Jastrząb 11.04.2012 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 A w jakim sklepie tego szukac, nie chce kupowac przez neta. Domyslam sie, ze jakies LM, Praktikery itepe odpadaja. Dodam, ze mieszkam w Gliwicach. Ten poprzedni filtr, to byl filtr zywiczny jonowymienny. Wiem, ze ten o ktorym mowisz ma nie byc jonowymienny, jednak nie wiem dlaczego. Bo tak jak Ci pisalem juz wczesniej, czesto sie zdarza ze owe siarkowe bakterie chetnie zyja na takich filtrach jonowymiennych. Ludzie majacy zmiekczacze czesto walcza z zpachem sirkowodoru wwodzie cieplej. Czy ten tani filtr to jest normalna kolumna filtracyjna z mozliwoscia regenracji sola owego filtra? Czy 10" lub 20" obudowa na wymienialne wklady? Jesli sa to wymienialne wklady to wywal wklad, bo On Twoja twarda wode i tak byl w stanie zmiekczac tydzien czy dwa. Jak nie przestanie po tygodniu smierdolic, to wsadz tam wklad odzelaziajacy (koszt pewnie ze 100-150PLN). Szukaj tego w firmach zajmujaych sie uzdatnianiem wody. Napisz co to za filtra masz (jaka obudowa) to moze sie uda znalezc on line jakis wklad do niej. marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ralwing 11.04.2012 13:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Otrzymałem wyniki badania wody, wszystko wyglada ze jest OK:Bakterii coli, i enterokoów brak.Jon amonowy: <0,10 mg/l (max 0,50)Zelazo: <70 ug/l (max 200)Mangan: 46+-5 ug/l (max 50)Siarczany: 76 mg/l (max 250) Filtr mam taki:http://www.dafi-filters.com/index.php?go1=wklady_przeplywowe -> Wkład z żywicą jonowymienną Dafi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 11.04.2012 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Otrzymałem wyniki badania wody, wszystko wyglada ze jest OK: Bakterii coli, i enterokoów brak. Jon amonowy: <0,10 mg/l (max 0,50) Zelazo: <70 ug/l (max 200) Mangan: 46+-5 ug/l (max 50) Siarczany: 76 mg/l (max 250) Filtr mam taki: http://www.dafi-filters.com/index.php?go1=wklady_przeplywowe -> Wkład z żywicą jonowymienną Dafi. Na poczatek wywal ten wklad jonowymienny i poczekaj pare dni. marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ralwing 11.04.2012 14:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Wywalilem go juz dawno. W tej chwili mam zalozony Wkład Polipropylenowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jastrząb 11.04.2012 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Wywalilem go juz dawno. W tej chwili mam zalozony Wkład Polipropylenowy. Ech. Twoj pierwszy post w tym watku: Mam zainstalowany taki tani filtr zywiczny na zasilaniu. pozdrawiam i zycze powodzenia w walce woda, marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ralwing 11.04.2012 15:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Sorry, ale od tamtego posta juz troche czasu minelo.;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ralwing 16.04.2012 07:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 Raport z pola walki: W sobote zamontowalem filtr odzelazniajacy z LM, za 25zl sztuka. Nalalem od razu wody do szklanki zeby widziec czy sie zelazo utlenia i do tej pory nic sie nie dzieje. no i da sie odczuc ze woda w domu jest bardziej miekka. Wylalem tez w sb cala wode z zasobnika, i wlalem czysta. Odlaczylem jednoczesnie zasobnik od reszty pionów ciepłej wody w domu, wiec ciepla woda jest jedynie w zasobniku w tej chwili. Temperatura utrymywana to okolo 60 stopni. Dzis rano woda znowu zaczela smierdziec. To co? Chemia?Co do wkladów filtracyjnych to dowiedzialem sie ze DAFI robi niezlego walka: Robia wklady na 9 i 3/4 cala, a nie 10 jak cala reszta swiata. Na szczescie wklad 10 cali wszedl do obudowy DAFI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ralwing 27.04.2012 21:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2012 jakim srodkiem mozna odkamienic instalacje