Barbarosa 02.03.2013 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 We wtorek mam spotkanie z dekarzem, podczas którego będę musiała podjąć decyzję na temat deski czołowej (okapowej). Dach jest deskowany (bez podbitki) i pokryty papą. Docelowo będzie miał następujące warstwy (od góry): dachówka, łaty (4 cm, pierwsza od okapu 6 cm), kontrłaty (2,5 cm), izolacja (papa 0,5 cm), deskowanie (2,5 cm), w miejscach widocznych boazeria (2 cm), krokwie (20 cm, czoło 16 cm w pionie, 12 cm w poziomie), murłata (14 cm). Między krokwiami (pod deskowaniem): pustka wentylacyjna (2 cm), ocieplenie wełną (18 cm). http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=173984&d=1362244859 Czy w tym przypadku znajdzie zastosowanie deska czołowa, a jeśli tak to o jakich wymiarach? Czy nad rynną założyć grzebień (wróblówkę)? Czy mogą mnie czekać jeszcze jakieś niespodzianki związane z wykończeniem dachu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 03.03.2013 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Deska 16 cm x 32-40mm. Zależy jaka dachówka , jeśli płaska to bez wróblówki . Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbarosa 03.03.2013 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Dachówka ceramiczna Röben Piemont Tobago. Rynny PCV Nicoll. Czyli deska czołowa powinna się pojawić i zasłonić całe czoło krokwi. Opad, skropliny i ewentualne przecieki wyprowadzone zostaną ponad rynnę. http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=174152&d=1362331901 Mam jedno "ale". Zdecydowałam się nie robić podbitki, krokwie są ładnie wyeksponowane. Nie chciałabym zasłaniać całego ich czoła. Niech będzie je trochę widać na tle elewacji. Czy można zmniejszyć wysokość deski czołowej do wymaganego minimum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 03.03.2013 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Można zrobić bez deski czołowej , ale wtedy uchwyty rynnowe muszą być z wierzchu ( dla słabego fachowca trudności z ustawieniem spadku ) . Solidna deska okapowa. Wprowadzenie skroplin na pas nadrynnowy jest pracochłonne , powoduje powstanie tzw. kieszeni i zastoin. W Twoim przypadku wystarczy dać mały kapinosik za rynną wsunięty pod papę. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 03.03.2013 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 Pierwsza łata nie powinna być na sztorc tylko normalne a na pasie nadrynnowym kratka wentylacyjna. Deska okapowa powinna być strugana jak nie będą do niej mocowane haki to grubość obojętna. Najlepiej bez tej deski i haki dokrokwiowe a wówczas pierwsza łata może być na sztorc należy natomiast osłonić okap taśmą perforowaną. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbarosa 06.03.2013 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 Jestem po spotkaniu. Wyszło na to, że mieli Panowie rację. Dekarz zaproponował rynnę na hakach. Pod spodem chciał dać deskę, ale nie zgodziłam się z obawy o wentylację oraz z chęci wyeksponowania krokwi. Prawdopodobnie będzie to wyglądało jak na rysunku poniżej: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=174768&d=1362601636 Na rysunku nie ujęto obróbki blacharskiej, ponieważ nie ma pewności jak zostanie ukształtowana. Pojawiły się natomiast haki oraz taśma perforowana PCV (12 zł brutto / mb), która zasłoni pas podrynnowy oraz zapewni prawidłową wentylację połaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 07.03.2013 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2013 Teoretycznie przy takim rozwiązaniu pasa nadrynnowego mogłoby nie być. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbarosa 08.03.2013 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Zgadzam się, u mojej babci nie było żadnej obróbki blacharskiej okapu i dach funkcjonował prawie 70 lat. Działałby pewnie jeszcze dłużej, ale nowe pokolenie postanowiło wymienić dach na nowy - współczesny. W tym przypadku Pimont nieco faluje na łączeniach, więc pas nadrynnowy i wróblówka pojawi się. Poniżej powiększenie szczegółu okapu, bez deski czołowej. Obejrzałam to w praktyce na budowie i sądzę, że będzie wyglądać estetycznie. Prace ruszyły, ale zostaną pewnie przerwane ze względu na niespodziewany powrót zimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 08.03.2013 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Rynny mocowane do .... , no właśnie do