nydar 18.03.2014 22:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Wydaje się,że nie,bo chłodnica kanałowa projektowana jest dla znacznie mniejszych ilości powietrza niż samochodowa.Ta pierwsza dla kilkuset m3/h,ta druga dla tysięcy m3/h. Moim zdaniem,powinna być kanałowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 19.03.2014 07:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Wydaje się,że nie,bo chłodnica kanałowa projektowana jest dla znacznie mniejszych ilości powietrza niż samochodowa.Ta pierwsza dla kilkuset m3/h,ta druga dla tysięcy m3/h. Moim zdaniem,powinna być kanałowa. przecież tu tylko powierzchnia wymiany ma znaczenie, taka samochodowa osiąga/ rozprasza znacznie większe ilości energii niż wam potrzeba... ale to wolny kraj jak komuś nie pasi taka za 1,5 stówy to zawsze może sobie kupić dedykowaną za 1,5 klocka ... ja za tyle to już będę miał cały układ ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 19.03.2014 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Mnie tylko zastanawia połączenie tej samochodowej chłodnicy z resztą układu wodnego. Jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 19.03.2014 17:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 (edytowane) Mnie tylko zastanawia połączenie tej samochodowej chłodnicy z resztą układu wodnego. Jak? a tak normalnie jak w samochodzie ... robisz przejście na takie coś lub podobne... http://allegro.pl/redukcja-mufowa-35-28-miedziana-miedz-i4005039620.html następnie łączysz kawałkiem takiej rury... http://allegro.pl/waz-przewod-silikonowy-fi-38mm-1mb-i4006924765.html za pomocą takich obejm... http://allegro.pl/obejma-opaska-zaciskowa-na-srube-gbs-ocynk-44-47mm-i3988494207.html Edytowane 19 Marca 2014 przez jasiek71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 19.03.2014 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 przecież tu tylko powierzchnia wymiany ma znaczenie, taka samochodowa osiąga/ rozprasza znacznie większe ilości energii niż wam potrzeba... ale to wolny kraj jak komuś nie pasi taka za 1,5 stówy to zawsze może sobie kupić dedykowaną za 1,5 klocka ... ja za tyle to już będę miał cały układ ... Każdy sposób odzysku fri energii jest dobry.Wydaje mi się że w przypadku chłodnicy samochodowej to bardziej do chłodzenia wodą ogrodową powietrza wentylacyjnego w upały ,a nie odwrotnie. Najlepiej jakbyś zbudował i opisał wyniki. Zawsze jakieś doświadczenie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.03.2014 07:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Każdy sposób odzysku fri energii jest dobry.Wydaje mi się że w przypadku chłodnicy samochodowej to bardziej do chłodzenia wodą ogrodową powietrza wentylacyjnego w upały ,a nie odwrotnie. Najlepiej jakbyś zbudował i opisał wyniki. Zawsze jakieś doświadczenie więcej. normalnie ręce opadają ... czy ty uważasz że taką chłodnicą da się chłodzić a nie da się grzać ...??? swego czasu robiłem takie doświadczenia z chłodnicą od sierry ( nawet jeszcze ją mam... ) i to ustrojstwo działa dokładnie tak samo jak każdy jeden dedykowany wymiennik ciecz / powietrze... a ta zimna woda ogrodowa to po oddaniu chłodu nie robi się czasem cieplejsza...? przecież to działa tak samo w obydwie strony ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 20.03.2014 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Jasiek, masz już pomysł na biznes. Kupujesz chłodnicę samochodową za 150zł, dajesz naklejkę nagrzewnica wstępna wentylacji mechanicznej i kasujesz 300zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.03.2014 12:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Jasiek, masz już pomysł na biznes. Kupujesz chłodnicę samochodową za 150zł, dajesz naklejkę nagrzewnica wstępna wentylacji mechanicznej i kasujesz 300zł. to nie takie proste ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 20.03.2014 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Wsio jasne z tym podłączeniem, doszukiwałem się czegoś innego. Mam 3 radiatory z lodówki- jakby to zlutować razem... hmmm 3 szt to chyba za mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 20.03.2014 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 normalnie ręce opadają ... czy ty uważasz że taką chłodnicą da się chłodzić a nie da się grzać ...??? swego czasu robiłem takie doświadczenia z chłodnicą od sierry ( nawet jeszcze ją mam... ) i to ustrojstwo działa dokładnie tak samo jak każdy jeden dedykowany