herakles 31.12.2012 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 No przecież taki piec grzeje 10% tego co ten szamotowy i jeszcze wężownice w nim masz, a jak go zgasisz to od razu zimno.... no to wentylacja po prostu nie ma napędu. 2-3 zdania, niewiele nie? Rozsychanie podłóg to standard nawet w dzisiejszych czasach wszędzie tam gdzie ogrzewa się grubo ponad 20*C. Kto ma "kotłownie"( ) w salonie i lubi w niej poszaleć, a do tego drewnianą podłogę doskonale o tym wie, bo jego podłoga zimą się "zmienia". Proponuję faktycznie przenieść się do wentylacji jeśli chcesz kontynuować tę dyskusję: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?114044-O-wentylacji-co-i-po-co-wzd%C5%82u%C5%BC-i-w-poprzek!/page102 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 31.12.2012 23:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 Myślę,że zamkniemy temat, razem ze starym rokiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
owp 01.01.2013 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Ja tylko nie wiem dlaczego nagrzana cegła wilgotnieje, inne materiały się na ogół suszą. Może to działa tak, ze jak piec jest zimny, to wtedy cegły wyciągają wilgoć, a po zapaleniu wysychają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jar.os 01.01.2013 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Hehe Przeczytałem wszystkie podręczniki dla zdunów wydane przez dawny Instytut Ciepłownictwa i niemal wszystko co wydano w Polsce w tym temacie po 60 roku oraz zajmuje się piecami od 10 lat. Ciekawy kiedy awansuję na "niedomorosłego" ????? ...w Polsce raczej nigdy. A no to zmienia postać rzeczy .....:Dzwracam honor ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zorfina 13.01.2013 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 Witam.To mój pierwszy post na forum, więc bardzo proszę o wyrozumiałość."Czytaczem" forum jestem od wielu miesięcy. Przygotowujemy się do budowy naszego domu, pytań mnóstwo...Oczywiście, im więcej tematów przeczytanych, tym więcej wątpliwości.Zatem - na początek - sprawa ocieplenia domu i garażu.Dom parterowy 150 m2 pow. całkowitej (parteru), poddasze użytkowe, skosy betonowe, ocieplenie ok. 50 cm. Ogrzewanie prądem (pompą ciepła?)Dom będzie budowany na ciepłej płycie grzewczej, garaż też na płycie, ale bez ocieplenia pod płytą. Przyjęliśmy "full" ocieplenie - 30 cm styropianu 0, 031. OZC jeszcze niezrobiony. Garaż będzie "przyklejony" do domu, obniżony o 15 cm, ściana między domem a garażem też ocieplona 30 cm styropianu jw.W garażu nie chcę kłaść żadnych płytek, podłoga tylko zatarta. Tynkować od wewnątrz też nie zamierzamy. Adam_mk wskazywał, jak ważne jest uszczelnienie szpar ściany domu (będzie silka/silikaty). Architekt na ocieplenie ścian garażu przewidział 10 cm styropianu. Ściany pod styropianem będą uszczelnione wg wskazań. I pytanie - czy ocieplenie ścian garażu pozwoli utrzymać tam temperaturę powyżej zera? Czy uszczelnienie szpar wewnętrznych (od środka garażu) i pomalowanie go będzie wystarczające, by utrzymać tam tę temperaturę (+ 0).Będę wdzięczna za opinię i porady.Pozdrawiamzorfina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Premier79 17.03.2013 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 WitamPytanie do fachowców:Czy ktoś stosował Cekol c-35?http://www.cekol.pl/oferta/zastosowanie-produktow/tynkowanie/cekol-c-35.html Chciałem zrobić elewację na gładko. Normalnie styropian klejony na grzbień + warstwa zbrojna (siatka + klej) i na to cekol. Potem żyrafą to potraktować. Na to jakąś dobrą farbę - jasny kolor. Chodzi mi o wytrzymałość takiego tynku. Jak to z upływem lat będzie wyglądać zakładając że wszystko będzie poprawnie wykonane.