wakiw 28.03.2012 03:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 witam wszystkich Temat był już niejednokrotnie wałkowany ale mam takie pytanie. Zrobiłem wylewkę na stropie (wylewka tradycyjna z betoniarki). Dałem na strop folię styropian 2 i 2 cm i wylewka. Dopytując się różnych fachowców czy folię daje się na czy pod styropian nikt tak do końca nie potrafił mi odpowiedzieć, nawet goście od posadzek twierdzili że to nie ma znaczenia i dlatego dałem folie po styropian a podobno powinno być na styropianie. Gość od posadzki twierdzi że beton przyczepi się do styropianu i jest bardziej wytrzymały. Pytanie moje jest takie czy jak dałem folię pod styropian i na styropian wylewałem beton (z betoniarki) woda zarobowa która dostała się pod styropian wyparuje czy nie będzie się "kisić"" między folią a styropianem. Proszę o rzetelną odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 28.03.2012 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 witam wszystkich Temat był już niejednokrotnie wałkowany ale mam takie pytanie. Zrobiłem wylewkę na stropie (wylewka tradycyjna z betoniarki). Dałem na strop folię styropian 2 i 2 cm i wylewka. Dopytując się różnych fachowców czy folię daje się na czy pod styropian nikt tak do końca nie potrafił mi odpowiedzieć, nawet goście od posadzek twierdzili że to nie ma znaczenia i dlatego dałem folie po styropian a podobno powinno być na styropianie. Gość od posadzki twierdzi że beton przyczepi się do styropianu i jest bardziej wytrzymały. Pytanie moje jest takie czy jak dałem folię pod styropian i na styropian wylewałem beton (z betoniarki) woda zarobowa która dostała się pod styropian wyparuje czy nie będzie się "kisić"" między folią a styropianem. Proszę o rzetelną odpowiedź Izolacja paroszczelna między izolacją termiczną a wylewką jest potrzebna w przypadku różnic temperatur nad i pod podłogą, ponieważ powstała różnica ciśnień pary wodnej, w przypadku braku takiej izolacji, powoduje przemieszczanie wilgoci w kierunku miejsc o niższej temperaturze czyli pod styropian. Migracja powyższa uaktywnia się bardziej podczas osuszania wylewki poprzez intensywne ogrzewanie pomieszczeń. Tu działania mają skutek odwrotny do zamierzonych. Ponadto stosownie do ilości pary wodnej w izolacji zmiejsza się jej opór cieplny. W przypadku izolacji między kondygnacjami o porównywalnej temperaturze folia zabezpiecza przed wchłanianiem wody zarobowej przez styropian, który ma kilkuprocentową chłonność. Folia nie dopuszczając wody do styropianu ułatwia osuszenie wylewki, natomiast w niczym nie przeszkadza. Czy woda będzie się kisić? To zależy od jej ilości i wilgotności powietrza w otoczeniu wylewki. Z czasem na pewno wyjdzie, ponieważ para wodna zawsze znajdzie sobie miejsce do wyjścia, łatwiej niż woda. Tu problem leży nie w zainstalowaniu folii a w staranności wykonania wylewki, w Twoim przypadku, mającej za zadanie wykonać wylewkę a nie uszkodzić zastosowanej izolacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stefan30 25.04.2012 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 prawda jest taka że nie ma sensu dawać foli pod styropian i każdy na zachodzie wam to powie folie dajemy na styropian a na nią wylewkę,jeżeli położycie folię pod styropian na beton niech ktoś zajrzy na nia ponownie po kilku krokach po styropianie pod światło same dziurki-jaki to sens,co innego na styropianie styropian amortyzuje naciski między szczeliny nie dostaje się piasek i woda zarobowa i jeszcze jedna ważna informacja zawsze zasypujemy pomieszczenie od drzwi warstwą wylewki a nie od środka czy ściany aby nie uszkodzić foli co ważne folia powinna być typowo pod wylewki o dużej wytrzymałości na rozciąganie pamiętajmy beton pracuje a nie jak większość dają zwykłą folię budowlaną czarną przez którą wiać sąsiada jeszcze przed zastosowaniem,ale każdy robi jak mu pasuje-pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xerses 25.04.2012 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Tak folie powinno się dać na styropian. Tak bynajmniej robili moi spece od posadzek. Swoją drogą może znajdzie się jakiś wprawny specjalista który wyjaśniłby dogłębnie sens soatoswania styropianu na stropie, gdzie jest poddasze użytkowe. Czy jest sens stosowania takowego - poza