Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam ponownie wszystkich "Partowiczów".

 

U mnie budowa leci pełną parą - okolice Krakowa. Rozpoczęliśmy budowę 15.10.2012 i w tym momencie instalowana jest już więźba. Do końca miesiąca (najpóźniej 1-szy tydzień grudnia) zakończymy SSO z dachem oczywiście. Więc cała budowa W 1,5 miesiąca jest jaknajbardziej realna.

Tymbardziej, że ekipa będzie na budowie do końca budowy max 31 pracujących dni.

Chciałbym wprowadzić się max.po roku od rozpoczecia budowy dlatego w zimie będą instalowane wszelkie instalacje etc.

 

Co do zmian w projekcie:

 

1 Płyta zero zbrojona na grunce tak jak płyta piętra. Wystarczyło przeprojektować zstrop i ekipa wzorowała się na tym projekcie przy obu płytach.

Wg.mnie monolit to dużo lepsze rozwiązanie - cenowo wychodzi podobnie.

 

2. Buduję z bloczków Termalica z Bruk Bet - wykonawca dał mi wybór bo w cenie nie bylo żadnej różnicy. Zdecydowałem się na beton komórkowy z racji szybkości budowy, wy ższych parametrów energetycznych i innych. Niest.w polsce pokuje uprzedzenie do betonu komórkowego i niezdrowe przyzwyczajenie do czerwonej cegły - szczególnie wśród wielu ekip budowlanych.

 

3. Zmian konstrukcyjnych nie ma wiele poza płytami monolitycznymi, poszerzeniem drzwi wejsciowych (aby weszły PCV) wyrzuciłem jeszcze okno w kotłowni tylne. Był problerm z zespoleniem okna w kotłowni i gabinecie - to w gabvinecie było by zaraz w rogu pomieszczenia.

Wyrzuciłem je a to 2 w kotłowni zwiększyłem na wysokość do 150cm.

 

4. Poza tym cała reszta po staremu, łazienka dolna bez prysznica i reszta w standardowym układzie

 

5. Będzie wentylacja mechaniczna więc nie robię kanałów grawitacyjnych. Wyrzuciłem teżą komin z kotłowni - będzie kondensacyjny kociol gazowy z rurą przez ścianę (oszczednośc 5-7k).

 

Uprzedzając wszystkie pytania koszt SSZ wyjdzie mniej więcej 200 k. Wraz ze ściankami działowymi, zbrojonym stropem monolitycznym i zbrojoną płytą zera, wraz z 10 oknami Roto, oknami pionowymi 3-szybowymi Okno-Plus, drzwiami wejściowymi za 5K, brama garazową Hormannn, płaską dachówką Meyer Holsen za 20 k, więźbą, orynnowaniem, podcieniem, papami itd itp. Długo szukałem i oferta była najlepsza. Oczywiście praca jednej firmy - i nic mnie nie interesuje - jedynie wybór kolorów.

 

Fotka stanu sprzed tygodnia: DSC05807.JPG

 

Jeśli będą chętni wstawię więcej fotek po weekendzie - powinna to już być pełna więźba.

 

Pozdrawiam wszystkich dzielacych trud budowy PARTY :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Uprzedzając wszystkie pytania koszt SSZ wyjdzie mniej więcej 200 k.

Oczywiście praca jednej firmy - i nic mnie nie interesuje - jedynie wybór kolorów.

 

Jeśli będą chętni wstawię więcej fotek po weekendzie - powinna to już być pełna więźba.

 

No proszę mamy lidera :) Więc wiadomo już gdzie się odbędzie party tylko czy od razu z pępkowym oto jest pytanie :)

 

A teraz kilka pytań:

 

1. Jakiej grubości dajesz ocieplenie i z jakiego materiału?

2. Skoro okna potrójne to czy zmierzasz do budowy domu pasywnego czy jednak niskoenergetycznego?

3. SSZ - 200k czy możesz to rozbić na materiały i robociznę firmy? (skoro jedna firma to nie powinno być większego problemu) :) - przyznam szczerze że planowałem SSZ za max 150k ale teraz jestem w kropce (dzięki Tobie:)).

