nydar 12.01.2013 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Z całym szacunkiem dla pianki i wełny dobrych izolacji instalacji technologicznych.Po co ma wchodzić do tego tematu.On pisze o izolacji a nie wyrobie izolacjopodobnym.Torf,wióry drzewne,słoma,siano itd.itd to są materiały izolacyjne.Reszta to substytut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 12.01.2013 13:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Dajesz się nabierać na markieting, niepotrzebnie, jak porównasz sobie wymienniki o sprawności 90% i 70%, to zobaczysz, że entalpia cieplejszego suchego powietrza wciąż jest większa od zimniejszego, ale z odzyskaną wilgocią. Nic w przyrodzie nie ginie, a przeciwprąd to b. efektywny mechanizm. Lepiej pomyśl jak nawilżać to cieplejsze powietrze jeszcze cieplejszą wodą z taniego źródła, np. pompy ciepła. Nic mądrzejszego nie wymyślisz. ostatnią rzeczą jaka decyduje u mnie o tym czy kupiłbym taki czy inny rekuperator jest ile ma % sprawności ... na dzień dzisiejszy to najmądrzejszą rzeczą jaką można zrobić jest szczelny dom, wentylacja grawitacyjna z porządnym GWC rurowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 12.01.2013 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Co do GWC rurowego, czy jestes w stanie Jasku oszacowac ile trzeba dolozyc energii jesli GWC dawalbym jak u Nydara ok. 18 stopni cala zime ? Takie absolutne minimum to dac czerpnie z poddasza i puscic to pod funmdamenty miedzy lawy, ladowac ostro cala jesien i zima, wtedy bez odzysku z wody szarej moznaby chyba troche z tego wycisnac, pytanie jakie znaczenie maja jeszcze straty do gruntu z posadzki, ale tutaj bylyby odzyskane w calosci Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 12.01.2013 14:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 (edytowane) Piszecie o max uszczelnieniu domu, a na tej stronie piszą, żeby dla ekofibru nie stosować paroizolacji: http://www.ekofiber.com.pl/strona.php?subaction=showfull&id=1195860653&archive=&start_from=&ucat=3&psz=tresc&lang= To jak to jest? A pianka to ładnie wygląda na YT na filmikach, gdy puchnie xxx% Edytowane 12 Stycznia 2013 przez DEZET Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.01.2013 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Uszczelnienie domu przed niekontrolowaną wymianą powietrza to jedno a brak paroizolacji to drugie.To są osobne zagadnienia.Uszczelnienie powoduje,że z gniazdek nie pisga zimnym powietrzem a paroizolacja zapobiega wykraplaniu wilgoci w izolacji.O ile izolacja tego wymaga.A dlaczego nie wymaga to wyjaśnił sajgończyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 12.01.2013 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Z gniazdek to wieje jak ściana jest z ceramiki poryzowanej, itp., ew. jeśli ktoś puszcza kable w peszlu bez zatkania na końcu. No to izoluję te gniazda, a szczelności przez np. strop nie ma, bo nie ma paroizolacji, czyli brak całkowitego uszczelniania jak to robił np. reraham .Niby ekofiber "oddycha" i brak paroizolacji jest uzasadniony, ale powietrze może się też przez tą warstwę przedostać- to zależy od jej grubości?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.01.2013 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Nie chodzi o oddychanie! tylko o jego porowatość WYBIĆ sobie raz na zawsze oddychanie z głowy.Przy wentylacji na poziomie 0,2 objętości budynku ilość pary wodnej dyfundująca przez przegrodę to około 1-3% całe nic.Pytanie rodzi się takie jak i co dzieje się już w miejscu kondensacji pary wodnej bo jej ilość (tej pary wodnej) wskazuje że kondensacjazaczyna się już w 40-45 % wilgotności przy 20 st i -5 i 85 % .Ale Nydar badał i wierze mu że tam nic nie ma .Wniosek jak mi się nasuwa że ekofiber rozprowadza tą wilgoć w sobie przez różnicę wewnętrzną ciśnień jako że jest pierońsko porowaty.Wełna mineralna takich porów nie ma i każda wilgoć skondensowana zostaje na powierzchni Niczym na puszcze piwa z lodówki w wilgotny letni dzień.Można powiedzieć że wełna to takie mikro puszki .A ekofiber jak mikro gąbki styropian jako gęste mikro kulki nie mieszczą między sobą zbyt dużo wody .Wełna jest wstanie pod tynkiem zgromadzić 9kg wody .Stąd szczelina w paroizolacji 1mm na długości 1m jest w stanie spowodować kondensację na tydzień 1kg !!Kiedy Nydar miał by wełnę już dawno by się o tym przekonał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.01.2013 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Nydar o tym wiedział.Założył,że nie da rady zrobić idealnej paroizolacji i dlatego wybrał celulozę.Choć rozważał też rozdrobniony,odkwaszony torf ale spanikował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 12.01.2013 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Tu masz parametry ekofibru.Dokładnie obejrzyj te, które dotyczą wody. Zawartej, związanej itp.http://www.ekofiber.pl/dane-techniczne.html Oczywiście, wiesz, że jest to poszarpana gazeta?"ale powietrze może się też przez tą warstwę przedostać- to zależy od jej grubości?! "A gazety poskładane w stos kilkudziesięciocentymetrowy są bardzo przewiewne? