ChłopZmazur 11.12.2013 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 Tak piankę. Na piankę ludzie nabierali się kilka lat temu. Pianka popęka przy pracującej więźbie i tyle ze szczelności. Ekofibar tak na szybko na ty forum: Ekofiber= 0,041 W/mK, Termex/też celuloza/ = 0,040 W/mK, Super Mata Isovera = 0,033 W/mK, Superrock Rockwoola= 0,035 W/mK mimo wszystko, wełna ma lepsze właściwości cieplne oraz Materiał o współczynniku 0,040-0,041, warstwa 30 cm, cena brutto ponad 10 tysięcy złotych. Taniej położę 30 cm Super Maty, o tej samej grubości, o współczynniku 0,033. granulaty także wychodzą kosmicznie drogo. Czytałem, że są już nacinane styropiany na poddasza ale póki to nowość lepiej pozostać przy wełnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 12.12.2013 04:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Poczytaj co stanie sie z welna jak nie daj boze zawilgotnieje a co z ekofibrem. Izolacja wdmuchiwana umozliwia duzo lepsza likwidacje/ograniczenie mostkow - dotyczy zarowno ekofibru jak i granulatow. Co do pianki - polecam ci watek adama_mk:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?197803-Przer%C3%B3bka-bieda-domku-krytego-wat%C4%85-na-prawdziwy-DOM ponadto:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?131823-Ekofiber-czy-granulat-we%C5%82ny-mineralnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.12.2013 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Ja bym nie dawał wełny tylko styro. ściana jak tu ktoś pisał nie musi oddychać bo co inaczej umrze? Wystarczy że od wew. ma "oddychanie" Styro to szczelność bez przewiewów. Szkoda że na poddaszu nie można stosować styro zamiast wełny. Znajomi mają ocieplenie ścian z wełny i dom jest zimny. Nie słyszałem by ktoś nawet z 5-10 cm styro na ścianach narzekał na chłód. Mu też mamy silkę do tego 20 cm grafitu, ale jak piszesz 14-16 będzie najoptymalniej. A skąd to się dzieje ? Ponieważ oddycha tak oddycha że wodą się zalewa. Dom od środka nie jest paroizolowany i 2 sezony i ocieplenia nie ma. Dopiero izolacja paro od środka w postaci farby lateksowej, spowoduje ustanie dopływu nowej pary wodnej. Szczególnie godnie działają ściany 3W starszego tupu z wełną po środku czy styropianem, supr czereśniaki pozbywają się problemu z parą wodną bo jej nie widać, dopiero trafia w nadmiarze tam gdzie jest jej za "zimno" i następuje skraplanie. Bo oddycha ... sra ... W temacie o domach szkieletowych, w tematach o ścianach .. wszędzie jakaś głupawka się zdarza. I takie krzaczki o oddychaniu. Ścianę 3 W robił bym z EPS.a ale nie jakieś 14 cm czy 12 cm tylko 20cm . To jest taki średniak przy ogrzewaniu jeszcze piecem - jak robi firma, przy samodzielnym układaniu izolacji nie ma przebacz . tylko fantazja ogranicza grubość Tak piankę. Na piankę ludzie nabierali się kilka lat temu. Pianka popęka przy pracującej więźbie i tyle ze szczelności. szczególnie jak tylko między krokwiami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ChłopZmazur 12.12.2013 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 A skąd to się dzieje ? Ponieważ oddycha tak oddycha że wodą się zalewa. Dom od środka nie jest paroizolowany i 2 sezony i ocieplenia nie ma. Dopiero izolacja paro od środka w postaci farby lateksowej, spowoduje ustanie dopływu nowej pary wodnej. Szczególnie godnie działają ściany 3W starszego tupu z wełną po środku czy styropianem, supr czereśniaki pozbywają się problemu z parą wodną bo jej nie widać, dopiero trafia w nadmiarze tam gdzie jest jej za "zimno" i następuje skraplanie. Bo oddycha ... sra Mówisz o ociepleniu wełną na ścianach zamiast styro /pogrubiłem to zdanie/? co złego jest w ścianach 3W ze styropianem w środku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
