rwxw 13.05.2012 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2012 (edytowane) Dla pompy nie inwertorowej bufor zalecany, czy to jest błąd wg Ciebie, czy zalecasz instalację takiej pompy bez bufora ? A po co Ci bufor dla pompy nie inwerterowej, jeśli masz typowy dom jednorodzinny i 100% podłogówki ? W takim przypadku bufor nie ma żadnego sensu, bo podraża i komplikuje instalację, zmniejsza cop i nie daje kompletnie nic w zamian. Jaki jest sens układania podłogówki z jednakowym rozstawem jezeli poszczegolne pomieszczenia mają rózne moce strat Odnośnie projektu, to ma on jak najbardziej sens dla dużych lub skomplikowanych instalacji, ale dla typowego domu o powierzchni 150-200m, gdzie zakładamy 100% podłogówki, nie ma on wielkiego sensu bo to przerost formy nad treścią. Pieniądze wydane na dokładny projekt lepiej wydać na większą ilość rury w podłodze, której później już nie dołożysz, a która nie jest aż tak droga, żeby warto było na niej oszczędzać. Niedokładny projekt jest tym mniej potrzebny. Projekt lub rzeczywista jakość wykonania domu może się "nieco" różnić od założeń i wtedy co ? Kiszka... projektant się wypnie i tyle, a właściciel domu zostanie na lodzie. W niektórych przypadkach lepiej jest przedobrzyć, zwłaszcza jeśli się to robi niewielkim kosztem. to bufor ograniczy znacznie ilość startów pci Nie widzę związku bufora z ilością startów sprężarki. Ja bufora nie mam, a sprężarka startowała 2 razy na dobę. Edytowane 13 Maja 2012 przez rwxw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 13.05.2012 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2012 Czy ma znaczenia z jakiego materiału wykonamy rury doprowadzające wodę do rozdzielaczy? Czy miedź ma jakąś przewagę nad tańszymi rozwiązaniami? Nie ma to znaczenia, ważna jest średnica wewnętrzna. Rury zgrzewane PP mają dużo grubszą ściankę i stąd trzeba to wziąć poprawkę i zastosować grubszą zewnętrznie rurę, żeby uzyskać taki sam przekrój wewnętrzny jak przy rurze Cu. Dodatkowo zgrzewy mogą zmniejszać średnicę wewnętrzną rury, co też warto wziąć pod uwagę i zastosować jeszcze grubszą rurę. Ja podałem rurę Cu jako przykład. Jakie problemy może nastręczyć użycie rozdzielaczy o dużej różnicy obwodów? .... na poddaszu 1 rozdzielacz 10cio obwodowy Do rozdzielacza z większą ilością obwodów trzeba poprowadzić grubszą rurę, zwłaszcza jeśli jest dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dargoth 13.05.2012 16:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2012 Serdeczne dzięki za pomoc. A czy może ktoś wie jak to jest z tymi grzejnikami wpinanymi w obwód. Duży one stawiają opór? Jakiej długości rurki odpowiadają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gall86 14.05.2012 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 właśnie - chodzi o drabinke do suszenia, do ktorej szła by temp taka sama jak dla reszty. czu on powinien isc na osobnym obwodzie czy tez moze isc obwod do grzejnika, a potem w podłoge i powrot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 14.05.2012 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 Drabinka jest elementem dodatkowym w łazience z podłogówką. Powinna być wpięta w układ jako kolejna pętla, ewentualnie z nieco przydławionym przepływem. Do suszenia ręczników wystarczy gdy osiągnie temperaturę podłogówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miki121 14.05.2012 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 Ostatnio zastanawiam się nad ofertą KAN-a w zakresie podłogówek a szczególnie ich system BLUE FLOOR..Ostatnio robiliśmy mały 60m2 domek na tym rozwiązaniu ( klient kupił gdzieś tanio rurę ) i instalatorzy byli bardzo zadowoleni z jakości materiału - rury.