luk12 24.04.2012 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Jestem właśnie na etapie podejmowania decyzji z jakiego materiału wykonam ściany nośne w domu, który na wakacjach zacznie się budować. Na ten moment na "placu boju" pozostał Porotherm Dryfix 30 i Hadykówka MAX. W trakcie przeglądania ofert zastanowiła mnie jedna sprawa - Hadykówka MAX podaje współczynnik U = 0,21http://www.hadykowka.pl/pustak_scienny_eko_max,katalog_produktow.htmlNatomiast Porotherm przy systemie Dryfix 30 podaje U = 0,6.http://www.dryfix.pl/porotherm-30-dryfix.htmlTakie same parametry znajduję również na innych stronach (myślałem, że to pomyłka, ale skoro te parametry się powtarzają w wielu miejscach to pewnie takie właśnie są).No i tu pojawia się pytanie - czy Hadykówka rzeczywiście jest ~3x lepsza niż Porotherm? A może to zupełnie inny parametr? Nie znam się na tym za bardzo i nie wiem na ile to marketingowa ściema a na ile rzeczywiste porównywalne parametry. Wybierając z tych 2 produktów - który będzie lepszy pod kątem parametrów cieplnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izyk82 24.04.2012 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Porotherm 30 DRYFIXU = 0,60 W/m²K Pustak MAX 220, 188 Współczynnik przew. cieplnej (W/m*k) podłużny 0,21 Różnica w parametrze. Pierwszy podaje dla fizycznego pustaka (przenikalność cieplna U) a drugi dla pustaka o szerokości metra (przewodność cieplna lambda). U (W/m²K) = lambda (W/mK) / grubość materiału (m) Po przeliczeniu wygląda to tak: Porotherm 30 DRYFIX U = 0,60 W/m²Kgrubość = 0.3mlambda = U*grubość = 0.18 W/mK Pustak MAX 220, 188 lambda = 0,21 W/mKgrubość = 0,288 mU = lambda / grubość = 0,73 W/m²K Dla ciebie ważny jest parametr U, który opisuje daną ścianę o danej grubości. Porotherm jest wiec lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luk12 24.04.2012 08:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 A widzisz - właśnie nie do końca rozumiałem tą różnicę... Dzięki za wyjaśnienie To przy okazji pytanie - czy jeśli do tego dołożę powiedzmy 15 cm styropianu (no i oczywiście jakiś tynk) to czy to będzie dobra ściana? Słyszałem opinię, że 12 cm wystarczy, ale wolę "dmuchać na zimne" - czy słusznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek4 24.04.2012 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Słyszałem opinię, że 12 cm wystarczy Napisz to w "Izolacje" to wylecisz z hukiem tak na serio to w prawie każdym przypadku 15 cm staje się powoli bezwzględnym, uzasadnionym ekonomicznie, minimum - oczywiście żeby przeszło na św. energetycznym wystarczy pewnie i 5 cm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qgiel 24.04.2012 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Dla ciebie ważny jest parametr U, który opisuje daną ścianę o danej grubości. Porotherm jest wiec lepszy. Ja bym powiedział, że jest inny niż lepszy. Różnica 0,13 W/m2*K nie jest jakoś znacząca. Bardziej interesowało by mnie ile kosztuje 1m2 ściany z jednego i drugiego materiału ? Poza tym ceramika poryzowana ( Porotherm) jest nieco innym materiałem niż MAX, bo pewnym sensie jest podobna do Ytonga, ze względu na pory w strukturze materiału, powstające w czasie wypalania drobinek drewna wymieszanych z masie pustaka. I na koniec MAX na nieco grubsze ścianki zewnętrzne, więc można na nim zawiesić coś cięższego niż na PORO. Ogólnie jednak są to równoważne materiały, a ich wybór zależy od osobistych preferencji inwestora i być może kosztów, bo przyznaję, że nie orientuję się w nich obecnie. Co do izolacji, to też uważam, że 15 - 16 cm jest optymalnym rozwiązaniem dla tych materiałów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luk12 26.04.2012 10:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 U ściany będzie 0,12 W/m2*K przy 18cm grubości ściany i 22cm styropianu grafitowego z niską lambda .Koszt m2 takiej ściany to 83zł. No u mnie w projekcie jest 25cm ściany (chcę zamienić na 30cm) + dobra izolacja. No i właśnie tak myślę by dać te 30cm Porotherm Dryfix + 15cm styropianu. Kwestia jeszcze czy styropian zwykły czy grafitowy i kosztów jakie to wygeneruje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luk12 26.04.2012 11:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 hm... to teraz zaczynam się zastanawiać co lepsze: 25cm ściany + 20 cm styropianu30cm ściany + 15 cm styropianu ?Oczywiście zakładając, że w obu przypadkach będzie to ta sama ściana i ten sam styropian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izyk82 26.04.2012 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 Porotherm może być tańszy (mniej zaprawy ale chyba koszt pustaków na m2 większy, musisz przeliczyć znając aktualne ceny) i szybciej będzie się wznosiło. Max z kolei faktycznie ma grubsze ścianki jesli ma to dla ciebie znaczenie. Robocizna z m2 ściany chyba będzie taka sama więc dla robotników Porotherm korzystniejszy.Różnicy pomiędzy MAX 29 cm a U220 25cm nie ma żadnej. Dom się nie zawali, będziesz miał tylko głębsze parapety i ościeże (estetyka oraz trochę mniejsza powierzchnia dla swiatła) oraz najprawdopodobniej mniejszą powierzchnię użytkową. Ale z drugiej strony U220 nie musi być sporo tańsze od Maxa. Musisz poszukać. Najlepiej nie oszczędzaj na styropianie. 12cm przyjmuje się jako minimum bo to spełnia obecne wymogi. Ale jest to mało opłacalne. Pamiętaj, że robocizna za styropian jest taka sama niezależnie od grubości. Zaoszczędzisz teraz, stracisz na ogrzewaniu jak i na ewentualnej robociźnie późniejszego docieplenia. Nie warto. 20cm jest sensowne, więcej będzie lepiej. Termosem się nie przejmuj, niezależnie od grubości i tak go stworzysz dlatego wentylacja w każdym pomieszczeniu jest wskazana. Jeśli natomiast nie podoba ci się grube ocieplenie możesz wybrać styropian o lepszych parametrach ale z m2 wyjdzie dużo drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qgiel 26.04.2012 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 Jeśli dom ma być parterowy, to mozna dać 25 cm ściany. Na piętrowy dałbym grubszą.Nie dlatego, że mur mógłby nie wytrzymać, ale jako tradycjonalista tak bym zdecydował.Wybrał bym też ceramikę tradycyjną, bo jest objętościowo gęstsza, nie ma porów i potrafipowierzchniową warstwą lepiej wyrównywać wilgotnośc wewnątrz domu.Jak się da odpowiednią grubość ocieplenia, to taka ściana jest bardzo ciepła w całejgrubości, dlatego nie ma żadnych obaw o jakiekolwiek problemy z wilgocia.Gwoli prawdy taki np, Porotherm też będzie ciepły, ale zawsze o kilka stopni niżej.To wynika z jego właściwosci. Subiektywnie dla mnie to minus.Liczyłem w domu współczynnik U dla obu pustaków przy 15 cm styropianu.Dla Poro 30 cm wyszło ok 0,21 W/m2*K a dla Maxa 29 cm 0,22 W/m2*K - róznica bez znaczenia, tym bardziejże straty przez ściany, to 20 - 30 % całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.