4. Czy w adaptacji projektu likwidowałeś wszystkie mostki termiczne?

 

Fotek z budowy nigdy nie jest za dużo - masz 10 wstaw 10; masz 20 wstaw 20 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę mamy lidera :) Więc wiadomo już gdzie się odbędzie party tylko czy od razu z pępkowym oto jest pytanie :)

 

A teraz kilka pytań:

 

1. Jakiej grubości dajesz ocieplenie i z jakiego materiału?

2. Skoro okna potrójne to czy zmierzasz do budowy domu pasywnego czy jednak niskoenergetycznego?

3. SSZ - 200k czy możesz to rozbić na materiały i robociznę firmy? (skoro jedna firma to nie powinno być większego problemu) :) - przyznam szczerze że planowałem SSZ za max 150k ale teraz jestem w kropce (dzięki Tobie:)).

4. Czy w adaptacji projektu likwidowałeś wszystkie mostki termiczne?

 

Fotek z budowy nigdy nie jest za dużo - masz 10 wstaw 10; masz 20 wstaw 20 :)

 

Niestety na pepkowe to u mnie juz za pozno :-) Ale kto wie, moze kiedys...

Generalnie wszystko robie wg.projektu poza wczesniej wspomnianymi zmianami.

 

Ad1. Ocieplal bede standardowo 20cm, zastanawia sie nad garazem bo bedzie strefa zimna. Albo zostawie na garazu tak jak jest 12cm i doloze styropian wewnetrznie w garazu aby nie ochladzal reszry domu albo dam zewnetrznie 20 i teraz do przemysenia czy dawac wewn.te 5cm czy odpuscic. A jki to jeszcze nie wiem bo nie mm propozycji od wykonawcy. Ocieplanie bedzie robione pewnie wiosna, najpierw instalacje.

 

Ad2. Dom ma byc oszczedny ale raczej nie prywiazuje ndmiernej uwagi do mostkow i na pewno nie bedzie to pasywniak. Po pierwszej zimie bedzie wiadomo.

 

Ad3. Nie potrafie tego rozbic. Dostalem oferte i zaakceptowalem. Byla najkorzystniejsza dla mnie. Mysle ze robiac samemu, organizujac materialy i oszczedzajac na nich spokojnie da sie zrobic SSZ za 150. Mnie ekipa organizowala wszystko, mnie tylko pytali o wszelkie decyzje. Byl w tym koszt kierownika budowy, wytyczenia itp.

Moge powiedziec co pochlonelo najwieksze koszta ktore znam. Okna pionowe i drzwi pcv 30k, brama 8k, okna dachowe 15 k, dachowka 20 k., wiezba 15k. Razem wychodzi 88k. Zostaje 112. Ktos tu pisal ze bez dachu wyszlo mu 120 wiec niby u mnie taniej wychodzi. Chociasz oszczedzajac i robiac blache to z tych88 ze 30 moznby urwac. Z tych 112 pewnie dzialajac samemu przy organizacji tez ze20 sie oszczedzi. Takze 150 jest realne w zasadzie. Prawdziwe wydatki zaczna sie po SSZ.

 

Ad4. Nie robilem tego. Wszelkie betonowe fragmenty beda ocieplone jednak wprojekcie nie dokonwyalem w zwiazku z tym zadnych zmian.

 

Wrzuce jakies forki w weekend...pozdrawim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad2. Dom ma byc oszczedny ale raczej nie prywiazuje ndmiernej uwagi do mostkow i na pewno nie bedzie to pasywniak. Po pierwszej zimie bedzie wiadomo.

