zeusrulez 22.11.2013 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 Witam serdecznie. Proszę o radę. Zaczynamy ocieplac ganek. Na razie wygląda to tak: [ATTACH=CONFIG]225860[/ATTACH] Ocieplamy wełną 15cm między krokwiami. Później zaczniemy robic sufit, który zrobimy z UW i CW, ponieważ jak widac nie uda nam się zrobic to z wieszakami ( za duza odległośc po lewej) [ATTACH=CONFIG]225861[/ATTACH]. Szerokośc ganku to 240 cm a długosc 640cm. Na tym suficie położymy jeszcze wełnę 10cm. Nie chce nam się robic stelaza, żeby do krokwi dołożyc jeszcze 10. Teraz moje pytania, czy taki bezwieszakowy stelaz wytrzyma jeszcze wełnę? Czy to w ogóle dobry pomysł, żeby tak rozkłada tą wełnę na 2 części? I czy dawac folię paroizo pod wełną na krokwiach? Z góry dziękuję za odp. Już bym się zastanawiał czy bez wełny ten stelaż wytrzyma a Ty jeszcze chcesz rzucić na to wełnę . . . Skoro sam piszesz, że Ci się nie chce hmmm . . . lepiej chyba raz dobrze zrobić i mieć z głowy . . . Dla mnie za duże wymiary pomieszczenia . . . To nie korytarz który jest wąski i krótki i dodatkowo wełna . . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szwedii 23.11.2013 00:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 (edytowane) Powiedzcie czy dobrze to liczę,chodzi o różnicę w zaoszczędzeniu kasy przy danym ociepleniu. Bierzemy pod uwagę 15centów styro o lambdzie 0,39 oraz grafit 0,31. Z OZC przy graficie U mojej ściany=0,166W/m2*K natomiast przy drugiej opcji U=0,21W/m2*K Różnica wychodzi 0,044W/m2*K Mam 200m2 ściany do ocieplenia czyli 200*0,044=8,8W/m2*K. Czyli w ciągu każdej godziny tracę o tyle więcej co daje nam na dobę 211W, a w miesiącu ok.6500W. Teraz przeliczając to na energię którą trzeba by uzupełnić to trzeba zapodć więcej o 6,5kWh w miesiącu. Będę palił węglem lub drewnem nie wiem ile dokładnie kosztuje kWh z węgla, zakładam że średnio ok. 0,2zł/kWh(wiem że tu dochodzi wartość opałowa, sprawność kotła i kilka innych rzeczy ale załóżmy te 0,2zł). Czyli 6,5kWh*0,2=1,3zł miesięcznie. Jeżeli dobrze liczę to chyba odpuszczam grafit jak nie to poprawcie mnie szybko bo na dniach muszę zamówić styropian. Pozdro Edytowane 23 Listopada 2013 przez szwedii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szwedii 23.11.2013 01:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 stopniodni nawet nie wiedziałem że taka jednostka istnieje ale tak czy siak chyba dobrze policzyłem bo podobnie by wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 23.11.2013 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 Takie pomieszczenia DAJE SIĘ ogrzewać bez doprowadzania się do ruiny finansowej. Rozumiem, że opis dotyczy piwnic przeznaczonych na pom. gospodarcze głównie. A jak dobrze ocieplić te ściany, gdy piwnica ma służyć za pomieszczenia mieszkalne, i żeby nie zbankrutować na ogrzewaniu? Czy tynki perlitowe można stosować ogólnie w całym domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 23.11.2013 09:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 "Czy tynki perlitowe można stosować ogólnie w całym domu? " No, można, tylko po co?Każdy kilogram masy wnętrz - pomaga, jak nie jest termoizolacją.To tynk na te przegrody, w których są/bywają duże gradienty temperatur.Czyli dla ścian zewnętrznych. Odgradzających wnętrza od otoczenia. Opis dotyczy tych piwnic, które inwestor UPARŁ SIĘ intensywnie wentylować.CO w piwnicy ma generować nadmiar wilgoci? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 23.11.2013 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 Czekaj, czekaj, czyli jeśli dobrze rozumiem, to piwnice posadowione głęboko w ziemi średnio najadą się na pomieszczenia mieszkalne, albo innymi słowy takie wykorzystanie pociąga za sobą pewne problemy. "CO w piwnicy ma generować nadmiar wilgoci?"U mnie mogła by być to np. pralnia, suszarnia prania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 23.11.2013 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 Należałoby tak zbudować TĘ ścianę, aby DAŁA SIĘ ogrzać POWYŻEJ punktu rosy tym nikłym powiewem CIEPŁEGO powietrza, które do niej dociera! To jak? Wzywamy spychacz i budujemy jeszcze raz tę ścianę DOBRZE? Można... jak kto taki zażarty na problem... Ale jakby kto nie chciał takiego spychacza wołać to... Należałoby BEZSPOINOWO na tej ścianie ułożyć warstwę, której ciepło właściwe jest BARDZO nikłe i ogrzać się daje nawet oddechem! A to oznacza - tynki perlitowe. A jak dobrze zaizolować od zewnątrz takie ściany? Czy dokładnie ułożony styropian hydrofobowy wystarczy? Czy z czasem pomimo dobrej izolacji przeciwwilgociowej ten styropian nie będzie tracił swoich właściwości izolacyjnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marchew 23.11.2013 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 Co robić? Należałoby tak zbudować TĘ ścianę, aby DAŁA SIĘ ogrzać POWYŻEJ punktu rosy tym nikłym powiewem CIEPŁEGO powietrza, które do niej dociera! To jak? Wzywamy spychacz i budujemy jeszcze raz tę ścianę DOBRZE? A jeśli opcja spychacz, tudzież dopiero projektujemy - to jak to zrobić dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
smarcus 24.11.2013 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Powiedzcie czy dobrze to liczę,chodzi o różnicę w zaoszczędzeniu kasy przy danym ociepleniu. Bierzemy pod uwagę 15centów styro o lambdzie 0,39 oraz grafit 0,31. Z OZC przy graficie U mojej ściany=0,166W/m2*K natomiast przy drugiej opcji U=0,21W/m2*K Różnica wychodzi 0,044W/m2*K Mam 200m2 ściany do ocieplenia czyli 200*0,044=8,8W/m2*K. Czyli w ciągu każdej godziny tracę o tyle więcej co daje nam na dobę 211W, a w miesiącu ok.6500W. Teraz przeliczając to na energię którą trzeba by uzupełnić to trzeba zapodć więcej o 6,5kWh w miesiącu. Będę palił węglem lub drewnem nie wiem ile dokładnie kosztuje kWh z węgla, zakładam że średnio ok. 0,2zł/kWh(wiem że tu dochodzi wartość opałowa, sprawność kotła i kilka innych rzeczy ale załóżmy te 0,2zł). Czyli 6,5kWh*0,2=1,3zł miesięcznie. Jeżeli dobrze liczę to chyba odpuszczam grafit jak nie to poprawcie mnie szybko bo na dniach muszę zamówić styropian. Pozdro Chyba 211W które ci wyszło musisz pomnożyć przez różnice temperatur np. 25stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szwedii 24.11.2013 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Chyba 211W które ci wyszło musisz pomnożyć przez różnice temperatur np. 25stopni Witam, a mógł byś napisać dlaczego. Ja podszedłem do tego biorąc dane z OZC, patrząc na poszczególne przegrody w tym przypadku ściana, a OZC liczy się dla warunków przy -20*C,,na ja buduje w takiej strefie, to jak przy takich warunkach tracę 0,21W/m2*K to tym bardziej mniej przy wyższych temp. i nie rozumiem dlaczego mnożyć przez różnicę temp.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
smarcus 25.11.2013 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Witam, a mógł byś napisać dlaczego. Ja podszedłem do tego biorąc dane z OZC, patrząc na poszczególne przegrody w tym przypadku ściana, a OZC liczy się dla warunków przy -20*C,,na ja buduje w takiej strefie, to jak przy takich warunkach tracę 0,21W/m2*K to tym bardziej mniej przy wyższych temp. i nie rozumiem dlaczego mnożyć przez różnicę temp.Pozdro Popatrz na jednostkę tj. W/m2*K. Różnica między styropianami wynosi jak obliczyłeś 0,044 W/m2*K tj wata/pole powierzchni*różnica temperatur i przez pole powierzchni pomnożyłeś, a przez różnice temperatur w przegrodzie nie. No ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę bo znawcą nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 25.11.2013 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 mnożysz sobie to przez liczbę stopniodni dla twojego regionu i masz średnią teoretyczną na sezon przykład: 8,8(W/m2*K)*3000=26kWh/sezon=10zł oszczędności rocznie Dokładnie, tyle że 8,8 [W/K], 3000 [k*24h] i wynik pomnożyć razy 24. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szwedii 25.11.2013 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 no to ja już zgłupłem, policzy to ktoś od początku do końca co by wszyscy byli mądrzejsi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 27.11.2013 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 (edytowane) no to ja już zgłupłem, policzy to ktoś od początku do końca co by wszyscy byli mądrzejsi. (Prawie) dobrze to policzyłeś. Tyle że nonszalancko podszedłeś do jednostek. Jak, zresztą, większość. Obliczyłeś różnicę 0,044 [W/m2*K] -> zwróć uwagę na jednostki: [1W : (1m2 * 1K)]. Czyli taka jest różnica mocy, we watach, grzałki grzejącej atmosferę, na powierzchni jednego metra i przy różnicy temperatur pomiędzy wnętrzem a zewnętrzem równej jednemu Kelwinowi (czyli również 1 stopniu Celsjusza). Pomnożyłeś to przez powierzchnię ścian (200 m2) i otrzymałeś wynik w [W/K]. Czyli cała chata, z cieńszym styropianem, ogrzewa atmosferę (traci ciepło) o 8,8 wata mocniej, ale nadal przy różnicy jednego Kelwina. Gdyby w ciągu całego roku tylko przez jedną godzinę zachodziła konieczność ogrzewania domu i różnica pomiędzy temperaturą w środku/na zewnątrz wynosiła 1 stopień Celsjusza, to otrzymałbyś wynik 8,8 [Wh] na rok. Ale takich dni jest więcej i różnica temperatur jest większa niż jeden Kelwin. I owa różnica podawana jest w tabelach w dziwacznych jednostkach - stopniodniach. Dlatego jak mnożysz przez (na przykład) 3000 [stopniodni] otrzymasz 26400 [W*dzień], a jak pomnożysz to jeszcze przez 24 [h/dzień] otrzymasz 633,6 kWh (oczywiście na rok, bo liczba 3000 dotyczy stopniodni w jednym roku). Rzecz jasna to tylko uproszczenie, bo przecież nie grzejesz jak tylko temperatura na dworze spadnie spadnie do 19st.C Zdaje się, że dla obliczenia stopniodni grzania, w Polsce, przyjmuje się temperaturę graniczną 15st.C. Zobacz tutaj (ciebie interesuje jedynie tabela nr 3): Liczba stopniodni grzania dla 26 miast Polski w 2010 EDIT: Poprawiłem linka Edytowane 28 Listopada 2013 przez pawelpiwowarczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 27.11.2013 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 (edytowane) Bierzemy pod uwagę 15centów styro o lambdzie 0,39 błąd liczbowy- jedno zero zjedzone i brak jednostki też. lambda 0,039 W/mK 200m2 ściany do ocieplenia czyli 200*0,044=8,8W/m2*K. jednostki bo kiełbasisz wyjdzie Ci 8,8 [W/K] wata na stopień ... nie zaś wartość U ... (W/m^2*K) bo tą masz 0,044 (różnicy ) pisz jednostki to ciężej będzie Ci się zgubić. razy delta średnio sezonowa ok 19 st ... to wychodzi 167,2 Wata = dziennie 4,012 kWh razy 200 dni sezonu grzewczego .. = 800 kWh .. tyle ta różnica wyniesie . Dodam że u mnie przez ściany ma tyle przechodzić co u Ciebie różnica... to nie wiem z czym się strzykasz .. A jeszcze po przeliczaniach- zwiększa się stała czasowa i skraca się sezon grzewczy- pisząc w skrócie . Zdaje się, że dla obliczenia stopniodni grzania, w Polsce, przyjmuje się temperaturę graniczną 15st.C. o ile wiem nie ma takiej, trzeba to zbilansować czy zyski wewnętrzne i słońce są w stanie utrzymać te 20st jeśli na zewnątrz jest 15 st . Stąd trzeba takie coś przeliczyć, ponieważ obcina się mikro