Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mieszkanie - stan deweloperski - ściany, co robić?

Recommended Posts

Ponad rok temu odebrałem mieszkanie w stanie deweloperskim. Przyszła wiosna, więc miałem zamiar pomalować ściany, które troretycznie wydawały mi się w miarę dobrze wykończone. Najpierw ja zagruntowałem, potem chciałem uzupełnić głębsze przetarcia, rysy, wgłęienie itd. gładzią szpachlową. I podczas szlifowania zaczął się problem, bo wraz z gładzią schodzi warstwa "deweloperska" w wyniku czego dosyć łatwo mozna doszlifować się do tynku. Tak powstające ubytki ponownie pokryłem gładzią, ale zrobiły sie z tego wsystkiego Syzyfowe Prace, bo nawet delikatne szlifowanie (papier 180) powoduje występowanie w/w problemu. Nie wiem co za cholerstwo położył deweloper, wygląda to na jakąś farbę kredową (nie znam się), pytanie co robić? Na gładzi nie oszczędzałem, kupiłem jedną z droższych (już gotowych). Jak gruntowałem ściane to większa ilość gruntu powodująca lekkie przemoczenie sciany powodowała, że "deweloperska" powierzchnia odchodziła pod naciskiem szpachelki bez problemu. Pomocy!

wygląda na to że deweloperska gładź to ATLASOWSKI gipsar uni w stanie podwyższonej wilgotności ,musisz uzupełniać czymś równie miękkim żeby nie robić twardych "placków" bo w około wyszlifujesz a placek zacznie wystawać

ciężko cokolwiek poradzić jak piszesz ze to się sypie ,moim zdaniem w zimę mieszkanie było nieogrzewane i zawilgocone w ten sposób żadna gładź nie wytrzyma gips chłonie jak gąbka

Edytowane przez sikorb

Dwie opcje i obie z winy wykonawcy dewelopera:

-malowane na mokre tynki

-malowane na zapylone ściany (położona najtańsza gładź, przetarte, nieodpylone, niegruntowane i pomalowane agregatem)

-albo obie opcje jednocześnie

Kilka lat pracowałem w deweloperce, różne rzeczy widziałem.

Spytacie: Kto to odbierał? Gdzie był kierownik?