 

Ad3. Nie potrafie tego rozbic. Dostalem oferte i zaakceptowalem. Byla najkorzystniejsza dla mnie. Mysle ze robiac samemu, organizujac materialy i oszczedzajac na nich spokojnie da sie zrobic SSZ za 150. Mnie ekipa organizowala wszystko, mnie tylko pytali o wszelkie decyzje. Byl w tym koszt kierownika budowy, wytyczenia itp.

Moge powiedziec co pochlonelo najwieksze koszta ktore znam. Okna pionowe i drzwi pcv 30k, brama 8k, okna dachowe 15 k, dachowka 20 k., wiezba 15k. Razem wychodzi 88k. Zostaje 112. Ktos tu pisal ze bez dachu wyszlo mu 120 wiec niby u mnie taniej wychodzi. Chociasz oszczedzajac i robiac blache to z tych88 ze 30 moznby urwac. Z tych 112 pewnie dzialajac samemu przy organizacji tez ze20 sie oszczedzi. Takze 150 jest realne w zasadzie. Prawdziwe wydatki zaczna sie po SSZ.

 

Wrzuce jakies forki w weekend...pozdrawim

 

Do Ad2. Czy dom pasywny ktoś Ci zdecydowanie odradził? Mój adaptator wręcz namawia mnie na dom pasywny.

 

Do Ad3. Nie mogę oszczędzać na materiałach bo mam rygorystyczny plan zagospodarowania przestrzennego. Muszę mieć dachówkę ceramiczną. Mam działkę w strefie ochronnej "K" dla strefy ochrony zabytków "A" (tak to dokładnie brzmi). A jeżeli dodatkowo decydowałbym się na dom pasywny to +10%.

Jedyne co to u mnie nie wszystko będzie robiła jedna firma. Osobno geodeta, osobno kierownik budowy, jedna firma ma postawić mury a inna dach.

Dodatkowo na pewno ceny pod Krakowem są wyższe niż w Głogowie.

 

A jakie będziesz miał systemy ogrzewania i CWU?

 

Czekamy na zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Ad2. Czy dom pasywny ktoś Ci zdecydowanie odradził? Mój adaptator wręcz namawia mnie na dom pasywny.

 

Do Ad3. Nie mogę oszczędzać na materiałach bo mam rygorystyczny plan zagospodarowania przestrzennego. Muszę mieć dachówkę ceramiczną. Mam działkę w strefie ochronnej "K" dla strefy ochrony zabytków "A" (tak to dokładnie brzmi). A jeżeli dodatkowo decydowałbym się na dom pasywny to +10%.

Jedyne co to u mnie nie wszystko będzie robiła jedna firma. Osobno geodeta, osobno kierownik budowy, jedna firma ma postawić mury a inna dach.

Dodatkowo na pewno ceny pod Krakowem są wyższe niż w Głogowie.

 

A jakie będziesz miał systemy ogrzewania i CWU?

 

Czekamy na zdjęcia.

 

Uwazam ze naklady na dom pasywny sa niewspolmierne z zyskami pozniejszymi. Ludzie ciesza sie stowa zaoszczedzona na ogrzewaniu miesiecznie zapominaja ze traca nakomforcie i ze nigdy nie zwroca im sie naklady. Wg.mnie najlepszym sposobem jest kupowac rzeczy ze sredniej polki z najlepszym stosunkiem cena/jakosc. Domy pasywne sa jak droge samochody, mozna sie nimi pochwalic ale kiepsko z oszczednoscia - a akurat okna 3 szybowe teraz sa standardem.

Podobnie jest z solarami i pompa ciepla - ciezko zaoszczedzic na nich realnie. To akurat informacja od znajomego z branzy Thermo.