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.01.2013 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 To jest uproszczenie daleko idące.Wełna mineralna ma zero wilgoci związanej "naturalnie"dla tego każdą jej ilość trzyma na powierzchni .Za duże ciśnienie pary wodnej i wełnie powstaje wilgoć .Którą ekofiber "wchłonie" do 20% swej całej masy.Stąd nie jest wrażliwy tak na wilgoć jak wełna.Jednak nadużyciem jest że nie stosować paroizolacji.O ile ilość pary wodnej w salonie jest taka a taka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.01.2013 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Tu masz parametry ekofibru. Dokładnie obejrzyj te, które dotyczą wody. Zawartej, związanej itp. http://www.ekofiber.pl/dane-techniczne.html Oczywiście, wiesz, że jest to poszarpana gazeta? "ale powietrze może się też przez tą warstwę przedostać- to zależy od jej grubości?! " A gazety poskładane w stos kilkudziesięciocentymetrowy są bardzo przewiewne? Adam M. Gazety poukładane nawet w centymetrowy stos są nie przewiewne.Próba oddychania przez nie skończy się uduszeniem.Natomiast przez warstwę ekofibru,tych poszarpanych gazet można oddychać w miarę swobodnie ,podobnie jak przez maskę pgaz..Moją barierą dla przewiewania jest płyta MFP odpowiednio uszczelniona na stykach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.01.2013 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Tak ale gazety są na ileś tam paroprzepuszczalne jak większość materiałów jedne mniej drugie więcej.Ekofiber zbity do 40-50kg na m^3 jest na tyle zwarty przy grubości 15cm że nie mówimy tu o swobodnym przepływie powietrza.Chyba że Nydar zrobił gdzie nie gdzie luki i nie ma ścian niczym obitych w środku.Powietrze przez styro i płytę ma w przegrodzie nieruchome .I tylko przez dyfuzję tam para wodna jako gaz wędruje.Ściana to nie wentylator . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blekowca 12.01.2013 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Ciąg kominowy( czy szparodachowy w twoim przypadku ) powoduje właśnie podciśnienie.Dlatego samo wlata.Każda wentylacja grawitacyjna-konwekcyjna tak działa. Czyżbyś zauważył,że czym bardziej suche powietrze,tym mniej energii zużywasz? No dobra poczytałem trochę o tym wentylowaniu dachówek od spodu, że trzeba zapewnić przewiew świeżym powietrzem spod okapu, bo membrana zawilgotnieje, a wieżba ulegnie osłabieniu itp Jednak u jaśka najwidoczniej pod dach szparami zasysane jest też powietrze z domu i chyba jego dachowi to nie szkodzi. Czy gdyby wylot powietrza wywiewanego dać powiedzmy w połowie dachu, taką 'wyrzutnię' czy takie coś zadziała? Będzie zasysać powietrze z domu? Membrana nie zawilgotnieje? Stawianie komina na sam ciąg kominowy żeby na wentylatorze zaoszczędcić mi się nie widzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.01.2013 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Tak ale gazety są na ileś tam paroprzepuszczalne jak większość materiałów jedne mniej drugie więcej. Ekofiber zbity do 40-50kg na m^3 jest na tyle zwarty przy grubości 15cm że nie mówimy tu o swobodnym przepływie powietrza. Chyba że Nydar zrobił gdzie nie gdzie luki i nie ma ścian niczym obitych w środku. Powietrze przez styro i płytę ma w przegrodzie nieruchome . I tylko przez dyfuzję tam para wodna jako gaz wędruje. Ściana to nie wentylator . Mówimy o tym samym tylko ja podświadomie jak mówię dom to mam na myśli szkielet.A w szkielecie istotną sprawą jest wiatroizolacja,obojętnie w jakiej formie byle skuteczna.Nie można dopuścić do tego żeby przez przegrodę zewnętrzną wdarło się powietrze.Jeżeli w jednej celce(między słupkami) znajdą się na górze i dole nieszczelności ,to konwekcja wywieje przez celulozę całe ciepło tam zgromadzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.01.2013 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Blekowca.Dach ciepły to dach szczelny.Najmniejszy zefirek nie może się przecisnąć.Do wentylacji jest, wyrzutnia dla WM a dla WG jest komin.Innych przypadków nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.01.2013 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 (edytowane) Tak 100% takNydar napisałeś kwintesencję izolowania szkieletu.Tylko dach jest w zasadzie paro nie przepuszczalny i nada nie stykać izolacji do blachy bez idealnej od spodu paroizolacji .Styropian ni 30-250ekofiber 1,4 blacha 100 000 . Edytowane 12 Stycznia 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.01.2013 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Tak.Tak.tylko ,że mój dach to taki sam jak ściany,z tą różnicą,że celulozy nie 15 a 26cm,kryty papą a od spodu ani k-g tylko siateczka, coby nie spadło.Mało tego .Całe zużyte powietrze z domu pod ten dach pcham a z pod niego na zewnątrz.Drugi rok i sucho jak pieprz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.01.2013 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 A papa jest bezpośrednio na EPS? czy masz tam deskowanie i przerwę z 2cmi dopiero pod przerwą EPS potem MPF płytę i celulozę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.01.2013 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Nie ma żadnej przerwy .Jedna gruba kanapka.Papa dobrej jakości,więc dyfuzja tyle co nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 12.01.2013 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 (edytowane) To jest bardzo niedobrze .Powinno być zamknięte od dołu też, chyba że ostro wentylujesz jeszcze lewym zimnym powietrzem .Bo papa nie puszcza w świat tej wilgoci.Znowu ekofiber du ratuje pewnie bo "wypija wilgoć z EPS... ale to spekulacje .Cały na wskroś jest zawilgocony przy 40% wilg.nie wchodzi na ekofiber.Z wełny zamiast EPS zrobił byś jesień średniowiecza takim układem warstwPo prostu paroizolacja na końcu tak aby max wilgoci zatrzymać w przegrodzie.A co z krokwiami ? Edytowane 12 Stycznia 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.