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darkob 18.03.2013 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Moim zdaniem nie ma sensu aż tak gładko bo jak drugą warstwe kleju sie packą z filcem przytrze to jest wystarczająco równo.im bardziej gladko tym bardziej przy mocnym słońcu widać nierówności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość GOSC12_3 07.07.2013 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 Witam, fajny wątek. Na pewno przeczytam go od deski do deski, ale w międzyczasie moze ktos mi pomoze.Dom ma piwnicę- nieocieploną, nieogrzewaną. Jest ona niska- około 170-180cm. Teraz robimy remont parteru. Chciałabym jakoś ocieplić stop piwnicy- pogłoge parteru. Nie chcę od strony piwnicy, bo tylko ja bym sie tam zmiesciła po remoncie, a reszta musiałaby się schylać. Strop, co udało mi sie zauważyć, to beton i wylewka. Żadnego ocieplenia. Teraz wypadałoby położyć kafle lub drewno i gotowe, ale póki jest możliwośc moze przydałoby sie ocieplić. Tylko jak? Info jakie znalazłam to 5cm styro na podłodze i 15cm pod sufitem. Ocieplany strop odpada. Czy ma sens kładzenia 5cm styro? Czy to cos da? Więcej bym nie chciała, bo to znacznie by mi zmniejszyło wysokość pokoi.Sorki za chaos, za duzo myśli w głowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 07.07.2013 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 5cm na podłogę tez ma sens.Styropiany różnią się współczynnikiem przenikania ciepła(lambda). Im mniejszy współczynnik tym cieńszy może być styropian. Trzeba więc szukać najcieplejszego styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość GOSC12_3 08.07.2013 04:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Dziękuje serdecznie za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.migotka. 20.07.2013 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Proszę, wytłumaczcie blondynce, jak poprawnie ocieplić nasze poddasze W projekcie mamy 20cm wełny na skosach, ale chcemy dać więcej - 25cm chyba będzie optymalnie (czy nie?). Krokwie mają 18cm grubości, nad nimi jest folia paroprzepuszczalna i dachówka cementowa. Czy pierwszą warstwę wełny mamy dać 18cm - tak jak krokwie, czy 15cm i zachować 2-3cm szczeliny między wełną a membraną? Znalazłam w necie, że jak jest "dobra" membrana, to powinno być ocieplenia na styk - to prawda? Mamy folię Koramic Kora Classic 3-warstwową - to jest dobrej jakości membrana, czy nie? Nad sypialniami na stryszku ( w tym "trójkącie") mamy mieć rozprowadzoną instalację do wm i rekuperator. Ponoć trzeba ocieplić wtedy cały ten stryszek - może być już cieńsza warstwa wełny, czy dalej ciągnąć 25cm? Stryszek jest niemały, więc koszty się liczą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 20.07.2013 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 "Polak potrafi" no więc kombinuje na wszystkie sposoby. Przy ociepleniach te kombinacje się słabo sprawdzają.Ocieplenie dawane między krokwie się nie sprawdza dobrze, gdyż powstają szczeliny między ociepleniem a krokwiami. Jeśli założona wełna jest prawidłowo i takie szczeliny nie powstaną z czasem, to żywotność krokiew i tak nie będzie zbyt duża w porównaniu z krokwiami mającymi dostęp do wolnego powietrza. Dlatego ocieplenie powinno być robione pod krokwiami co wiąże się z kosztem budowania wzmocnień.W Polsce grubość ocieplenia jest zawsze jakoś drażliwa dla inwestora i pamiętam rozmowy dotyczące kilku centymetrów ocieplenia na ścianach i suficie. Jednak kamery termowizyjne są bezlitosne i dlatego na świecie ocieplają dachy nawet w grubości 40 cm. Oczywiście można kombinować tak jak piszesz ale cudu termicznego nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.migotka. 20.07.2013 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 "Polak potrafi" no więc kombinuje na wszystkie sposoby. Przy ociepleniach te kombinacje się słabo sprawdzają. Ocieplenie dawane między krokwie się nie sprawdza dobrze, gdyż powstają szczeliny między ociepleniem a krokwiami. Jeśli założona wełna jest prawidłowo i takie szczeliny nie powstaną z czasem, to żywotność krokiew i tak nie będzie zbyt duża w porównaniu z krokwiami mającymi dostęp do wolnego powietrza. Dlatego ocieplenie powinno być robione pod krokwiami co wiąże się z kosztem budowania wzmocnień. W Polsce grubość ocieplenia jest zawsze jakoś drażliwa dla inwestora i pamiętam rozmowy dotyczące kilku centymetrów ocieplenia na ścianach i suficie. Jednak kamery termowizyjne są bezlitosne i dlatego na świecie ocieplają dachy nawet w grubości 40 cm. Oczywiście można kombinować tak jak piszesz ale cudu termicznego nie będzie. To do mnie? Ocieplenie