh/(m²•rok).

 

I te kWh/m2/rok są ważniejsze niż U ściany ;)

I to jest najlepsza i słuszna odpowiedź. Jest jeszcze warunek zapotrzebowania energii elektrycznej ale nie o tym tutaj dyskusja. Współczynniki U dla przegród są wartościami pomocniczymi.

Co do uwag kolegi który mnie odsyłał do książek. Mogę prosić o podpowiedź z jakiej literatury kolega korzysta ? Bo wg moich żródeł ( a widzę, że nie tylko moich ) takie są wymagania standardu i podtrzymuję moje , pośpieszne wyliczenia. ... hm... może kolega zajmie się własnym postem w którym zalecał koleżance zastosowanie płyt o grubość 23 cm pianki PUR ZK ?!!!.

Edytowane przez mat3006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ne zrozumiałeś mnie. Mam dom bez okien i drzwi to fakt. I teraz pytam o kolejność prac. Na wiosnę wstawiamy okna i drzwi. Potem zaplanowaliśmy o ile to mozliwe ocieplenie z zewnatrz, wyłożenie dołu kamieniem, tynki na parterze i piętrze- cały czas mowa o elewcji zewnętrznej. Wywalamy rusztowanie/ które tam cały czas jest/ i zabieramy sie za działkę. wyrównywanie , obsypywanie itd. I oto mi chodzi czy tak możemy zrobić? Czy nic sie nie stanie jak dom nieużytkowany,a ocieplony bez jakichkolwiek instalacji i pozamykany mi się nie zakisi. Działka ma 11m różnicy , na stoku. i trzeba by coś z nią zrobić żeby zacząć zagospodarowywać powoli. Dlatego najpierw dom z zewnatrz, a potem wykończenie w środku. Możemy tak czy nie?

Muszę odnależć asolta żeby mi zrobił OZC. Nie wiecie jak go namierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wysuszeniem na wiór w styczniu to daleko idąca przesada.Sublimacja to przy normalnym ciśnieniu proces bardzo powolny i dla przysłowiowej cegły mało istotny.Natomiast wczesna wiosna gdy wilgotność powietrza jest niska a temperatura znacznie powyżej zera a do tego wiaterek,Wiosną jest dziewięćdziesiąt parę procent ubytku wilgoci z całej ilości wyparowującej przez zimę i wiosnę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. zrozumiałam. Teraz coś będzie z serii oddychanie domu. Mam SSO. Na wiosnę w pierwszej kolejności montujemy okna i drzwi zewnętrzne. Zostało nam rusztowanie i myślimy o zrobieniu elewacji po oknach. Tzn ocieplić , obłożyć opaskę i tynkować. I tak zostałby do następnego roku, ewntualnie coś tam grzebać w środku. Tak sobie wymyśliliśmy bo działka wygląda nieciekawie i żeby się zabrać za wyrównanie, obsypywanie to musielibyśmy składać rusztowanie, a potem znowu je montować.

Nie zakisi się nam ten dom jak go ocieplimy i taki pozamykany zostawimy? Poddasza oczywiście nie będziemy teraz ocieplać.

Izolacje termiczne ścian i dachu powinny być wykonywane dopiero po zakończeniu wewnętrznych prac mokrych takich jak tynki, wylewki itp., i przesezonowaniu. jeżeli prace te są wykonywane systemami "suchymi" to nie ma problemu. Jezeli klasycznie, na "mokro" to najlepiej wykonać je w jesieni a prace izolacyjne w nasępnym sezonie. Nigdy odwrotnie ! To klasyczny "błąd kroków". Jeżeli wykonywane w jednym sezonie to radziłym wcisnąć interwał min 2 miesiące.

To jest tylko moja opinia

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś budowałem duży drewniany dom przez 10 lat. Nic mi nie zgniło, ani nie zmarnowało, gdyż nie wstawiałem okien ani drzwi :) .

Zastanawiam sie jak to będzie, gdy ktoś się ociepli ociepleniem innym jak paroprzepuszczalne i pozostawi np dom na rok nieogrzewany, ze względu przykładowo na wyjazd do innego kraju za pracą ? teoretycznie jesli nie będzie dobrze wietrzony, to się zagrzybi. Jednak warto zapytać jak z tym jest u tych co zostawiają tak ocieplone domy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już spisałam wszystko i dziękuję za pomoc. Tego się będę trzymać.

Czyli czy się zamieszka czy nie, czy budowa trwa rok czy 5 lat ta kolejność musi być zachowana.

Ktoś tu coś pisał o aerożelu. Nie wygrałam w lotka. Wybór jest pomiędzy wełną, a kingspanem. Aerożel warto rozpatrywac dookoła okien. Ale pewnie ceny owiane tajemnicą jak na kingspan.

FlashBack ty się na emeryturę nie wybierasz w ciągu najbliższych 3 lat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalację elektryczną i ogrzewanie oraz instalację wody można montować nawet bez okien, jeśli oczywiście nie padnie łupem "nocnych złomiarzy".

Prawdopodobnie można byłoby też ocieplać ale potem przy wykańczaniu domu w środku należy go osuszać od środka bardzo intensywnie, co wniesie dodatkowy koszt. Na pewno ktoś już takie manewry przerabiał i gdzieś można o tym się dowiedzieć, jak to z tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych to powodów Ziuta ociepliłem się wełną mineralną lamelowa. Chciałem 24cm ale u nas nie produkują takiej grubości ze względów na brak zapotrzebowania na rynku. Wiem, że tam gdzie Polacy jeżdzą do "pracy", robią ocieplenia z takiej wełny nawet o grubości 30 cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak wypruli instalacę jakieś 200 metrów od mojego domu. Szef bandy zginął w wypadku samochodowym ,ale kogo to odstraszy?

Gdzieś tam rece obcinają w dalekim świecie, ale skoro nadal obcinają to tez nikogo widać nie odstrasza. Bogusław jaką masz tą wełnę lamelową? Jaka firma? No i rozumiem, że jest to materiał paroprzepuszczalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...