wygłuszeniem oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wakiw 28.04.2012 15:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Tak wszyscy mają niby rację folia na styropian ale po rozmowie z majstrem który w zawodzie pracuje już 25lat twierdzi że przy wylewce 5cm beton przyklei i nawet jeżeli wejdzie trochę betonu między styropian wylewka będzie mocniejsza a na folii szybko popęka a poco obciążać strop. Druga kwestia to podobno posadzka na foli jest posadzką pływającą to znaczy że po kilku latach z foli nie zostaję i tak wiele. czyli co czy folia jest czy jej nie ma to wychodzi na to samo po latach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 28.04.2012 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2012 Tak wszyscy mają niby rację folia na styropian ale po rozmowie z majstrem który w zawodzie pracuje już 25lat twierdzi że przy wylewce 5cm beton przyklei i nawet jeżeli wejdzie trochę betonu między styropian wylewka będzie mocniejsza a na folii szybko popęka a poco obciążać strop. Druga kwestia to podobno posadzka na foli jest posadzką pływającą to znaczy że po kilku latach z foli nie zostaję i tak wiele. czyli co czy folia jest czy jej nie ma to wychodzi na to samo po latach? Twój majster naopowiadał Ci głupot i to na tyle. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 01.07.2012 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Izolacja paroszczelna między izolacją termiczną a wylewką jest potrzebna w przypadku różnic temperatur nad i pod podłogą, ponieważ powstała różnica ciśnień pary wodnej, w przypadku braku takiej izolacji, powoduje przemieszczanie wilgoci w kierunku miejsc o niższej temperaturze czyli pod styropian. Migracja powyższa uaktywnia się bardziej podczas osuszania wylewki poprzez intensywne ogrzewanie pomieszczeń. Tu działania mają skutek odwrotny do zamierzonych. Ponadto stosownie do ilości pary wodnej w izolacji zmiejsza się jej opór cieplny. W przypadku izolacji między kondygnacjami o porównywalnej temperaturze folia zabezpiecza przed wchłanianiem wody zarobowej przez styropian, który ma kilkuprocentową chłonność. Folia nie dopuszczając wody do styropianu ułatwia osuszenie wylewki, natomiast w niczym nie przeszkadza. Czy woda będzie się kisić? To zależy od jej ilości i wilgotności powietrza w otoczeniu wylewki. Z czasem na pewno wyjdzie, ponieważ para wodna zawsze znajdzie sobie miejsce do wyjścia, łatwiej niż woda. Ale czy ta folia (jeśli jest paroszczelna) nie "blokuje" wyjście wilgoci (wody/pary wodnej)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 01.07.2012 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 (edytowane) Ale czy ta folia (jeśli jest paroszczelna) nie "blokuje" wyjście wilgoci (wody/pary wodnej)? Jeśli folia jest paroszczelna to na pewno nie przepuści pary wodnej, która będzie powoli "umykać" miejscami gdzie nie ma izolacji paroszczelnej. I tak jest najczęściej ponieważ tej, uwięzionej w izolacji termicznej wilgoci jest niewiele. Jeżeli izolacja termiczna jest zawilgocona to należy ją osuszyć i dodatkowo, dla pewności zainstalować folię paroprzepuszczalną, która nie wpuści wody z wylewki a pozwoli wyjść parze wodnej na zewnątrz. W tym przypadku osuszanie wylewki należy przeprowadzać przy niskiej RH i niezawysokiej temperaturze pomieszczeń, zachowując odpowiedni dla sytuacji układ ciśnień pary wodnej. Pozdrawiam. Edytowane 1 Lipca 2012 przez Parkiet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 01.07.2012 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Czyli tak na wszelki wypadek lepiej byłoby na styropian ułożyć folię paroprzepuszczalną, która nie "wpuści" do termoizolacji wilgoci z wylewki (np. anhydrytowej), a ponadto umożliwi "wyjście" ewentualnej wilgoci która znalazła się w styropianie (lub pomiędzy płytami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 01.07.2012 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 Czyli tak na wszelki wypadek lepiej byłoby na styropian ułożyć folię paroprzepuszczalną, która nie "wpuści" do termoizolacji wilgoci z wylewki (np. anhydrytowej), a ponadto umożliwi "wyjście" ewentualnej wilgoci która znalazła się w styropianie (lub pomiędzy płytami). tak, o ile ta wilgoć tam się znajdzie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 