CWU? Jestem prawie pewien, ze to kamien powoduje taki brzydki zapach. Ostatnio zdarza sie ze nawet zimna woda lekko smierdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 06.05.2012 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2012 Do odkamieniania instalacji stosuje się różne środki zależnie od materiału z jakiego jest instalacja... np Kamix (taki sam jak do czajników), ale zazwyczaj ciężko zrobić to porządnie samemu. Tylko czy jesteś pewien, że kamień powoduje zapach?? Jeśli już to bakterie na nim mogą to powodować, ale możesz je wybić porządnie odkażając instalację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ralwing 08.05.2012 06:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 Kupilem 1kg kwasu cytrynowego skondensowanego... Mowisz, ze ciezko jest to zrobic samemu, dlaczego? Nie wystarczy wsypac tego do zasobnika i wlaczyc na stale na 2a dni cyrkulacji. a potem tylko wyzbierac syf z zasobnika, a nastepnie przeplukac 2a razy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qbek17 08.05.2012 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 jak ten kwas zacznie rozpuszczac osady to nie bedziesz mial co wybierac z zasobnika. Będziesz miał szlam zamiast wody i jedyną opcją będzie puszczenie tego przez filtr lub wymiana tej wody (zapewne kilkukrotna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 09.05.2012 00:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 (edytowane) Kupilem 1kg kwasu cytrynowego skondensowanego... Mowisz, ze ciezko jest to zrobic samemu, dlaczego? Nie wystarczy wsypac tego do zasobnika i wlaczyc na stale na 2a dni cyrkulacji. a potem tylko wyzbierac syf z zasobnika, a nastepnie przeplukac 2a razy?Nie jest to ciężko zrobić samemu, ale trzeba mieć świadomość, że można narobić wiele szkód. Roztwór kwasu cytrynowego ma niskie pH. Jeżeli masz kształtki mosiężne w instalacji, to po 2 dniach cyrkulacji zrobi Ci z nich rzeszoto (odpowiednik osteoporozy). Mosiądz jest stopem miedzi i cynku. Kwas wypłukuje cynk. Możesz zrobić proste doświadczenie: cokolwiek mosiężnego wrzucić do środka odżelaziającego (fosol, sansed, "kamień i rdza"...) Po kilku godzinach kolor zmienia się z żółtego na czerwony, bo zostaje miedź. Najlepiej wezwać serwis. Chociaż zawsze możesz zrobić to sam. Ale rób to świadomie i na własną odpowiedzialność. Pogooglaj w necie. Aby podwyższyć pH, możesz dodać proszku do pieczenia:)(sic!). Edytowane 9 Maja 2012 przez free_shop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ralwing 09.05.2012 06:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 Zastosowalem sie do instrukcji na opakowaniu srodka odkamieniajacego z firmy POCH... To sie chyba jakos "Kamic" czy cos nazywa. Zrobilem z 1kg 5% roztwor wlalem do zasobnika i przez 30min puscilem w obieg instalacji. Potem spuscilem cale to zolto-zielony szlam... i teraz to plukam. Caly kamien nie zszedl, ale poszlo go dosyc duzo. no ale... chyba to nic nie zmienilo w kontekscie smierdzenia wody. Musze poczekac do jutra. Sadze, ze skonczy sie to stacja uzdatniania - skonczyly mi sie pomysly;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 09.05.2012 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 Z profesjonalnych środków polecam produkty firmy Fernox. Są do kupienia w niektórych sklepach hydraulicznych oraz hurtowniach. Ja używałem DS-3, bo akurat był wtedy dostępny. Na stronie producenta znajdziesz też inne szuwaksy (sam sobie dobierz odpowiedni). Niestety polska strona mi się nie otwiera, ale na amerykańskiej coś znajdziesz. Te klinery (czyli czyścicieli) są na bazie kwasu, ale mają też różne dodatki, takie jak inhibitory korozji itp. Przestrzegając ściśle instrukcji obsługi nie wyrządzisz sobie ani instalacji krzywdy.Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