będzie między krokwiami i pod nimi. Pytania moje były trzy: - Czy 25cm wełny to optymalna grubość? Nie mam aspiracji na wybudowanie domu pasywnego... Cudu termicznego też się nie spodziewam, wystarczy komfort i zachowanie zdrowego rozsądku. - Czy zachowywać szczelinę między membraną a wełną, czy nie? - I ostatnie: jak dobrać grubość ocieplenia nad sypialniami, na stryszku? Może mi pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 21.07.2013 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Już teraz chciałabyś odpowiedź na tacy i to za darmo, a forumowicze chcą popatrzeć jak opornie Ci wchodzi wiedza do głowy i proces ten obserwować. Bousław w swojej wypowiedzi zawarł potężną dawkę wiedzy aby nakierować Cię na właściwe tory. Niestety budujesz "bieda domek", jak chcesz wybudować prawdziwy dom, zacznij od lektury tego wątku od początku. Wątek ma jedyne 39 stron więc nie ma co płakać, są wątki po 400 i na nich też jedyną radą też jest ich przeczytanie. Nikt Ci nie odpowie tu na zadane pytanie, gdyż sposób jego zadania sugeruje całkowity brak zrozumienia zjawisk powstających w tej części domu z twojej strony. Przeczytaj, WARTO! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.migotka. 21.07.2013 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Już teraz chciałabyś odpowiedź na tacy i to za darmo, a forumowicze chcą popatrzeć jak opornie Ci wchodzi wiedza do głowy i proces ten obserwować. Bousław w swojej wypowiedzi zawarł potężną dawkę wiedzy aby nakierować Cię na właściwe tory. Niestety budujesz "bieda domek", jak chcesz wybudować prawdziwy dom, zacznij od lektury tego wątku od początku. Wątek ma jedyne 39 stron więc nie ma co płakać, są wątki po 400 i na nich też jedyną radą też jest ich przeczytanie. Nikt Ci nie odpowie tu na zadane pytanie, gdyż sposób jego zadania sugeruje całkowity brak zrozumienia zjawisk powstających w tej części domu z twojej strony. Przeczytaj, WARTO! Ten lekceważący ton wypowiedzi świadczy wyłącznie o twoim poziomie kultury, lub raczej jej totalnym braku. Słów mi brak... Jesteście gotowi prowadzić wielostronicowe dyskusje - za przeproszeniem - o dupie Maryni, a jak proszę o konkretną poradę, to dostaję w odpowiedzi: \" forumowicze chcą popatrzeć jak opornie Ci wchodzi wiedza do głowy" ?? Wódki z tobą nie piłam, żebyś się mógł tak do mnie zwracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.migotka. 21.07.2013 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Już teraz chciałabyś odpowiedź na tacy i to za darmo, a forumowicze chcą popatrzeć jak opornie Ci wchodzi wiedza do głowy i proces ten obserwować. Bousław w swojej wypowiedzi zawarł potężną dawkę wiedzy aby nakierować Cię na właściwe tory. Niestety budujesz "bieda domek", jak chcesz wybudować prawdziwy dom, zacznij od lektury tego wątku od początku. Wątek ma jedyne 39 stron więc nie ma co płakać, są wątki po 400 i na nich też jedyną radą też jest ich przeczytanie. Nikt Ci nie odpowie tu na zadane pytanie, gdyż sposób jego zadania sugeruje całkowity brak zrozumienia zjawisk powstających w tej części domu z twojej strony. Przeczytaj, WARTO! Ten lekceważący ton wypowiedzi świadczy wyłącznie o twoim poziomie kultury, lub raczej jej totalnym braku. Słów mi brak... Jesteście gotowi prowadzić wielostronicowe dyskusje - za przeproszeniem - o dupie Maryni, a jak proszę o konkretną poradę, to dostaję w odpowiedzi " forumowicze chcą popatrzeć jak opornie Ci wchodzi wiedza do głowy" Wódki z tobą nie piłam, żebyś się mógł tak do mnie zwracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 21.07.2013 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 Ten lekceważący ton wypowiedzi świadczy wyłącznie o twoim poziomie kultury, lub raczej jej totalnym braku. Słów mi brak... Jesteście gotowi prowadzić wielostronicowe dyskusje - za przeproszeniem - o dupie Maryni, a jak proszę o konkretną poradę, to dostaję w odpowiedzi " forumowicze chcą popatrzeć jak opornie Ci wchodzi wiedza do głowy" Wódki z tobą nie piłam, żebyś się mógł tak do mnie zwracać. Jakbym Ci powiedział jak to zrobić, to byś powiedziała, że bredzę, twój majster by utwierdził Cię w tym przekonaniu i