Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wybieram właśnie, w jaki sposób chcę się rozliczać z firmą Vattenfall. Okazuje się, że jeśli wybiorę typ e-faktura, z rozliczeniem miesięcznym za faktycznie zużytą energię (dzwonię/piszę o stanie licznika) to zapłacę dodatkowo 11,66zł.

 

W związku z tym, zaczęłam się zastanawiać nad tym, czy nie iść w standard - 6 prognozowanych rachunków wysyłanych na adres e-mail - wtedy opłata wynosiłaby 4,28 a jako nowy klient deklarowałabym wartość swoich pierwszych 6 rachunków.

 

Na chłopski rozum - jeśli zaprognozowane rachunki będą za wysokie, w następnym roku pierwsza rata będzie niższa o nadpłatę, gdy za niskie - odwrotnie. Gdy sama będę zgłaszać liczbę kW, od razu zapłacę za to, ile zużyłam.

 

Mam pytanie, jaki sposób rozliczenia wybraliście i, co braliście pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/166522-vattenfall-e-faktura-czy-nam-si%C4%99-to-w-og%C3%B3le-op%C5%82aca/
Udostępnij na innych stronach

Uważam,że Vattenfall przegina i to mocno - najpierw nas "oswieca" przysyłanymi pocztą ulotkami w temacie oszczędzania energii - typu : żarówki energooszczędne, wyłączenie czuwania w odbiorniku telewizyjnym lub radiowym itp. jakbyśmy nie umieli liczyć i myśleć, potem nam wyliczają ile to zaoszczędzimy w skali miesiąca i roku, a potem oferują e-faktury za jedyne 12 zł.

Nie wiem jak jest teraz, ale w ubiegłym roku na moje pytanie, czy mogę podawać odczyt co dwa miesiące i tym samym ponosić jedną opłatę za wystawienie e-fry powiedziano mi, że wówczas opłata będzie liczona razy dwa ( czyli za dwa miesiące ) czyli dodatkowo 24 zł. !!! Po prostu rozbój !!!

Wybrałam naliczone wg zużycia z poprzedniego roku przedpłaty i po 12 miesiącach będzie trzeba wyrównać nadpłatę/niedopłatę. Czy drukowanie dla klienta blankietów płatniczych na cały rok i wysyłanie pocztą jest dla zakładu energetycznego tańsze niż wystawienie e-faktury?

Nie mówiąc już o tym,że za "chiny ludowe" nie można się połapać w ichniejszych rozliczeniach - naprodukowali dziwnych opłat za przesył, za gotowość, za zużycie,za...., za.... i za..., trzeba będzie zatrudnić specjalistę od rozszyfrowania własnego rachunku za energię.

Nie wiem jeszcze jaki sposób rozliczania wybiorę, bo roczne rozliczenie dostanę gdzieś w kwietniu-maju.

Wybrałem 6 faktur na rok i jestem zadowolony. Dzwoniłem kiedyś do biura obsługi i Pani naprawdę szczerze powiedziała co jest najbardziej opłacalne dostałem nawet gwarancję niezmiennej ceny.Teraz coś nowego szykują ale jeszcze nie dostalem szczegółów.Wg mnie to eko to totalna ściema w końcu z czegoś muszą się utrzymać.

Też mi się to wydaje zbrodnią w biały dzień - efaktura winna być darmowa, bo niemalże nie kosztuje, a wysłanie pocztą a najpierw wydrukowanie to są koszty.

Nie wiem, czy inni dostawcy też tak robią, ale chyba jest to zgodne z prawem, skoro rzecznik praw konsumenta nie interweniował.

Czy płacimy dodatkowo za wystawienie faktury za np. paliwo na stacji benzynowej?

Ale jak nam nie odpowiada dostawca prądu to podobno możemy go zmienić - drzwi otwarte, nikt nas nie przymusza do korzystania z usług Vattenfalla .

To oczywiście moja ironia - nie wiem jak można zmienić dostawcę prądu skoro nasze tereny obsługuje Vattenfall - ale w ulotkach tejże firmy podano,że nie jestesmy zmuszeni do zakupu ich energii.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...