MMichal 11.10.2012 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Witam Witam, wiem, że po raz kolejny będzie o tym mowa ale cóż muszę rozwiać swoje wątpliwości. A posta piszę w tym temacie, żeby czasem spieprzony montaż nie był. Jestem już umówiony na pomiar otworów okiennych i trochę się zdziwiłem, że Pan od montażu okien poleca bardziej podmurowanie niż poszerzenie. Nie wiem czy dobrze kojarzę ale czy współczynnik U takiego poszerzenia wynosi około 1? A np. betonu komórkowego około np 0.6? Pytam bo ten Pan twierdzi, że podmurowanie jest cieplejsze. ( później tylko styrodurem obłożyć z dwóch stron). Tylko rozumiem, że jak będzie styrodur z zewnątrz to trzeba zrobić okucie blacharskie, bo przy poszerzeniu nie daje się już żadnego okucia prawda? Jeśli dobrze rozumuję, to chociażby z tego powodu wolę poszerzenie, żeby nie mieć żadnych blach pod nogami. Jeśli, jest inaczej to proszę o wyjaśnienie. Pozdrawiam podmurować lub zastosować odpowiednie profile bazowe a nie zwykłe poszerzenia - a sugeruje murowanie bo to tańsze rozwiązanie i co do "ciepłoty" to sam już odpowiedziałeś - Pan dobrze mówił skoro podajesz takie dane. Co do izolacji do zarówno podmurówka jak i profil wymagają obróbki, hydroizolacji itp więc raczej nie ma większej różnicy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szarylatan 11.10.2012 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Witam Tak po w skrócie, Pan, który sugeruje cofanie okna powinien odrobinę poszerzyć swoją wiedzę z zakresy optymalnego montażu stolarki - masz ścianę gr 25 cm i Pan sugeruje cofnięcie okna o 10 cm - pogratulować, roleta nadstawna jest jako całość "najsłabszym" elementem cieplnym w tym zestawieniu a Pan twierdzi, że nie będzie mostków czy wiesz już na 100% jaki wymiar będą miały skrzynki? czy koniecznie MUSISZ mieć rolety nadstawne? zamontowania okna na styropiania/styrodurze itp pewnie, że można zapytaj tylko jaki nacisk takie coś wytrzyma i porównaj z ciężarem okien i co chcesz przez taki montaż osiągnąć ? Pozdrawiam No właśnie o to chodzi, że zależało mi na roletach nadstawnych podtynkowych z rewizją od zewnątrz. Kombinuję ze styropianem/styrodurem bo nie chce mieć mostków termicznych. Może na przekroju będzie lepiej widać o co mi chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrmeX 11.10.2012 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Witam podmurować lub zastosować odpowiednie profile bazowe a nie zwykłe poszerzenia - a sugeruje murowanie bo to tańsze rozwiązanie i co do "ciepłoty" to sam już odpowiedziałeś - Pan dobrze mówił skoro podajesz takie dane. Co do izolacji do zarówno podmurówka jak i profil wymagają obróbki, hydroizolacji itp więc raczej nie ma większej różnicy. Pozdrawiam Dzięki za odpowiedź: O kurcze myślałem, że to jest to samo dlatego do wyceny chciałem poszerzenie a rozumiem, że powinienem chcieć profil bazowy. ok, załóżmy, że zrobię podmurówkę, jak dam styro np.: 5 cm zewnątrz, a powiedzmy, że taras będzie 2cm niżej niż podłoga w salonie, to chyba będę musiał zrobić jakąś obróbkę blacharską. żeby zakryć styro. Jakoś tego sobie nie wyobrażam, żeby to ładnie wyglądało. Może ktoś ma jakieś foty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 11.10.2012 20:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2012 http://www.jareko.pl/poradnik-montazysty/parapety-zewnetrzne/może jutro poprawię i będzie można otworzyć duże zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 11.10.2012 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Witam Dzięki za odpowiedź: O kurcze myślałem, że to jest to samo dlatego do wyceny chciałem poszerzenie a rozumiem, że powinienem chcieć profil bazowy. ok, załóżmy, że zrobię podmurówkę, jak dam styro np.: 5 cm zewnątrz, a powiedzmy, że taras będzie 2cm niżej niż podłoga w salonie, to chyba będę musiał zrobić jakąś obróbkę blacharską. żeby zakryć styro. Jakoś tego sobie nie wyobrażam, żeby to ładnie wyglądało. Może ktoś ma jakieś foty? Czy podmurówka czy profil musi oddzielić dwie wylewki, wew. i zew. i zewnętrzne wylewka zazwyczaj tarasowa musi być odizolowana od podmurówki/profilu to będzie hydroizolacja ale dlaczego upierasz się przy obróbce blacharskiej ? wszak to nie dach można zastosować folie/membrany itp materiały, które potem są zalewane i po problemie, o spadkach w odpowiednią stronę nie wspomnę. A czy dodatkowo trzeba obrabiać zewnętrznie taki delikatny schodek 2 cm ? no nie wiem na moje nie, ewentualnie jak będziesz kład płytki wykonasz mały cokolik. