Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Utwardzenie drogi


Recommended Posts

U mnie co prawda znacznie mniej materiału ale i tak koszty musiałem ponieśc choć "ziemia niczyja" bo gmina zachowuje się jakby tak było.

Problem poniesienia kosztów jest jeszcze taki, by nie były ponoszone zbędnie, tzn. skoro już nawozimy kliniec to by nie trzeba było go potem przy robieniu drogi usuwać.

Ja kilka lat miałem na podjeździe szlakę, dopóki nie rozbiła "rozpuściła" się gdy w końcu na wiosnę znów zaczęło się nurkowanie opon i chodzenie do pracy w brudnych butach, zamówiłem kamień kliniec (40mm) w sumie doskonały materiał ceny ok. 41zł/t.

Kierowca który przywiózł zobaczył co robię i mi doradził, że znacznie taniej tzw. „niesort” który kosztuje 20zł/t a tak naprawdę prawie niczym się nie różni od sortowanego 40.

Muszę przyznać, że kamień ten jest fantastyczny, ułożył się i po miesiącu nawet pod śmieciarką nie robiły się zagłębienia. Teraz jestem w trakcie rozsypywania po tym kolejnej warstwy tzw. „kliniec” stosowany jako domieszka do asfaltu czy jako podsypka pod kostkę (35 zł/t), droga zrobiła się twarda jak beton i nic się nie kurzy.

Piszę o tym, by jeśli już ktoś zdecyduje się na wydanie pieniędzy na kamień to przystosować grunt by został już on tam jako utwardzenie a nie jako wystająca ponad grunt powierzchnia. Można wpierw ziemię zebrać spychaczem na głębokość 20..30 cm i większość zastąpić darmową szlaką z PECu lub tłuczonego gruzu, a dopiero na to kosztowny kruszec.

Jak się zechce komuś, po paru latach bez problemu położy na to kostkę puzzle czy bruk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • Odpowiedzi 70
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

witam,

mam do zrobienia 120 m. drogi wewnętrznej przed

rozpoczeciem budowy.

Ekipa, która będzie mi wykonywał tę drogę poleciła zakup skruszonego betonu połączonego ze skruszoną cegłą. Cena to ok. 15 zł/m.

Budowę rozpoczynamy na wiosnę. Czy jest sens robienia teraz tej drogi czy raczej poczekać do wiosny?

Jak sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam do zrobienia 120 m. drogi wewnętrznej przed

rozpoczeciem budowy.

Ekipa, która będzie mi wykonywał tę drogę poleciła zakup skruszonego betonu połączonego ze skruszoną cegłą. Cena to ok. 15 zł/m.

Budowę rozpoczynamy na wiosnę. Czy jest sens robienia teraz tej drogi czy raczej poczekać do wiosny?

Jak sądzicie?

 

po co kupowac skruszony beton itp... poszukaj tam gdzie trwaja prace rozbiurkowe to dostaniesz go za darmo ewentualnie zaplacisz za sam transport.

Droge zrob teraz to przez jesien/zime pod wplywem deszczy itp osiadzie troche i sie lepiej utwardzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam do zrobienia 120 m. drogi wewnętrznej przed

rozpoczeciem budowy.

Ekipa, która będzie mi wykonywał tę drogę poleciła zakup skruszonego betonu połączonego ze skruszoną cegłą. Cena to ok. 15 zł/m.

Budowę rozpoczynamy na wiosnę. Czy jest sens robienia teraz tej drogi czy raczej poczekać do wiosny?

Jak sądzicie?

 

po co kupowac skruszony beton itp... poszukaj tam gdzie trwaja prace rozbiurkowe to dostaniesz go za darmo ewentualnie zaplacisz za sam transport.

Droge zrob teraz to przez jesien/zime pod wplywem deszczy itp osiadzie troche i sie lepiej utwardzi.

 

 

Dzięki. Masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam do zrobienia 120 m. drogi wewnętrznej przed

rozpoczeciem budowy.

Ekipa, która będzie mi wykonywał tę drogę poleciła zakup skruszonego betonu połączonego ze skruszoną cegłą. Cena to ok. 15 zł/m.

Budowę rozpoczynamy na wiosnę. Czy jest sens robienia teraz tej drogi czy raczej poczekać do wiosny?

Jak sądzicie?

 

po co kupowac skruszony beton itp... poszukaj tam gdzie trwaja prace rozbiurkowe to dostaniesz go za darmo ewentualnie zaplacisz za sam transport.

Droge zrob teraz to przez jesien/zime pod wplywem deszczy itp osiadzie troche i sie lepiej utwardzi.

 

 

Dzięki. Masz rację.

 

poczytaj ten watek..jest tam o budowaniu drogi i ja tez zamiescilem swoj opis i fotki.

http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=51424

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
  • 1 year później...
Fajnie, że znalazłam ten wątek. Bardzo interesujące, szczególnie, że mam też ok 150m drogi do zrobienia:)

 

EURO 2012!!!

 

W związku z tą imprezą budowane są drogi i remontowane są tory PKP (czy jak tam się oni ostatno nazywają).

 

Patent na utwardzenia Twojej drogi leży właśnie na torach PKP.

 

Z uwagi na spory przypływ środków unijnych na remont infrastruktury komunikacyjnej, PKP remontuje na potęgę swoje tory i torowiska.

Wiąże się to min. z tym, że kolejarze zwykle wymieniają całą podsypkę pod torami. Do żywego gruntu.

 

Usuwają starą i kładą nową.

