Tatarak 27.10.2011 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2011 a czym się różnią wentylatory na prąd stały i zmienny? dla użytkownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 27.10.2011 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2011 Wentyle EBM na prąd stały, wymienniki Heatexa - napisz czym się różnią [np. inne modele] w tych konstrukcjach i najlepiej poprzyj to linkami. no sorki twoja racja, mój błąd w skrócie myślowym bo dla mnie heatex to przeciwprądówka a w tywentach tego nie uświadczysz, po prostu jak juz kto chce krzyżowy to szkoda kasy na heatexa bo i tak specjalnie lepszy od dobrej samoróbki nie będzie, co do wentylatorów to też masz rację lecz tywent gdzie może pcha własne wentyle (z tego wszak żyją) aczkolwiek zaczynali od ebm'a, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 27.10.2011 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2011 a czym się różnią wentylatory na prąd stały i zmienny? dla użytkownika tym że jedne są tańsze ale droższe a drugie droższe ale tańsze, dodatkowo te drugie są odporniejsze na przepięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 28.10.2011 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2011 tym że jedne są tańsze ale droższe a drugie droższe ale tańsze, dodatkowo te drugie są odporniejsze na przepięcia Te na prąd stały potrafią być też głośniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tatarak 28.10.2011 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2011 tym że jedne są tańsze ale droższe a drugie droższe ale tańsze, dodatkowo te drugie są odporniejsze na przepięcia no to mi wytłumaczyłeś, nie ma co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
langerob25 28.10.2011 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2011 no to mi wytłumaczyłeś, nie ma co... chodzi o to że zmiennopraądowe są tańsze w chwili zakupu ,lecz ciągną więcej prądu.Stałoprądowe są droższe ,jednak dużo oszczędniejsze i takie bym polecał.Dobra centrala może pociągnąć i kilkanaście lat i warto mieć oszczędniejsze wentylatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 28.10.2011 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2011 chodzi o to że zmiennopraądowe są tańsze w chwili zakupu ,lecz ciągną więcej prądu.Stałoprądowe są droższe ,jednak dużo oszczędniejsze i takie bym polecał.Dobra centrala może pociągnąć i kilkanaście lat i warto mieć oszczędniejsze wentylatory. Ekonomicznie słabo opłacalne bo zbyt duża różnica jest w cenie tej samej centrali przy prądzie stałym i zmiennym . Chyba że decydujemy się na ogólnie tańszy sprzęt z prądem stałym lub olewamy ekonomię bo zwykle jest tak że wolimy kupić drożej i taniej użytkować . Sam tak czasem mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 29.10.2011 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 (edytowane) w skrócie, stałoprądowe są dla brandzlowników ich większa cena w oszczędnościach się nie wróci, jedynym sposobem na to jest kupno przewymiarowanej centrali i kręcenie ich na 30%, mogą wtedy pracować i 30 lat jak się uda a to już będą oszczędności, ich trwałość jest podobna do zmiennoprądowych wiec zanim w normalnym użytkowaniu zacznie się zwracać ich cena, trzeba będzie wymieniać na nowe Edytowane 29 Października 2011 przez kangaxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k62 24.11.2011 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 (edytowane) Reku mistral 300duo na nieocieplonym strychu, silniki zmiennoprądowe. Opisywałem już pomiary WM w postach1168 (z dn. 9-01-2011), 1169, 1171, 1172, 1174,1188, 1192,1220,1221, 1226, 1258, 1259, 1294 (z dn. 11-03-2011)http://forum.muratordom.pl/showthread.php?18098-KTO-MA-REKUPERATOR-KTÓRY-JUŻ-DZIAŁA!!&p=4496982&viewfull=1#post4496982 Poprawiłem ustawienie czujników temp. w rekuperatorze.Teraz mierzą sam reku bez wpływu silników.UWAGA: Temp na anemostacie jest wyższa niż wyjście z reku. To jest właśnie wpływ silnika. Do tej pory rekuperator pracowł bez przerw.Teraz próbuję regulować wilgotność.Automat wyłącza reku w dni powsz w godz.:6:00 - 13:00 i 16:00 - 19:00.Wilgotność utrzymuje się granicach 42 - 50%. 18-11-2011http://images37.fotosik.pl/1190/be84a4cccb8b7e6bm.jpg Wyniki z 4 dnihttp://images43.fotosik.pl/1228/05afea368b9b38b0m.jpg Edytowane 24 Listopada 2011 przez k62 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 24.11.2011 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 nie bardzo kumam te wykresy jeżeli t nawiewane spada to dlaczego rośnie t na anemostacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k62 24.11.2011 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 (edytowane) Po wyłączeniu rekuperatora, np. o 6:00, powietrze z domu powoli, ale jednak przechodzi do anemostatu i dalej rurami do reku, podgrzewając po drodze czujnik oddalony o ok 0,5 m od anemostatu. Inaczej: fioletowa linia dąży do poziomu czerwonej (wywiew z domu), gdy reku pracuje. Reku stop, to linia czerwona i żółta spadają (tu do ok 6*C po 7.miu godz), czyli reku jest schładzany przez wpadające powoli powietrze z zewnątrz. Edytowane 24 Listopada 2011 przez k62 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 24.11.2011 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Do tej pory rekuperator pracowł bez