Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie dachu na poddaszu użytkowym

slodziak

Recommended Posts

Witam serdecznie, jestem tutaj nowy i potrzebuje szybkiej pomocy.. generalnie kupilem mieszkanie w stanie deweloperskim z poddaszem do wykończenia.. Przychodzi sprawa ocieplenia i wyboru wełny.. szukam w internecie konkretnych informacji i na forach widze same ogólnikowe opinie. Odrazu mówie że jestem laikiem w tych sprawach dlatego prosze o konkretne info!

Musze kupić wełne na ocieplenie. Grubość krokwi 20cm.

Tata (budowlaniec) mówi żeby zastosować grubości 18cm oraz 5cm w poprzek (2cm szczeliny)

Na forach piszą że stosują 15cm +5cm (5cm szczeliny) - i pytanie która opcja lepsza?

W 1szej opcji 18+5cm zaoszczędzam 5cm przy obniżeniu dachu, ale z kolei trace 2cm grubości wełny.

Dach ma powierzchnie 60m2

W wyborze wełny CENA NIE GRA ROLI.. chodzi o jak najlepszą izolacje aby w przyszłośći zaoszczędzić na zużyciu ciepła.

Polecano mi Rockwool TOPROCK + SUPERROCK (18cm+5cm współczynnika przewodzenia ciepła λD = 0,035) - wełna skalna

albo: URSA DF 32 PLATINUM (15cm+10cm współczynnika przewodzenia ciepła λD = 0,032) - wełna szklana

Piszą że wełna szklana z biegiem lat opada.. tzn. kapcieje i traci swoje wartości cieplne. Dużo opini że skalna jest wytrzymalsza, gęstrza itp..

Co o tym sądzicie? Jaka wełna jest ''najlepszym'' rozwiązaniem dla tego dachu? Z parametrów wychodzi że ursa jest lepsza ale musiałbym zaniżyć strop 5cm na całej powierzchni.

Proszę o pomoc!! Co wy o tym sądzicie!!

Z kolei sprzedawca dobra znajoma mówi żeby kupić zwykłą urse 18ch+5cm λD = 0,032 i mówi że będzie i tak cieplutko i że ta przepuszczalność dużej różnicy nie robi!.

Zgłupiałem od tego wszystkiego! Ratujcie!! :)

Jaka wełna najlepsza!!??

Zobacz temat płyt Recicitel-a

http://www.recticelizolacje.pl