wymiennik ciecz / powietrze... a ta zimna woda ogrodowa to po oddaniu chłodu nie robi się czasem cieplejsza...? przecież to działa tak samo w obydwie strony ... Pewnie że się da. Tyle,że należy uwzględnić ciepło właściwe wody i powietrza. Mam w domku letniskowym takie cudo do chłodzenia wnetrza .Z jakiegoś Fiata z tego co pamiętam,pędzone wodą do podlewania. Dla celów grzewczych dałbym z dwie trzy takie chłodnice jedna za drugą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.03.2014 16:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Dla celów grzewczych dałbym z dwie trzy takie chłodnice jedna za drugą . a po co...? dla zwiększenia oporów ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 20.03.2014 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Nie. Bo jedną chłodnicą samochodową za dużo nie odzyskasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.03.2014 17:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Nie. Bo jedną chłodnicą samochodową za dużo nie odzyskasz. a to czemu ...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 20.03.2014 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Łatwiej podgrzać wodą powietrze niż odwrotnie.We wszystkich systemach grzewczych powietrze-ciecz, medium grzewczym jest ciecz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.03.2014 17:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Łatwiej podgrzać wodą powietrze niż odwrotnie.We wszystkich systemach grzewczych powietrze-ciecz, medium grzewczym jest ciecz . no i co z tego ...? dmuchasz gorącym woda robi się ciepła ... dmuchasz zimnym woda robi się chłodniejsza ... różnicę energii masz zawsze albo w powietrzu albo w wodzie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 20.03.2014 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Masz chłodnice samochodową np. 50 x 50cm . Jedziesz z prędkością 50km/h Przy takiej prędkości przez chłodnicę przepływa ok. 12000m3/h powietrza.Taka chłodnica jest do takich przepływów zaprojektowana. Chłodnica kanałowa w zależności od wydajności ma takich ,,chłodnic samochodowych " ileś tam ,aby wystarczyło kilkaset m3/h powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 21.03.2014 12:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Masz chłodnice samochodową np. 50 x 50cm . Jedziesz z prędkością 50km/h Przy takiej prędkości przez chłodnicę przepływa ok. 12000m3/h powietrza. Taka chłodnica jest do takich przepływów zaprojektowana. Chłodnica kanałowa w zależności od wydajności ma takich ,,chłodnic samochodowych " ileś tam ,aby wystarczyło kilkaset m3/h powietrza. głupoty piszesz ... najpierw przyjrzyj się jednej i drugiej a potem pisz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 21.03.2014 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 W sumie nawet jeśli trudno powiedzieć czy zadziała to chyba wtopienie dla testu 150 zł, zamiast 1300 za kanałową, nie jest zbytnim ryzykiem. Przecież jeśli zadziała mam 1150 w kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 21.03.2014 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Masz chłodnice samochodową np. 50 x 50cm . Jedziesz z prędkością 50km/h Przy takiej prędkości przez chłodnicę przepływa ok. 12000m3/h powietrza. Taka chłodnica jest do takich przepływów zaprojektowana. Chłodnica kanałowa w zależności od wydajności ma takich ,,chłodnic samochodowych " ileś tam ,aby wystarczyło kilkaset m3/h powietrza. Jak auto stoi to włącza sie wentylator i tez wychłodzi, a na pewno nie przedmuchuje 12000 m3. Roznice pomiedzy samochodowa a kanałowka to: 1. kształt hehehehehe 2. cena. A to w duzej mierze wynika z masowosci produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 21.03.2014 17:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Jak auto stoi to włącza sie wentylator i tez wychłodzi, a na pewno nie przedmuchuje 12000 m3. Roznice pomiedzy samochodowa a kanałowka to: 1. kształt hehehehehe 2. cena. A to w duzej mierze wynika z masowosci produkcji. podstawową różnicą jest powierzchnia wymiany, te samochodowe są znacznie bardziej gęste gdyż muszą odprowadzić bardzo dużo energii... ze względu na to zagęszczenie lamelek taka chłodnica ma dość duże opory przepływu więc jako wymiennik do układu wentylacyjnego nadaje się "średnio" ale jako wymiennik do "dachowca" jest wystarczająca gdyż praktycznie tylko ona stawia jakiś opór w całej instalacji ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.