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 11.10.2012 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Witam No właśnie o to chodzi, że zależało mi na roletach nadstawnych podtynkowych z rewizją od zewnątrz. Kombinuję ze styropianem/styrodurem bo nie chce mieć mostków termicznych. Może na przekroju będzie lepiej widać o co mi chodzi. mostki termiczne mostkami termicznymi ale montaż stolarki to nie tylko kwestia "ciepłoty", stolarka musi zostać odpowiednio zamontowana w sposób mechaniczny - trwale i stabilnie - jak rozwiążesz ten element w sposób, który pozwoli Ci wykonanie dodatkowego ocieplenia to nie widzę problemu. Pamiętaj montaż to 3 elementy - mechaniczny - izolacja termiczna - hydroizolacja aby było ładnie i cacy na lata konieczne są te trzy elementy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrmeX 12.10.2012 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2012 Czy podmurówka czy profil musi oddzielić dwie wylewki, wew. i zew. i zewnętrzne wylewka zazwyczaj tarasowa musi być odizolowana od podmurówki/profilu to będzie hydroizolacja ale dlaczego upierasz się przy obróbce blacharskiej ? wszak to nie dach można zastosować folie/membrany itp materiały, które potem są zalewane i po problemie, o spadkach w odpowiednią stronę nie wspomnę. A czy dodatkowo trzeba obrabiać zewnętrznie taki delikatny schodek 2 cm ? no nie wiem na moje nie, ewentualnie jak będziesz kład płytki wykonasz mały cokolik. Pozdrawiam Witam, dziękuję za odpowiedź. Ja myślałem, że należy to w taki sposób zrobić: Wylewka i posadzka na tarasie będzie dochodzić do styroduru. Nie będzie go zakrywać. Wobec czego byłby narażony na uszkodzenia, itp. I dlatego myślałem, że daje się jakąś taką obróbkę blacharską. Z twojej wypowiedzi wynika, że styrodur można zalać np betonem. Beton będzie dochodził do ościeznicy, ale w sumie żadnego mostka termicznego nie będzie, jeśli dobrze rozumuję. Teraz kwestia techniczna. Najszerszy hks będzie na 2,2m Jakbym chciał podmurować, to pod pustaki muszę dać izolację prawda? To w takiej sytuacji, te pustaki (jeden rząd) na tej folii czy papię to chyba zbyt mocnej konstrukcji nie stworzą? Czy też można podmurować bez izolacji poziomej? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szarylatan 12.10.2012 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2012 Witam mostki termiczne mostkami termicznymi ale montaż stolarki to nie tylko kwestia "ciepłoty", stolarka musi zostać odpowiednio zamontowana w sposób mechaniczny - trwale i stabilnie - jak rozwiążesz ten element w sposób, który pozwoli Ci wykonanie dodatkowego ocieplenia to nie widzę problemu. Pamiętaj montaż to 3 elementy - mechaniczny - izolacja termiczna - hydroizolacja aby było ładnie i cacy na lata konieczne są te trzy elementy. Pozdrawiam Dzięki za odpowiedź. Jakoś aktulanie stosowane rozwiązania montazu okien z roletami podtynkowymi mnie nie satysfakcjonują dlatego sam zaczołem kombinować. Propozycja którą zarysowałem wcześniej wydaje się o tyle ciekawa, że powinna zapenić podobą izolacje termiczną jak w przypadku montażu okna w warstwie ocieplenia, ale przy tym za mniejsze pieniądze. Może Ktoś jeszcze zechciałby przemyśleć to rozwiążanie i napisać krótką opinie co jest ok a co należy zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 18.07.2013 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Dla wszystkich przygotowujacych sie do montazu - byscie wiedzieli na co zwrocic uwage pilnujac majstrow. Czas odgrzebać wątek i pokazać Wam zdjęcia. Może nie jest to jakaś wielce widoczna gafa, bo wprawne oko wypatrzy ją pod poziomicą. Ale to bardzo częsty błąd. Nie ma co ukrywać, że "prostota" okien przyjeżdżających z fabryk pozostawia wiele do życzenia. Okna często na starcie są nieznacznie powyginane. Po to m.in. stosuje się kotwy co ok 70cm. Taka półtorówka 150x150 powinna wg instrukcji mieć 12 kotew. Kto tyle daje? Chyba tylko nadgorliwy praktykant montujący na pokaz, z instrukcją w ręku. Notoryczne są montaże na mniejszą ilość - nawet na 4 do 8 kotew. Tu proszę przykład okna na 6 kotwach : Nie wiem jak proste jest to okno. Nie sprawdzalem. A teraz podobne okno na 7 kotwach (po 3 na bokcha i jedna na gorze, na slupku) Jak widac - zgodnie z instrukcja brakuje dwoch kotwe w narozach na gorze oraz trzech na dole. Ale po co są te kotwy? Niepotrzebne, bo montazysta wie lepiej a druga sprawa montuje szybko i sprawnie, wiec po co tracic czas. A potem są takie kwiatki: W powiekszenie widac, ze ten dolny ramiak oscieznicy jest wygiety do zewnatrz. Gdyby byla kotwa na dole, przy slupku to mozna byloby calosc wyprostowac wciagajac do srodka. Ale pisze ze "mozna" bo to samo okno mimo iz ma kotwe na srodku pionowych ram jest podobnie krzywe(ale na fotce nie widac tego tak dobrze). Montazystom nie chcialo sie tego prostowac. Albo nie zauwazyli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.