WojtekSz 15.01.2008 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 z ta regulacja na max wydajności to może i jest taka praktyka ale ja osobiście jestem zwolennikiem pracy reku na biegu 1 i 2 (a nie 3) więc uważam że dla mnie najwazniejsze sa wydajności na tym biegu na którym układ rzeczywiście pracuje. Ostatnio regulowano u mnie wentylację i jak na razie z tzw umiarkowanym sukcesem. Regulacja jest wazna bo rzeczywiście trzeba miec wyiewy stąd gdzie trzeba cos wywiewać. Pomocne sa tutaj normy ale zwracam uwage na doświadczenie praktyczne - buty na podgrzewanej podłodze też pachna jakos innaczej i warto je lepiej zwentylowac pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sylvia1 15.01.2008 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 A nie mieliście zrobionego projektu z obliczeniami dla poszczególnych gałęzi ? W nawet średnio profesjonalnych projektach takie rzeczy są. Wtedy bierze się anemometr i sprawdza "ciąg" regulując ewentualnymi przepustnicami jeśli trzeba. Jedna z firm daje przepustnice w każdej gałęzi, być może dlatego, że nie chce im się dobierać przekrojów niestety nie obliczenia sobie sama wykonałam jak nie bardzo mi się podobała praca rekuperatora i potem była wymiana na większy model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
monia77w1 15.01.2008 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 Witam, czy ktoś korzystał z usług firmy P.H.U. LINK Krzysztof Gruziel z Bartyckiej? Jeśli tak to jakie macie doswiadczenia? Monika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.01.2008 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 Podstawowym miernikiem tego czy stan jest poprawny - jak zauważył JacekUnihome jest wilgotność!Kupcie sobie hygrometr!Jak pokazuje bardzo małe wartości - to jesteście "przewentylowani!"Trzeba zmniejszyć nastawy. Jak wartości są ponad 60% - to zwiększyć!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 15.01.2008 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 adam z tym przewentylowaniem to nie jest tak prosto. U siebie mam wilgotnośc 24% mimo ciagnięcia powietrza GWC przez studnie i pracy reku na biegu 1. Ewidentnie troszke trzeba wentylowac ale jak całość wymienianego powietrza jest z podwórka a w domu brak istotnych zródeł wilgoci to nie ma siły - tyrzeba nawilgacać powietrze nawiewane. I tutaj trafiamy znów do sedna - czy znasz takie proste systemy do nawilgacania? Ja teraz szukam dyszy która w zestawie z filtrem i eletrozaworem dołaczonym do sieci wody zimniej mogłaby byc wprowadzona do kanału nawiewnego za reku i tam nawiżać powietrze. Trzeba sie liczyc z jego ochłodzeniem bo to przemiana adiabatyczna (parowanie) ale cel uświęca środki masz jakis inny pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.01.2008 23:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2008 Pogoogluj "lanca wodna"Można też nawilżacz ultradźwiękowy... A swoją drogą... pogotowałbyś co czasem...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 16.01.2008 00:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2008 gotowanie nic mu nie pomoże: ma okap z wyciągiem grawitacyjnie podłączony do komina went. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 16.01.2008 01:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2008 gotowanie nie pomaga bo wg zgodnej opinii wielu specjalistów brudy z gotowania znakomicie brudza kanały i reku. Znacznie bezpieczniej jest się ich pozbywac. Poczatkowo chciałem zastosować okap z filtrami na wlocie i dodatkowym filtrem w kanale ale ostatecznie zrezygnowałem po wyliczeniu, że dobry okap powinien miec te 500+ m3/godz a całe reku ma tylko 700. ten rachunek nijak sie nie zgadzał. No i komfort wziął górę - mam reku z wywiewem ze ściany z kuchni tylko ok 60m3/godz i niezależny okap o dużej wydajności. Duzo gotuję herbaty - poza okapem ale to za mało bo mieszkam praktycznie tylko z żoną. Wg obliczeń musze dostarczyć wody w ilości ok 2..3l/godz i to praktycznie w sposób ciągły - przynajmniej na poczatku przez kilka tygodni zimy, a potem juz regulowany higrometrycznie. Lanca wodna słabo reaguje na googlowanie - jest cos o lancach parowych ale nie ma w domu dobrego źródła pary (poza czajnikiem) ale obawiam sie, ze potrzeby energetyczne na odparowanie 2l wody na godzinę przez kilka tygodni przez 24 godz na dobę moga byc spore. Odparowywanie mgły