ptyborg 18.03.2012 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 (edytowane) http://http://w29.wrzuta.pl/obraz/1RPRUMd0Xsr/taras Witam Szanownych Forumowiczów.Przygotowuję się do wykonania hydroizolacji tarasu, oraz w kolejnym etapie do ułożenia na nim kafli (gresu). Problem jest tego rodzaju, że jest to taras na piętrze (nad garażem), otoczony jest naokoło murkiem/ścianką, odpływ wody/rzygacz ma ok.40cm. Pytanie jest takie - jak ułożyć kafle, żeby woda celowała własnie w te 40cm? Poniżej wklejam link pod którym można obejrzeć jak to wygląda (rysunek poglądowy) Proszę o poradę... http://w29.wrzuta.pl/obraz/1RPRUMd0Xsr/taras Edytowane 18 Marca 2012 przez ptyborg Dodanie zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 18.03.2012 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Płytka w karo, od rzygacza w najdalszy róg fuga ze spadkiem do rzygacza, a pozostałe dwa rogi wyżej niż ten najdalej oddalony. Spadki dałbym 0,5%. Nie ma wymiarów, więc spróbuj to sobie narysować w rzucie poziomym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ptyborg 18.03.2012 09:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 http://file:///C:/Documents%20and%20Settings/Marek/Pulpit/taras.jpg Mam nadzieję, że uda mi się teraz tutaj wrzucić plik. Uzupełniłem rysunek o wymiary i zamarkowałem środkową fugę wg Twojej sugestii Compi. O to chodziło?(jesli zdjęcie się nie pokaże, wrzucę zaraz na serwer zewnętrzny i podam linka) Niestety muszę wrzucić fotkę pod linkiem: http://w312.wrzuta.pl/obraz/42fqOvqeNag/taras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 18.03.2012 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Tak to wg mnie powinno być układane. Wyobraź sobie dwa trójkąty ze styczną po długich bokach. Jedyny kłopot jaki widzę to ściana budynku. Może należy dać tam tzw.fartuch, a więc pas prosto kładzionej płytki ze spadkiem w stronę tarasu? Musisz to z progiem drzwi skonfrontować i ocenić ile można ten narożnik wznieść do góry. Przekrój poprzeczny jest chyba niezbędny. Inaczej mogą wyjść dziwne sprawy podczas układania. Zadbaj o porządne zaizolowanie ściany budynku, szczególnie przy spuście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ptyborg 18.03.2012 10:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Byłem, pomierzyłem - próg drzwi jest 3cm nad obecnym podłożem. Dojdzie hydroizolacja - ok.3mm, zaprawa + płyta - ok.1cm - teoretycznie zostaje więc jakiś zapas, żeby w tym miejscu kafle były już trochę uniesione... Piszesz o fartuchu - nie wiem czy myślimy o tym samym - cokół wokół będę robił - minus jego układania może być taki, że na całej długości będzie widać różnice poziomów (ale pewnie da się to obejść). A o którym dokładnie przekroju poprzecznym piszesz? Jakie dziwne rzeczy mogą wyjść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 18.03.2012 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Fartuch to rząd płytek kładzionych prosto(przy ścianie drzwiowej w tym wypadku), a nie diagonalnie/karo. Pozwoli to być może wykonać spadek od ściany. Przy ukośnym układzie może być z tym kłopot. Narysuj sobie prosta kreskę i niech to będzie poziom tarasu. Nanieś drzwi. Narysuj przewidywany spadek w postaci drugiej kreski. Wyjdzie Ci różnica. Potem rysuj następny bok z pozioma kreską i górnym punktem. To będzie wytyczna dla punktu najdalej oddalonego od zrzutu wody. Inaczej nie potrafię Ci tego wyjaśnić . W ogóle to sprawdziłbym najpierw jak teraz wyglądają spadki na tym tarasie. Takie doradztwo na odległość to może być Twoja potencjalna wpadka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ptyborg 18.03.2012 11:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Hmmm... no własnie jedną z mysli byłu ułożenie kafli w ogóle prosto - jeden rząd kafli od drzwi ułozony z lekkim skosem "od" ściany domu, reszta kafli (czyli ok.9 rzędów po 30cm) miałaby iść skosem "do" domu. Kwestia wtedy mimo wszystko i tak skosu z prawej do lewej, który być musi,aczkolwiek w tym wypadku chyba nie byłoby takiej różnicy wysokosci... Zerknij proszę na rysunek pod linkiem - zrobiłem na szybko poglądowo jakby to miało wyglądać... Aha! Aktualnie spadków tam nie ma - mierzyłem długą poziomicą... http://w144.wrzuta.pl/obraz/0WPwGBho8Z8/taras_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 18.03.2012 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 http://http://w29.wrzuta.pl/obraz/1RPRUMd0Xsr/taras Witam Szanownych Forumowiczów. Przygotowuję się do wykonania hydroizolacji