01.07.2012 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 która z poniższych foli/membran będzie się do tego celu najlepiej nadawała? http://allegro.pl/show_item.php?item=2451918084http://allegro.pl/show_item.php?item=2445473005http://allegro.pl/folia-wiatroizolacja-eurovent-wall-protect-3-i2451918106.htmlhttp://allegro.pl/folia-wiatroizolacja-tyvek-housewrap-24h-fvat-i2435608910.htmlhttp://allegro.pl/folia-membrana-dachowa-parotec-alfa-1-5x50mb-i2435608560.htmlhttp://folnet.pl/towar/folia-dachowa-strotex-140 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 02.07.2012 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Pierwszy raz spotykam się z taką sytuacją i trudno mi się jednoznacznie odnieść do wyboru materiału izolacyjnego. Moim zdaniem najlepiej dać suchą izolację termiczną i na nią izolacje paroszczelną. Inne rozwiązania w sytuacjach koniecznych po rozpoznaniu i akceptacji na miejscu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 02.07.2012 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Wydaje się, że izolacja termiczna jest sucha. Na "chudziaku" najpierw została ułożona papa łączona ze sobą i z papą ułożoną na fundamentach lepikiem na goraco. Na to wysypano od 3-5 cm zasypki perlitogipsowej, a następnie ułożono 10 cm styropianu. Później rozłozono rury wodne do wody i podłogówki. Na to kolejną warstwę styropianu 15 cm.Martwię się jednak ewentualną wilgocią , którą styropian zaciągnął/zaciaga z powietrza oraz tą która może się do niego dostać z wylewki np. poprzez otwory wykonane w skutek mocowania elementów ogrzewania podłogowego. W przypadku folii paroszczelnej, uszkodzenie jej (otwory zrobione przez elementy mocujące listwy pod podłogówkę) może spowodować wniknięcie wilgoci pod folię i kłopot z wydostaniem się na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 02.07.2012 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 witam wszystkich Temat był już niejednokrotnie wałkowany ale mam takie pytanie. Zrobiłem wylewkę na stropie (wylewka tradycyjna z betoniarki). Dałem na strop folię styropian 2 i 2 cm i wylewka. Dopytując się różnych fachowców czy folię daje się na czy pod styropian nikt tak do końca nie potrafił mi odpowiedzieć, nawet goście od posadzek twierdzili że to nie ma znaczenia i dlatego dałem folie po styropian a podobno powinno być na styropianie. Gość od posadzki twierdzi że beton przyczepi się do styropianu i jest bardziej wytrzymały. Pytanie moje jest takie czy jak dałem folię pod styropian i na styropian wylewałem beton (z betoniarki) woda zarobowa która dostała się pod styropian wyparuje czy nie będzie się "kisić"" między folią a styropianem. Proszę o rzetelną odpowiedź Strop 20cm grubości dla uzyskania wilgotności <3% potrzebuje schnięcia przez okres około trzech lat w warunkach wręcz idealnych 23C i %0%rH, panujących od spodu i od góry. Na strop dajesz np. folię PP o grubosci minimum 0,5mm, jako izolację poziomą i pionową. Układasz na zakładkę 20cm i sklejasz ze sobą bardzo dokładnie bez fałd. Wywijasz na sciany 25-30cm. Układasz bardzo ściśle i dokładnie styropian. Na styropian ponownie folia PP 0,4mm także na zakładkę i posklejana. Na to kładziesz wylewkę o wytrzymałości na ściskanie, która uzależniona jest od materiału jaki użyjesz na posadzkę podłogową. Powierzchnię wylewki zacierasz na ostro!!! Przykrywasz na 7-10 dni folią. Grubośc wylewki 5cm w warunkach 23C i 50%rH otoczenia wysuszą wylewkę w ciagu 2-3 miesięcy dla drewna. Dla kafelek jeszcze szybciej ponieważ nie wymaga wylewka takiej wilgotności jak drewno. Ten sposób wystarczy na piętrach. Na gruncie rodzimym zistniej możliwośc podtapiania woda z deszczy lub gruntową. Wtedy nalezy wykonac izolację tzw.ciężką, czyli grubszą i zinnych materiałó. Możesz wtedy połozyć specjalną folię aluminiową. Daje 100% gwarancję. Dla bezpieczeństwa Twojej podłogi i domu, te zabiegi muszą zostać wykonane bardzo dokładnie. O tym przyczepianiu się betonu do styropianu to przesada. Beton przez to nie zyskuje ani 1/10MPa wiecej na żadną wytrzymałośc. Strop przed ułozeniem wylewki ma temperaturę otoczenia tak z dołu jak z góry (pietro). Wody z wylewki nie ma. Jest tylko wilgoć czyli para wodna przedostaje się lub nie. Strop jest cieplejszy od wylewki i para uzyskuje nad stropem