janusz19772 20.05.2012 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 Witam .Pytanko związane z zatapianiem siatki...........Widziałem na budynku jak dwóch specjalistów od ocieplania podzieliło sobie 10 metrową ścianę na wysokości na pół. ...Tzn. zatopili na całej szerokosci(ok.8 m) i wysokosci 5 metrów siatkę a następnie zeszli na dół i zrobili tę samą operację....\Czy takie coś jest prawidłowe????????????przecież ten klej do siatki mógł już byc wyschnięty i jak tu zrobic 10 cm zaklady????A przy okazji to jak powinna byc założona siatka na styropian gdy nie używa się listwy startowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 22.05.2012 04:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Zależy od pogody, zależy od szybkości fachowców.... Siaka od dołu powinna być wywinięta na styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FT 22.05.2012 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 WitamZgadzam się z poprzednikiem niektórzy fachowcy tak robią, ale lepiej jest aby siatka układana była pasami z góry na dół bez poziomych połączeń. Tak jest bezpieczniej i pewniej. Co do wykańczania dołu to owszem istnieje możliwość podwijania siatki ale w porównaniu do stosowania listwy startowej wygląda to dość marnie.Po pierwsze listwa startowa, która oczywiście powinna być zamocowana jeszcze przed rozpoczęciem klejenia izolacji nadaje dolnej krawędzi docieplenia prostoliniową ciągłość, zabezpiecza układ przed uszkodzeniami mechanicznymi, otwartym ogniem i wilgocią oraz uszkodzeniami od ptaków, owadów lub gryzoni.Dlatego bezpieczniej jest stosować listwy zamiast podwijać siatkę. Wykonywanie warstwy zbrojonej jest jedną z najważniejszych czynności, zaraz po klejeniu płyt termoizolacyjnych decydujących o trwałości całego ocieplenia. Uczulam, aby siatka nie była widoczna w licu zaprawy klejowej - najlepiej żeby była w środku warstwy a grubość całej warstwy zbrojonej powinna wynosić od 3-5mm. Z doświadczenia wiem, że fachowcy bardzo rzadko wykonują poprawnie tę warstwę i potem jest to najczęstsza z przyczyn odpowiedzialnych za pękanie tynku. Jeśli grubość jest ok. 2,5-3mm to ok; gorzej jeśli grubość ta oscyluje w granicach 1,5-2mm. Zwrócić uwagę również na prawidłowo zabezpieczone narożniki wokół ościeży okiennych i drzwiowych oraz same ościeża. Poniżej przesyłam link do instrukcji obrazkowej systemu jak to powinno być poprawnie wykonane: http://www.fast.zgora.pl/index.php?a=pl&b=0&c=cert&d=cert_list&e=5 Pozdrawiam serdecznie Adam KamianowskiSpecjalista ds. Technicznych FAST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.