limancjusz 12.12.2013 22:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Ja już się pogubiłem to radzicie: a) izolować wełną na czarnym welonie a od środka pomalować farbą lateksową (wybrałem 14 cm Płyta Fasadowa climowool FD3/V 032) b) czy dać styro XPS w grubości też 14cm w obu przypadkach potrzebna jest szczelina wentylacyjna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cruz 23.12.2013 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2013 (edytowane) Mu też mamy silkę do tego 20 cm grafitu, ale jak piszesz 14-16 będzie najoptymalniej. Optymalnie to jest 20 cm grafitowego styro. Ja za ocieplenie jednej ściany płaciłem ~ 10000 zł z czego sam styropian kosztował ~ 3000 zł. To ja się pytam co to by była za oszczędność z zastosowania 10 cm styro? Koszt ocieplenia 20cm grafitowy styropian ~ 10000 zł Koszt ocieplenia 10cm grafitowy styropian ~ 8500 zł Chociaż w sumie jak by to przemyśleć to za oszczędzone pieniążki na styropianie można by ładny kominek kupić a i by na MP3 wystarczyło by puszczać spec veritas. Edytowane 31 Grudnia 2013 przez cruz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 24.01.2014 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2014 Nie wiem gdzie się podłączyć, więc piszę tutaj. Moja sytuacja wygląda następująco (stan surowy otwarty na płycie fundamentowej) od strony gruntu:- podbudowa - tłuczeń i piach- XPS wystający poza obrys płyty na jakieś 30-35 cm. dodatkowo opaska przeciwysadzinowa- płyta fundamentowa o grubości 25 cm- ściany Na ścianach ma być 30 cm styropianu. Wokół płyty planuję dosypać jeszcze z 10 cm gruntu ze spadkiem, na to geowłóknina i żwir. Myślę, że płyta będzie wystawała ponad ten żwir jakieś 10 cm. Pierwszy rząd ocieplenia to będzie jakiś styropian odporny na wilgoć, potem listwa kapinosowa, dalej już styropian na ścianie. pytanie - jak wysoko dawać ten styropian odporny na wilgoć? Wykonawca twierdzi, że wystarczy do poziomu górnej powierzchni płyty fundamentowej (czyli 10 cm ponad opaskę żwirową) = powyżej poziomu gruntu nie jest konieczny przy dobrym odprowadzeniu wody, ale w takim wypadku musieliby go pociąć. Ja się do tego przychylam, bo zależy mi, żeby jak nawięcej domu przykryć styropianem o lepszej lambdzie, ale zastanawiam się czy nie będzie z tego więcej szkód niż pożytku, jeśli będzie się on znajdował zaledwie 10 cm o opaski żwirowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
talar 30.01.2014 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 (edytowane) Adamie_mk w pierwszym poście napisałeś coś takiego: Ma być o ociepleniach… Ogólnie i jak leci czy ociepleniach ścian? Bo baniaki i rury też się ociepla… Stawiam tezę: TYLKO SZCZELNE DLA POWIETRZA OCIEPLENIE JEST SKUTECZNE! (takie, gdzie powietrze pozostaje w tym ociepleniu bez ruchu). Uważam, że wełną da się ocieplać, ale jest to wyjątkowo trudna sztuka. Wełna potrafi tym bardziej termoizolować im bardziej POZIOMO leży na tym, co jest ocieplane. Adam M. Przebrnąłem 46 podstron wątku i nie znalazłem rozwinięcia tej myśli w twoich wypowiedziach. Chodzi mi konkretnie o to dlaczego welna polozona w scianie jest gorsza od styropianu. Doznałem pomroczności jasnej i coś przeoczyłem (bardzo mozliwe czy na tezie się skończyło? Edytowane 30 Stycznia 2014 przez talar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 31.01.2014 19:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Diabli nadali...Na PW poszło a tu miało być...Wstaw, to inni też poczytają. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 31.01.2014 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Pewnie nikt nic nie wstawi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
