sakiw 24.01.2011 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 sakiw u mnie tez wiało 8 stopni, teraz po dodatkowej izolacji wieje 15-16 . pozdr adam witam ile tej izolacji i czy same rury ,czy też sam reku też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 24.01.2011 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 (edytowane) Przewody idą na poddaszu, poddasze jest nie ogrzewane, ale przewody są wszystkie izolowane (rękawy z wełny). Dodatkowej, ponad standardowej izolacji nie ma No i wszystko jasne. Standardowa izolacja (30mm) Termoflexów na nieogrzewanym poddaszu jest niewystarczająca. Będziesz musiał tej izolacji dołożyć co najmniej ze 100mm, choć ja celowałbym w 200mm dla uzyskania dobrego efektu Reku masz w nieogrzewanym garażu, więc dodatkowa kołderka tez mu nie zaszkodzi. Edytowane 24 Stycznia 2011 przez Jani_63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sakiw 24.01.2011 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 No i wszystko jasne. Standardowa izolacja (30mm) Termoflexów na nieogrzewanym poddaszu jest niewystarczająca. Będziesz musiał tej izolacji dołożyć co najmniej ze 100mm, choć ja celowałbym w 200mm dla uzyskania dobrego efektu Reku masz w nieogrzewanym garażu, więc dodatkowa kołderka tez mu nie zaszkodzi. szkoda tylko że nie piszą tego oficjalnie producenci rekuperatorów i trzeba to dopiero na własnej skórze odczuć ocieplenie przewodów przy wełnie 10cm to jakieś 1000 pln!, dodatkowe 10cm to kolejne 1000! wiec chyba nie ma sensu się ładować w takie koszty dla zysku 1-2 stopni na nawiewie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 24.01.2011 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 (edytowane) Osobiście uważam że sensowniejsze ekonomicznie jest instalowanie standardowych przewodów wentylacyjnych nieocieplonych i wykonanie prawidłowej izolacji w momencie układania. No i efekt końcowy znacznie poprawniejszy Poprawna izolacja da Ci przyrost temperatury nawiewu o 7-9 stopni w stosunku do tego co masz teraz (100% przyrostu) więc sens to chyba jednak ma. Edytowane 24 Stycznia 2011 przez Jani_63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sakiw 24.01.2011 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Osobiście uważam że sensowniejsze ekonomicznie jest instalowanie standardowych przewodów wentylacyjnych nieocieplonych i wykonanie prawidłowej izolacji w momencie układania. No i efekt końcowy znacznie poprawniejszy Poprawna izolacja da Ci przyrost temperatury nawiewu o 7-9 stopni w stosunku do tego co masz teraz (100% przyrostu) więc sens to chyba jednak ma. mówiąc o braku sensu ładowania się w dodatkowe koszty miałem na myśli izolację gr.20cm, bo to że 10cm musi być to jest już dla mnie oczywiste(szkoda że dopiero teraz) Na etapie robienia całej instalacji nie byłby to problem a teraz robi się z tego spory kłopot, stąd właśnie dziwie się że producenci nie piszą o tym wprost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 25.01.2011 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Bo dla producentów jest jasne, że wykonawcy o tym wiedzą zimny nawiew nie jest miły i jest wyczuwalny pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 25.01.2011 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 (edytowane) sakiw, masz dobry rekuperator (około 95% sprawności w/g producenta) za który już zapłaciłeś, a który z założenia ma wykonywać i wykonuje konkretną pracę.Pracę tą niweczą straty na przesyle, czyli na chłopski rozum, Twoje pieniądze są marnotrawione przez niedostateczna izolację kanałów.Doinwestowanie w ocieplenie zabezpieczy Twoją inwestycję (rekuperator) na przyszłość, bo sprawność jaką osiąga w tej chwili to zaledwie 40% Edytowane 25 Stycznia 2011 przez Jani_63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukep3 25.01.2011 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 instalacja instalacją ale poddasze nieużytkowe tez warto ocieplic..ja nie żalowalem nigdzie wełny - a i tak twierdze ze wiecej "gubie" energii na instalacji niz na sprawnosci rekuperatora (zmierzone ponad 90 %) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 25.01.2011 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 sakiw, masz dobry rekuperator (około 95% sprawności w/g producenta) za który już zapłaciłeś, a który z założenia ma wykonywać i wykonuje konkretną pracę. Pracę tą niweczą straty na przesyle, czyli na chłopski rozum, Twoje pieniądze są marnotrawione przez niedostateczna izolację kanałów. Doinwestowanie w ocieplenie zabezpieczy Twoją inwestycję (rekuperator) na przyszłość, bo sprawność jaką osiąga w tej chwili to zaledwie 40% Dokładnie, potwierdzam Sakiw - już gadaliśmy Ale docieplaj, nie ma co sie zastanawiać ... U mnie po dociepleniu jak pisałem inna bajka pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 25.01.2011 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 z tym ocieplaniem to tak samo jak z pompowaniem kółek w samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 25.01.2011 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Nie zatrybiłem Znaczy trzeba - nie trzeba - jakoś jaśniej proszę pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 26.01.2011 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 na małym ciśnieniu jechać się da ale na większym lepiej pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 26.01.2011 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 ocieplenia nigdy za dużo bo ciepło to energia więc entropii nie zatrzymasz, za mało izolacji to kicha, tyle ile trzeba jest ok, za dużo izolacji to lepiej niż ok (nie wnikając w koszty) ot cała fizolofia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sakiw 27.01.2011 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 80% kanałów ocieplonych! Poszły 4 rolki wełny 15 cm, jedną muszę dokupić. Mam nadzieje że instalacja szybko się ogrzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 27.01.2011 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 Krótka droga od pomysłu do realizacji. BRAWO ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 27.01.2011 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 Droga krótka ale gryząca współczuję tego izolowania ale warto pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 28.01.2011 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 byle mostków nie narobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adi1964 28.01.2011 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 sakiw - meduj jakie efekty jani -63 czy Ty się zawodowo zajmujesz wentylacją / rekuperatory i skad ew. jestes (skąd ze Śląska) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 28.01.2011 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 Pytanie w sumie trochę poboczne w tym wątku, ale potrzebna mi opinia praktyczna.Ci z Was którzy mają użytkowe poddasze i rury WM puszczone nad tym poddaszem (za to samo urządzenie np. w kotłowni) - dawaliście normalną podłogę nad poddaszem (czyli np. jakieś drewno) czy macie tylko jakieś płyty GK/OSB na stelażach?U nas miał być w planach deskowy sufit nad poddaszem, żeby móc serwisować rury spiro i dojść do wyłazu dachowego, ale w związku z tym że skasowaliśmy wyłaz, a także daliśmy inaczej jętki (byłyby tylko jakieś 70cm nad ewentualną podłogą nad poddaszem), zastanawiam się czy jest sens się pchać w robienie jakiegoś 'użytkowego sufitu'.Co w sytuacji kiedy sufit jest z płyt GK a trzeba się dostać do rur spiro które idą nad nim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k62 28.01.2011 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 Ciąg dalszy pomiarów reku 20-01-2011http://images41.fotosik.pl/563/3d84fb307c3c318cm.jpg 21-01-2011http://images38.fotosik.pl/562/91faf6b8f59e8285m.jpg 22-01-2011http://images45.fotosik.pl/570/9bfe31af7f95928dm.jpg 23-01-2011http://images45.fotosik.pl/570/a083cfcb268da67fm.jpg 24-01-2011http://images43.fotosik.pl/569/56f90753d9eb3cecm.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.