nydar 29.01.2013 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Śnieg to izolacja.Jak go nie masz to wychłodzenie gruntu jest intensywne.Utrzymanie tego na plusie to olbrzymie DZ i koszt.Tak mi się wydaje.Natomiast ślad pod oponami,czemu nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 29.01.2013 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 a kto powiedział że mamy zamarznięty w głąb podjazd rozmrażać w ciągu kilku godzin ... może wystarczy układ który nie doprowadzi do zamarznięcia ziemi, taki obszar będzie w stanie wchłonąć dość sporo energii zanim zamarznie ... przecież śnieg nie pada przez kilka miesięcy non stop ... Jasiek, to w ogóle bardzo dynamiczny układ. No bo załóżmy np., że w ciągu paru godzin spadnie 10 cm śniegu. Taki świeżospadły jest świetnym izolatorem, ma u=0,05, więc można przypuszczać, że w Twoim układzie dolne 2 cm się topi, a górne 8 izoluje od mroźnego powietrza. Także chyba bez eksperymenta to ani rusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 29.01.2013 21:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Śnieg to izolacja.Jak go nie masz to wychłodzenie gruntu jest intensywne.Utrzymanie tego na plusie to olbrzymie DZ i koszt.Tak mi się wydaje.Natomiast ślad pod oponami,czemu nie. jakoś nie bardzo mogę sobie wyobrazić zamarznięcie gruntu na dwa metry w głąb tylko dla tego że to cieplejsze przerzucam na wierzch a chłodniejsze na dno ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.01.2013 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Nie rozważam czy zamrozisz czy nie grunt na dwóch metrach.Myślę raczej o kosztach wynikających z koniecznej mocy . !5-20mb dolnego źródła na m2 rozmrażanej powierzchni to musisz przyznać potężny koszt instalacji -montażu dolnego źródła na głębokości 2m. Przecież pod domem przy okazji wykopów tego nie wsadzisz.Musisz kopać gdzieś dalej,zasypać i ubić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 31.01.2013 17:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Nie rozważam czy zamrozisz czy nie grunt na dwóch metrach.Myślę raczej o kosztach wynikających z koniecznej mocy . !5-20mb dolnego źródła na m2 rozmrażanej powierzchni to musisz przyznać potężny koszt instalacji -montażu dolnego źródła na głębokości 2m. Przecież pod domem przy okazji wykopów tego nie wsadzisz.Musisz kopać gdzieś dalej,zasypać i ubić. bardziej jak na razie to chodziło mi czy będzie działało ... co do kosztów to myślę że lekką ręką dobijemy do 10 klocków ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.01.2013 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Pewnie,że będzie działało .Tylko tych klocków by było mi szkoda. Mam specjalną śnieżną szufle.Na mięsień piwny dobra.Nie ma to jak ruch na świeżym powietrzu.:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 31.01.2013 21:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Pewnie,że będzie działało .Tylko tych klocków by było mi szkoda. tak jeszcze się zastanawiam czy czy "górnego źródła" tego wynalazku nie szło by jakoś wykorzystać w lecie do ładowania gruntu pod chałupą ... mamy przecież kilkadziesiąt m2 niskotemperaturowego kolektora gdzie absorberem jest kostka na podjeździe ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.01.2013 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Byłby kolektor że hej.A żeby skuteczny to warstwa XPSa,piach,kostka.Inaczej to połowa w grunt pod kostką pójdzie zamiast pod chałupę.A latem nawet przy pozycji horyzontalnej takiego kolektora to gigantyczna ilość energii.Tak działa mój dachowiec . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 31.01.2013 22:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 A żeby skuteczny to warstwa XPSa, sama cena XPS zabije ten pomysł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 31.01.2013 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Dlatego na dachu trzeba.Tam wystarczy EPS i papa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 01.02.2013 08:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Dlatego na dachu trzeba.Tam wystarczy EPS i papa. ale z podgrzewaniem podjazdu raczej nie połączysz ... a wracając do samego chodnika... ryjemy dół na dwa metry głęboko wielkości podgrzewanego podjazdu... układamy w nim ze 2000m niebieskiej 20'... zasypujemy, robimy podbudowę a chudziaku pod kostką układamy kolejne 2000m podłogówki... wszystko razem łączymy rozdzielaczami, pompą obiegowa, naczyniem przeponowym i jakimś prostym sterownikiem który załączy to ustrojstwo w momencie jak kostka zacznie spadać w okolice zera a także jak podniesie się powyżej temperatury gruntu na tych dwóch metrach...(regeneracja ...) całość myślę że wystarczy zalać wodą z niewielkim dodatkiem glikolu tak co by wytrzymało do -5* w razie jakiegoś chwilowego zaniku prądu czy awarii pompki... przydało by się zrobić jakiś eksperyment i sprawdzić skuteczność działania tego ustrojstwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 01.02.2013 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 rób jasiek, rób. Doprecyzuj tylko na jaką objętość te 2 km rury w DZ i na jaką powierzchnię te 2 km rury w GZ. Jam mam podjazdu i chodnika 66m2 to u mnie by wyszło GZ rura co 3cm - precyzyjna robota. 