free_shop 09.05.2012 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 Sadze, ze skonczy sie to stacja uzdatnianiaOstateczna ostateczność. Jeżeli masz w sobie choć odrobinę fajtera, to walcz z przyczynami, a nie ze skutkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ralwing 10.05.2012 07:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Ostateczna ostateczność. Jeżeli masz w sobie choć odrobinę fajtera, to walcz z przyczynami, a nie ze skutkami. No ale jak znalezc przyczyne? Generalnie probowalem juz chyba wszystkiego. Od 2mcy staram sie dojsc do powodu smierdzenia tej wody i dalej nie wiem nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DanielN 13.05.2012 06:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2012 W moim przekonaniu problem można skutecznie rozwiązać przez chemiczne usunięcie z instalacji cwu i urządzeń kamienia wodnego (kotłowego). Po tym zabiegu instalację trzeba przepłukać i dopiero wtenczas przeprowadzić dezynfekcję (chlorowanie). Jak odkamienić instalację wraz z urządzeniami, to już zagadnienie do osobnego omówienia.Badanie fizyko-chemiczne i biologiczne zimnej wody pozwoli określić jaką prewencję można zastosować, czyli jak i czym uzdatniać wodę wprowadzaną do instalacji. Istotne jest też, w którym miejscu sieci wodociągowej jest włączenie przyłącza. Chlorowanie wody w instalacji gdy kamień i muł zalega w instalacji i zasobnikach jest nieporozumieniem. Porównałbym to do walki z natrętnymi osami. Tępimy wszystkie które latają, a nie ruszamy gniazda. Żaden filtr i żadne z zamontowane w obecnej chwili urządzenie nie usunie żelaza czy manganu. Skutecznie usunie tylko pieniądze z kieszeni. Filtry oddziałują tylko na przepływającą przez nie wodę. ralwing do badania jaką dałeś wodę zimną z przyłącza czy ciepłą z instalacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ralwing 19.06.2012 21:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2012 W moim przekonaniu problem można skutecznie rozwiązać przez chemiczne usunięcie z instalacji cwu i urządzeń kamienia wodnego (kotłowego). Po tym zabiegu instalację trzeba przepłukać i dopiero wtenczas przeprowadzić dezynfekcję (chlorowanie). Jak odkamienić instalację wraz z urządzeniami, to już zagadnienie do osobnego omówienia. Jak to wykonac? ralwing do badania jaką dałeś wodę zimną z przyłącza czy ciepłą z instalacji ? Dalem zimna i byla ok. Niedawno otrzymalem rowniez wyniki badania cieplej. Grzybow ani bakterii nie ma. Natomiast wykonano rowniez badanie na ropopochodne. Na wykres z chromatografu Widoczne są piki które wskazują na obecność alkanów prostych (parzystych). Może to wskazywać na występującą depolimeryzację (np. uszczelek lub innych polimerów znajdujących się w instalacji). Tylko sie zastanawiam, skoro nie mam w domu zadnych uszczelek ktore sa nietypowe, to dlaczego one sie rozpuszczaja? Kilka z nich wymienilem z gumowych na takie kompresowane papierowe, nie pamietam jak sie to nazywa, ale to nie pomoglo. Wymienilem uszczelke w zasobniku, co prawda rowniez na gumowa, ale to tez nie pomoglo. Any ideas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ralwing 20.06.2012 21:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Probowalem sie pozbyc kamienia. Dwukrotnie zasypalem instalacje kamisolem z POCHU. Wszystko az syczalo i bulgotalo w instalacji. Nie wiem czy to dobry srodek, ale to nie pomoglo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DanielN 20.06.2012 23:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Aby właściwie przygotować cały proces odkamieniania potrzebne są informacje o instalacji cwu- czy instalacja posiada cyrkulację, jeżeli tak, to czy jest ona grawitacyjna czy wymuszona- o zasobniku cwu czyli producent, typ, rodzaj powłoki wewnętrznej, jej aktualny stan, czas eksploatacji, oraz z jakich materiałów jest wykonana instalacja cwu.