Olleo 10.05.2012 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Witam, mam trzy pytania: 1. nie jest to budowa od zera, a przebudowa, wiec nie jestem pewien, jaki jest grunt. Jedno jest pewne - wykop pod kanalize w marcu (poczatek od 1.5m glebokosci, koniec przy domu ok. 1m) przez tydzien byl suchutki - na calej glebokosci ziemia, dopiero na samym dole zaczelo sie robic zolto. Pod polowa budynku jest piwnica - sciany fundamentowe obecnie sa odkopane, a woda z dachu lala sie bezposrednio do wykopu. W piwnicy zaczelo sie robic mokro, choc przez 20 lat podobno bylo sucho. Warto robic drenaz, czy to wyrzucanie pieniedzy w bloto? 2. sciany fundamentow w czesci podpiwniczonej bede izolowal od wody i zimna pionowo, ale zastanawiam sie co z czescia niepodpiwniczona? Przy wejsciu glownym i taras sa wylane z betonu bez zadnej dylatacji. Kuc tego nie bede, bo to pol metra glebokosci betonu, prawdopodobnie zbrojonego. Warto to izolowac termicznie poziomo? 3. piwnica jest do glebokosci ok. 1m pod poziomem gruntu, a powyzej sciany beda ocieplone 10cm XPS (chyba, ze konczyc 10cm nad gruntem, reszta dalej welna, jak reszta elewacji) - jakie szanse sa, ze w piwnicy temperatura spadnie ponizej 0, jesli nie dam tam grzejnikow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 10.05.2012 17:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 I jeszcze 4 pytanie: 4. sciany fundamentowe sa od zewnatrz bardzo nierowne - generalnie sa murowane z bruku granitowego i betonu, a od wewnatrz jeszcze z warstwa betonu. Jak to najskuteczniej zaizolowac od wilgoci? Obrzucic szpryca cementowa i zatrzec, a dopiero na to hydroizolacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 10.05.2012 18:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Natrafilem na haslo "izolacja polimerowo-cementowa". Zaczynam czytac, ale moze to jest rozwiazanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 10.05.2012 19:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Znalazlem cos takiego: Drugą kwestią jest podłoże pod hydroizolację. Na skuteczność hydroizolacji wpływ ma także stan podłoża. Masy KMB i szlamy mogą być układane na nieotynkowanym murze, nie są więc wymagane żadne warstwy wyrównujące (tynki). A zatem prawdopodobieństwo uszkodzenia takiej powłoki wodochronnej jest mniejsze, chociażby ze względu na sztywność podłoża i zdolność powłoki do mostkowania rys (niebezpieczne jednak może być w tym momencie „zamaskowanie” rysy). Bezwzględnego otynkowania ścian wymagają powłoki z roztworów czy emulsji. Ich stan zależy także od jakości wykonania warstwy wyrównującej. Grubość hydroizolacji z emulsji czy roztworu asfaltowego wynosi 0,2–0,4 mm, wyklucza to zarówno jakąkolwiek zdolność do mostkowania rys, jak i odporność na uszkodzenia podłoża Czy ktos moze mnie naprowadzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 10.05.2012 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 (edytowane) może ja spróbuję zacząłeś jakiś remont bez tzw. "ładu i składu" oraz w sposób zupełnie niezaplanowany proponuję wykopy zawalić ziemią dopóki dom się jeszcze nie zawalił i 1. dać sobie spokój ewentualnie 2. wznowić roboty np za rok na spokojnie po jakiejś np. konsultacji z fachowcami - budowlańcamiale raczej nie chodzi mi o pana Zenka spod sklepu ani pana Antka krusowca.... Edytowane 10 Maja 2012 przez beton44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 10.05.2012 20:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Czemu od razu za rok? Planowalem w najblizszych tygodniach robic izolacje fundamentow. Mialbym juz zrobiona, ale musialem sie pozegnac z nieslowna ekipa. Rowy troche ciezko zakopac, bo odsloniete jest moze z pol metra tylko, ale sek w tym, ze wczesniej zasloniete byly gruba (na pol metra gleboka i pol do jednego metra szeroka) opaska betonowa. Byla koparka przy okazji robienia kanalizacji, to sciagnela betony i nic mi teraz scian nie chroni, a rynien nie bylo. W ostatnich dniach zrobilem jakies prowizoryczne, ale chce to jak najszybciej zrobic. Oczywiscie ekipa moze zrobic po swojemu, ale oni tu mieszkac nie beda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość izolacje_techniczne 11.05.2012 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 jak każda instrukcja mówi: podłoże musi być równe, czyste i chłonne. Tak więc musisz wszystko wyrównać, wypełnić pustki w murze i masz mur przygotowany do nałożenia izolacji wodochronnej. Można zastosować obrzutkę jako