Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grafitowy styropian, kołkowanie?


edgar184

Recommended Posts

Witam

Ja właśnie zamówiłem styropian grafitowy, w hurtowni powiedzieli mi że trzeba używać lepszej chemii do klejenia.

Czy to prawda? Np. Firma Weber ma w swojej ofercie kleje do styropianu grafitowego.

Drodzy forumowicze proszę o porady, jaki klej zastosować.

 

A TYTAN EOS, albo coś w tym stylu?

Też sam planuję przyklejać styropian grafitowy 20 cm na ten klej bez kołkowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam podpinam sie do tej dyskusij my jestesmy na etapie wyboru styropianu i myślimy o termoorganice na elewacje te w kropki gr.14 i i nasz wykonawca powiedział że jednak kołkowa:eek:nie stanowi większe zabezpieczenie niż sam klej. Zeby potem wam się nie zrobiło tak jak widziałam jednego razu że pod wpływem dużego wiatru odpadła cała ściana ułożonego styropianu zostały same mury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zgodnie z aprobatą producenta styropianu, wtedy nie będziesz miał problemu z ewentualną reklamacją. Każde odstępstwo to powód do nie uznania reklamacji. Aprobaty przeważnie są dostępne na stronach int. producentów

 

Przypilnować trzeba tez wykonawce by płyty były klejone nie tylko na placki ale też obwodowo!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołkowanie jest obligatoryjne w budynkach powyżej 8m wysokości - szczególnie jeśli chodzi o naroża budynku. W innych przypadkach wynika tylko z tego że produceci kleju chcą się ustrzec przed kłopotami wynikłymi z marnej jakości kleju oraz błędów wykonawczych. Prosty test na klej: przyklej kawałek styropianu EPS 100 do ścany i spróbuj go oderwać po 2 tygodniach. Jeśli rozerwiesz spoinę, oderwiesz klej od płyty wtedy zmiń klej albo kołkuj. Jeś rozwiesz płytę a pozostałości ze ściany mozna zeskrobać za pomocą siekiery to oznacza że kołkowanie nie będzie potrzebne. Oczywiście przy zachowaniu wysokości jak wyzej oraz odpowiednim nałożeniu kleju:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSqPYkBGjUywVT4bY9uZ_RAK7u4ybmhDvFG2bvTS4qBu3WQcOu7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na rysunki zamieszczone przez Coulington,a i nie daj sobie wmówić że klejenie obwodowe (wałek, warkocz, różnie mówią wykonawcy) nie jest potrzebne. Wykonawca najchętniej by kleił jak na rys b tylko bez wałka po obwodzie płyty, na same placki a to błąd, mogą sie tłumaczyć ze to po to by wilgoć spływała , nie słuchaj tego i klej jak na zdjęciach (najbardziej typowe to rys b przy normalnym kleju do styropianu)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A TYTAN EOS, albo coś w tym stylu?

Też sam planuję przyklejać styropian grafitowy 20 cm na ten klej bez kołkowania

 

Ciekawa propozycja, a jak cenowo wychodzi taka 1 puszka kleju?

 

Tylko powiem szczerze że nie znalazłem informacji czy można kleić tym klejem styropian grafitowy

Edytowane przez Michal_Kamilka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można. Ostatnio widziałem elewację (ok 8 m wysokości) gdzie styropian był przyklejony na pianę. Ciekowostka taka że podłożem była blacha stalowa. Trzyma jak cholera. Na początku miała być kołokowana ale po próbach zrezygnowano z łączników mechanicznych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Drogich Forumowiczów,

Pragnę zauważyć, że podobny wątek już był i zastanawialiśmy się nad tym jakiego kleju można użyć do klejenia styropianu grafitowego.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?167486-Grafitowy-styropian-jakiego-kleju-u%C5%BCyli%C5%9Bcie&p=5135134#post5135134