 

Co do ogrzewania to wybralem opcje komfortowa i umiarkowanie oszczedna. Gaz zkotlem kondensacyjnym wraz z zasobnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Party będzie moim drugim domem w przeciągu 3 lat. Też uważam podobnie jak Odzio, że nie ma co przeinwestowywać się, jedynie w co warto zainwestować to w dobre okna, i ocieplenie - styropian ze współczynnikiem 031 -15-20cm i wełnę supermatę 033 okolo 30cm. Tak zaizolowany dom trzyma ciepło. W pierwszy domu nie miałem gazu paliłem tylko drewnem (kominek z płaszczem wodnym) koszt grzania na cały sezon zimowy to około 1700zł temp. w domu 23-24C Teraz będę miał podobnie + piec gazowy kondensacyjny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Party będzie moim drugim domem w przeciągu 3 lat.

 

aLien to Ty jesteś doświadczony budowlaniec. Przynajmniej wiesz jakie błędy były popełnione przy budowie pierwszego domu.

 

Dzięki za odpowiedzi. Ja zaczynam dopiero na wiosnę więc mam jeszcze czas na zastanowienie się nad niektórymi aspektami budowy chociaż wiem że pół roku zleci bardzo szybko.

 

PS.

Odzio pamiętaj o obiecanych zdjęciach po weekendzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odzio u mnie tak jak życie pozzwoli będzie w maju :) zazdroszczę postępu!

 

Po zdjęciach Odzia ja swoje wstawie dosyć nieśmiało :) ale przynajmniej będziecie mieli porównanie początków ze stanem otwartym :p

 

IMG_8944.jpgIMG_8949.jpgIMG_8953.jpg

 

 

Jutro w planach izolacja pozioma i wyciąganie narożników. Trzymajcie kciuki!

Edytowane przez Gumol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leon jakie zmiany trzeba wprowadzić żeby był to dom pasywny? I czy robiłeś wstępne przymiarki o ile to będzie droższe?

[ATTACH=CONFIG]151266[/ATTACH]

 

Zmian dużych w zasadzie nie ma, mój architekt mówi że trzeba zlikwidować wszystkie mostki termiczne, zwiększyć grubość ocieplenia i kupić okna oraz drzwi o mniejszej przenikalności (oryginalny projekt jest opary tylko i wyłącznie na mostkach termicznych i jest ich sporo - przy każdym oknie i drzwiach) - materiał na budowę nie ulega zmianie (może być porotherm lub gazobeton). Oczywiście obowiązkowa wentylacja mechaniczna.

 

Jak architektowi powiedziałem jakie zmiany chciałbym wprowadzić to od razu sam stwierdził że po zmianach jesteśmy bliżej domu pasywnego niż energooszczędnego.

 

Koszt budowy domu pasywnego niby ma być większy o 10-15%.

 

Ja zastanawiam się nad pasywnym tylko i wyłącznie dlatego że:

1. Każdy nowo wybudowany dom musi mieć świadectwo energetyczne - im lepsze tym lepiej :)

2. Nie wiem czy do końca życia będę mieszkał w domku, mam małe dzieci i co jeśli zechcą pójść na studia lub zamieszkać w większej miejscowości bo tam będzie praca. Myślę o przyszłości, może będzie trzeba kiedyś sprzedać dom żeby kupić dzieciom jakieś kawalerki w Wawie, Wrocku, Poznaniu czy Krakowie itp., itd. A za 20 lat najlepiej będą sprzedawały się domy z odpowiednim świadectwem energetycznym.

3. Kupiłem działkę w miejscu gdzie już za 5 do 7 lat jej wartość podskoczy minimum dwukrotnie a na tej działce ma stać jeszcze dom na który (możliwe) że w przyszłości musiałbym znaleźć kupca.

4. Dodatkowo wyczytałem tu i ówdzie (również na forum muratora) że w przyszłym roku mają być dofinansowania od państwa do domów pasywnych (max. do 50 tys.). Biorąc pod uwagę dofinansowanie to zakładając że budowa normalnego party wyniesie 500 tys (myślę że to i tak jest cena zawyżona) a budowa domu pasywnego ma kosztować +10% czyli 550 tys i miałbym dostać dofinansowanie 50 tys. (na razie się nie łudzę tylko kalkuluję) to kwota budowy normalnego party wyniesie tyle samo co budowa party pasywnego. A pasywny w przyszłości na pewno będzie można szybciej i lepiej sprzedać.