wodnej adiabatycznie też pochłania energię ale spodziewam się, że tutaj straty będą mniejsze bo w efekcie ochłodzone powietrze będzie mniej traciło energi płynąc przez kanały. Jest urządzenie http://www.swegon.pl/instrukcje/09_axair/Condair%20CP2%20Dok.tech..pdf wygląda profesjonalnie ale te koszty zakupu i eksploatacji .... jest pięna dyszka Lechler typ 212 ale koszt to ponad 200pln. Może pracowac z tak małymi wydatkami jak potrzeba ale pewnie tak czy owak trzeba na szac jej pracy podnies moc podgrzewacza powietrza nawiewanego. Rozwiązaniem moga być dysze ultradżwiekowe - poszukam jutro producenta inna sprawa, że taki nawilżacz pomaga w zimie nawilżyć powietrze a w lecie może być wykorzystywany do jego schładzania - co będzie ekstra premia za jjego zastosowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WojtekSz 16.01.2008 01:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2008 polecam uwadze kolegów kalkulator zapotrzebowania na wodę do nawilżenia powietrza http://www.nawilzacze.eu/Of_Devatec/Program/default.htm ciekawe wyniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubaimycha 21.01.2008 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 Pomóżcie, bo nie mogę dojść do ładu z przeliczeniami wskazań anemometru pana od wentylacji ...Podaje mi wyliczenia w m/s. Np. dla pokoju 13 m2 i wys. 2,7m 1,63 m/s. Kratka went. 10cm średnicy. Wyliczam z tego m3/h ...Wychodzi mi 41 m3/h ? Dobrze to liczę czy coś pokręciłam? I jeszcze jedno...Jaka powinna być wymiana powietrza dla konkretnej kubatury budynku ( u mnie ok 1000m3) / dobę/ godzinę dla 4 osób ? Wertuję posty Forum, ale jakoś nieskutecznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 21.01.2008 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 Dla 4 osób leżących plackiem wystarczy z zapasem po 30m3/godz. Dla 4 osób ciężko pracujących to 3 krotność. Dla 1 zdolnej kucharki gotującej świąteczny wypas - to z 300m3 można policzyć! Nie ma "tabelek" Kup hygrometr. postaw i obserwuj. Pokazuje 20% -znacznie zmniejszyć wentylację. Pokaże 70 to zwiększyć. Optymalnie powinno być około 45-55%. 40 to dobrze ale 60 też dobrze. W nowowybudowanym i mokrym domu spodziewaj się bliżej 60. W starym i suchym 40. To ludzie i ich działania są generatorem wilgoci. Kiedy jest dobrze? - Jak tą wilgotność trzymamy w ryzach! Może wystarczyć 100m3 a może i 500 być za mało. A co Wy tam robicie? Jak żyjecie? Kup hygrometr. On prawdę Ci powie.... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sail 21.01.2008 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 Pomóżcie, bo nie mogę dojść do ładu z przeliczeniami wskazań anemometru pana od wentylacji ...Podaje mi wyliczenia w m/s. Np. dla pokoju 13 m2 i wys. 2,7m 1,63 m/s. Kratka went. 10cm średnicy. Wyliczam z tego m3/h ...Wychodzi mi 41 m3/h ? Dobrze to liczę czy coś pokręciłam? I jeszcze jedno...Jaka powinna być wymiana powietrza dla konkretnej kubatury budynku ( u mnie ok 1000m3) / dobę/ godzinę dla 4 osób ? Wertuję posty Forum, ale jakoś nieskutecznie... Liczysz dobrze, zakładając że powietrze płynie całym przekrojem kratki, co prawdą raczej nie jest, bo miałabyś 10 cm dziurę w suficie - lub pomiar prędkości robiony był bezpośrednio w kanale. Pan od wentylacji powinien mieć urządzenie automatycznie przeliczające wydajność, a nie kazać to robić na piechotę inwestorowi . Prawidłowy pomiar wydajności dają anemometry ze specjalną nakładką na kratkę (taki lejek - i pomiar następuje na końcu "lejka"), lub bezpośrednio w kanale... Pytanie gdzie mierzył tą prędkość? Jesli w kanale to prędkość jest różna w różnych miejscach i jak się chce to wiele można udowodnić Zakładam, że Wykonawca rzetelny Ile powietrza, to jak zwykle fachowo i obrazowo odpowiedział Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubaimycha 21.01.2008 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 Dla 4 osób leżących plackiem wystarczy z zapasem po 30m3/godz. Dla 4 osób ciężko pracujących to 3 krotność. Dla 1 zdolnej kucharki gotującej świąteczny wypas - to z 300m3 można policzyć! Nie ma "tabelek" Kup hygrometr. postaw i obserwuj. Pokazuje 20% -znacznie zmniejszyć wentylację. Pokaże 70 to zwiększyć. Optymalnie powinno być około 45-55%. 