Co do kołkowania to wygląda to dokładnie tak samo jak w przypadku styropianu białego. Czyli istnieje możliwość klejenia wyłącznie na zaprawę przy założeniu odpowiedniej nośności podłoża tj. 80kPa oraz ocieplania budynków o wysokości do 12m. Oczywiście wszystko to jest również uzależnione od rodzaju budynku, jego usytuowania itd. Biorąc jednak pod uwagę duże korzyści wynikające z dodatkowego zamocowania w porównaniu do szkód jaki mogły by powstać na skutek odspojenia się całego docieplenia zaleca się standardowo stosować 4 łączniki na m2 tj. 2 na płytę. Dodatkowo ważne jest odpowiednie nałożenie kleju na płyty czyli stosowanie metody "obwodowo-punktowej" tzn. obwódka + 3 placki - zasada klej powinien zajmować co najmniej 40% powierzchni płyty. Kolejnym, b. ważnym elementem, na który powinniśmy zwrócić szczególną uwagę jest zabezpieczenie przyklejonych płyt przed wysoką temp. od promieniowania UV. Mam na myśli unikanie w trakcie prac silnego nasłonecznienia oraz stosowanie siatek osłonowych na rusztowaniach. Ciemny kolor płyt powoduje, że podczas słonecznej pogody szybko i znacznie się nagrzewają co powoduje powstanie naprężeń wewnętrznych prowadzących do ich odkształcenia oraz w efekcie odspojenia od warstwy wiążącego kleju. Wygląda to tak, że klej zostaje na ścianie a płyty są na ziemi.

Dlatego też zwracam na to szczególną uwagę.

 

W razie dodatkowych pytań jestem do dyspozycji.

 

Serdecznie pozdrawiam

Adam Kamianowski

Specjalista ds Technicznych FAST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Drogich Forumowiczów,

Pragnę zauważyć, że podobny wątek już był i zastanawialiśmy się nad tym jakiego kleju można użyć do klejenia styropianu grafitowego.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?167486-Grafitowy-styropian-jakiego-kleju-u%C5%BCyli%C5%9Bcie&p=5135134#post5135134

Co do kołkowania to wygląda to dokładnie tak samo jak w przypadku styropianu białego. Czyli istnieje możliwość klejenia wyłącznie na zaprawę przy założeniu odpowiedniej nośności podłoża tj. 80kPa oraz ocieplania budynków o wysokości do 12m. Oczywiście wszystko to jest również uzależnione od rodzaju budynku, jego usytuowania itd. Biorąc jednak pod uwagę duże korzyści wynikające z dodatkowego zamocowania w porównaniu do szkód jaki mogły by powstać na skutek odspojenia się całego docieplenia zaleca się standardowo stosować 4 łączniki na m2 tj. 2 na płytę. Dodatkowo ważne jest odpowiednie nałożenie kleju na płyty czyli stosowanie metody "obwodowo-punktowej" tzn. obwódka + 3 placki - zasada klej powinien zajmować co najmniej 40% powierzchni płyty. Kolejnym, b. ważnym elementem, na który powinniśmy zwrócić szczególną uwagę jest zabezpieczenie przyklejonych płyt przed wysoką temp. od promieniowania UV. Mam na myśli unikanie w trakcie prac silnego nasłonecznienia oraz stosowanie siatek osłonowych na rusztowaniach. Ciemny kolor płyt powoduje, że podczas słonecznej pogody szybko i znacznie się nagrzewają co powoduje powstanie naprężeń wewnętrznych prowadzących do ich odkształcenia oraz w efekcie odspojenia od warstwy wiążącego kleju. Wygląda to tak, że klej zostaje na ścianie a płyty są na ziemi.

Dlatego też zwracam na to szczególną uwagę.

 

W razie dodatkowych pytań jestem do dyspozycji.

 

Serdecznie pozdrawiam

Adam Kamianowski

Specjalista ds Technicznych FAST

 

Również dziękuję za odpowiedź, dobrze że Pan zwrócił uwagę na nasłonecznienie podczas klejenia.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...