mrTomo 15.02.2012 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 bardzo gruby w tej chwili masz tam U=0,9W/m2*K miło by było jak byś zjechał do U=0,3 albo U=0,2 czyli 15-20 cm grubo poniżej zdjęcia jak wygląda takie coś do samodzielnego kręcenia płyt na sufitach http://forum.muratordom.pl/showthread.php?119496-Cedryk-bez-tajemnic-czyli-jak-wybudowali%C5%9Bmy-sami-dom!!!&p=4592939&viewfull=1#post4592939 Dzięki bardzo za obliczenia i fajny link! - bo wczoraj zapomniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 15.02.2012 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 U wylicza się dzieląc lambdę przez grubość przykład: 10cm to U=0,8 W/m2*K 20cm to U=0,4 W/m2*K 50cm to U=0,16 W/m2*K Według mnie ten proszek ma niższą lambdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 15.02.2012 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Teraz o wpływie formy na treść. Styropian stosujemy w postaci płyt różnej grubości, ale zawsze równoległościennych. Łatwo się je wytwarza, transportuje, magazynuje i…sprzedaje! TRUDNO je się stosuje W TEJ POSTACI! Jest sobie ściana. Bardziej lub mniej równa i bardziej lub mniej pionowa. A do tego – bardziej lub mniej przypominająca SITKO!!! Wiele osób buduje z MAXa, porotermu i podobnych materiałów. Poziome warstwy takiej ściany się spaja zaprawą/klejem – jakimś lepiszczem. A pionowe? Zwykle składne są na „meander” czy jaki „zamek”. W tych miejscach powstaje szczelinka na wylot przez ścianę! I w efekcie – taka ściana to SITO!!! Tego „naprawić” za bardzo się nie da… Taka kiepska technologia wynikająca z dążności do budowania szybkiego i bez specjalnego wysiłku. „Sprzedaje się”, więc sens ma… Jakby budujący wiedzieli CO kupują – to by się już nie sprzedawała. Budowlańcom – wsio rybka, bo oni i tak w tym mieszkać nie będą… A robota – łatwiejsza! Do czego zmierzam? Staram się pokazać, że NIE WSZYSTKIE ŚCIANY SĄ DOBRE! Te „dziurawe” mają tą właściwość, że uruchomiona w nich zostaje KONWEKCJA. Inaczej – UNOSZENIE (ciepła). Wyobraźmy sobie teraz, ze na TAKĄ ścianę nalepiamy półmetrowej grubości płyty styropianu NA PLACKI. Mogą mieć nawet półtora metra, ale TAK położone niczego dobrze nie są w stanie termoizolować! Wiucha przez szpary w ścianach i wiucha pomiędzy ścianami a płytami styropianowymi – jak sobie tylko chce! Byle był tylko cień różnic temperatur… Rusza napęd grawitacyjny i zapłacone ciepło nam ucieka w dal… Czy jest jakiś DOBRY sposób zastosowania tych PŁYT styropianu, który sam w sobie zły nie jest? Wydaje się – że jest, CHOĆ NIKT TAK NIE ROBI!!! (ciągle nie potrafię zrozumieć – czemu?) Należałoby na samym początku uszczelnić taką ścianę, którą chcemy ocieplić PŁYTAMI (styropianu). Można sobie wyobrazić jej „zatarcie” jaką zaprawą tynkopodobną, klejem czy podobną substancją. Powinna dobrze się trzymać tej ściany, ale tynki i kleje to potrafią. Mamy więc USZCZELNIONĄ i WYGŁADZONĄ ścianę. (i trochę kasy mniej). Należałoby płyty styropianu kleić do takiej ściany cała powierzchnią, ale to mało realne z powodu kosztów. MOŻNA WIĘC kleić takie płyty po całym ich obwodzie tak, aby pomiędzy SZCZELNĄ ścianą a płytą powstała zamknięta pustka z powietrzem pozostającym W BEZRUCHU. Technika znana i stosowana – jak chodzi o samo klejenie płyt. Bez uszczelnienia ściany – mało twórcza… Do klejenia płyt styropianowych ostatnio wymyślono klej PUR. Taka mało rozprężająca się pianka pozwalająca na trwałe dolepienia płyty styropianowej do dowolnego materiału. Nakładamy po obwodzie płyty wałek tej pianki z pistoletu, dla pewności dodajemy krzyżyk na środku płyty i przykładamy do ściany. Chwilkę przytrzymujemy – i pierwsza płyta jest. UWAGA! Jeżeli nie położymy wałka piany na miejscu styku z kolejną płytą – znowu budujemy SITKO! Jeżeli położymy- to płyty zostają szczelnie sklejone i powstaje przegroda LITA, bez możliwości migracji strużek powietrza mikroszczelinami. I to jest główny cel takiego działania : Otrzymanie LITEJ warstwy termoizolacji. Teraz możecie mnie obsobaczyć i chcieć za takie pomysły zastrzelić! TYLE ROBOTY?! Ale jak się termoizolacji nie zrobi szczelnie – tak, aby odciąć KONWEKCJĘ, PRZEWODNICTWO i PROMIENIOWANIE – to się udaje a nie termoizoluje! Piana styrenowa „nie lubi” promieniowania UV. Gaśnie. DLATEGO należy ją (no, ten styropian) przed nim chronić. Nakłada się siatkę na kleju i to jest wystarczające. Adam M. W kwestii szczelności ścian jest sposób możliwy do wykonania tj. wypełnienie szczelin pionowych