40 to dobrze ale 60 też dobrze. W nowowybudowanym i mokrym domu spodziewaj się bliżej 60. W starym i suchym 40. To ludzie i ich działania są generatorem wilgoci. Kiedy jest dobrze? - Jak tą wilgotność trzymamy w ryzach! Może wystarczyć 100m3 a może i 500 być za mało. A co Wy tam robicie? Jak żyjecie? Kup hygrometr. On prawdę Ci powie.... Adam M. Bardzo dziękuję. Skupiłam się na liczbach, a nie wzięłam pod uwagę wielu innych kwestii...Zacznę więc od zakupu hygromerta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubaimycha 21.01.2008 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 Pomóżcie, bo nie mogę dojść do ładu z przeliczeniami wskazań anemometru pana od wentylacji ...Podaje mi wyliczenia w m/s. Np. dla pokoju 13 m2 i wys. 2,7m 1,63 m/s. Kratka went. 10cm średnicy. Wyliczam z tego m3/h ...Wychodzi mi 41 m3/h ? Dobrze to liczę czy coś pokręciłam? I jeszcze jedno...Jaka powinna być wymiana powietrza dla konkretnej kubatury budynku ( u mnie ok 1000m3) / dobę/ godzinę dla 4 osób ? Wertuję posty Forum, ale jakoś nieskutecznie... Liczysz dobrze, zakładając że powietrze płynie całym przekrojem kratki, co prawdą raczej nie jest, bo miałabyś 10 cm dziurę w suficie - lub pomiar prędkości robiony był bezpośrednio w kanale. Pan od wentylacji powinien mieć urządzenie automatycznie przeliczające wydajność, a nie kazać to robić na piechotę inwestorowi . Prawidłowy pomiar wydajności dają anemometry ze specjalną nakładką na kratkę (taki lejek - i pomiar następuje na końcu "lejka"), lub bezpośrednio w kanale... Pytanie gdzie mierzył tą prędkość? Jesli w kanale to prędkość jest różna w różnych miejscach i jak się chce to wiele można udowodnić Zakładam, że Wykonawca rzetelny Ile powietrza, to jak zwykle fachowo i obrazowo odpowiedział Adam Pan od wentylacji mierzył anemometrem na + / - szczelnej tubie, tzn anemometr na końcu owej tuby... Co do rzetelności ... Gdybym była o nią spokojna nie próbowałabym tak dociekać ile tych m3/h powinno być...Było już trochę na Forum o Panu W i jego poczynaniach z klientami...Nie mam co teraz narzekać, ale po prostu muszę dopiąć swego, dopóki nie zdążyłam się jeszcze z nim rozliczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mergiel 21.01.2008 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 Witam Chcę w sposób nietypowy połączyć reku w DGP. Puszczę całe powietrze z reku (oczywiście tylko nawiew) pod wkład kominkowy w salonie. Rozprowadzeniem już się zajmie układ DGP. Powrót do reku i wywiew już typowy. Jeżeli w komiknku się nie pali to by-pass omija kominek i turbinę DGP. Już kiedyś to zamieszczałem na forum ale nie otrzymałem żadnej opinii . Może teraz się uda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mergiel 21.01.2008 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 I co Wszyscy zamikli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 21.01.2008 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 I co Wszyscy zamikli Stary, na chacie jesteś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mergiel 21.01.2008 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 21.01.2008 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 Może tak: Połączenie łyżki z dyszlem - to ani łyżka, ani dyszel... Piszesz JAK miałoby to działać i ja to rozumiem. Napisz PO CO... łączysz dwie zupełnie inne instalacje. Jedna ma grzać a inna wentylować. Może zamiast hybrydy kompletną klimatyzację? Są gotowce, gwarantowane, ze znaną ceną... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mergiel 21.01.2008 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2008 Po co? Po to by efektywnie ogrzać kominkiem cały dom, bo lubię kompleksowe rozwiązania, Gotowców nie znam. Najczęściej łączy się DGP z rekuperatorem poprzez coś w rodzaju skrzynki rozprężnej, Ja traktuję kominek z obudową jako nagrzewnicę powietrzną. Przy każdym ogrzewaniu powietrznym jest recyrkulacja powietrza. Tutaj o recyrkulacji decydowała by róznica w wydatku pomiędzy wentylatorem DGP, a reku. Odpowiednikiem skrzynki była by obudowa pieca, a właściwie cały salon. Dlaczego chcę łączyć oba systemy: sam reku na pewno to ciepło by rozprowadził ale sadzę, że z większymi stratami (średnio 20-30%). natomiast bezpośrednie połączenie obu obwodów poprzez skrzynkę to czasami "wsteczny ciąg" w reku lub przynajmniej wzrost ciśnienia na wylocie w reku i wzmożona praca wentylatorów. Widzę same zalety tego rozwiązania i to mnie niepokoi Mergiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.