Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Vattenfall - e-faktura, czy nam się to w ogóle opłaca?


Recommended Posts

Wybieram właśnie, w jaki sposób chcę się rozliczać z firmą Vattenfall. Okazuje się, że jeśli wybiorę typ e-faktura, z rozliczeniem miesięcznym za faktycznie zużytą energię (dzwonię/piszę o stanie licznika) to zapłacę dodatkowo 11,66zł.

 

W związku z tym, zaczęłam się zastanawiać nad tym, czy nie iść w standard - 6 prognozowanych rachunków wysyłanych na adres e-mail - wtedy opłata wynosiłaby 4,28 a jako nowy klient deklarowałabym wartość swoich pierwszych 6 rachunków.

 

Na chłopski rozum - jeśli zaprognozowane rachunki będą za wysokie, w następnym roku pierwsza rata będzie niższa o nadpłatę, gdy za niskie - odwrotnie. Gdy sama będę zgłaszać liczbę kW, od razu zapłacę za to, ile zużyłam.

 

Mam pytanie, jaki sposób rozliczenia wybraliście i, co braliście pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam,że Vattenfall przegina i to mocno - najpierw nas "oswieca" przysyłanymi pocztą ulotkami w temacie oszczędzania energii - typu : żarówki energooszczędne, wyłączenie czuwania w odbiorniku telewizyjnym lub radiowym itp. jakbyśmy nie umieli liczyć i myśleć, potem nam wyliczają ile to zaoszczędzimy w skali miesiąca i roku, a potem oferują e-faktury za jedyne 12 zł.

Nie wiem jak jest teraz, ale w ubiegłym roku na moje pytanie, czy mogę podawać odczyt co dwa miesiące i tym samym ponosić jedną opłatę za wystawienie e-fry powiedziano mi, że wówczas opłata będzie liczona razy dwa ( czyli za dwa miesiące ) czyli dodatkowo 24 zł. !!! Po prostu rozbój !!!

Wybrałam naliczone wg zużycia z poprzedniego roku przedpłaty i po 12 miesiącach będzie trzeba wyrównać nadpłatę/niedopłatę. Czy drukowanie dla klienta blankietów płatniczych na cały rok i wysyłanie pocztą jest dla zakładu energetycznego tańsze niż wystawienie e-faktury?

Nie mówiąc już o tym,że za "chiny ludowe" nie można się połapać w ichniejszych rozliczeniach - naprodukowali dziwnych opłat za przesył, za gotowość, za zużycie,za...., za.... i za..., trzeba będzie zatrudnić specjalistę od rozszyfrowania własnego rachunku za energię.

Nie wiem jeszcze jaki sposób rozliczania wybiorę, bo roczne rozliczenie dostanę gdzieś w kwietniu-maju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem 6 faktur na rok i jestem zadowolony. Dzwoniłem kiedyś do biura obsługi i Pani naprawdę szczerze powiedziała co jest najbardziej opłacalne dostałem nawet gwarancję niezmiennej ceny.Teraz coś nowego szykują ale jeszcze nie dostalem szczegółów.Wg mnie to eko to totalna ściema w końcu z czegoś muszą się utrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się to wydaje zbrodnią w biały dzień - efaktura winna być darmowa, bo niemalże nie kosztuje, a wysłanie pocztą a najpierw wydrukowanie to są koszty.

Nie wiem, czy inni dostawcy też tak robią, ale chyba jest to zgodne z prawem, skoro rzecznik praw konsumenta nie interweniował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy płacimy dodatkowo za wystawienie faktury za np. paliwo na stacji benzynowej?

Ale jak nam nie odpowiada dostawca prądu to podobno możemy go zmienić - drzwi otwarte, nikt nas nie przymusza do korzystania z usług Vattenfalla .

To oczywiście moja ironia - nie wiem jak można zmienić dostawcę prądu skoro nasze tereny obsługuje Vattenfall - ale w ulotkach tejże firmy podano,że nie jestesmy zmuszeni do zakupu ich energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...