amator5000 11.06.2012 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2012 Tak, paliłem w kozie w trakcie budowy. Jeżeli chodzi o oszczędność, to dziwnym trafem w projekcie nie został uwzględniony komin na parterze... Ten sam przypadek zauważyłem u innego forumowicza, który prowadził dziennik budowy i ma ten sam projekt. Jeden fachowiec, który to oglądał zaproponował mi właśnie takie rozwiązanie. Na górze chciałem zamontować strażaka, tak żeby nie lało się do środka. Jakie konsekwencje mogą być jeżeli wkład podłączymy za pomocą przejścia kwadrat-koło bezpośrednio do komina ? Czy ktoś spotkał się już z takim rozwiązaniem ? Rozkładam ręce, bo żaden fachowiec nie ma sprawdzonego i sensownego rozwiązania, a pchanie rury w komin to dodatkowy koszt rzędu 3 tys. zł...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 12.06.2012 04:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 Tak, paliłem w kozie w trakcie budowy. Jeżeli chodzi o oszczędność, to dziwnym trafem w projekcie nie został uwzględniony komin na parterze... Ten sam przypadek zauważyłem u innego forumowicza, który prowadził dziennik budowy i ma ten sam projekt. Jeden fachowiec, który to oglądał zaproponował mi właśnie takie rozwiązanie. Na górze chciałem zamontować strażaka, tak żeby nie lało się do środka. Jakie konsekwencje mogą być jeżeli wkład podłączymy za pomocą przejścia kwadrat-koło bezpośrednio do komina ? Czy ktoś spotkał się już z takim rozwiązaniem ? Rozkładam ręce, bo żaden fachowiec nie ma sprawdzonego i sensownego rozwiązania, a pchanie rury w komin to dodatkowy koszt rzędu 3 tys. zł... Pozdrawiam Jeśli nie będziesz wymyślał "cudownych" rur, np żaroodpornych, tylko dasz takie które sprawdziły sie w branży kominkowej, cena za same rury nie przekroczy 1000 zł. Mówię o rurach ze stali 1.4404, grubości 0,6 mm. Przeżyją Ciebie i te żaroodporne. Rury na całej długości to jedyny sposób, by zapomnieć o kłopotach. Połączenie rury bezpośrednio z kominem jest wykonalne, ale musi być niezwykle szczelne. Praktycznie jest to nie wykonalne przez amatora, bo jakbyś nie zrobił, rura ma skłonności do rozszerzania się i miejsce to będzie zawsze luźne. Konsekwencje to sadza w kominku. A tak przy okazji. Masz dzięki temu możliwość wykonania całkiem sprytnego podłączenia kominka. Przestań tylko rozpaczać. Jeśli włożysz cienkie rury, nie będą się oklejać sadzą, podłączając do nich wkład pod ostrym kątem i rury do środka, pozwolisz wszystkim zanieczyszczeniom spadać na dół do wkładu, a nie do wyczystki. Unikniesz niebezpieczeństwa zaniedbanej wyczystki, brudu w innym miejscu no i kominiarz będzie Ci potrzebny tylko do corocznego przeglądu. W miejscu w którym ustawisz wkład, byłby komin, który zmusiłby Cie do wyjścia z kominkiem głęboko w pokój, czyli zyskałeś miejsce w salonie. Niejeden forumowicz by tak chciał mieć. Takie rozwiązanie ma same zalety, pod warunkiem, że nie pokpisz sprawy, np chcąc zaoszczędzić 1000 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amator5000 12.06.2012 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2012 Jaką średnicę rury miałbym zastosować ? Czy ze względu na mniejszy przekrój w porównaniu z wkładem nie będą się cofać spaliny ? Czy mamy na forum fachowca z małopolski, który podjąłby się realizacji tego tematu wraz z montażem całego kominka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Anett i Artur 19.06.2012 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 Ostrożnie ze zwężaniem średnicy, żebyś nie miał małej cofki spalin przy otwieraniu kominka, dobór średnicy powinien ci doradzić kominiarz który sprawdziłby ci ciąg kominowy w tym co już jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mavdesign 05.03.2014 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 (edytowane) Witam wszystkich, jestem na etapie budowy domu, zakupiłem gotowy system kominowy z CJ Blocku i teraz mam dylemat na jakich wysokościach i w która stronę usytuować kratkę rewizyjna i otwór wejścia spalin do komina (zakupiłem kolanko 45 stopni). docelowo myślę o kominku powietrznym, jeżeli by się udało to z dwiema szybami "narożny" czołowa i prawa ściana szklana. Doradźcie na jak go zrobić żeby nie było problemów później. Z góry dzięki. Myślałem o tego typu kominku, ale ze względu na usytuowanie komina będzie ciężko pewnie, bo albo będzie wchodził mocno w salon, albo niewsunięty w stronę kuchni, a tam ma być miejsce na tv. Może wy macie pomysł jak to zrobić... ? Edytowane 5 Marca 2014 przez mavdesign Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 