Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 904
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Przemyśl czy jest jakaś ekonomia w ocieplaniu okapu a na dodatek trzeba wiedzieć ze ptaszki i myszy chętnie okap wybierają na mieszkanie. Najbezpieczniej jest jak okap jest odkryty i łatwy do "monitorowania".

przeciez musze to jakos ocieplic inaczej cale zimno bedzie mi wpadac do domu na poddasze poprzez ten okap. mam strop drewniany ktory bede ocieplal welna. jak nie bede ocieplal okapu to raczej bede mial duzy mostek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale tylko ze światłem ściany lub jej ociepleniem.

Dawniej też robiono okapy i często je obijano deską, żeby było ładnie. Najczęściej po jakimś czasie ozdobne wykończenie trzeba było zrywać ze względu na hodowlę w nim różnych stworów. Dziś świat jest "nowy" ale stwory mają stare upodobania i dobrze się z tym liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze musi byc wentylacja dlatego tez robilem wentylacje poddasza, ale nie przewidzialem takiego rozwiazania jak piszesz. na stropie drewnianym bede mial rozprowadzona wentylacje mechaniczna i rury musza byc dobrze zaizolowane, jak do tego wpuszcze temperatura z zewnatrz to nie bedzie to chyba dobre rozwiazanie. poza tym nie chcialbym rezygnowac z podbitki. czy moja rozwiazanie z welna w tym miejscu i folia przybita do wiazarow od spodu jest zle? moze zrezygnowac z folii aby byl lekki przeciag przez welne ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak... jak robisz sam, to masz szanse, ze to wszystko bedzie zachowane, a i tak bedzie ciezko zostawic te 3 cm. Idealnie jest, jak miedzy krokwie 20cm da sie 15cm welny - przy 18cm krokwiach i 15cm welny ta szczelina praktycznie nie istnieje. Dlatego lepiej dac membrane wysokoparoprzepuszczalna. Gorzej, jak ktos ma pelne deskowanie :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak... jak robisz sam, to masz szanse, ze to wszystko bedzie zachowane, a i tak bedzie ciezko zostawic te 3 cm. Idealnie jest, jak miedzy krokwie 20cm da sie 15cm welny - przy 18cm krokwiach i 15cm welny ta szczelina praktycznie nie istnieje. Dlatego lepiej dac membrane wysokoparoprzepuszczalna. Gorzej, jak ktos ma pelne deskowanie :(

czyli jednak sugerujecie zeby nie ocieplac okapu ? wlasnie tez sie zastanawialem jak doszczelnic szpare miedzy murlata a styro na scianie. bedzie tam przeszczen ok. 5cm bo murlata lezy na srodku wienca, wcisnac tam po prostu styropian ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak sugerujecie zeby nie ocieplac okapu ? wlasnie tez sie zastanawialem jak doszczelnic szpare miedzy murlata a styro na scianie. bedzie tam przeszczen ok. 5cm bo murlata lezy na srodku wienca, wcisnac tam po prostu styropian ?

 

nie ocieplać okapu, szkoda kasy, większego sensu to nie ma. u mnie Panowie wycinali paski ze styropianu i naklejali na murłatę (tak że licowało się to ze nieocieploną ścianą), potem styropian ze ściany pociągnięty prawie pod membranę (zostawiali około 3 cm) wycinając górę pod odpowiednim kątem (dachu). z góry murłatę przykryję jakąś dobrą wełną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ocieplać okapu, szkoda kasy, większego sensu to nie ma. u mnie Panowie wycinali paski ze styropianu i naklejali na murłatę (tak że licowało się to ze nieocieploną ścianą), potem styropian ze ściany pociągnięty prawie pod membranę (zostawiali około 3 cm) wycinając górę pod odpowiednim kątem (dachu). z góry murłatę przykryję jakąś dobrą wełną.

 

cos takiego ? :

F6yP0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. tylko ja mam klasyczną więźbę, więc wygląda trochę inaczej, bo u mnie skos dachu (krokwie pod kątem 30 stopni) opiera się bezpośrednio na murłacie.

kurcze no wlasnie to jest chyba zasadnicza roznica bo ja w takim rozwiazaniu zostawiam spore dziury. u mnie miedzy murlata a dachem jest duza przerwa ( nie mierzylem ale bedzie ok. 30 cm ( tak mi wychodzi z tg 30 st :p ). wiec o tyle musialbym wydluzyc izolacja sciany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ocieplać okapu, szkoda kasy, większego sensu to nie ma. u mnie Panowie wycinali paski ze styropianu i naklejali na murłatę (tak że licowało się to ze nieocieploną ścianą), potem styropian ze ściany pociągnięty prawie pod membranę (zostawiali około 3 cm) wycinając górę pod odpowiednim kątem (dachu). z góry murłatę przykryję jakąś dobrą wełną.

u mnie identycznie właśnie robią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze no wlasnie to jest chyba zasadnicza roznica bo ja w takim rozwiazaniu zostawiam spore dziury. u mnie miedzy murlata a dachem jest duza przerwa ( nie mierzylem ale bedzie ok. 30 cm ( tak mi wychodzi z tg 30 st :p ). wiec o tyle musialbym wydluzyc izolacja sciany...

 

najważniejsze to zachować ciągłość izolacji ściana-strop. można wydłużyć izolację stropu i nałożyć na izolację ściany, tak jak w Twojej pierwszej propozycji, ale nie ma sensu ocieplać okapu pod podbitką. dołożyłbym jeszcze 10 cm wełny na poddasze, żeby było cieplej, a przy okazji ta dziura by się zmniejszyła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...