Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

No i w czym pomogłeś...?.

 

Jasiek nie jestem Twoim wrogiem i nie mam zamiaru Cię krytykować, wręcz przeciwnie , lubię czytać Twoje posty ,jestem tak jak Ty samorobem i wszystko sam muszę dotknąć i sprawdzić we własnej ręce zanim uwierzę. Nie mogę Ci pomóc inaczej niż pisząc na FM.

 

Mam ruszyć głową i sam siebie wymyślić rozwiązanie....

 

Nie Jasiek , masz ruszyć głową i (przechodząc do sedna sprawy bez pompowania) sam sobie musisz wymyślić jakie a potem zrobić akumulatory które będą nadawać się do Twojej instalacji.

 

Robię to od zawsze nawet nie zaglądając na forum...

 

I bardzo dobrze, wiedza na FM jest mocno rozproszona, trzeba dużo czasu na czytanie i nieraz nic się nie wyczyta. Ale czasem spotkasz ludzi myślących inaczej niż TY i może to skutkować rozwiązaniem które przedtem sam nie widziałeś.

Tomraider.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

To może od początku...

Mam zamiar zrobić instalację która będzie działała na takich akumulatorach a nie odwrotnie...

 

I nie lubię używać słów "nie da się"...

 

Jak na razie to wiem że mam rozładowane baterie a standardowy sprzęt który służy do ładowania z nimi sobie nie radzi...

Kaganiec w postaci napięcia ładowania powoduje że one się nie naładują ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8x 180Ah kwasiaki rozruchowe...

 

Tak łopatologicznie to co i gdzie podłączyć aby zrobić pomiar i co on mi da...?

 

 

12 V / 180 A = 0,06 om

Taki opornik trzeba by zapiąć na akumulator aby wymusić z niego prąd około 180A

Nie masz pewnie czym tego zmierzyć…

No i… opornik musi te 180A wytrzymać przez jakieś pół minuty.

Mały by nie był.

 

Żarówka z reflektora samochodowego to 55W. Pobiera około 12A.

Jak połączysz równolegle jej dwa włókna pobierze około 20-25A.

Połącz tak ze 7 żarówek i masz odpowiednie obciążenie aku.

Równolegle do aku wpinasz woltomierz.

Włączasz to obciążenie i patrzysz o ile spada napięcie aku.

Dla dobrego aku spadnie mało… Wolt czy dwa.

Zdechlak siądzie do 5-6V albo i bardziej.

 

Aku może być sprawny, „zatruty” albo zniszczony.

Zatruty jest zasiarczony. Zniszczony ma wysypane płyty.

Zasiarczony ładujesz procedurą odsiarczającą i powoli wraca do formy (co możesz skontrolować wyżej opisaną procedurą).

 

Sprawdź wszystkie po kolei.

JEDEN zdechlak w stringu „zabija” string…

 

Napisz co wyszło z pomiarów pomyślimy co dalej.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8x 180Ah kwasiaki rozruchowe...

 

Tak łopatologicznie to co i gdzie podłączyć aby zrobić pomiar i co on mi da...?

 

 

12 V / 180 A = 0,06 om

Taki opornik trzeba by zapiąć na akumulator aby wymusić z niego prąd około 180A

Nie masz pewnie czym tego zmierzyć…

No i… opornik musi te 180A wytrzymać przez jakieś pół minuty.

Mały by nie był.

 

Żarówka z reflektora samochodowego to 55W. Pobiera około 12A.

Jak połączysz równolegle jej dwa włókna pobierze około 20-25A.

Połącz tak ze 7 żarówek i masz odpowiednie obciążenie aku.

Równolegle do aku wpinasz woltomierz.

Włączasz to obciążenie i patrzysz o ile spada napięcie aku.

Dla dobrego aku spadnie mało… Wolt czy dwa.

Zdechlak siądzie do 5-6V albo i bardziej.

 

Aku może być sprawny, „zatruty” albo zniszczony.

Zatruty jest zasiarczony. Zniszczony ma wysypane płyty.

Zasiarczony ładujesz procedurą odsiarczającą i powoli wraca do formy (co możesz skontrolować wyżej opisaną procedurą).

 

Sprawdź wszystkie po kolei.

JEDEN zdechlak w stringu „zabija” string…

 

Napisz co wyszło z pomiarów pomyślimy co dalej.

 

Adam M.

 

A taka opornica tester do akumulatorów jest zła...??

 

Oczywiście akumulatory muszą być naładowane i gęstość elektrolitu w normie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem trochę pomiarów akumulatorów...

Testy robione dwie godziny po odłączeniu od instalacji...( Jaki był stan początkowy to nie wiem ale od wczoraj rana do momentu odłączenia bateria była ładowana z wbudowanej ładowarki przetwornicy i paneli fotowoltaicznych , łącznie ok 2,5 kWh energii dostarczonej...)