tarasu, oraz w kolejnym etapie do ułożenia na nim kafli (gresu). Problem jest tego rodzaju, że jest to taras na piętrze (nad garażem), otoczony jest naokoło murkiem/ścianką, odpływ wody/rzygacz ma ok.40cm. Pytanie jest takie - jak ułożyć kafle, żeby woda celowała własnie w te 40cm? Poniżej wklejam link pod którym można obejrzeć jak to wygląda (rysunek poglądowy) Proszę o poradę... http://w29.wrzuta.pl/obraz/1RPRUMd0Xsr/taras To gratuluję hydroizolacja powinna być zrobiona dużo wcześniej powinna być na całej powierzchni nawet pod murkami .Znam takie tarasy to porażka i ciąga walka z przeciekami .Zimą wywalanie śniegu itd ..ciągłe zajęcie.Jeżeli jeszcze można to proponuję rozwalić te ściany i wstawić pełną balustradę balkonową przytwierdzoną do ścian zewnętrznych poza obrysem tarasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ptyborg 18.03.2012 12:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Był pomysł, żeby zrobić rzygacz przez całą długość ściany, aczkolwiek sąsiedzi układali kafle do takiego rzygacza jak tutaj i zdało to egzamin. Hydroizolacja pewnie powinna być prędzej,ale... deweloperka... kto o to miał zadbać? Teraz muszę ja...Akurat wywalanie śniegu mnie nie boli - i tak przed domem trzeba to będzie robić. Zalewanie niestety boli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 18.03.2012 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Był pomysł, żeby zrobić rzygacz przez całą długość ściany, aczkolwiek sąsiedzi układali kafle do takiego rzygacza jak tutaj i zdało to egzamin. Hydroizolacja pewnie powinna być prędzej,ale... deweloperka... kto o to miał zadbać? Teraz muszę ja... Akurat wywalanie śniegu mnie nie boli - i tak przed domem trzeba to będzie robić. Zalewanie niestety boli... Przemyśl jeszcze to co napisałem po co brnąć w koszty i dodatkowe zajęcia .Zimą to zarasta lodem potem podcieka robi się wanna a mróz rozwala całość. To co mogę podpowiedzieć (na upartość nie ma rady) to gresów nie kładł bym jedynie hydroizolację a na nią gotowe blaty deski tarasowej (http://drewno-bud.pl/taras%20rogozno.html firma przypadkowa nie sugeruj się akurat nią chodzi o zdjęcia ) żeby ciągle był dostęp do hydroizolacji w razie jej podciekania poprawienie łatwiejsze i tańsze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
compi 18.03.2012 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Wg mnie proste ułożenie płytek nic nie da, chyba że przetniemy kwadrat po przekątnej. Wtedy uzyskamy możliwość wykonania spadków niejako z dwóch trójkątów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ptyborg 18.03.2012 14:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Pewnie masz tutaj słuszność w temacie dostępności do izolacji i jej ewentualnej poprawy... Kwestia jednak samej ceny takich desek - tanie nie są - łatwiej zmienić na takie, jesli kafle z jakiegoś powodu nie zdadzą egzaminu (tak jak piszesz, jesli będą jakieś podcieki itd). Także na tym etapie, na tą chwilę - będziemy kłaść kafle. Kwestia teraz JAK (ale pewnie caro, jak poleca "compi") i czy ewentualnie wywalać część ściany, żeby poszerzyć na maxa rzygacz... Przemyśl jeszcze to co napisałem po co brnąć w koszty i dodatkowe zajęcia .Zimą to zarasta lodem potem podcieka robi się wanna a mróz rozwala całość. To co mogę podpowiedzieć (na upartość nie ma rady) to gresów nie kładł bym jedynie hydroizolację a na nią gotowe blaty deski tarasowej (http://drewno-bud.pl/taras%20rogozno.html firma przypadkowa nie sugeruj się akurat nią chodzi o zdjęcia ) żeby ciągle był dostęp do hydroizolacji w razie jej podciekania poprawienie łatwiejsze i tańsze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 18.03.2012 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Pewnie masz tutaj słuszność w temacie dostępności do izolacji i jej ewentualnej poprawy... Kwestia jednak samej ceny takich desek - tanie nie są - łatwiej zmienić na takie, jesli kafle z jakiegoś powodu nie zdadzą egzaminu (tak jak piszesz, jesli będą jakieś podcieki itd). Także na tym etapie, na tą chwilę - będziemy kłaść kafle. Kwestia teraz JAK (ale pewnie caro, jak poleca "compi") i czy ewentualnie wywalać część ściany, żeby poszerzyć na maxa rzygacz... Bierz pod uwagę robociznę z materiałem przy remoncie trzeba najpierw usunąć warstwę wierzchnią nie sugeruj się samą ceną 1 m2 gresu .Jestem za wywaleniem w całości tej jednej ściany w, której jest rzygacz i zamontowanie rynienki na całej długości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.