waty, które dal domu nieizolowanego już są przy różnicy 1st ... Jeśli budynek potrzebuje 20 kW mocy przy -20 to przy 19 st traci 500 wat . A przy 15 st traci 2,5kW tyle co pasywny dom przy -20 i powierzchni 250 m^2 . czy potrzeba grzania jeśli dom traci 2,5 kW w maju ? nie ponieważ dostaje ten gratis od słońca .. z czym trudniej w budynku pasywnym w zimie, stąd strata liczbowo równą, ale zyski od słońca są różnie w maju i grudniu. Stąd tylko budynek pasywny potrzebuje okazjonalnego dogrzewania. Edytowane 27 Listopada 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 29.11.2013 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 Najlepiej było by rozważyć oba przypadki piwnic. Mi osobiście bardziej chodzi o piwnicę jako garaż, spiżarnia, pomieszczenia gospodarcze, pralnia, suszarnia prania. Niemniej chętnie bym dowiedział się także jak to wygląda, gdyby piwnica miała charakter mieszkalny. Czyli chcesz mieszkać w piwnicy i do mieszkania wjeżdżać samochodem? Na parterze pewnie będziesz miał kotłownie (kocioł w salonie dla kamuflażu zwany kominkiem) a biedne dzieciaki będą chowane na strychu (użytkowe poddasze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 30.11.2013 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2013 Czyli chcesz mieszkać w piwnicy i do mieszkania wjeżdżać samochodem? Na parterze pewnie będziesz miał kotłownie (kocioł w salonie dla kamuflażu zwany kominkiem) a biedne dzieciaki będą chowane na strychu (użytkowe poddasze) Powolutku, proszę się nie rozpędzać... Wiedzy nigdy dość. Lepiej wcześniej podpytać jak DOBRZE coś zrobić, niż później pytać jak poprawić SPAPRANE. Rozpatruję różne warianty, aby wybrać ten najlepszy dla mnie (mam jeszcze na to czas). Tak, będę miał kotłownie w salonie, i jestem świadomy plusów/minusów tego rozwiązania. Jeśli masz coś do powiedzenia w temacie to pisz konkrety, bo Twój post tu nic nie wnosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
limancjusz 10.12.2013 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Na wstępie przepraszam, że nie przeczytałem całego wątku i moje pytanie mogło już paść. Niestety czas mnie nagli dlatego spytam wprost. Mam ściany z silki 24 cm które chce ocieplić. Na warstwę ocieplenia pójdzie jeszcze ściana z cegły klinkierowej. Teraz pytanie czym to ocieplić.W projekcie mam wełnę mineralną z czarnym welonem 14 cm. Co o tym sądzicie? Może zamiast wełny jakiś styro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 11.12.2013 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Ja bym nie dawał wełny tylko styro. ściana jak tu ktoś pisał nie musi oddychać bo co inaczej umrze? Wystarczy że od wew. ma "oddychanie" Styro to szczelność bez przewiewów. Szkoda że na poddaszu nie można stosować styro zamiast wełny. Znajomi mają ocieplenie ścian z wełny i dom jest zimny. Nie słyszałem by ktoś nawet z 5-10 cm styro na ścianach narzekał na chłód.Mu też mamy silkę do tego 20 cm grafitu, ale jak piszesz 14-16 będzie najoptymalniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 11.12.2013 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Ja bym nie dawał wełny tylko styro. ściana jak tu ktoś pisał nie musi oddychać bo co inaczej umrze? Wystarczy że od wew. ma "oddychanie" Styro to szczelność bez przewiewów. Szkoda że na poddaszu nie można stosować styro zamiast wełny. Znajomi mają ocieplenie ścian z wełny i dom jest zimny. Nie słyszałem by ktoś nawet z 5-10 cm styro na ścianach narzekał na chłód. Mu też mamy silkę do tego 20 cm grafitu, ale jak piszesz 14-16 będzie najoptymalniej. Na poddaszu zamiast wełny mozna zastosowac ekofiber lub granulaty a takze pianke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.