100 m2 podjazdu to co 5cm - mniej precyzyjna, ale jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 01.02.2013 11:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Doprecyzuj tylko na jaką objętość te 2 km rury w DZ i na jaką powierzchnię te 2 km rury w GZ. Jam mam podjazdu i chodnika 66m2 to u mnie by wyszło GZ rura co 3cm - precyzyjna robota. 100 m2 podjazdu to co 5cm - mniej precyzyjna, ale jednak ups... policzyłem na ok. 300m2 i rozstawem co 15cm mojego utwardzonego terenu ... szkoda że dopiero teraz na to wpadłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 01.02.2013 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 eksperyment by pokazał, ja jestem zdania że nie zadziała... ale, naturą ludzką jest się mylić policzę to ... poprawnie tym razem , bez przeklejania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blekowca 01.02.2013 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 tak jeszcze się zastanawiam czy czy "górnego źródła" tego wynalazku nie szło by jakoś wykorzystać w lecie do ładowania gruntu pod chałupą ... mamy przecież kilkadziesiąt m2 niskotemperaturowego kolektora gdzie absorberem jest kostka na podjeździe ... w isomaxie coś pisali, że z gruntu podbierają ciepło ale nocą - tak na 50 cm akurat zdąży ciepło dojść. Robią to pod trawką i rano jest elegancko wystudzona, rosa się skrapla i nawet nie muszą podlewać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 01.02.2013 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Zadziałać to zadziała na pewno.Tylko w jachtach nie stosuje się obciążenia kilu złotem ,mimo,że cięższe od ołowiu (zasłyszane:rolleyes:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pkorol 10.02.2013 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Witam, a dla czego nie możemy wykorzystać GWC do ogrzewania podjazdu? Zrobić pod kostką wężownicę z GWC, tuż z boku wylot i niech hula sobie. Oczywiście właściwe ciało GWC będzie gdzieś z boku, pod kostką tylko końcówka. Przy okazji pytanie: Mam doprowadzone do domu dwa wejścia GWC, planowałem jednym grzać w zimie a drugim schładzać latem. Chciałbym na przykład „zimowy GWC” (ten co będzie grzał dom w zimie) odpalać latem poza domem, żeby zgrzał grunt dookoła siebie latem. I gdy przyjdzie taka potrzeba byłby podłączany do zasilania domu.Natomiast „letni GWC” byłby odpalany w zimie i mroziłby ziemię dookoła siebie by latem ten „mrozik” oddać.Mam spadek od domu około 20% i w dół 200 m, szerokość działki 25 m. Więc dwa GWC by się zmieściły, a przy taki spadku miały by ciąg cały czas. Jak myślicie czy to mam sens. Czy poszczególne GWC zwiększą swoją wydajność na tyle by się opłacało tak kombinować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 10.02.2013 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Witam, a dla czego nie możemy wykorzystać GWC do ogrzewania podjazdu? Zrobić pod kostką wężownicę z GWC, tuż z boku wylot i niech hula sobie. Oczywiście właściwe ciało GWC będzie gdzieś z boku, pod kostką tylko końcówka. Przy okazji pytanie: Mam doprowadzone do domu dwa wejścia GWC, planowałem jednym grzać w zimie a drugim schładzać latem. Chciałbym na przykład „zimowy GWC” (ten co będzie grzał dom w zimie) odpalać latem poza domem, żeby zgrzał grunt dookoła siebie latem. I gdy przyjdzie taka potrzeba byłby podłączany do zasilania domu. Natomiast „letni GWC” byłby odpalany w zimie i mroziłby ziemię dookoła siebie by latem ten „mrozik” oddać. Mam spadek od domu około 20% i w dół 200 m, szerokość działki 25 m. Więc dwa GWC by się zmieściły, a przy taki spadku miały by ciąg cały czas. Jak myślicie czy to mam sens. Czy poszczególne GWC zwiększą swoją wydajność na tyle by się opłacało tak kombinować? Nikt Ci nie zabrania robić takich eksperymentów. Napiszę więcej - wykonaj taką instalację, opomiaruj ją, używaj przez kilka lat i potem opisz ile to wszystko kosztowało (inwestycja i eksploatacja) i jakie efekty osiągnąłeś. Dzięki takim eksperymentom świat posuwa się do przodu. Mogę Ci napisać też, że nie będzie to ani proste wykonaniu, ani tanie, ale nie musisz mi wierzyć. Dużo łatwiej, a przede wszystkim taniej i szybciej jest wykonać taką symulację działania takiej instalacji w komputerze. Tu masz opisana symulację działania przykładowego GWC : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy&p=2154781&viewfull=1#post2154781 i dalsze posty leśnego_ziutka. Wyniki samej symulacji są dostępne TUTAJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pkorol 10.02.2013 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Dużo łatwiej, a przede wszystkim taniej i szybciej jest wykonać taką symulację działania takiej instalacji w komputerze. Tu masz opisana symulację działania przykładowego GWC : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?48792-dom-ciep%C5%82y-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy&p=2154781&viewfull=1#post2154781 i dalsze posty leśnego_ziutka. Wyniki samej symulacji są dostępne TUTAJ Dzięki za odpowiedź. Daj linka na ten program, bo nie mogę się doczytać czym robiono symulację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 10.02.2013 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 (edytowane) nie ma linka, to byl autorski projekt i symulacja, ale wiele dalo jak sie śledziło na bieżąco. w sposób bardzo uproszczony z dokładnością do 15% można taką symulacje zrobić i w excel'u - ja robiłem taką 2 lata przed tym projektem i właśnie z dokładnością do 12% ta symulacja potwierdziła moje obliczenia. Edytowane 10 Lutego 2013 przez gentoonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.