- z jakich materiałów jest wykonana instalacja, rodzaj rur,- jaka jest zamontowana armatura sterująca i kontrolno pomiarowa,- jakie materiały zostały zastosowane do uszczelnienia połączeń, teflony, pasty itp.,- jaki kolor ma kamienny osad w stanie suchym, jeżeli jest żółto-brązowy, to można przyjąć, że są to wytrącone związki węglanowe, natomiast jeżeli barwa jest bardziej zbliżona do odcieni brunatno-szarych czy szaro-grafitowych, to należy pobrać próbkę do analizy laboratoryjnej dla ustalenia składu chemicznego. Te informacje pozwalają na takie dobranie odpowiedniego środka do usunięcia kamienia wodnego aby był on skuteczny i jednocześnie nie prowadził do uszkodzenia samej instalacji, zamontowanej armatury lub rozszczelnienia na połączeniach. Sam proces odkamieniania przeprowadza się osobno dla instalacji przewodowej (rur) i dla zbiorników. W osobnym zbiorniku przygotowuje się roztwór czynnika czynnego. Następnie łączy się go z instalacją za pomocą łączników i węży tak, aby zapewnić jego ciągły ruch w zamkniętym obiegu. Obieg wymusza się za pomocą zewnętrznej pompy.Niestety samo zalanie instalacji czy zasobnika nie przynosi pozytywnego rezultatu gdyż czynnik czynny w trakcie reakcji z "kamieniem" ulega zobojętnieniu. Zneutralizowany czynnik pozostający w sąsiedztwie "kamienia" blokuje dostęp czynnikowi aktywnemu. W tym procesie można doszukać się pewnej analogii do rozpuszczania cukru w szklance wody. Jeżeli nie zamieszamy wody, to cukier nie ulegnie rozpuszczeniu.Podobnie trzeba postąpić z zasobnikiem, z tą jednak różnicą, że najpierw usuwamy luźny muł ręcznie i poprzez wypłukiwanie wodą.Z zasobnika nie wolno usuwać kamienia poprzez opukiwanie lub skrobanie ponieważ prowadzi to do jego uszkodzenia.Czas przebiegu procesu odkamieniania jest uzależniony od ilości kamienia i trwa od 15min do 6h, a w szczególnych przypadkach nawet kilkanaście godzin. Po zakończeniu procesu odkamieniania instalację i zbiornik przepłukuje się bieżącą wodą aż do uzyskania odczynu popłuczyn takiego samego jaki ma woda użyta do płukania. Natomiast sam preparat zużyty w procesie odkamieniania trzeba zneutralizować do odczynu obojętnego pH 6,5. Tak oczyszczoną instalację należy zdezynfekować odpowiednio przygotowaną wodą nachlorowaną o stężeniu 50 mg CL2/dm 3. Nachlorowanej wodzie należy zapewnić dwukrotny przepływ przez instalację, a następnie pozostawić ją w instalacji na okres 24 h.Po zakończeniu dezynfekcji nachlorowana woda powinna zawierać chlor w ilości 30 mg CL2/dm 3. Taki poziom stężenia gwarantuje skuteczność przeprowadzonej dezynfekcji. Po zakończeniu dezynfekcji należy przeprowadzić płukanie instalacji aż do uzyskania zaniku zapachu chloru. Występowanie w wodzie alkanów nie wiązałbym ze specyficznym zapachem jakim charakteryzuje się ciepła woda. Alkany proste charakteryzują się bezwonnością. Ponad to są mało aktywne chemicznie więc trudno przypuszczać aby wchodziły w reakcje.Chociaż istnieje pewna możliwość że w specyficznych warunkach np.podwyższonej temperaturze węglowodory mogą reagować z sodem metalicznym zawartym w anodzie. Może też dochodzić do reakcji z zasiarczoną blachą czy tlenkami żelaza gdy jest uszkodzona wewnętrzna powłoka ochronna (emalia) zbiornika.Niestety takie dywagacje można prowadzić bez końca nie uzyskując żadnych konkretów.Podaj więcej informacji o swojej instalacji, z czego i jak jest wykonana, typ zasobnika, jak długo pracuje. Kiedy wymontowałeś anodę, przed przerwą czy dopiero gdy woda śmierdziała? Wodę podgrzewasz przez wężownicę czy grzałką elektryczną?Ponad to jestem ciekaw czy śmierdząca woda traci swój zapach gdy stoi przez kilka, kilkanaście godzin w otwartym naczyniu?Temat jest bardzo intrygujący, tym samym wart dogłębnej analizy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.