 

Stara (i zbędna im już) podsypka to mieszanina klińca (ostry kamień bazaltowy o właściwościach wzajemnego klinowania pod naporem sił zewnętrznych) oraz zwykłej ziemi, którą koparki wydobywają z torowiska razem z klińcem.

 

PKP za darmo lub w ostateczności za grosze pozbywa się starej podsypki.

Niedawno mój brat zakupił 10 ciężarówek typu TATRA tego "urobku" na utwardzenie drogi o długości ok. 100 m i szerokości ok. 5 m.

Za ten rewelacyjny materiał zapłacił w PKP 1.000 zł (za ok. 200 ton).

Faktem jest, że za transport tego towaru zapłacił dodatkowe 3.000 zł.

 

Po wysypaniu i wyrównaniu (koparko-ładowarką Kamatsu za 300 zł) ubił to wszystko, nie walcem tylko zagęszczarką płytową o masie 500 kg.

 

Dzięki temu, że kliniec był zmieszany z ziemią, po ubiciu i zagęszczeniu utworzył drogę równą, szczelną, i odporną na duże obciążenie.

 

Polecam więc kliniec z PKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno mój brat zakupił 10 ciężarówek typu TATRA tego "urobku" na utwardzenie drogi o długości ok. 100 m i szerokości ok. 5 m.

Za ten rewelacyjny materiał zapłacił w PKP 1.000 zł (za ok. 200 ton).

Faktem jest, że za transport tego towaru zapłacił dodatkowe 3.000 zł.

 

Brat przeczytał i podał mi info, że obecnie PKP oddaje ten zbawczy urobek za darmo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno mój brat zakupił 10 ciężarówek typu TATRA tego "urobku" na utwardzenie drogi o długości ok. 100 m i szerokości ok. 5 m.

Za ten rewelacyjny materiał zapłacił w PKP 1.000 zł (za ok. 200 ton).

Faktem jest, że za transport tego towaru zapłacił dodatkowe 3.000 zł.

 

Brat przeczytał i podał mi info, że obecnie PKP oddaje ten zbawczy urobek za darmo...

 

Mógłby kolega dać jakiś bliższy namiar na forum lub priva, gdzie i z kim można ewentualnie omówić zakup podsypki. Jestem bardzo zainteresowany, mam 100 drogi do utwardzenia, z góry bardzo dziękuję

 

pozdrawiam

oopl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno mój brat zakupił 10 ciężarówek typu TATRA tego "urobku" na utwardzenie drogi o długości ok. 100 m i szerokości ok. 5 m.

Za ten rewelacyjny materiał zapłacił w PKP 1.000 zł (za ok. 200 ton).

Faktem jest, że za transport tego towaru zapłacił dodatkowe 3.000 zł.

 

Brat przeczytał i podał mi info, że obecnie PKP oddaje ten zbawczy urobek za darmo...

 

Mógłby kolega dać jakiś bliższy namiar na forum lub priva, gdzie i z kim można ewentualnie omówić zakup podsypki. Jestem bardzo zainteresowany, mam 100 drogi do utwardzenia, z góry bardzo dziękuję

 

pozdrawiam

oopl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno mój brat zakupił 10 ciężarówek typu TATRA tego "urobku" na utwardzenie drogi o długości ok. 100 m i szerokości ok. 5 m.

Za ten rewelacyjny materiał zapłacił w PKP 1.000 zł (za ok. 200 ton).

Faktem jest, że za transport tego towaru zapłacił dodatkowe 3.000 zł.

 

Brat przeczytał i podał mi info, że obecnie PKP oddaje ten zbawczy urobek za darmo...

 

Mógłby kolega dać jakiś bliższy namiar na forum lub priva, gdzie i z kim można ewentualnie omówić zakup podsypki. Jestem bardzo zainteresowany, mam 100 drogi do utwardzenia, z góry bardzo dziękuję

 

pozdrawiam

oopl

 

Ja również poproszę o namiary. Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

z tym patentem z PKP to nie byłbym taki radosny. Jeśli pochodzi z torów z podkładami betonowymi to ok. Jak podkłady były drewniane to na 99% były impregnowane kreozytem. A to raczej ścierwo jest i nie chciałbym mieć tego pod oknem. Ale co kto lubi. :wink:

U nas droga jest zrobiona tłuczniem betonowym. Ma 3 lata i troche dziury w niej sa lae jest cały czas twarda i nigdy nic nie zalgnęło. W tamty roku podsypałem w te dziury piasku - bez sensu - po tygodniu wygladało tak samo. Druga cześć drogi jest wyłożona szlaką (żużlem) i też bez sensu bo nic sie nie blokuje i droga zapada się i jest rozjechana.

Więc moim zdaniem tylko kliniec lub tłuczeń. Wszystko inne jest na chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy załatwia się na najbliższej stacji PKP, gdzie urzęduje człowiek z PLK. Sprawę załatwia się na najniższym, możliwym szczeblu zarządzania :D Najlepiej jest tam, gdzie trwa modernizacja linii kolejowej; czasem do załatwienia z kierowcą :D

 

a kto to jest "człowiek z PLK"?

Będę do nich dzwonił i żeby wiedzieć kogo prosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PLK - Polskie Linie Kolejowe - zarządca infrastruktury, tak jak GDDKiA na autostradzie. Z reguły na większej stacji/węźle mają biuro i handlują takimi rzeczami jak słupy, tłuczeń, podkłady itp.. Czasem dają na to jakieś papiery, czasem nie - nie znam ich procedur :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...