czego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 08.03.2013 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Pewnie do łaty:) Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hokejgk1 08.03.2013 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 A Mi się nasuwa pytanie, czy w przypadku wentylacji ppołaci (pomiedzy dachówka - papa) przy zastosowaniu grzebienia okapu z kratką wentylacyjną należy ją zabezpieczyć przed owadami !? Ma dość spore dziury ta kratka :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.03.2013 23:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Nie ma żadnej szansy zabezpieczenia przed owadami i przy papie nie też żądnej potrzeby. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbarosa 09.03.2013 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 Jeżeli hokejgk1 pytałeś o mój przypadek, to rynny osadzone są w hakach, które przymocowano do łaty okapowej za pośrednictwem metalowych płaskowników wygiętych pod kątem połaci i umożliwiających regulację wysokości. Razem to wygląda w przybliżeniu tak: W kwestii grzebienia z kratką również miałam obawy, dlatego ucieszyłam się gdy dekarz zaproponował ułożyć dachówkę na samym grzebieniu, a główną wentylację połaci przenieść w pas podrynnowy. W przeciwnym razie nałożyłabym jakąś siatkę na tą kratkę. Jest jeszcze inna kwestia. Wątpię, aby pod dachówką panowały korzystne warunki (szczególnie w okresie lata) dla rozwoju owadów. Przy ciemnej dachówce, będzie tam po prostu piekarnik. A w zimie większość paskudztwa zawiesza działalność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.03.2013 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 No właśnie aby była odpowiednia wentylacja powinien być grzebień z kratką wentylacyjną (odpowiedni przekrój wlotowy) a nie sam grzebień. Grzebień też nie jest przeszkodą dla owadów. Natomiast osy potrafią zrobić spustoszenie w folii dachowej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 21.05.2013 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Witam, u mnie przy dachu pojawil sie nastepujacy problem. goscie z firmy ktorzy robili wiazary zaproponowali mi aby deski czolowej nie obijac zadna blacha ani plytkami tylko zostawic gola deske i na jej gorze zamonotwac rynne. takie rozwiazanie projektuje pracownia z500 w swoich projektach. np. taki dom: http://z500.pl/projekt/Z273_a,Powiekszona-wersja-projektu-z273-z-kotlownia-na-ekogroszek.html . W sumie spodobalo nam sie takie rozwiazanie i zamowilismy deski czolowe o grubosci 32mm. Jednak dekarz ktory aktualnie kryje nam dach wyrazil swoje obawy ze deski ktore kupilsmy stosunkowe swieze ( nie wysuszone) beda sie rozsychac na dachu przez co pojawi sie za jakis czas problem z nimi i nie bedzie to fajnie wygladac. Co myslicie na ten temat takiego rozwiazania? da sie dobrze zabezpieczyc te deski czy lepiej obic blacha ? rozumiem ze jak zamontuje rynny to ciezko bedzie juz cokolwiek potem poprawic. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 21.05.2013 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Przy tak małym spadku dachu ,okap wymaga wyjątkowej staranności wykonania. Warto zamontować pas podrynnowy wywinięty na połać. Uniknie się niemiłych rzeczy przy topniejącym śniegu. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 21.05.2013 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 ... da sie dobrze zabezpieczyc te deski ... Da się oczywiście dobrą lakierobejcą. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 21.05.2013 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 Tak jak w tej realizacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 22.05.2013 04:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 Ale prawdopodobnie przy znacznej jak widać ekspozycji na światło, deszcz, śnieg i mróz po kilku latach będzie wymagała renowacji ( ale cóż samo życie prawie wszystko jak nowe to ładne a potem trzeba nieco poprawiać ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 22.05.2013 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 ja sie tylko martwie jak to bedzie wygladac na laczeniach. mam laczenia w poziomie i pionie poniewaz mam dwie deski 16cm i 14cm i bede montowane jedna pod druga. I teraz sie zastanawiam jak to bedzie pozniej wygladac na laczeniach. wczesniej o tym nie myslalem ale dekarz dal mi temat do myslenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.