Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wadliwy towar a odpowiedzialność sprzedawcy - problem ???


Focus_M

Recommended Posts

Witam,

 

mam następujący problem: kupiłem wannę akrylową w salonie łazienek, wanna okazała się wadliwa - jest pęknięcie na długości ok 5 cm. Niestety wada wyszła 'po czasie', dopiero po obudowaniu wanny i ściągnięciu oryginalnej folii ochronnej (wcześniej folia była cały czas założona żeby uniknąć porysowania wanny podczas urządzania łazienki). Po zgłoszeniu wady był na budowie przedstawiciel producenta (Cersanit) który reklamacji nie uznał ponieważ wady mechaniczne nie podlegają reklamacji.

Ponieważ wanna jest już obudowana jedynym wyjściem wydaje się być regeneracja zestawem naprawczym do akrylu.

Uważam iż salon powinien być odpowiedzialny za tą naprawę, ale dział reklamacji w salonie stwierdził, że również nie ponoszą odpowiedzialności za tą wadę.

 

Co mogę jeszcze zrobić w tej sytuacji ? Czy sprzedawca ponosi jakąś odpowiedzialność tutaj (rękojmia itp. ..?) ?

Zanim sam będę zmuszony to wykonać, chcę sprawdzić wszystkie możliwości. Uchylanie się od odpowiedzialności i podejście sprzedawcy i producenta jest denerwujące i uważam że klienci powinni walczyć o swoje.

 

Czekam na rady i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takiej sytuacji nie udowodnisz winy salonowi ani producentowi.Jeśli wada jest mechaniczna to faktycznie mogła powstać zarówno podczas transportu jak i montażu.Teraz do tego nie dojdziesz. Spokojnie zrobisz to sam bez problemów.Oto link z instrukcja:

http://olazience.pl/montaz-lazienki-cersanit/22-jak-naprawic-ryse-dziure-lub-pekniecie-na-wannie-akrylowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzenia mechaniczne nie podlegają reklamacji ani przez producenta ani przez sklep. Jeśli kupowałeś towar w sklepie i sam go odbierałeś, to powinieneś towar dokładnie sprawdzić, gdyż później nie udowodnisz w sklepie że uszkodzenie powstało przed zakupem. Czyli sklep będzie twierdzil że uszkodzenie powstało u konsumenta. Jeżeli towar kupiłeś w sklepie i został on do ciebie przywieziony, to tak samo powinieneś sprawdzić towar przy kierowcy, i jeżeli byłby wadliwy odmowić przyjęcia towaru. Teraz niestety nic nie wywalczysz, chyba że uda ci się udowodnić w sklepie że uszkodzenie było już przed zakupem- a tego niestety raczej nie jesteś w stanie udowodnić.

 

Niestety ale konsumenci muszą sprawdzać towar pod kątem uszkodzeń mechanicznych w sklepie, gdyż po odejściu od "kasy" wszelkie uszkodzenia będą traktowane jak uszkodzenie mechaniczne spowodowane przez kupującego. Jeżeli jakiś sklep wymienia taki towar to tylko ze swojej dobrej woli aby uchronić dobre imię sklepu.

Możesz spróbować wpłynąć na sklep iż dla ich dobrej opinii, powinno im zależeć na załatwieniu tej reklamacji pozytywnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ wanna jest już obudowana jedynym wyjściem wydaje się być regeneracja zestawem naprawczym do akrylu.

Uważam iż salon powinien być odpowiedzialny za tą naprawę, ale dział reklamacji w salonie stwierdził, że również nie ponoszą odpowiedzialności za tą wadę.

 

Oto odpowiedź jak salonowi zależy na opinii.z drugiej jednak strony salon może mieć takich przypadków multum i jeśli za każdym razem by "pomagał" klientom na własny koszt mogło by być dla niego bardzo kosztowne.Mimo wszystko powinno się klienta uczulić na to aby dokładnie oglądał towar zanim go odbierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...