podwyzszone cisnienie i podąża ku górze. Najlepiej gdy jest również folia na styropianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 02.07.2012 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2012 Wydaje się, że izolacja termiczna jest sucha. Na "chudziaku" najpierw została ułożona papa łączona ze sobą i z papą ułożoną na fundamentach lepikiem na goraco. Na to wysypano od 3-5 cm zasypki perlitogipsowej, a następnie ułożono 10 cm styropianu. Później rozłozono rury wodne do wody i podłogówki. Na to kolejną warstwę styropianu 15 cm. Martwię się jednak ewentualną wilgocią , którą styropian zaciągnął/zaciaga z powietrza oraz tą która może się do niego dostać z wylewki np. poprzez otwory wykonane w skutek mocowania elementów ogrzewania podłogowego. W przypadku folii paroszczelnej, uszkodzenie jej (otwory zrobione przez elementy mocujące listwy pod podłogówkę) może spowodować wniknięcie wilgoci pod folię i kłopot z wydostaniem się na zewnątrz. Czy ja dobrze zrozumiałem, że na ogrzewanie podłogowe (Później rozłozono rury wodne do wody i podłogówki. Na to kolejną warstwę styropianu 15 cm.)? Proszę o odpowiedź! Jeżeli chodzi o wilgoć w podłożu to ona tam będzie zawsze, czy ci się to podoba czy nie. Problem polega na tym aby nie było jej za dużo, bo wtedy zaczynają się kłopoty. Poziom wilgoci resztkowej wylewki, zalezy od temperatury i wilgotności otoczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 03.07.2012 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Czy ja dobrze zrozumiałem, że na ogrzewanie podłogowe (Później rozłozono rury wodne do wody i podłogówki. Na to kolejną warstwę styropianu 15 cm.)?. Na chudziaku jest papa klejona lepikiem na gorąco, następnie zasypka perlitogipsowa i 10 cm styropianu. Na tej warstwie ułozone są rury do wody oraz do poszczególnych obwodów podłogówki (zasilanie/powrót). Następnie kolejna warstwa styropianu (15 cm). Sama "podłogówka" będzie dopiero na tej warstwie. Tutaj jednak mam problem już wcześniej sygnalizowany czy dawać folię paroszczelną czy też paroprzepuszczalna? Montaż listew/szyn ogrzewania podłogowego będzie wymagał przytwierdzenia ich przez tą folię do styropianu i powstaną miejsca (dziurki), które mogą wchłaniać wilgoć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 03.07.2012 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Na chudziaku jest papa klejona lepikiem na gorąco, następnie zasypka perlitogipsowa i 10 cm styropianu. Na tej warstwie ułozone są rury do wody oraz do poszczególnych obwodów podłogówki (zasilanie/powrót). Następnie kolejna warstwa styropianu (15 cm). Sama "podłogówka" będzie dopiero na tej warstwie. Tutaj jednak mam problem już wcześniej sygnalizowany czy dawać folię paroszczelną czy też paroprzepuszczalna? Montaż listew/szyn ogrzewania podłogowego będzie wymagał przytwierdzenia ich przez tą folię do styropianu i powstaną miejsca (dziurki), które mogą wchłaniać wilgoć Zainstaluj normalnie izolację paroszczelną i to będzie znane, proste i skuteczne rozwiązanie. Każde inne niewiele wniesie, a może wiele zepsuć. Rozsądku życzę i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 03.07.2012 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 Zainstaluj normalnie izolację paroszczelną i to będzie znane, proste i skuteczne rozwiązanie. Każde inne niewiele wniesie, a może wiele zepsuć. Rozsądku życzę i pozdrawiam. A co z wilgocią, która być może jest w styropianie lub się ewentualnie dostanie pod folię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 03.07.2012 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 A co z wilgocią, która być może jest w styropianie lub się ewentualnie dostanie pod folię? Zainstaluj suchy styropian, a jeśli wilgoć wejdzie do izolacji (mało prawdopodobne a jeśli już to w niewielkiej ilości - co jest nieistotne) to i z niej wyjdzie, najpewniej tą samą drogą. Pozdrawiam. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ekmir 03.07.2012 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2012 (edytowane) A może tak dla pewności uszczelnić wszystkie styki płyt::- większe szczeliny - klej do styropianu Tytan EOS,- mniejsze szczeliny - Klej do styropianu Soudal 28A Edytowane 3 Lipca 2012 przez ekmir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.