 

Czy mam rację , czy się mylę to na pewno dopiero życie pokaże chociaż ja jeszcze nie jestem zdecydowany czy będę budował dom pasywny.

 

 

I jeszcze oczywiście komentarz do zdjęć:

 

Pięknie to wszystko wygląda, tylko pozazdrościć - ja na razie jestem na etapie papierkowym.

Edytowane przez leon_za
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odzio,

 

Mógłbyś proszę napisać ile sztuk gazobetonu (podejrzewam, że 24x24,59) poszło na ściany? Dostałem całkiem przyzwoita ofertę jednak muszę znać ilość :) Z moich wstępnych szacunków wyszło ok 1600 bloczków na ściany nośne zew. i wewnętrzne.

Powiem szczerze i bez bicia ze nie mam takich danych. W kosztorysie nie mialem wyszczegolnionych takich ilosci a zakupem materialow u mnie zajmowal ske wykonawca.

W zasadzie to moze i lepiej ze nie znalem zbyt wielu szczegolow bo jeszcze bym osiwial od liczenia. Wystarczyly mi typy materialow i ogolna kwota aby podjac decyzje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leon co to znaczy że oryginalny projekt jest opary tylko i wyłącznie na mostkach termicznych i jest ich sporo - przy każdym oknie i drzwiach

skąd się biorą i jak się ich pozbyć? (siłą czy prośbą wystarczy)

 

i jeszcze jedno pytanie skoro pasywny to z ogrzewania całkiem rezygnujesz?

 

m.

 

Tez zastanqwiam se o co chodzi....o wience i nadproza betonowe? Mozna ie bawic i nie licowac ich ze sciana i dokladac w tym miejscu styropianu ale dla mnie to sztuka dla sztuki. Jak dowali sie 20 cm dobrego styropianu spokojnie sytka.

Garaz i trzeba zrobic jako strefy zimne (tak aby tylko mrozu tam nie bylo) i ocieplic od srodka dodatkowo styropianem. Od zewnatrz tez warto ocieplic na okolo cala czesc wystajaca poza garaz. Wtedy mostki termiczne mamy wyeliminowane.

 

Ew.mozna sie jeszcze bawic i tak jak ja zrezygnowac z podestu betonowego przed wejsciem bo to spory i chlonny mostek.

 

Balkonow nie ma wiec gdzie te pozostale mostki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie popadałbym w paranoję w likwidację mostków itd. Party sam w sobie jest projektem na tyle prostym , że potencjalnych mostków prawie nie ma.

 

Zadajmy sobie pytanie ile wydamy na ich całkowitą likwidację, a ile na tym faktycznie zyskamy w skali roku. Oczywiście inwestycja w izolację ma sens, ale zabiegi ponad to w moim mniemaniu mijają się z celem.

 

Osobiście, aby zminimalizować koszty za ogrzewanie zwiększam ocieplenie ścian do 20 cm (włącznie z garażem) + 30 cm wełny na poddaszu i strychu.

Do tego dodam okna 3 szybowe, które są w zasadzie już standardem i wentylację mechaniczną z rekuperatorem. Moim zdaniem to w zupełności

wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście, aby zminimalizować koszty za ogrzewanie zwiększam ocieplenie ścian do 20 cm (włącznie z garażem) + 30 cm wełny na poddaszu i strychu.

Do tego dodam okna 3 szybowe, które są w zasadzie już standardem i wentylację mechaniczną z rekuperatorem. Moim zdaniem to w zupełności

wystarczy.

