bettka 08.05.2012 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2012 Mam taki mały problem, że przy zastosowaniu wyższej bramy garażowej (którą chciałabym mieć) zostaje mi tylko 10 cm na wylewkę i styropian w garażu - garaż w bryle budynku, dajemy tam 1 grzejnik na wszelki wypadek. W projekcie mam 5 cm styro i 8 wylewki. Jak waszym zdaniem można zmienić te 2 wartości, aby zmieścić się w sumie w 10 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.05.2012 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 Prosto.Nie pchaj tam styropianu... Poczytaj o tym problemie.Brak styropianu uruchamia swoiste GWC w tym garażu.Ściana od strony mieszkania to grzejnik ścienny - wtedy ten kaloryfer potrzebny już nie jest.Nigdy nie będzie tam poniżej zera.Autka nie lubią temperatur salonowych...Sól im wtedy dokucza. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
homecactus 09.05.2012 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 (edytowane) Dodam jeszcze że:- Zimą, kiedy na zewnątrz temp. są ujemne, temperatura ziemi pod garażem wynosi 8*C- Latem, kiedy na zewnątrz temp. dochodzą do 30*, temperatura ziemi pod garażem ciągle wynosi 8*C Wnioski wyciągnij już sama. Pzdr Edytowane 9 Maja 2012 przez homecactus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 09.05.2012 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 ... Wnioski wyciągnij już sam. Pzdr sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość izolacje_techniczne 09.05.2012 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 2 x folia + 5 cm XPS (BASF) i wylewka C35 zbrojna + izolacja wodochronna gres techniczny i elastyczna fuga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 09.05.2012 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 A możesz powiedzieć czemu akurat tak?Żeby to spieprzyć? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bettka 09.05.2012 21:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2012 Qrcze, rozmawiałam z 3 wylewkarzami, wszyscy z polecenia a nie z łapanki, każdy z nich powiedział mniej więcej to samo: min. 5 cm styro i 8 wylewki... Dodam, że mam wysoki poziom wód gruntowych. Nad garażem mam pokój, ale tam akurat daję 20 cm styro pod wylewkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k62 10.05.2012 06:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Prosto. Nie pchaj tam styropianu... Posłuchaj Adama. Jak chcesz mieć w garażu zimno zimą i ciepło latem, to pakuj styropian w podłogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izyk82 10.05.2012 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 (edytowane) Nigdy nie będzie tam poniżej zera.A czym to argumentujesz? To wszystko nadal zależy od temperatury zewnętrznej jak i okresu, przez który utrzymuje się niska temperatura. Bilans cieplny: ogrzewanie od ściany domu, stropu, podłogi oraz straty na ścianach zewnętrznych, oknach, bramie, drzwiach, wentylacji mogą się kompensować przy ujemnej temperaturze pomieszczenia. Jako przykład poprzednia zima u mnie. Fundament 15cm styro, ściany 20cm, brama garażowa segmentowa ocieplana, drzwi zewnętrzne ocieplane, 3x okna Ug=0.5, brak styropianu w podłodze, nieocieplona ściana/sufit od strony wewnętrznej, w stropie 2cm styro. Po ok. półtora tygodnia mrozów po -10C w dzień, -20C w nocy temperatura w garażu spadła do -3C (mierzone na wysokości metra). Zamarz mi również kran (na wysokości pół metra). Dodam, że ziemia wokół domu była pokryta może 1-2cm śniegu więc izolacja gruntu była znikoma. Ponoć ziemia przemarzała nawet do 1,7 metra (informacje od zakładu wodociągów, na takiej głębokości zamarzała woda). Zamierzam jeszcze wewnętrzną ścianę i sufit odizolować a wtedy może być jeszcze niższa temperatura. A w temacie: Jeśli masz pierwszą wylewkę to do czego jest