talar 01.02.2014 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 juz wstawiam Odpowiedź od adam_mk "Siądź i pomyśl. Najdoskonalszą termoizolacją jest powietrze pozostające W BEZRUCHU. W wełnie/wacie jest ono umiejscowione pomiędzy włóknami, które UTRUDNIAJĄ jego ruch, ale go nie uniemożliwiają. Wyobraź sobie górną powierzchnię bardzo zimnego pudełka pokrytego watą. Tam wata się sprawdzi, bo sama Natura unieruchamia powietrze w tej wacie. A jak pudełko będzie bardzo gorące? To Natura wymusi transport ciepła z niego w tej wacie konwekcją (unoszeniem). Wata na ściance pionowej to intensyfikacja tego zjawiska. Gdyby to powietrze było zamknięte WEWNĄTRZ włókien... (ekofiber prawie że tak ma!). Co robić? Zamknąć bąbelki powietrza w jakichś "pojemniczkach". I masz... styropian. Ale on nie lubi temperatur... Rozmazuje się już blisko 100stC. Banieczki znikają... Podobnie działa perlit (poczytaj o nim). Jest ze szkła wulkanicznego, to zjeść się nie da, zimna i ciepła się nie boi tylko trzeba trochę pomyśleć jak go wsadzić tam, gdzie nam potrzeba. Ja robię z niego różne kompozyty i mnie się sprawdzają. Adam M." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
G69 01.02.2014 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 juz wstawiam Odpowiedź od adam_mk Podobnie działa perlit (poczytaj o nim). Jest ze szkła wulkanicznego, to zjeść się nie da, zimna i ciepła się nie boi tylko trzeba trochę pomyśleć jak go wsadzić tam, gdzie nam potrzeba. Ja robię z niego różne kompozyty i mnie się sprawdzają. Adam M." Jeżeli na ścianach będą stelaże i sucha zabudowa,czy dobrym pomysłem byłoby wsypanie między płytę a ścianę perlitu?Na zewnątrz ściana docieplono styropianem gr.10cm. Na razie nie wiem jak ten perlit można by wsypywać za płytę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dyzu007 23.02.2014 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 http://www.alufox.pl/. Ktoś używał i moze coś z doświadczenia o tym powiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 25.02.2014 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 co złego jest w ścianach 3W ze styropianem w środku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 25.02.2014 08:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Dobrze wykonana ściana z materiału "nośnego" i dobrze opatulona termoizolacją spełnia swoje zadanie.Oklejanie jej z zewnątrz dodatkową cegłą to dodatkowy koszt, ale też wygląd.Jak kogo stać, to nich buduje tak, jak lubi.Co w tym złego?Dla mnie - finansowanie zbędnej warstwy ściany.Zbędnej w rozumieniu "poprawnego działania " ściany. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.02.2014 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Adamie a co powiesz na pomysł kolegi kszhu?http://forum.muratordom.pl/showthread.php?223881-B%C4%99dzie-ma%C5%82y-ekonomiczny-i-tanio-koncepcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
talar 28.02.2014 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 (edytowane) Ja niestety zrobiłem wełnę w ścianach czego żałuję po przeczytaniu tego wątku. Więc dobra rada do wszystkich budujących: czytać sporo przed wybudowaniem i przed zrobieniem projektu. Czytanie w trakcie budowy nic nie daje Na pocieszenie mam jeszcze to, że na stropodachu mam styropian, więc jest lepiej niż na ścianach. Żeby było śmieszniej rozważałem styropian w ściany i już prawie byłem przekonany do niego, aż pewnego pięknego dnia, kiedy poszedłem sprawdzić co się dzieje pod papą wyłożoną jako izolacja pozioma fundamentów moim oczom ukazał się taki widok: Mrówki wykorzystały styropian