przerw. Teraz próbuję regulować wilgotność. Automat wyłącza reku w dni powsz w godz.: 6:00 - 13:00 i 16:00 - 19:00. Wilgotność utrzymuje się granicach 42 - 50%. Realizujesz to poprzez jakiś wyłącznik czasowy ? Pytam bo tez o tym myślałem, obecnie mam 35% wilgotności ... reku chodzi cały cxas na 70 m3 .... Dodatkowo : nie uważasz, ze w czasie przerwy w działaniu, w kanałach gdzie nie krąży powietrze będzie sie wykraplała wilgoć i potem może kapać do domu ... ? Miałem kiedyś taki ekekt ( reku były wyłączone na kilka dni w mróż ) i potem po włączeniu kapała woda z anemostatów bo lód się zrobił w nieogrzewnaych kanałach ... pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 24.11.2011 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Majki - ja używam taki prosty programator do załączania pralki w taniej taryfie http://allegro.pl/programator-czasowy-analogowy-wlacznik-wylacznik-i1941836738.html kupiłem 2 takie, drugi chyba wykorzystam do reku. Wilgotność też mam w granicach 35% problemów z kanałami nie powinno być... Dzięki Chyba sobie taki strzelę ... Dodatkowo intensywnie wracam do tematu nagrzewnicy powietrza w reku ... Muszę to sobie wszystko jakoś w głowie poukładać i policzyć ... pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k62 24.11.2011 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Realizujesz to poprzez jakiś wyłącznik czasowy ? Tak, programator elektroniczny tygodniowy. Zaletą jest możliwość ustawienia kazdego dnia inaczej. nie uważasz, ze w czasie przerwy w działaniu, w kanałach gdzie nie krąży powietrze będzie sie wykraplała wilgoć i potem może kapać do domu ... ? Taki efekt przewiduję, chociaż do tej pory jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k62 24.11.2011 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Dodatkowo intensywnie wracam do tematu nagrzewnicy powietrza w reku ... Czasami w hurtowniach można spotkać wyprzedaże, np. do 30% ceny wyjściowej. Koszt pracy będzie niewielki. Wystarczy załączać poniżej -5*C dla krzyżowca i poniżej -10 dla przeciwprądowego. Dodatkowo nie musi pracować stale, tylko cyklicznie. Trochę automatyki by się przydało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 25.11.2011 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 (edytowane) Czasami w hurtowniach można spotkać wyprzedaże, np. do 30% ceny wyjściowej. Koszt pracy będzie niewielki. Wystarczy załączać poniżej -5*C dla krzyżowca i poniżej -10 dla przeciwprądowego. Dodatkowo nie musi pracować stale, tylko cyklicznie. Trochę automatyki by się przydało. Tak, szukam ... na razie takie coś mi wpadło w oko : http://www.venture.pl/produkt,56,DH,pl.htm wersja fi160, 3x500W grzałki ... do tego sterowanie takimi termostatami : http://elgracool.pl/product-pol-219-Termostat-mechaniczny-F-2000.html Np załączałby 1 grzałkę przy 0stC potem kolejną przy -5 i np. następną przy -10 ( 3 termostaty ) Tak sobie kombinuję ... pozdrawiam, majki PS. A mógłbyś polecić jakąś inną nagrzewnicę, generalnie jakąś np. sprawdzoną ? Edytowane 25 Listopada 2011 przez majki dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 25.11.2011 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Majki - ja używam taki prosty programator do załączania pralki w taniej taryfie http://allegro.pl/programator-czasowy-analogowy-wlacznik-wylacznik-i1941836738.html kupiłem 2 takie, drugi chyba wykorzystam do reku. Wilgotność też mam w granicach 35% problemów z kanałami nie powinno być... adiqq - fajny bo tani .... jest jedno małe ale ... "2.Opóźnienie 6 min / 24h" po tygodniu masz 40 min opóźnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 25.11.2011 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Realizujesz to poprzez jakiś wyłącznik czasowy ? Pytam bo tez o tym myślałem, obecnie mam 35% wilgotności ... reku chodzi cały cxas na 70 m3 .... Dodatkowo : nie uważasz, ze w czasie przerwy w działaniu, w kanałach gdzie nie krąży powietrze będzie sie wykraplała wilgoć i potem może kapać do domu ... ? Miałem kiedyś taki ekekt ( reku były wyłączone na kilka dni w mróż ) i potem po włączeniu kapała woda z anemostatów bo lód się zrobił w nieogrzewnaych kanałach ... pozdrawiam, majki U mnie pracuje tylko w krótkich okresach czasu na podobnej wydajności i też mam już 38%, więc nawilżacz musi działać praktycznie codziennie Może ktoś ma jakiś pomysł na to, żeby utrzymać 50% bez stałej pracy nawilżacza ? Nigdy nie miałem problemów z wodą w kanałach went, ale mam GWC, więc min temp. wlatująca do centrali to o ile pamiętam +6-8 st przy największych mrozach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lookita 26.11.2011 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 U mnie stale 45% na dole przy pelenj podlogowce,gora,49% po nocy,obecnie 47%.W wielkie mrozy mam opcje recznego zalaczania nawilzania,poki co,od lata nie wlaczylem.Temp. w domu 21.5 za dnia,noc,19.5.Reku co 2-3 godz. program zalaczania,glownie I bieg,w szczycie obecnosci rodziny i czynnosci domowych,II bieg.Nic nie robie,nie nawilzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 26.11.2011 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2011 U mnie wilgotność 53%-58% góra i 48-55% dół. Wentylatory skręcone na 35%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.