 

Nr aku / napięcie przed testem / napięcie testowe z opornicą / gęstość elektrolitu

1, 13,10v / 11,96v / 1,225-1,250

2, 13,06v / 11,93v / 1,150-1,180

3, 13,25v / 12,06v / 1,180-1,210

4, 12,87v / 11,75v / 1,180-1,210

5, 13,20v / 12,22v / 1,225-1,250

6, 13,10v / 12,05v / 1,260-1,270

7, 13,03v / 11,94v / 1,180-1,200

8, 13,02v / 12,08v / 1,180-1,200

 

Aku nr 5 i 6 były wcześniej ładowane " ruskim" prostownikiem a aku nr 3 miał w ciągu dnia najwyższe napięcie podczas ładowania z fotowoltaiki...

 

Jakie obciążenie robi opornica testowa to nie wiem bo nic nie jest napisane na obudowie...( Po ok 20s testu druty w środku robiły się lekko czerwone...)

Edytowane przez jasiek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałeś czymś w tym rodzaju

http://allegro.pl/miernik-cyfrowy-tester-akumulatorow-12v-geko-i7069642734.html

 

 

A co myślicie o wykorzystaniu modułów baterii z Tesli?

Na alledrogo kiedyś były:

Pojemność ~250Ah, ~5.3kWh

4300 sztuka - tanio może nie jest, ale mam dojście do kogoś kto tym handluje :)

 

Za połowę ceny masz nówki AGM

Edytowane przez kulibob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moim zdaniem jedynym sprawdzeniem jakości akumulatora jest jego kontrolne rozładowanie.

Proponuję każdy akumulator doprowadzić do pełnego naładowania a potem za pomocą żarówek samochodowych rozładować.

Cztery żarówki 55W połączone równolegle powinny wystarczyć. Do tego trzeba mieć oczywiście amperomierz. Pomiar prądu można wykonać na początku i końcu rozładowania wyciągając średnią. Rozładowanie prowadzimy pod nadzorem czyli co np 0,5h odczytujemy napięcie a gdy spadnie do 10,5V kończymy rozładowanie i podłączamy akumulator do ładowania. Mając średni prąd rozładowania i czas obliczamy amperogodziny i wiemy już co jest wart akumulator.

 

Pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i przepraszam za lekki offtop bo sprawa sie tyczy samochodowego aku.

Jakis czas nie jezdzilem moim dieslem 3.0 i nie chcial mi po 3 miechach zapalic. Odpalilem na kablach i poszedl , ale chcialem go podladowac. Mial w sumie 11,4 V wiec powinien startowac.......czemu nie robil tego to nie wiem. Typ aku: Exide Premium 100Ah 900A P+ EA1000.

 

Zakupilem w tym celu prostownik jakis za 70 pln 12v i 8 A. cos w tym stylu : http://allegro.pl/prostownik-samochodowy-8a-12v-ze-wskazowka-gw24m-i7091248810.html?reco_id=23a6e3bb-0537-11e8-8357-6c3be5c0fe18

 

Co mnie zdziwilo to fakt ze jak podlaczylem go to pokazywal mi prostownik jakies 2/3 naladowania aku i prad ladowania okolo 16v.

Natomiast po 12 h ladowania mialem juz tylko 1/3 naladowania !! Mozliwe ze mi prostownik wyladowal aku ?

"Ladowalem" go pozniej jeszcze ze 30-40h i nic - caly czas mialem te 1/3 naladwania.

Odpuscilem i jezdze na takim aku - teraz mi pali silnik mimo ze wg prostownika mam mniej niz mialem w momencie gdy nie chcial startowac silnika.

 

Pytane: co robilem zle ? Inny (silniejszy) prostownik musze miec czy co ?

Aku ma 2 lata i robie rocznie moze z 7 tys km tylko i to glownie po miescie wiec kumam, ze alternator moze nie miec kiedy doladowywac odpowiednio, ale chyba 2 letnie aku nie trzeba wymieniac i jest jakis sposob by je naladowac ?

Moge na odpaloym silniku cala noc ladowac i cos to da ? Lepiej niz prostownikiem ?

 

Sorki za byc moze durne pytania ale niewiele z tego kumam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i przepraszam za lekki offtop bo sprawa sie tyczy samochodowego aku.

Jakis czas nie jezdzilem moim dieslem 3.0 i nie chcial mi po 3 miechach zapalic. Odpalilem na kablach i poszedl , ale chcialem go podladowac. Mial w sumie 11,4 V wiec powinien startowac.......czemu nie robil tego to nie wiem. Typ aku: Exide Premium 100Ah 900A P+ EA1000.

