antech 29.05.2011 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Ja robię wszystko na ceresicie, wczesniej na Deitermann i Schomburg , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mati_alek 01.04.2012 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 Witam,mam pytanie czy udało się przewalczyć temat tego tarasu, mam obecnie podobną sytuację z "basenem" tarasem i nie wiem jak odprowadzić wodę. Zakupiłem odwodnienia liniowe i mam zamiar je montować. Jeśli możesz napisz czy u Ciebie się udało i jak wstawić szczelnie odwodnienia w gotowy taras. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 03.05.2012 23:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Mój projekt ma taras ok 3,4 na 5,7 nad pomieszczeniem ogrzewanym. Zrobiłem spadek i teraz czas na izolacje/paroizolacje potem izolacje termiczna , płyte dociskową itd. Pojawiły sie jednak pytania czy dac obróbkę juz na poziomie spadku a kolejną pod płytkami? Jesli tak bedzie tam ok 25-30 cm roznicy w wysoksoci. Jak dac rynne by to ładnie wygladało, czy musi byc rynna - moze wystarczy kapinos??? Jak zamontowac balustrade w płycie dociskowej by nie ciekło itp.Czy , któs rozwiązał problem podobny do mojego. Czy moze znacie dzienniki, gdzie sa jakies szczegółowe rozwiązania moich dylematów.Z góry dziekuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 07.05.2012 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 pomoze ktos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dal1719503391 12.05.2012 05:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 musi być obróbka i okapniki i na to rynny poszukaj znajdziesz w systemach sopro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lluka 14.05.2012 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 U mnie w warstwie dociskowej zrobiłem obniżenie wylewki o ok. 5-10mm, po obwodzie zewnętrznym, tam gdzie miały być rynny. Po wylaniu warstwy dociskowej zostały zamontowane oblachowania wygięte po kątem 90*, schodzące pionowo w dół po styropianie elewacji - ich jedynym zadaniem było stworzenie możliwości przykręcenia rynny, na haki tzw. doczołowe. Na tą blachę przyszła kolejna, czyli pas nadrynnowy - obydwa oblachowania nie wystają ponad poziom wylewki dzięki jej obniżeniu po obwodzie. Hydroizolację tarasu trzeba połączyć z obróbkami odpowiednią taśmą elastyczną, na blachę trzeba użyć odpowiednią warstwę sczepną, np. żywicę z posypką piaskową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 27.05.2012 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 U mnie w warstwie dociskowej zrobiłem obniżenie wylewki o ok. 5-10mm, po obwodzie zewnętrznym, tam gdzie miały być rynny. Po wylaniu warstwy dociskowej zostały zamontowane oblachowania wygięte po kątem 90*, schodzące pionowo w dół po styropianie elewacji - ich jedynym zadaniem było stworzenie możliwości przykręcenia rynny, na haki tzw. doczołowe. Na tą blachę przyszła kolejna, czyli pas nadrynnowy - obydwa oblachowania nie wystają ponad poziom wylewki dzięki jej obniżeniu po obwodzie. Hydroizolację tarasu trzeba połączyć z obróbkami odpowiednią taśmą elastyczną, na blachę trzeba użyć odpowiednią warstwę sczepną, np. żywicę z posypką piaskową. Jakiej firmy byłu uzyte materiały? sopro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adamjudo6 03.08.2012 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2012 Witam, planuję remont tarasu z uwagi na przecieki i słaby spadek. Taras wymaga zdarcia do stropu z uwagi na zawilgotnienie i przestarzały system. Po zdarciu zamierzam wygładzić powierzchnie stropu zaprawą typu PCC , następne warstwy następujące:-podkład gruntujący bitumiczny-masa bitumiczna 2 warstwy jako paroizolacja -płyta styropianowa EPS 100 przyklejona na klej bitumiczny, wykonanie spadku 2% styropianem-folia PE 0,2 mm dwie warstwy z wywinięciem na ścianę budynku.-warstwa dociskowa 3cm, szybkoschnąca zaprawa cementowa np. Atlas postar 20- dylatacja 1cm wokół ściany budynku- zaprawa uszczelniająca elastyczna np. sopro DSF 523 lub Atlas woder duo- posadzka cementowa 1-1,5 cm np. Atlas postar 40- płytki Prosiłbym o opinie na temat mojego pomysłu i ewentualne uwagi. Dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
