nydar 30.12.2012 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Myślę też o długim (na ile strych pozwoli) ale o małej średnicy zbiorniczku,a w nim centralnie rura fi 100 uzbrojona po stronie wody w radiator.Powietrze przeciwprądowo w stosunku do wody,czyli wlot u góry a wylot na dole i na zewnątrz + odprowadzenie skroplin z tej rury do inst.kanalizacyjnej.Powietrze bardzo łatwo oddaje energię do wody.Nie bardzo rozumiem o jakich stratach mówisz.Twój zbiornik stoi w zimnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 30.12.2012 15:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Nie bardzo rozumiem o jakich stratach mówisz.Twój zbiornik stoi w zimnym? bojler (80 L ) jest w łazience na dole, według moich obserwacji i wyliczeń generuje ok.1,4kwh na dobę straty postojowej... jak porównasz to z 1009 kwh całkowitego zużycia energii na CWU wychodzi że połowa to straty... to czy wyleje z niego 30 czy 60 L na dobę tylko w niewielkim stopniu przenosi się na zużycie energii... nawet jak odzyskam 100% ciepła z CWU to i tak nie przeskoczę tych ok.500kwh postojowego... w moim przypadku każde usprawnienie to od strony ekonomicznej przysłowiowe dzielenie włosa na cztery ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 30.12.2012 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 No ale ta ,,strata" w domu zostaje.Zaizolowałem bufor ciepła 30-ma cm wełny ,a na zewnątrz folia aluminiowa i powiem,że daje radę.Staram się nie przekraczać 60 65oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
veracious 30.12.2012 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Jasiu czy mógłbyś narysować schemat logiczny swojej instalacji? Zdjęcia z początku zniknęły, opisów dajesz wiele i już czas to wspomóc rysunkiem całości! Na początek proponuje schemat kreskowy z bloczkami: tu czerpnia, tu AUX, tam bojler. Schemat fizyczny rekuperatora wody już mamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 30.12.2012 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Jasiek, wg mnie to usprawniać u ciebie już nie ma co, bo się nie kalkuluje. No chyba, że będziesz budował kolejny dom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rudy_36 31.12.2012 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 WitamKiedyś trochę myślałem na temat odzysku ciepła z szarej wody. Pomysł jaki miałem związany z odzyskiem ciepła do podgrzewania powietrza wentylacyjnego jest następujący: Woda szara wpływa do baniaka rura np średnica 40 cm wysokości ponad 120 cm, który jest rodzajem syfonu - wypływ na dole. Pojemność tego syfonu np ok 150 litrów (dzienne zużycie CWU ? około). Całą rurę otaczamy jakimś płaszczem z blachy/ folii którym płynie powietrze - kierunek z dołu do góry - płaszcz dla tej średnicy może mieć ok 1,5 cm grubości - wystarczająca powierzchnia aby nie tłumić przepływu powietrza i zapewnić dobre chłodzenie ścianek zewnętrznych. Wstępne obliczenia wykazują, że nawet dla ścianek zbiornika z PVC/ pp o grubości 3 - 5 mm odzysk ciepła będzie wystarczający - spokojnie uzyska się około 500 W (ponad 10 kWh na dobę) (powierzchnia odzysku ponad 1,5 m2). Przy chłodzonych ściankach rury powinny następować jakieś ruchy zstępujące wody zapewniające jej mieszanie. Generalnie nie przychodzi mi do głowy tańszy odzysk wody ze ścieków - rura plastikowa otoczona blachą z wykonanymi odpowiednimi trójnikami. Odpowiednim miejscem dla takiej konstrukcji jest piwnica. U mnie w piwnicy mam wykonaną U - rurkę z rur plastikowych (ok 70 litrów), która zwyczajnie podgrzewa mi piwnicę - działa to od 2 lat - koszt minimalny ok 250 PLN. Tak na marginesie - do kanalizacji trafia jedynie 50 % ciepła z CWU reszta idzie w parę - to można odzyskiwać przez odzysk z wentylacji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.12.2012 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 Zakładając,że z tych 150L odzyskasz wszystko prawie do zera to wyjdzie ok.5kWh max.Realnie odzyskasz jeszcze mniej ale to i tak sporo do podgrzewania wstępnego powietrza po 20mb GWC rurowego.Taka instalacja zawsze musi współpracować z GWC-zabezpieczenie przed zamrożeniem.Z mojego RSŚ nawet przy -20oC świeże powietrze wtłaczane do domu nie spadło poniżej +17oC.Warto wydać te parę PLN . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rudy_36 31.12.2012 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 (edytowane) Odzyskam mniej więcej tyle ile zostanie wlane. 150 litrów zapewnia tyle, że np gwarantuje że jeśli ktoś zużyje 150 litrów rano i 150 litrów wieczorem to na wylocie będzie zawsze niska temperatura (czyli odzysk pełny). Mój minimalistyczny odzysk ciepła ( U- rurka) wskazuje że wystarczą 4- 6 godzin aby temperatura spadła do mniej więcej temperatury piwnicy. Tak na marginesie - nie jestem akurat zwolennikiem takiego odzysku ścieków szarych - powyższy system byłby prawie doskonały gdyby w tym zbiorniku >=150 litrów była jakaś wężownica z PE o pjemności >=25 litrów, którą płynęłaby woda do CWU - wówczas pracowałoby to efektywnie ok 365 dni w roku. Wg mnie z tzw źródeł odnawialnych jest to inwestycja o najkrótszym okresie zwrotu i najwyższej trwałości > 50 lat. Jedynie w tej szerokiej rurze powinna być zapewniona jakaś rewizja od góry aby raz na 2 - 3 lata wsadzić tam jakąś pompkę do brudnej wody i wszystko wyczyścić - moje doświadczenie wskazuje że najtragiczniejsze są włosy... Edytowane 31 Grudnia 2012 przez rudy_36 zmiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 31.12.2012 10:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 Tak na marginesie - nie jestem akurat zwolennikiem takiego odzysku ścieków szarych - powyższy system byłby prawie doskonały gdyby w tym zbiorniku >=150 litrów była jakaś wężownica z PE o pjemności >=25 litrów, którą płynęłaby woda do CWU - wówczas pracowałoby to efektywnie ok 365 dni w roku. Każdy opisuje to samo od swojej strony Mowa o czymś takim, ale z zastosowaniem sufonu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 31.12.2012 14:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 Jasiek, wg mnie to usprawniać u ciebie już nie ma co, bo się nie kalkuluje. No chyba, że będziesz budował kolejny dom te usprawnienia to jak jakiś nałóg ... a tak na poważnie to w planach ( bardziej dalszych niż bliższych... ) mam budowę domu, te pomysły , eksperymenty i obserwacje powoli rysują mi obraz przyszłej inwestycji... najbardziej pasowało by mi aby taki budynek sprawnie funkcjonował nawet odcięty od "cywilizacji"... tani w inwestycji, w konstrukcji , prosty do bólu, dość "idioto odporny" tak aby nie trzeba było co chwilę czegoś doglądać/naprawiać ... moim zdaniem można coś takiego zbudować ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 31.12.2012 14:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2012 No ale ta ,,strata" w domu zostaje.Zaizolowałem bufor ciepła 30-ma cm wełny ,a na zewnątrz folia aluminiowa i powiem,że daje radę.Staram się nie przekraczać 60 65oC. nie koniecznie ... to co traci zasobnik to się unosi jako cieplejsze a dalej do kratki pod sufitem... coś z tego co najwyżej złapie wymiennik na wylocie, ale to raczej pojedyncze procenty ... obłożenie grubą izolacją bojlera wiszącego w kibelku o wymiarach 1m / 1,3m raczej dziwnie by wyglądało ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 01.01.2013 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Ogrzewać chce kotłem kondensacyjnym na gaz ziemny. Mój komin to rura w rurze wypuszczona przez ścianę zewnętrzną kotłowni. Z tego "komina" pod ciśnieniem jakie wytworzy wentylator. Wylatują spaliny o temperaturze około 30-40*C. Chciałbym zrekuperatorować wspomniane wyżej około 30-40*C . Umieszczając na zewnątrz domu chłodnicę samochodową obudowaną skrzynką zaizolowaną styropianem. Z niej wypuszczony kominek aby dalej za chłodnicą spaliny grawitacyjnie odpływały z tej skrzynki. Opory takie aby wentylator kotła te spaliny przepchał przez chłodnicę. Pomyśl trochę ten komin czyli rura w rurze to już jest reku. Jeśli 1m to za mało to kup sobie dłuższy komin. A tak swoją drogą to zawsze spaliny będą mieć 30-40oC nawet jak na zewnątrz jest -20oC? Bo może zyskasz tyle co nic a narobisz sobie tylko kłopotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 01.01.2013 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Pomyśl trochę ten komin czyli rura w rurze to już jest reku. Jeśli 1m to za mało to kup sobie dłuższy komin. A tak swoją drogą to zawsze spaliny będą mieć 30-40oC nawet jak na zewnątrz jest -20oC? Bo może zyskasz tyle co nic a narobisz sobie tylko kłopotów? Pomysł Raźnego wydaje mi się kontrowersyjny (może nawet niebezpieczny), ponieważ: piec nie pracuje bez przerwy, więc odzysk tylko kiedy grzeje; rura spalinowa wewnętrzna ogrzewa wlatujące zewnętrzną rurą zimne powietrze do spalania. Czy to jest 30-40* trudno mi powiedzieć- u mnie przy gazie na wylocie jest ciepłe, ale ile ma stopni to nie wiem. Poza tym sprawa zaburzenia ciągu przez umieszczenie przy wylocie spalin chłodnicy- z powrotem może być zaciągane powietrze zmieszane ze spalinami, obniżając moc i sprawność kotła. No i pytanie zasadnicze- co zrobić z tym "ciepłem", jeśli już uda się je odzyskać z tej chłodnicy samochodowej? W chłodnicy woda do odbioru ciepła? Z powrotem do domu i ogrzać...co? Jak dobrać opory chłodnicy i skrzynki, żeby piec działał poprawnie? Osobiście pomysł mnie się nie podoba. Jasiek możesz swój baniak w wc zaizolować taką matą piankową- są samoprzylepne, a potem dodatkowo np. skay na piankę- tak izolują bufory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 01.01.2013 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 Chcecie grzać ?palić ?Ta weź jedne z drugim zrób komin taki jak z prawdziwego zdarzenia.Zbierze masę energii w siebie.Tylko nie wypierdek na jedną cegłę lub jakieś "kształtki" bo szkoda takie coś robić Komin z 2x1,5 metra porządna cegła.wiem jak to działa i nawet dwa dni trzyma "ciepło"I tak komin musi być to po co się ograniczać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 02.01.2013 08:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 Jasiek możesz swój baniak w wc zaizolować taką matą piankową- są samoprzylepne, a potem dodatkowo np. skay na piankę- tak izolują bufory. nic nie będę z tym robił ... szkoda zachodu i kasy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 02.01.2013 17:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 (edytowane) mam takie głupie pytanie ... robimy dwa sześciany o bokach 1/1/1m...jeden jest posklejany z folii a dno z 10cm styropianu ...drugi cały ze styropianu o grubości 10cm ...do środka każdego z nich wkładamy taką samą płytę chodnikową...ustawiamy na zewnątrz obok siebie...temperatura na zewnątrz 0*wewnątrz tych klocków utrzymujemy stałą 20*...zakładamy że są szczelne i nie ma wiatru ...o ile się będzie rozbiegać zużycie energii po np. miesiącu ...??? Edytowane 2 Stycznia 2013 przez jasiek71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 02.01.2013 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 O 5/6 z poprawką na lambdę jednego i drugiego materiału konstrukcyjnego.Wypadało by wziąć pod uwagę również czy stoi w cieniu no i kolor płotu sąsiada z lewej:lol2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 02.01.2013 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 nydar a propos lambdy jednego i 2 materiału - TY z prawami fizyki jesteś za pan brat ... jak się ma wilgotność powietrza po 2 stronach przegrody względem jej lambdy i strat przez grubość przegrody ??bo sama lambda dla danego izolatora np styropianu dotyczy przenikania ciepła przez dany materiał a z jego obu stron mamy powietrze o różnej wilgotności czy to badałeś kiedyś ? czy to w jakiś sposób można policzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.01.2013 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 (edytowane) R&K czy Ty zadajesz pytanie retoryczne na które odpowiedź jest tak ? to lambda względem wilgoci. tu coś na ząb http://www.masatherm.pl/home Edytowane 2 Stycznia 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 02.01.2013 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 W sieci można znaleźć darmowe kalkulatory cieplno -wilgotnościowe.Isover ma taki inni producenci chyba też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.