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dargoth 15.05.2012 16:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2012 Ta rura KANa jest wyjątkowo tania. Sam zastanawiam się nad nią, choć przy tak niskiej cenie, człowiek ma obawy czy nie kupuje badziewia. Do wyboru mam jeszcze Prandelli, Tece, Uponor i Herz. Na wszystkich dobre zniżki, ale niebieski Kantherm złotówkę na metrze tańszy od reszty. Przy 1700m uzbiera się na rozdzielacze. Z tą jakością to chodziło, że łatwa w układaniu, czy solidna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_bv 22.05.2012 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 (edytowane) Witam,Szkoda że ten post nie powstał wcześniej gdy zaczynaliśmy robić podłogówkę.Po pierwsze: my użyliśmy rury pp 32, jaki będą konsekwencje ich użycia nie wiemy?Gdy szukaliśmy informacji nigdzie nie znaleźliśmy średnicy rur doprowadzających. W wyniku tego nasze pytanie.Co do naszej podłogówki:Materiały rura fi16 KAN, rozdzielacze KAN parter 10, pomieszczenie nad garażem 5, góra 8. Co do rad: podłogówka zawsze powinna być oddalona o około 25cm od ścian zewnętrznych, i odizolowana specjalną folią lub styropianem. Powierzchnie powyżej 30m2 powinny mieć dylatacje, dłuższe niż 9m również. Podłogówkę można układać na 3 sposoby:Układ ślimakowy najlepiej rozprowadzający ciepło,Układ mendrowy, najlepszy do używania przy dużych oknach i balkonach,Oraz pomieszanie obu meander i ślimak.Zaczynamy pętlę od okna i dalej w kierunku środka. Polecam papier milimetrowy lub CADWarto przeczytać instrukcje do podłogówki Uponor, kan, kisan, rothMy będziemy robić na spinki (użyć najdłuższych jakie się da), ale można na specjalną folie, lub listwy.Wszystkie wejścia i przejścia przez progi w peszlu (najlepiej czerwony i niebieski trudniej o pomyłkę). Podejścia do rozdzielacza również w peszlu. Jesteśmy na etapie startu rozkładania pętli grzewczych, mamy już styropian i główne rury doprowadzające w systemie zgrzewanymTeraz z punktu widzenia czasu zrobiłbym wszystko pexem połączenie rozdzielaczy rurą pex 32 uponor lub inną (bardzo droga 25PLN za m ale brak problemów z łączeniem). Edytowane 22 Maja 2012 przez kasia_bv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasia_bv 22.05.2012 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Wszyscy znajomi którzy mają podłogówki na całym domu, mówili nam że taki grzejnik to porażka.Chyba ze nie macie miejsca na zawieszenie ręczników.Jeżeli już bardzo chcecie taki grzejnik, to wpiąć go w rozdzielacz w jedną z sekcji i na całej długości zaizolować otuliną i puścić pod podłogówką tak jak rury doprowadzające do rozdzielaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dargoth 22.05.2012 15:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Dzięki za kolejny pouczający wpis. Hydraulik doradził mi właśnie rurę pex 32 na doprowadzenie wody do rozdzielaczy. Co do grzejnika łazienkowego, to zrezygnowałem z niego. Jeśli jednak w przyszłości okaże się potrzebny, choć dotychczasowe doświadczenia mówią mi, że można się bez niego obejść, to dołożę elektryczną drabinkę z włącznikiem czasowym. Względem pierwotnego projektu dokonałem kilku modyfikacji. Po pierwsze na parterze i poddaszu dałem po dwa rozdzielacze zamiast jednego. Na rozdzielacz przypadają po 3-4 obwody. Każda z pętli będzie miała ok. 100 m. Dla zmniejszenia oporów użyję rury 18mm. Zdaje się, że pod względem oporów będzie to odpowiadało mniej więcej 70 m pętlom z rury 16 mm. Razem z piwnicą, układ będzie się składał z 5ciu rozdzielaczy, 17 pętli i ok. 1700 mb rury. Czy z waszych doświadczeń wynika, że pompy obiegowe montowane w pompach ciepła (np danfoss, nibe) poradzą sobie z takim układem, czy trzeba przewidzieć jakieś pompy wspomagające? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 22.05.2012 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Co do grzejnika łazienkowego, to zrezygnowałem z niego. Przemyśl to jeszcze raz. Taki grzejnik niezbędny nie jest, ale bardzo przydatny, a koszt podłączenia żaden. Wepnij jako kolejną pętlę podlogówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 01.10.2013 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Podłogówkę można układać na 3 sposoby: Układ ślimakowy najlepiej rozprowadzający ciepło, Układ mendrowy, najlepszy do używania przy dużych oknach i balkonach, Oraz pomieszanie obu meander i ślimak. Jak widać nawet na budowie domu zeroenergetycznego specjalnie się nie przejmują sposobem układania. Wybrali system meandrowy, który w tym wypadku na pewno nie jest najlepszy, ale za to jest najłatwiejszy do zaprojektowania i wykonania : http://www.domzeroenergetyczny.waw.pl/kronika-budowy-domu-zeroenergetycznego#linkday_15_6 Tu widać jeszcze jeden błąd - brak próby szczelności przed wylaniem mieszanki betonowej : http://www.domzeroenergetyczny.waw.pl/kronika-budowy-domu-zeroenergetycznego#linkday_20_10 (zdjęcie 7/14). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 01.10.2013 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2013 Tu widać jeszcze jeden błąd - brak próby szczelności przed wylaniem mieszanki betonowej Widać, że ludzie silnej wiary w to co robią Kiedyś w telewizji widziałem relację z UK pokazującą budowę domu, w tym zalewanie podłogówki. Po zalaniu, gdy przyszła pora na podłączenie podłogówki okazało się, że z rur pozostało sito. Trzeba było zrywać całą wylewkę i kłaść wszystko od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 02.10.2013 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2013 A dlaczego w przypadku pompy nieinwerterowej musi być bufor? Nie można ustalić godzin włączenia pompy (np. tylko w taniej taryfie) i prosto do podłogówki pompować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 02.10.2013 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2013 Jak sama nazwawskazuje do buforowanja nadmiaru mocy i zapobiegania większemu taktowaniu niż 6 załączeń na h.Z podlogówką nezpośrednio wpiętą, nie potrzebny, ale juz z cwu czy grzejnikami raczej niezbędny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 02.10.2013 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2013 Ciekawa "teoria" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 02.10.2013 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2013 W sterowniku mam ustawione włączanie sprężarki najczęściej co 15 minut, Zasobnik CWU powinien się nagrzać w 15 min, więc po co właściwie bufor? Wydaje mi się, że tylko obniża sprawność układu w przypadku GZ 100% podłogówki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dwd89 20.02.2014 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Witam,mam pytanie: "3.Rurki do podłogówki najlepiej pex 20mm i pętle 60-70m i układać co 10cm wszędzie." Czy aby pex 20mm da się tak wygiąć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gremlinka 21.02.2014 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Koniecznie pamiętać o zagęszczeniu rurek pod oknami!!! My daliśmy gęściej tylko pod balkonowymi i żałujemy, że nie wszędzie. A grzejnik.. do suszenia ręczników styknie. Trzeba jednak uważać z przepływem przez niego... u nas się okazało, że nam podbija temperaturę na powrocie i dom się nie dogrzewał gdzieniegdzie- chyba robił za "krótki obieg". Woda płynie najpierw tam, gdzie ma "łatwiej". Teraz jest tylko odkręcony pół obrotu i jest już ok. Rurki pex 16 nie udało nam się wygiąć na gęściej niż 10 cm, później się "spłaszczała" i ryzyk fizyk. Sprawdzaliśmy na osobnych kawałkach i nie dało się bez uszkodzeń. I w pomieszczeniach np. północno-wschodnich też chyba trzeba pomyśleć o większym rozstawie. I jeszcze żałujemy, że w miejscach gdzie są meble kuchenne i planowana zabudowa w kotłowni i górnej łazience nie daliśmy rurek- można było spokojnie dać. Teraz wieje nam chłodem z tamtych miejsc... szczególnie z szafek w kuchni A koncepcja górnej łazienki się po drodze zmieniła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dwd89 04.04.2014 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2014 Napisałem do sprzedającego rury pex 20mm zapytanie czy uda się owe rury ułożyć w rozstawie ~10cm "Teoretycznie sprężyna daje takie możliwości gięcia rury fi 20 na odległość co 10 cmW praktyce gięcie tej rury mogliśmy wykonać w układzie co 15 cm. Przy większym gięciutrzeba użyć dużo siły i czasu a ryzyko załamania rury fi 20 jest bardzo duże.Nie polecam rozkładania tej rury na odległość co 10 cm.Posiadamy rury podłogowe o średnicy fi 17 oraz 20 EVOH, które wytrzymują takie gięciea ich ułożenie w odległości 10 cm nie wymaga użycia tak dużej ilości energii." Czyli specjalne rurki (bardzo drogie) lub zmniejszamy średnicę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.