potrzebna jest druga? Ja będę kładł płytki bez drugiej wylewki. Pierwszą wylewkę mam >10cm z betonu B20. Stopień przy drzwiach do części mieszkalnej mi nie przeszkadza. Mam w razie czego kratkę w podłodze oraz na wjeździe do garażu. Zalanie więc mi nie grozi. Jeśli zamierzasz kiedykolwiek korzystać z grzejnika to izolacja w podłodze wskazana. Bez niej grzanie będzie kosztowne. Jeśli bez izolacji to grzejnika w ogóle nie ma sensu montować. Polecam bez izolacji oraz odizolować garaż od reszty budynku bo jaki jest sens jakiegokolwiek ogrzewania garażu (chyba, że tam pracujesz na co dzień)? Nawet jeśli zdarzy się mróz w garażu to będzie on mniej szkodliwy dla samochodu niż dodatnia temperatura. Im wyższa temperatura tym sól szybciej reaguje z karoserią. Wskazane tylko by przez garaż nie prowadzić ewentualnych przelotowych rur z wodą a jeśli już jest to konieczne to dobrze zaizolować. Kranik też należy zaizolować lub ewentualnie przy mrozach odciąć zaworem w części mieszkalnej. Edytowane 10 Maja 2012 przez izyk82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 10.05.2012 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 bettkaRÓB JAK CI ROZUM PODPOWIADA!!!(najwyżej - w następnym domu zrobisz ODWROTNIE! Bo ten - to dla WROGA budujesz!)I tak dziwnie ten dom budujesz..."Nad garażem mam pokój, ale tam akurat daję 20 cm styro pod wylewkę " izyk82 "A czym to argumentujesz?"Zrób uczciwy bilans ciepła!Ściana - nie gorsza jak 0,3W/m3 x stK.ZEWNĘTRZNA!Podłoga - zawsze około +3stC lub lepiej!Ściany od strony domu - około +10stCTam zawsze JEST ponad zerem (jak kto czego nie spapra) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
izyk82 11.05.2012 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 (edytowane) Policzyłem: Powierzchnia / U / Tzew----------------------------21 / 1.9 / 10C -> ściana od strony mieszkalnej pustak bez styro24 / 1 / 10C -> strop 2cm styro25 / 170 / 3C -> wylewka 10cm beton32 / 0.2 / -15C -> ściany zewnętrzne styro 20cm3 / 1 / -15C -> okna5 / 1.5 / -15C -> brama2 / 1.7 / -15C -> drzwi zewnętrzne Wyszło 3C ale. Nie uwzględniłem strat przez komin wentylacyjny oraz mostki termiczne jak chociażby progi i wszelakie łączenia bramy (czy dla segmentowej U=1,5 jest realne dla całej bramy?). I najważniejsze. Temperatura gruntu po wylewką wcale nie musi być dodatnia. Przyjmuje się średnio, że wynosi ok. 4C ale czy ktoś to faktycznie mierzył? Ostatniej zimy mrozy naprawdę były solidne a na gruncie nie było prawie w ogóle "kołdry". Skąd więc te -3C u mnie w garażu? Nie znalazłem żadnych spapranych miejsc (gdzie by wiało i gwizdało). Z kolei przy wariancie z ocieploną ścianą od domu i stropem wyszło niewiele mniej bo 2,95. Czy duże znaczenie ma kierunek przepływu ciepła? Wychodzi w ogóle, że istotne znaczenie ma tylko podłoga i praktycznie temperatura w garażu jest taka sama jak gruntu pod nią. Pytanie więc jaka faktycznie była temperatura gruntu, jaki wpływ ma konwekcja oraz jaki wpływ ma wentylacja. Edytowane 11 Maja 2012 przez izyk82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 11.05.2012 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 "... ale czy ktoś to faktycznie mierzył? "TAK!JA!!!CIĄGLE OD DŁUŻSZEGO CZASU! (rejestracja pomiarów)Mnie się wydaje, że powinieneś zrobić UCZCIWY obrzęd gromniczny w tych częściach swej włości!Musisz mieć tam unoszenie (konwekcję) którego nie uwzględniasz...Poszukaj tej konwekcji! Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dastro 22.08.2012 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 A ja mam taki problem z ociepleniem garażu: Moi fachowi wylewkarze kazali mi kupić 8 cm Styroduru ze względu na duże różnice poziomów wylewki, która została wylana z nadmiaru betonu przy zalewaniu stropu. Faktycznie, jest skos z lewej do prawej strony stojąc na wprost garażu i różnica sięga 10 cm. Ale jak poczytałem te posty to przekonują mnie argumenty Adama M., skutecznie też odstrasza cena Styroduru. Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sama w domu 26.08.2012 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 Poczytałam sobie o tym braku styropianu pod wylewka w garażu i faktycznie może miec to sens. Tylko czy przy wjeździe ta podłoga nie będzie przemarzać? Bo przecież będzie ise praktycznie stykała się ze ściana fundamentową a ta przy powierzchni ziemi będzie miała minusowa temperature. Czy nie powinno się ułożyć przy wjeździe i przy krawędziach ścian zewnętrznych w wylewce kilka centymetrów styropianu? Np. taki pas ok 0,6m -bo taką szerokość maja chyba płyty styropianowe. Bo to, że po środku garażu podłoga będzie miała temperaturę ziemi czyli te +8 stopni to OK, ale czy przy wjeździe i ścianach zewnętrznych ta temperatura nie będzie niższa a nawet poniżej zera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DariaIMichu 28.08.2012 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2012 Podłaczam się pod pytanie. Czy jesli mam nie dawac styro pod wylewka w garażu to czy po obwodzie jednak styro nie powinno sie ułozyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HAL9000 03.10.2012 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 No właśnie, czy ktoś odpowie na to pytanie? Sam stoję przed tym dylematem, dawać styro czy nie dawać. W projekcie mam styropian pod podłogą, ale czytając te posty powoli zaczynam przekonywać się do zarzucenia tej koncepcji. Chyba żeby tylko na obwodzie, ale czy to ma sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
witekgo 03.10.2012 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 Witam mam takie jedno nurtujące mnie pytanie mianowicie mam dom podpiwniczony w całości i będą tam trzy pomieszczenia czyli garaż, kotłownia oraz pralnia. No i w garażu planuję nie dawać styropianu na podłoge bedzie nie ogrzewany (chyba że dawać sam nie wiem??) ale nie wiem co zrobić w kotłowni i pralni. Pralnia będzie ogrzewana no i kotłownia też bedzie ciepła (piec na węgiel) czyli powinna sie nagrzać od niego. Pomóżcie mi proszę niedługo mają wpaść wylewkarze!! Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HAL9000 04.10.2012 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2012 A ja mam kolejny dylemat, główny wodomierz będzie w garażu i zastanawiam się czy nie będzie mi zamarzał jeśli garaż zostawię nieogrzewany? Instalator radzi mi abym dał chociaż takie szczątkowe ogrzewanie na obwodzie garażu? Czy to ma sens, dać po obwodzie garażu tak 0.5 - 0.7 metra styropianu w podłogę i kilka pętli podłogówki na tym, a środek zostawić nieogrzewany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jabar1975 04.10.2012 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2012 hal9000 nie prosciej (i taniej) dac kabel grzejny samoregulujacy na ten odcinek wodociagu z wodomierzem i izolacje na to? Nie wiem jak kiepska termicznie musialaby byc brama i jak czesto wietrzone aby zamarzl wodomierz - co już zresztą było napisane wcześniej.Dopóki nie chcemy zimą pracować w garażu i go ogrzewać aby temperatura była do tego zdatna to styro na podloge nie jest konieczne - postawilbym raczej na dobra izolacje przeciwilgociowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HAL9000 05.10.2012 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2012 Akurat u mnie problemu z wodą gruntową czy opadową nie ma i raczej nie będzie - pod domem piasek, a woda gdzieś dopiero na 4-5 metrach. Rozwiązanie z matą też rozważałem. Mój garaż tylko częściowo jest połączony z domem - wspólna ściana ma jakieś 3 metry, a tak dookoła to wygwizdów będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.