05.03.2014 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Musisz podjąć decyzje z której strony komina bedzie kominek i po tej stronie wykonać trojnik. Kominek zdecydowanie lepiej prezentować sie bedzie na po prawej stronie komina (z boczna szyba). Wyczyska po przeciwnej stronie trojnika. Trojnik na wysokości ok 2m. od podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duss 06.04.2014 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Witam serdecznie forumowiczow - mam takie pytanie do znawcow tematu: - wklad kominkowy - metalowy, - palone "suchym" drzewem, - wklad z plaszczem wodnym, - zawsze brudna szyba. Zawsze jak przychodze to tescia to ma na max'a brudna szybe...tzn czysta ma jak umyje i pali przez ktorki czas....potem zawsze czarna. Zastanowilo mnie to i zrobilem foto wkladu od srodka i sie przerazilem. Na sciankach mamy nalot grubosci prawie 1 cm tak jakby smole ktos rozlal na caly wklad. zapewne to jest przyczyna okopconej szyby. tylko teraz sie zastanawiam - jaka jest przyczyna takiej skorupy w kladzie? zly wklad? zly komin? zla technika palenia? wg. mnie palenie w kominku i nie ogladanie plomieni w wkladzie to jakas porazka. co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 06.04.2014 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 (edytowane) Palenisko wewnątrz do goła stal..... bez wyłożeń ceramikąWymiana ciepła = różnica temperaturTemperatura wody max 100 stopni, ale tutaj trzeba przyjąć znacznie niższą. Czyli wymiana ciepła palące się drewno - płaszcz wodny, bardzo szybka.Drewno nie uzyskuje właściwych temperatur spalania, spala się niekompletnie...Czyli doraźnie pasowałoby pomyśleć o zastosowaniu wyłożenia komory spalania jakąś ceramiką. Pozdrowienia dla mieszkańca Jaworzna PSNa marginesie warto dodać, że efektowna wymiana ciepła, powinna być nie na etapie (miejscu) spalania drewna, tylko na drodze spalin z właściwie spalonego drewna, a wymiennikami wodnymi... lub "suchym" ceramicznym i nie mam tu na myśli rozwiązań dotychczas stosowanych i jeszcze przez niektóre firmy stosowanych.Przykładowo, jeżeli drewno spalone jest w właściwy sposób, można zastosowań najsprawniejsze wymienniki kondensacyjne (ok. 95%) ... no ale to wyższa szkoła jazdy (nowość) jeżeli chodzi o branżę "kominki wodne" w Polsce szczególnie. Dlatego planowane są pokazy instruktażowe dotyczące tych zagadnień. Edytowane 6 Kwietnia 2014 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duss 06.04.2014 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 dziekuje za info...... poslalem wiadomosc na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mki1719508566 06.04.2014 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 (edytowane) Wi Na sciankach mamy nalot grubosci prawie 1 cm tak jakby smole ktos rozlal na caly wklad. zapewne to jest przyczyna okopconej szyby. tylko teraz sie zastanawiam - jaka jest przyczyna takiej skorupy w kladzie? zly wklad? zly komin? zla technika palenia? mnie palenie w kominku i nie ogladanie plomieni w wkladzie to jakas porazka. co radzicie? [ATTACH=CONFIG]253203[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]253204[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]253205[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]253206[/ATTACH] Palenie we wkładzie w który nie widać ognia to totalne nieporozumienie , przecież kominek instalujemy po to aby widzieć ogień .. Niestety wiele firm produkujących wkłady kominkowe zupełnie nie przejmuje się tym "małym mankamentem":stirthepot: Wizja ognia i JAKOŚĆ spalania wynika z budowy wewnętrznej paleniska , na mojej wystawie szyba we wkładzie była myta na jesieni...2012 roku i ciągle jest czysta a palimy "dość często" Edytowane 6 Kwietnia 2014 przez M***ki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sham4n 24.06.2014 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Witajcie! Mam szybkie pytanie. Muszę zrobić doprowadzenie powietrza do kominka w płycie fundamentowej. Dostałem wytyczne, że ma to być rura min. fi120 - nie wiem czy 160 nie będzie za duża? Oprócz tego zastanawia mnie sposób prowadzenia rury - czy może być tak jak poniżej? Czyli rura pod styropianem wyprowadzona w pomieszczeniu gospodarczym i dalej na ścianę zewnętrzną: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Moniia i P 24.06.2014 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Witam,JESTEM ZUPEŁNYM LAKIEM w kwestii kominów i kominków i mam pytanie. Mamy komin do kominka tradycyjny murowany, wybralismy wkład ArystoA10 /510.1 . Czy powinniśmy w kominie umieścić jeszcze rurę stalową ? ( nie wychodzi to tanio, dostalismy taką przykładową wycene- rura żaroodporna owalna 24x12 210 zł 1mb bedzie tego 7 m- rura kwasoodporna owalna 24x12 130 zł 1mb- rura kwasoodporna owalna 24x12 70 zł 0,5 mb- trójnik żaroodporny owal 24x12x18 kat 45 stopni 250 zł 1 szt.