habzimierz 27.09.2012 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2012 Czołemwalczę z tarasem, którego nie chce obłożyć płytkami tylko chcę położyć ładne drewniane deseczki.Niespecjalnie wiem jak to konstrukcyjnie wykonać.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
habzimierz 29.09.2012 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2012 podbijam Żadnych pomysłów???Ja się skłaniam w stronę takiego rozwiązania (warstwami od dołu)- na stropie 2 warstwy docieplenia (xps)- na to wylewka ze spadkiem- na to 2 warstwy papy- na to jastrych zbrojony, mrozoodporny- na to luzem bloczki betonowe do których przykręcam legary- na legarach deski Minus tego jest taki,. że ta drewniana konstrukcja jest w gruncie rzeczy nie zakotwiona do niczegoDruga sprawa: jastrych - jaki by nie był - nie wiadomo czy wytrzyma jeśli nie będzie niczym dodatkowo zaizolowany. Bloczki położyłbym bezpośrednio na papę ale boje się, że pap się pod nimi zniszczy i prędzej czy później powstaną mostki pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dom1719510633 03.10.2012 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 Konstrukcja tarasu przykręcona do bloczków betonowych to wystarczające mocowanie. Ważne jest zachowanie pół metrowego odstępu między legarami i bloczkami. Wtedy taras będzie stabilny i konstrukcja się nie wypaczy. Jeśli boisz się, że uszkodzisz papę podłuż podkładki gumowe. podbijam Żadnych pomysłów??? Ja się skłaniam w stronę takiego rozwiązania (warstwami od dołu) - na stropie 2 warstwy docieplenia (xps) - na to wylewka ze spadkiem - na to 2 warstwy papy - na to jastrych zbrojony, mrozoodporny - na to luzem bloczki betonowe do których przykręcam legary - na legarach deski Minus tego jest taki,. że ta drewniana konstrukcja jest w gruncie rzeczy nie zakotwiona do niczego Druga sprawa: jastrych - jaki by nie był - nie wiadomo czy wytrzyma jeśli nie będzie niczym dodatkowo zaizolowany. Bloczki położyłbym bezpośrednio na papę ale boje się, że pap się pod nimi zniszczy i prędzej czy później powstaną mostki pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dancos 09.05.2018 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2018 (edytowane) Proszę o poradę. Jak zapewne większość inwestorów zapomina o pozostawieniu odpowiednie ilości miejsca na system tarasowy. Tak też jest i w moim przypadku. Pozostało 13- 13,5 cm. Taras znajduję się nad pomieszczeniem ogrzewanym, otoczony murkiem z każdej strony i mierzy 11 m2. Pierwszy problem to odprowadzenie wody. Początkowo chciałem zrobić tak: - paroizolacja - izolacja - folia - rynna ułożona na styropianie, zatopiona-zlicowana z warstwą dociskową z wyrzutem bocznym przez murek - warstwa dociskowa z uformowanym spadkiem - warstwa przeciwodna z zaciągnięciem do tej rynny - płytki ......... Koncepcja nr 2 Chciałbym zrobić otwór w stropie i wodę z tarasu odprowadzać odpływem punktowym przymykając oko na rurę w garażu. Czy z warstwy paroizolacji również należy zapewnić odpływ do takiego punktu. Np : Czy może wystarczy taki odpływ i taka opcja : Wersja 1 ma odpływ zarówno z paroizolacji jak i również z warstwy przeciwwodnej, ale i kosztuje taki odpływ 700 zł . Wersja 2 jest tańsza o ponad połowę ale czy jest wystarczająca . Trzeba zapewnić odpływ z tej warstwy czy raczej odpuścić bo i tak ta woda sama odparuje ? Poradźcie coś ? Edytowane 15 Maja 2018 przez dancos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.