 

Dokładnie takie same zmiany zaproponowałem mojemu architektowi (koledze - przyjacielowi) i po tych zmianach stwierdził że już jesteśmy blisko domu pasywnego jednak mostki termiczne nie zostają zlikwidowane. Na zmiany jakie proponuje Gumol już trzeba wydać więcej pieniędzy załóżmy że o 5% więc dlaczego nie posunąć się dalej o kolejne 5% kosztów i zyskać dofinansowanie (jeżeli będzie).

 

Garaz i trzeba zrobic jako strefy zimne (tak aby tylko mrozu tam nie bylo) i ocieplic od srodka dodatkowo styropianem. Od zewnatrz tez warto ocieplic na okolo cala czesc wystajaca poza garaz. Wtedy mostki termiczne mamy wyeliminowane.

 

Balkonow nie ma wiec gdzie te pozostale mostki?

 

Przez źle ocieplone ściany ucieka 10% ciepła, a przez źle ocieplone okna, drzwi itp ucieka 20% ciepła - wystarczy popatrzeć na zdjęcia z kamer termowizyjnych w internecie. Więc skupienie się w większym stopniu na ścianach nie jest priorytetem.

 

Niepotrzebne balkony żeby były mostki termiczne - wystarczy że na piętrze są w każdym pokoju drzwi balkonowe które stwarzają następne mostki termiczne.

 

 

Następny punkt odnośnie projektu - chociaż ja go jeszcze nie kupiłem i nie widziałem:

Jeżeli ktoś kupił projekt to niech mi powie czy są osobne rysunki odnośnie słabych punktów termicznych - cytuję jedną ze stron.

 

"Niestety, choć każdy projekt - nie tylko domu jednorodzinnego - powinien zawierać szczegóły konstrukcji i izolacji słabych termicznie miejsc w ścianach zewnętrznych budynku, to jest jedynie teoria.

W praktyce często nie przestrzega się przepisów określających zakres dokumentacji projektowej. Najczęściej więc nie zawiera ona rysunków detali – również tych, które mają wpływ na właściwości cieplne ścian. A gdy nie ma szczegółowych rysunków, wykonawca może łatwo popełnić błąd, którego nie zauważy ani inwestor, ani nawet inspektor nadzoru."

 

leon co to znaczy że oryginalny projekt jest opary tylko i wyłącznie na mostkach termicznych i jest ich sporo - przy każdym oknie i drzwiach

skąd się biorą i jak się ich pozbyć? (siłą czy prośbą wystarczy)

 

i jeszcze jedno pytanie skoro pasywny to z ogrzewania całkiem rezygnujesz?

 

m.

 

Odnośnie mostków termicznych to wystarczy wpisać w wyszukiwarce i wiadomości jest mnogo.

 

Prawo polskie nie pozwala na całkowite zrezygnowaniu z ogrzewania i ogrzewanie musi być, kwestia tego ile będziemy w przyszłości na nie wydawać.

 

Ja planuję: piec gazowy dwufunkcyjny (ogrzewanie + CWU) wentylacja mechaniczna z rekuperacją; dogrzewanie pomieszczeń ciepłem z kominka (bez płaszcza wodnego) - jeżeli będzie możliwość to podłączenie kominka do rekuperacji (czyli dodatkowo odzysk ciepła z kominka) - i jeszcze się zastanawiam nad solarami tylko i wyłącznie do CWU latem ale jak na razie nie jestem do solarów przekonany. Jeżeli fotowoltaika byłaby w cenie solarów to myśle że nikt z nas nie miałby problemów co wybrać.

 

Przypominam że nie wiem ile będę mieszkał w "wymarzonym domku" - może się zdarzyć że będę go musiał sprzedać szybciej niż wybudowałem :) a wtedy energooszczędność będzie miała wielkie znaczenie. Co innego jeżeli ktoś wie że pomieszka 30-40 lat, wtedy koszty na budowę mogą rozkładać się inaczej.

Edytowane przez leon_za
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...