warstwę szczepną i na to hydroizolację o prawidłowej grubości. Średnio na m2 wychodzi ok. 4-5 kg bitumicznej masy. Na to xps i matę drenującą. Prosta robota ale wymagająca doświadczenia. Do każdego muru należy podejść indywidualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 11.05.2012 06:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 (edytowane) Moze Ceresit CR 65? Chyba, ze jest cos lepszego, badz porownywalnego, ale tanszego? I jak to polozyc na pomalowane abizolem sciany? Albo beto-szczel dodany do zaprawy cementowej? Edytowane 11 Maja 2012 przez Olleo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piciek 11.05.2012 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 (edytowane) Moze Ceresit CR 65? Chyba, ze jest cos lepszego, badz porownywalnego, ale tanszego? I jak to polozyc na pomalowane abizolem sciany? Albo beto-szczel dodany do zaprawy cementowej? Ceresitu CR65 lub innej izolacji mineralnej (np. bliźniacze Sopro DS422) nie polożysz na izolacje bitumiczną. Więc abizol trzeba by usunać. Może piaskowanie albo myjka ciśnieniowa. Zależy jak sie trzyma. Ja u siebie zastosuję CeresitCR45. Założyłem podobny temat kilka dni temu i też czekam na odpowiedzi. Też mam fundament kamienny, a kamień jak wiadomo nie podciąga wody, więc fundament pije tylko spoinami. Jesli mialeś abizol, to może wystarczy poprawić warstwę abizolem i na tym poprzestać. Tylko na to (chyba, że się mylę) nie nakleisz styropianu. Generalnie, jak nakleić styropian na nierówną ścianę kamienną? Jesli chodzi o drenaż, to też się zastanawiam, ale raczej odpuszczę sprawę. 100 lat nie bylo, to kolejne 100 tez sie obejdzie bez. Zresztą boję sie, by czegoś nie zepsuć. U mnie jest jeszcze taka sprawa, że bije źródlo jakieś 5m od domu. Teren jest lekko pochylony a źródło poniżej, ale jak znajdzie łatwą droge do drenów, to będzie mi jeszcze pompować wodę do domu Dren odpuszczam. A jesli chodzi o temperature w piwnicy, to jaka jest szansa, że spadnie poniżej 0? A dotychczas spadała? Czym będziesz grzal, bo ja bedę mial piec CO w piwnicy, to mi nie spadnie poniżej 0 Piec, bojler i instalacja dostatecznie ogrzeje małą piwnicę. Edytowane 11 Maja 2012 przez piciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 11.05.2012 09:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 A nie chodzilo ci o CR 65? CR 45 nie znalazlem na stronie Ceresitu. W jakims temacie znalazlem informacje o CR 65 oraz wypowiedz, ze jesli nie jest uzywane do basenu, czy zbiornika wody pitnej, to mozna tansze zaprawy wodoszczelne i tez bedzie dobrze, ale juz takich tanszych nie moge znalezc. Abizol u mnie nie wystarczy, bo bardzo nierowna jest sciana i nie uda sie tego poprawnie zaizolowac bez zrobienia rownomiernej warstwy. Albo taka zaprawa, albo szpryca/tynk i na to jakis dysperbit, albo gruba warstwa masy bitumicznej. Sek w tym, ze w domu tym nikt nigdy nie mieszkal na stale (ot czasem, jak s.p. tesciu dobudowywal kolejne fragmenty), wiec nie wiem, jak tam z temperatura w piwnicy. Ja planuje piec gazowy kondensacyjny jednofunkcyjny plus zasobnik, wiec to wlasciwie nic nie ogrzeje. Ja zostawie sobie na wszelki wypadek krucce grzejnikow w piwnicach, gdyby temperatura spadala ponizej 10 stopni, bo nie bede mial zbyt grubej termoizolacji na podlodze nad piwnica - od 5 do 8cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piciek 11.05.2012 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 Tak, chodzilo mi o CR65. Już edytuje. On jest dosyć wydajny, więc te 60 kilka zł za worek nie jest duzo. Zużyjesz ze 2 worki na cały fundament. Ja przynajmniej tak chciałbym zuzyć. Ale izolację bitumiczną musisz usunąć. Ja mam łatwiej, bo nei mam żadnej izolacji.http://www.ceresit.pl/download/files/karty_techniczne/pl_2665_20110722_120057.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 11.05.2012 11:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 A ile m2 masz tych scian do pokrycia i jak wygladaja? U mnie czesc pod ziemia, to jakies 24m2 czegos w tym stylu:http://stone-team.orangespace.pl/Upload/Galleries/_oryginal/_4/4318/murowany%20mur%20oporowy%20z%20granitu.jpgObawiam sie, ze 2 worki nie starcza i trzeba liczyc co najmniej 8kg/m2 (z 8 workow). Mam jeszce jeden problem - ciaglosci izolacji miec nie bede, bo w pewnym miejscu zaczyna sie pozioma plyta betonowa lana przy scianie. Jak to zaizolowac?? Cale szczescie, ze to juz na granicy piwnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.