 

Zakupilem w tym celu prostownik jakis za 70 pln 12v i 8 A. cos w tym stylu : http://allegro.pl/prostownik-samochodowy-8a-12v-ze-wskazowka-gw24m-i7091248810.html?reco_id=23a6e3bb-0537-11e8-8357-6c3be5c0fe18

 

Co mnie zdziwilo to fakt ze jak podlaczylem go to pokazywal mi prostownik jakies 2/3 naladowania aku i prad ladowania okolo 16v.

Natomiast po 12 h ladowania mialem juz tylko 1/3 naladowania !! Mozliwe ze mi prostownik wyladowal aku ?

"Ladowalem" go pozniej jeszcze ze 30-40h i nic - caly czas mialem te 1/3 naladwania.

Odpuscilem i jezdze na takim aku - teraz mi pali silnik mimo ze wg prostownika mam mniej niz mialem w momencie gdy nie chcial startowac silnika.

 

Pytane: co robilem zle ? Inny (silniejszy) prostownik musze miec czy co ?

Aku ma 2 lata i robie rocznie moze z 7 tys km tylko i to glownie po miescie wiec kumam, ze alternator moze nie miec kiedy doladowywac odpowiednio, ale chyba 2 letnie aku nie trzeba wymieniac i jest jakis sposob by je naladowac ?

Moge na odpaloym silniku cala noc ladowac i cos to da ? Lepiej niz prostownikiem ?

 

Sorki za byc moze durne pytania ale niewiele z tego kumam.

 

He he...

To dobrze..., prostownik pokazywał ci że prąd ładowania spada...

Tak ma być i wszystko jest w porządku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moim zdaniem jedynym sprawdzeniem jakości akumulatora jest jego kontrolne rozładowanie.

Proponuję każdy akumulator doprowadzić do pełnego naładowania a potem za pomocą żarówek samochodowych rozładować.

Cztery żarówki 55W połączone równolegle powinny wystarczyć. Do tego trzeba mieć oczywiście amperomierz. Pomiar prądu można wykonać na początku i końcu rozładowania wyciągając średnią. Rozładowanie prowadzimy pod nadzorem czyli co np 0,5h odczytujemy napięcie a gdy spadnie do 10,5V kończymy rozładowanie i podłączamy akumulator do ładowania. Mając średni prąd rozładowania i czas obliczamy amperogodziny i wiemy już co jest wart akumulator.

 

Pozdrawiam

Marek

 

Można i tak....

Na razie to wszystkie muszę jednakowo naładować i jeszcze raz zrobić testy...

Według tego co wyjdzie zrobię bloki 24v ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czym poznaleś że aku jest w 2/3 naladowany?

Ten wskaźnik prawdopodobnie pokazuje napięcie akumulatora.

Napięcie rośnie wraz z naładowaniem aku.

Nie do końca rozumiem co to jest "prąd ładowania około 16V".

Jak prąd to nie w Voltach tylko w Amperach i z opisu tej ladowarki to nie jest ona w stanie dać 16A bo ma max 8A.

Jak masz voltomierz to mierz napięcie na aku podczas ladowania.

 

Zazwyczaj w przypadku akumulatorów z ciekłym elektrolitem: 12,6 V oznacza pełne naładowanie; 12,4 V – 75% pojemności; 12,2 V – 50% pojemności; 12,0 V – 25% pojemności, a 11,8 V to już absolutna rezerwa („pusty bak”) i należy natychmiast rozpocząć ładowanie.

 

Dlatego nic dziwnego że jak Twój aku miał 11.4V to nie mogłeś zapalić silnika. Był zwyczjnie pusty.

Podczas ładowania napięcie na aku nie powinno przekroczyć 14.1V. Powyżej zaczyna się gazowanie szkodliwe dla płyt akumulatora.

Rozładowanie powinno się skończyć na 10.5V. Poniżej zaczyna się zasiarczanie też szkodliwe dla płyt akumuatora.

 

No i po co pisać takie pierdoły...

To tak samo jak to że z akumulator o pojemności 100Ah ma 1200wh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie, wystarczy napisać pierdołę w stylu:

 

 

i już kolega dpo będzie miał odpowiedź na wszystkie swoje wątpliwości. :)

 

A co jest nie tak w tej wypowiedzi...?

Zapinasz prostownik do akumulatora i tyle...

Akumulator naładuje się tylko do poziomu na jaki pozwala jego stan techniczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo odgazuje cały elektrolit i zostanie z niego suchy orzeszek z płytami w postaci proszku na dnie plastikowego pojemnika który kiedyś był akumularorem.:)

 

Wiesz...

Kiedyś jak ktoś miał prawo jazdy i samochód to posiadał także rozum którego używał...;)

 

Teraz ma mikroprocesory a w czaszce wyschnięty orzeszek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...