Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Potrzebna pomoc-remont i nowa instalacja grzewcza :(

BartekNT

Recommended Posts

Witam. Nie wiem czy podobny temat był poruszany-jeśli tak to proszę o linka.Za jakieś 3 miesiące rozpoczynam remont mieszkania.Zakładam ogrzewanie gazowe, rozmawiałem z kilkoma fachmanami i różne opinie słyszę-jedni doradzają wymianę obecnej instalacji grzewczej CO-że niby za duża średnica obecnych rur co ma w przyszłości zwiększyć zużycie gazu w celu ich ogrzania...Czy to prawda?Czy będzie to miało duży wpływ na przyszłe rachunki w 70m mieszkaniu?Wydaje mi się,iż ktoś po prostu chce troszkę więcej zarobić..Zaznaczam iż jestem laikiem w tej dziedzinie.Drugie moje pytanie brzmi- Czy jest jakiś sposób-nie kując ścian na sprawdzenie w którym miejscu idą rury? Czy jest to w ogóle możliwe? Nie posiadając planu obecnej instalacji.Bardzo dziękuje za wszelkie odpowiedzi-może być tu lub pw. Pozdrawiam

Nie napisałeś nic o obecnej instalacji - jaki kocioł( może zasilanie z sieci miejskiej, lub węzła CO ?), jakie przekroje rur i z czego ?

Z tekstu wynika że część instalacji jest schowana w ścian, ale czy przypadkiem nie jest to instalacja wodociągowa, a nie CO ?

Rury do grzejników idą z reguły po ścianach przy podłodze, lub po posadzce i są przykryte podłogą.

Co do lokalizacji rur, to o ile są metalowe, można spróbować detektora metalu - są takie do lokalizacji przewodów elektrycznych w ścianach.

Tu już musisz sam poszukać w necie, bo osobiście nie miałem do czynienia z problemem.