Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Maszyna do szycia .. doradźcie

mynia_pynia

Recommended Posts

Dziewczyny na jakich maszynach szyjecie?

Chcę kupić maszynę do szycia dla domowych potrzeb (obszycie czegoś, uszycie pokrowców, pościeli, firan, rolet itp.)

Nie jestem laikiem w szyciu (ciocia jest krawcową - i u niej też zasięgnę porady, pochodzę z góralskiej rodziny gdzie każda kobieta szyć i haftować umie ;)), ale ostatni raz szyłam ze 12 lat temu na porządnym Łuczniku mojej mamy (działa do tej pory, ale chce mieć swoją) może trochę lżejszą ;).

Czytałam po forach, że teraz warto kupić z firm: brother, elna i juki, wiem co bym chciała żeby maszyna miała, ale obawiam się że wówczas cena około 2 tyś. by mi wyszła, a ja na ten cel chce przeznaczyć 600-700 zł.

Można kupić coś sensownego w tej cenie?

Masz rację brother i te inne takie półprofesjonalne to tak koło 2 tys trzeba byłoby liczyć, odradzam te tanie łuczniki i inne za 200-300 zł, podzespoły tam są plastikowe, nawet do domowego użytku to tak może na rok czasu, później albo pęka albo upala się i naprawa za 100zł jak jeszcze znajdziesz fachowca, których niestety jak na lekarstwo (w każdym razie w mojej okolicy w promieniu 20 km 1 facet naprawia i nastawia maszyny). Ja kupilam maszynę na kiemaszu staroci zaryzykowałam bo tam nie szło jej sprawdzić czy szyje, ale kosztowała 50 zł, jakaś stara holenderska (taka z tych ciężkich bo waży 18 kilo), w domu sprawdzilam i szyła:jawdrop: zaniosłam do owego znalezionego speca, nasmarował gdzie trzeba za 20 zł i szyję.

Może poszukałabyś jakiegoś używanego brothera, singera. W rodzinie ciotki mają te maszyny już ze 30 lat i nadal szyją

Zgadzam się z poprzednim postem.

Lepiej kupić używaną, ale solidną.

Najlepiej na obrotowym chwytaczu, zdejmowany stolik (do rękawów itp).

Zdarzają się też maszyny z funkcją overlock, i ucinaczem nitki.

Maszyna lekka nie będzie, metalowe elementy ważą.

Istotne jest aby dostępne były akcesoria, i części.