- wyczystka kwasoodporna 140 zł 1 szt.- drzwiczki wyczystkowe szczelne 80 zł 1 szt.- przejscie z owal na fi 180 110 zł 1 szt.- płyta kominowa 90 zł 1 szt.- nasada kominowa typu strażak 180 zł ewentualny montaż komina moge wykonać w cenie 300 zł x 7m. Suma wychodzi całkiem sporawa i sie zastanawiamy??? Nie ma nic o tym jaka to stal...czytałam tu, że najlepsza 1.4404. Czytałam ,że taka rura powinna być jeszcze "otulona" wełną,chyba ze mozna to tylko na etapie budowy komina, nie przy juz gotowym ??? Pytalismy po znajomych wiekszosc ma raczej sam komin murowany. ale jak trzeba to trzeba.... 2 . Mamy rure PCV doprowadzajaca pow do kominka z zew, lezy sobie miedzy styropianem, juz zalana, w posadzce. pan od montazu kominka wspomniał cos ,ze bedzie ja musiał, ze tak powiem uszkodzic i poprowadzic rurke?? odprowadzjaca skropliny, jak dobrze zrozumiałam... czy to jest aby poprawne? nie wiem czy skrapla sie duzo czy mało ale zeby odprowadzac to pod posadzke czy jak??? Prosze o jakąs podpowiedź M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artix123 25.06.2014 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Sham 4n : Rura fi 120 czy fi 160 - zależy jaki wkład wybrałeś (wybierzesz) i jakie wytyczne ma producent danego urządzenia. Część wkładów na rynku ma króćce przyłączeniowe fi 120-125 a część fi 150. Wtedy dobrze jest zastosować odpowiednią średnicę rur. Co do samego sposobu prowadzenia to jest on praktykowany, również u siebie w domu mam podobnie i kominek działa prawidłowo. Ważna jest jednak odległość całkowita czy to będzie 2-3 m czy może dużo więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Artix123 25.06.2014 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Witam,JESTEM ZUPEŁNYM LAKIEM w kwestii kominów i kominków i mam pytanie. Mamy komin do kominka tradycyjny murowany, wybralismy wkład ArystoA10 /510. 1 . Czy powinniśmy w kominie umieścić jeszcze rurę stalową ? ( nie wychodzi to tanio, dostalismy taką przykładową wycene - rura żaroodporna owalna 24x12 210 zł 1mb bedzie tego 7 m - rura kwasoodporna owalna 24x12 130 zł 1mb - rura kwasoodporna owalna 24x12 70 zł 0,5 mb - trójnik żaroodporny owal 24x12x18 kat 45 stopni 250 zł 1 szt. - wyczystka kwasoodporna 140 zł 1 szt. - drzwiczki wyczystkowe szczelne 80 zł 1 szt. - przejscie z owal na fi 180 110 zł 1 szt. - płyta kominowa 90 zł 1 szt. - nasada kominowa typu strażak 180 zł ewentualny montaż komina moge wykonać w cenie 300 zł x 7m. Suma wychodzi całkiem sporawa i sie zastanawiamy??? Nie ma nic o tym jaka to stal...czytałam tu, że najlepsza 1.4404. Czytałam ,że taka rura powinna być jeszcze "otulona" wełną,chyba ze mozna to tylko na etapie budowy komina, nie przy juz gotowym ??? Pytalismy po znajomych wiekszosc ma raczej sam komin murowany. ale jak trzeba to trzeba.... 2 . Mamy rure PCV doprowadzajaca pow do kominka z zew, lezy sobie miedzy styropianem, juz zalana, w posadzce. pan od montazu kominka wspomniał cos ,ze bedzie ja musiał, ze tak powiem uszkodzic i poprowadzic rurke?? odprowadzjaca skropliny, jak dobrze zrozumiałam... czy to jest aby poprawne? nie wiem czy skrapla sie duzo czy mało ale zeby odprowadzac to pod posadzke czy jak??? Prosze o jakąs podpowiedź M. Jeżeli komin jest porządnie wymurowany i w miarę nowy (nie stuletni) to nie trzeba go uzbrajać we wsad ze stali. Ważne będzie też palenie suchym wysezonowanym drewnem, nominalne załadunki oraz odpowiednia technika palenia - załadunek nominalny spala się zależnie od urządzenia w około 2-3 godziny. Zapewni to dobre warunki spalania oraz długą żywotność dla wkładu i komina. Jeżeli miał by być wsad stalowy to wykonuje je się z tym skraplaczem, lecz rury doprowadzającej powietrze do spalania lepiej nie "uszkadzać", lepiej tak rozwiązać aby rura była nie ruszana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Moniia i P 25.06.2014 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Dziekuję. Komin jest zupełnie nowy, raczej solidnie zrobiony. Chyba zrezygnujemy po namysle z tej rury.M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 25.06.2014 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Do kominka nie robi się rurek na skropliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.