jako budulec do swoich gniazd. Po przeszutrowaniu zostawał z niego biały pyłek.... No to sobie wymyśliłem, że z wełną tak nie zrobią :/ Teraz już profilaktycznie wiosną będę traktował okolice domu jakąś chemią. Dla zainteresowanych: takich miejsc w całym fundamencie było chyba z 10. Mrówki pojawiły się tam w 4 tygodnie od wybudowania....szybkie skurczybyki. Pozniej troche w google poszukałem i efekt koncowy takich ataków wyglada u innych tak Edytowane 28 Lutego 2014 przez talar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogusław_58 28.02.2014 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Kiedyś też wyhodowałem mrówki.Zakupiłem pustaki na nowy dom i złożyłem je na placu nie daleko starego domu. Populacja wzrosła, bo miała świetne warunki do budowy mrowisk w pustkach oraz szczelinach i zaatakowała też stary dom, choć nie miał żadnego ocieplenia. Po zabraniu pustaków wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rigmec 09.03.2014 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2014 Mam pytanie o tynk perlitowy. Kupilyśmy z żona stary, ponad stuletni dom. Dom przez kila lat był niezamieszkany a przez kilkadziesiat nieremontowany. Mury z kamienia bez fundamentów, zawilgocone bo przeciekał dach, komin ponad dachem zawalony etc. Grunt dokoła to gruby, rzeczny piach, poziom wody gruntowej pewnie taki sam jak rzeki czyli ok 2m ppg.Oszczędności w pierwszym roku starczyło jedynie na wymianę dachu. Zostawiliśmy dom w takim stanie na rok. Jedyna rzecza która jeszcze zrobiliśmy było zbicie tynków wewnatrz. W sumie to gdybyśmy mieli od razu pieniadze na cały remont to i tak zostawilibyśmy dom w takim stanie by zobaczyć czy w ogóle można go osuszyć. Ku naszemu zadowoleniu w kolejnym roku okazało się, że dom ładnie schnie więc ciagniemy remont dalej. Wymieniliśmy okna pozostawiajac szpary tak aby wiatr mógł swobodnie chulać wewnatrz. Usunęliśmy też podłogę (a właściwie podłogi) i zastapiliśmy ja podłoga z desek na legarach tak aby część muru pod ziemia też mogła podeschnać zanim zaizolujemy podłogę. W tym roku przyszedł czas na tynk wewnatrz i być może ocieplenie poddasza.Ponieważ mury już maja 50+ cm dodawanie jakiego kolwiek ocieplenia jest niemożliwe. Pomyślałem więc o tynkach perlitowych bo tynki i tak będa zmieniane więc można by w ten sposób poprawić komfort wewnatrz. Chodzi mi głównie o odczuwanie zimna gdy się stoi czy siedzi blisko ściany. Takie samo uczucie ma się zreszta w zamczyskach.Nie wiem jednak jak to jest z punktem rosy w takiej ścianie i nie chcę zrbić czegoś co zatrzyma wodę w ścianie.Dodam tylko, że parter w przyszłości będzie ogrzewany kaflowcem a piętro pradem. Będzie też wentylacja z rekuperacja ale taka co się z kaflowcem nie kłóci.Pomyślcie proszę nad tym i dajcie odpowiedź czy warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 10.05.2014 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 (edytowane) Witam, mam dach konstrukcji wiazarowej i powoli zabieram sie za ocieplenie drewnianego stropu. mniej wiecej koncepcja w glowie jest ale rozkminiam jeszcze problem izolacji okapu dachu. strop bedzie ocieplony 30 cm welny i tak tez chce zrobic z okapem na zewnatrz budynku. zastanawiam sie jak zrobic to poprawnie, jak zamontowac folie lub inne ustrojstwo co bedzie dobrze chronic welne od wilgoci i wiatru. Okap wyglada tak jak na zdjeciu: ja bym zrobil to tak ze na sznurkach upchalbym 30cm welny a folie paroizalacyjna przybil od spodu do wiazarow, ponizej tego podbitka. prosze doradzcie czy dobrze mysle ze inaczej sie to robi na zewnatrz domu? Pozdrawiam Edytowane 10 Maja 2014 przez flisiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.