pianką poliuretanową ( w pistolecie ) - budując z porothermu dryfix ( bez szczelin poziomych ) wszystkie szczeliny poziome wypełniłem z obu stron ( z zewnątrz i od środka pianką ) - ok. 15000 szczelin - trochę tego było ale działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lotnik 15.02.2012 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 czy pod dachówką mogą panować takie temperatury? jak mogą, to do ocieplania między/pod krokwiami się nie nadaje... a co ze stropodachami? PS: Adamie dzięki za cierpliwość! Mogą występować takie temperatury pod ciemną blachodachówką. Podobnie jest na ciemnej elewacji od strony bardzo nasłonecznionej. Widziałem takie elewacje, gdzie tynk trzymał się na zazbrojonej siatce, a styro już nie było, lub było go tylko trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lotnik 15.02.2012 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 (edytowane) Ciekawostki p.poż. związane z ocieplaniem domu styropianowymi płytami. Tu, na tym forum, ale chyba bardzo głęboko gdzieś zakopany jest opis badania ocieplenia styropianowego ściany domu wykonany przez CNBOP. W opisie styropianu jest – że nie rozprzestrzenia ognia i jest samogasnący… Ale to wcale NIE ZAWSZE JEST PRAWDĄ!!! Stwierdzono w trakcie badań, że w warstwie do 5cm styropian JEST samogasnący. Jeżeli jednak warstwa jest grubsza, a stosuje się dużo grubsze to styropian zachowuje się w nieoczekiwany sposób! Zapalony gdzieś przy listwie startowej wypala/wytapia kanały w płytach pomiędzy ścianą a tynkiem i wtedy zaczyna działać jak komin. A ściślej – jak komin, w którym podpaliły się sadze! Błyskawicznie rozłażą się „drzewka” i tworzą „gałązki” tych kanałów a pali się jak w hutniczym piecu! W mało widoczny z zewnątrz sposób ogień rozprzestrzenia się po elewacji! Dachy zwykle są z drewna… Deskowanie, okap, więźba… BARDZO trzeba na to uważać. Ja tego nie wymyśliłem! To tu gdzieś jest i pamiętam dyskusje na ten temat… Adam M. Przykre jest to , ze nikt w to nie wierzy. Kilka razy pisałem o tym na FM ale oczywiscie niedowiarki mają swoje zdanie. A ja to widziałem nie raz z racji pracy. (badania) Niedowiarki niech tez popytają strażaków jak sie przenosi pożar na wyższe piętra w blokach a szczególnie w wierzowcach - a no przecież nie przez betonowy strop tylko po elewacji zewnętrznej która głownie jest styropianowa (do 20m) Ciśnienie wywala okno i ogień po elewacji przedostaje się na wyższe piętra i to bardzo szbko. Oczywiscie pomaga w tym styropian, szczególnie jak partacze kleją tylko na placji i jest komin. Bo styropian prócz placków powinien być klejony też obwodowo (warkocz) I kto tego nie robi jest poprostu PARTACZEM ! Najlepiej sami sobie spalcie ten niepalny styropian to uwierzycie Edytowane 15 Lutego 2012 przez lotnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.02.2012 21:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 lotnikBARDZO dziękuję za wsparcie!Może TERAZ ktoś choć chwilkę pomyśli nad tym problemem?Bo on - JEST!!! Ocieplenia ociepleniami, ale w każdym domu powinna być jakaś spora i SPRAWNA gaśnica!Łączy się z tymi grubymi warstwami styropianu nierozerwalnie! (jest tu gdzieś bardzo smutny wątek o niespodziewanej wizycie "daru Prometeusza" w nowym domu...) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 15.02.2012 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Jeśli sięgniemy pamięcią to w budownictwie kanały z pustkami powietrznymi zaczęto wypełniać materiałami ociepleniowymi m.in. styropianem, w ten sposób powstały ściany trójwarstwowe, które dziś nazywane są starą technologią budownictwa, oczywiście przez tych, którzy zbytniego pojęcia o budowaniu nie mają.Teraz pytanie: O ile procent skuteczniejszy będzie styropian zamknięty szczelnie w ścianie trójwarstwowej, od styropianu przyklejonego zewnętrznie?Pomijamy zalety ppoż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 15.02.2012 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Jeśli sięgniemy pamięcią to w budownictwie kanały z pustkami powietrznymi zaczęto wypełniać materiałami ociepleniowymi m.in. styropianem, w ten sposób powstały ściany trójwarstwowe, które dziś nazywane są starą technologią budownictwa, oczywiście przez tych, którzy zbytniego pojęcia o budowaniu nie mają. Teraz pytanie: O ile procent skuteczniejszy będzie styropian zamknięty szczelnie w ścianie trójwarstwowej, od styropianu przyklejonego zewnętrznie? Pomijamy zalety ppoż. Jeżeli przyjmiesz że w murze trójwarstwowym istnieją kotwy łaczące ściane nośną z scianą elewacyjną, które stanowią pewne mostki termiczne to nie sądzę aby była istotna różnica skuteczności steropianu ,,szczelnie zamkniętego'' w ścianie trójwarstwowej a syt=ropianem w scianie dwuwarstwowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.02.2012 22:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Te technologie mają dość różny rodowód.Część wynika z przemyśleń a część ze snobizmu...Problem w tym - jak zrobić "zimną" ścianę (ale śliczną, ceglaną) tak, aby była "ciepła".Są mniej lub bardziej udane konstrukcje... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 15.02.2012 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Można zrobić śliczną ceglaną, a nie taką zimną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.02.2012 22:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Daj DOBRĄ receptę!Chętnie ją przeanalizujemy. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 15.02.2012 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Porotherm dryfix 25 cm + wszystkie szczeliny pionowe wypełnione pianką poliuretanową ( od srodka i z zewnątrz ) + 22 styro z neoporem w dwu warstwach ( 10 + 12 cm ), + 12cm ekoklinkier ( no i niestety kotwy 4-5 na m2 długości 35 cm - koszulka plastkowa w porothermie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rupi80 15.02.2012 23:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Rozmyślam nad silką 18cm + neopor 25cm + elewacja z płytki klinkierowej ta okładzina jednak trochę waży. Pytanie: O ile zastosowanie pięknego klinkieru obniży izolacyjność neoporu (w wyniku kotwienia styro) w porównaniu z tynkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mamut 74 16.02.2012 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 styropian w ścianie 3W nigdy nie będzie ułożony szczelnie, a taka ściana też nigdy nie jest szczelna, konwekcja będzie w niej zawsze przykład: do obliczeń OZC w ścianie 3W przyjmuje się lambdę styropianu 0,045 natomiast dla ściany 2W jeżeli styropian kładziony jest szczelnie, klejony na wianki i pianowane łączenia to lambda tego samego styropianu 0,04 PS ja swoją ścianę 3W w piwnicy zrobiłem tak: siporek szary popiołowy ten bardziej odporny na wodę + 10 cm pustki zasypanej granulatem pigeona + bloczek betonowy + izolacja p-wodna i jak na razie się sprawdza piwnica ogrzewana?jaka tem. w środku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 16.02.2012 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2012 Co masz na myśli, twierdząc iż ścina 3 w nigdy nie będzie szczelna ? ( rozumiem że chodzi ci o ścianę 3 w ze szczeliną powietrzną, ale przy steropianie możesz zrobić bez szczeliny ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 17.02.2012 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Ściana dwu warstwowa też nie zawsze jest ciepła i tak samo łatwo można ją zepsuć jak trzy warstwową powiedziałbym nawet że dwuwarstwową ludzie niszczą sobie świadomie poprzez kołkowanie - foto - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 17.02.2012 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Zawsze znajdziemy błędy wykonawcze w każdym systemie. Płyta balkonowa czy to w ścianie 3- warstwowej czy też 2- warstwowej zawsze będzie mostkiem termicznym ponieważ musi być konstrukcyjnie związana ze stropem. Obrażalskim fachowcom mówimy Nie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 17.02.2012 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Ściana dwu warstwowa też nie zawsze jest ciepła i tak samo łatwo można ją zepsuć jak trzy warstwową powiedziałbym nawet że dwuwarstwową ludzie niszczą sobie świadomie poprzez kołkowanie - foto - No właśnie się zastanawiałem czy kołkować moją parterówkę. Niestety styropian będzie miał aż 25 cm ale chcę go kleić na piankę wiec chyba nie będzie potrzeby kołkowania, może tylko narożniki .... czy wcale? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 17.02.2012 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Ja jestem za kolkowaniem jeśli mur bedzie zakurzony to nawet pianka nie pomoże. Wystarczy, ze wiatr zawieje z piachem i już jest kurz a fachowcy nie zwrócą na to uwagi. Gruntowanie nie rozwiązuje problemu, chyba ze bardzo na bieżąco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 17.02.2012 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2012 Kołkuje sie chyba od jakiejś wysokości ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.