zrobiłabyś tak jak mu wygodniej, a nie jak jest dla Ciebie najlepiej. A ja z troski o Twoją osobę i twoją kieszeń chciałem jakoś namówić Cię do poznania tej wiedzy która jest w tym wątku zawarta i troszkę niestandardowego podejścia do tematy, gdyż standardowo wykonane ocieplenie to BADZIEW. Cóż wolisz dywagować nad formą niż nad treścią, twoja sprawa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 22.07.2013 04:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Ocieplenie będzie między krokwiami i pod nimi. Pytania moje były trzy:- Czy 25cm wełny to optymalna grubość? Nie mam aspiracji na wybudowanie domu pasywnego... Cudu termicznego też się nie spodziewam, wystarczy komfort i zachowanie zdrowego rozsądku. - zależy od parametrów wełny, - Czy zachowywać szczelinę między membraną a wełną, czy nie? zawsze musi być odstęp- I ostatnie: jak dobrać grubość ocieplenia nad sypialniami, na stryszku? Aby dobrać grubość ocieplenia należy wykonać OZC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
trzydychy 22.07.2013 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 Dzień dobry. Potrzebuję porady w kilku kwestiach. Nie wiem od czego zacząć i pewnie coś poplączę, wybaczcie. Przeczytałem pół internetu i większość forum, ale nie ma to jak własny post. Mieszkam w starej kamienicy na poddaszu i do mojego mieszkania przylega strych. Obecnie przechowuję tam narzędzia, nieużywane rzeczy i wieszam pranie, przeznaczenia pomieszczenia zmieniać nie chcę. Chciałbym tylko wszystko zabudować, pomalować - byle nie wiało i nie kurzyło się tak bardzo. Nie wiem tylko jak się do tego zabrać. Kilka informacji: - brak deskowania, widać dachówkę i sporo szpar między nimi. majstry ze spółdzielni kiedyś wszystko zagipsowali od wewnątrz bo się lało i nawiewało śniegu w zimę. oczywiście dach pracuje, więc ten gips się w kilku miejscach wykruszył, stąd dziury. pomimo kilku dziur od dawna nie zaobserwowałem przecieków. - skos 16m2, sufit/strop 10m2 - brak okien, tylko wyłaz - legary szerokości 15cm załączę rysunek poglądowy. brązowym kolorem oznaczone legary, czerwonym to co chciałbym zabudować, a ten prostokąt po prawej to mieszkanie. http://img547.imageshack.us/img547/7666/4fjg.jpg co chciałbym osiągnąć: - żeby nie wiało - żeby się nie kurzyło - fajnie byłoby, gdyby w zimę dało się tam wejść w cieplejszej bluzie, a nie kurtce zimowej + strych nie będzie ogrzewany + będzie wywieszane pranie teraz do Was Panie i Panowie pytanie. 1. co na skos? z racji tego, że do zabudowy jest względnie mało - jestem w stanie zainwestować w jakąś izolacje. tylko czy to ma sens? nie chcę bawić się w stelaże, więc płyty będę kręcić do legarów. zostanie mi 15cm izolacji między krokwiami na nieogrzewanym strychu... folia, wata, folia, płyta? a jeżeli odpuścić sobie izolację, to wystarczy jakaś (jaka?) folia wiatroizolacyjna + płyta osb/gk? 2. co na sufit? na legary chciałbym płytę osb, albo deski żeby kominiarz mi nie wpadł, a od dołu przykręciłbym gk. dać jakąś (jaką?) folię pod osb/deski żeby wyłapywała ewentualne przecieki i nie lało mi się na gk? i tutaj też pozostaje mi 15 cm wolnego miejsca które mogę zapełnić. Jeżeli tak, to czym? Dać ewentualnie jak skos? Od góry – osb/deski, folia, wata, folia, gk? 3. robić coś z tymi szparami po wykruszonym gipsie? 4. na początku i końcu pomieszczenia między ścianą a krokwią mam 6cm szparę, można strzelić pianką? Także na koniec przypominam, że nie chcę żadnych domów pasywnych ani nic z tych rzeczy, ma nie wiać w zimę i nie kurzyć się. coś na wzór pomieszczenia gospodarczego, gdzie leżą narzędzia i wisi pranie. Fajnie byłoby gdyby dało się to jednak minimalnie ocieplić, bo jednak parę razy mi przez noc zamarzła woda w rurze która tym strychem jest puszczona. 5. Dobry temat wybrałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinrenew 22.07.2013 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2013 W sprawie ocieplenia poddasza polecam zaglądnąć do dziennika reraham na stronę 6 Domek nad Odrą - link: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?156296-Domek-nad-Odr%C4%85/page6&highlight=reraham Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.