rafe 21.05.2012 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 (edytowane) Pytanie w szczególności do tych co już posiadają działające instalacje i są mądrzejsi w praktyce. PS. W następnym tygodniu zezwolenie na budowę. Dom 112m2, kubatura 300 m3 + 4 osoby (pobór wody użytkowej średnie-brak wanny ok. 600zł), bufor ciepła to podłoga nad ogrzewaniem wodnym i silikaty 24cm. Posiadam 35m od domu gaz wiec mogę instalacje gazową dodać – koszt doprowadzenia/rozprowadzenia ok. 7000 na oko i potem następny abonament . A więc spróbuje policzyć. Koszty ponoszone na izolowanie i wentylacje mechaniczną jak i podłogówkę niezależnie czym będę grzał , czyli zestaw ciepły domek i komfortowy domek : - 20000 zł - zmiana z projekcie i zastąpienie ocieplenia na grubsze ponad standard ściany 25cm (031-034 λ), sufit wełna 40cm (039),podłoga styropian 25cm (040) – koszt zmiany domu z ok.80 W/m2 na 23W/m2 a w praktyce na ok . 40w/m2 (nie wieże za bardzo OZC teoria a praktyka i delikatne niedociągnięcia, cudowne ocieplenia ...). Cena +15 000 + lepsze okna +~ 5000 zależy jaka promocja w zimę będzie( nie mam wycen gdyż zakup zostawiam na następny rok).. - 4000 zł - zmiana z projekcie i ogrzewanie podłogowe na całości przy PC musze przeprojektować jeszcze bo liczyłem na inne temperatury (piec gazowy) i musze skorygować i pozmniejszać jeszcze odległości , będę musiał kupić zapewne rozdzielacz i o 1 czy 2 sekcje więcej (droższy rozdzielacz, spinki, szafka i dodatkowe metry rury) koszt ok. 8000 minus grzejniki standardowe z instalacją z oryginalnego projektu więc liczę na całkowity koszt 4000 (tymi ręcyma , już miałem okazje robić) - 9000 zł -wentylacja mechaniczna z odzyskiem , centrala ~6000 + rury i akcesoria ~4000 razem 10000 (tymi ręcyma , już miałem okazje robić ), odliczę na kominy wentylacyjne montowane na dachu itp. 1000 zł bo murarze i tak biorą „swoje” za robotę. - „10 000 zł” -kominek ok 10KW może być mniejszy ale zależy mi aby jakieś rozsądne kawałki drzewa weszły , koszt kominka z obudową i komina z obróbką dachu (strzelam z ceną może być i taniej),powodem montażu tego mostka cieplnego jest posiadanie na działce pociętego z 5 sezonów drzewa do spalenia ok.15 m3 a co roku dochodzi mi ok 3-4m3 drzewa (mam spooorą działkę i zmuszony jestem jakoś „utylizować” drewno). Kominka nie wpisuje w koszty bo nie ma uzasadnienia dla większości osób go posiadać gdyż nieużywany jest sporym mostkiem cieplnym, nie instalował bym go. Chciałem GWC rurowe ale przy PC podobno nie warto i za dużo już kopania, razem ok. 4 000 zł (tymi ręcyma), a może jednak warto dodać GWC ??? chłodniejsze powietrze latem itp. (proszę o opinie!). Razem : - 33 000zł Teraz jakie „straty” za PC - 25 000 zł PC glikol/ziemia , PC ok. 20 000 zł z montażem i ok.200l/300l zbiornikiem na CW + DZ (tymi ręcyma a może i cała kotłownia) 600 m fi 40 z koparką ok. 5000 zł , PC będzie ok. 7-8 KW więc przewymiarowane dla potrzeb II taryfy elektrycznej. „Zyski” gdy nie instaluje gazu wraz z urządzeniami najtańszymi : + 7000 zł - brak przyłącza gazowego z doprowadzeniem do domu + 4000 zł – brak standardowego pieca dwu obiegowego ( z montażem nie wymaga zbiornika) + 2 000 zł brak komina/wkładu Razem : ~ 21 000 zł Podsumowanie ”strat i zysków” : PC 25 000 – 13 000 = różnica 12 000 zł ----------------- 12 000 zł za PC gruntowe ????!!!!!!!????? ---------------------- (dobrze że nie liczyłem pieca vieśka kondensacyjnego bo nie 4 000 a za piec : VITODENS 200-W z zasobnikiem c.w.u. 180 l. moc 4,8-19kW + automatyka pogodowa vitotronic 200 ok. 12 000 zł, PIEC KONDENSACYJNY NIE OPŁACALNY PRZY MAŁYCH DOMACH bez szans zwrotu) Zakup kotła kondensacyjnego (z opłatami za samo posiadanie przyłącza gazowego) czy PC wychodzi na równi cenowo !!!!!!! Proszę o opinie , bo może coś żle liczę i no wiecie słońce dziś ostro paliło, i za bardzo mnie lobby od PC kształtuje podświadomie kore mózgową , sam nie jestem pewien czy może jednak piec 2 obiegowy za 4k + przyłącze za 7 k + komin i płacić comiesięcznie haracz za gaz, nic nie instalując i grzejąc kominek i prąd to wiecie z ZUS przysyłają co roku że na emeryturze będę miał 600zł więc nie wydołam odkładając decyzje na później. W 2 poście ładniejsze przeliczenia w słupkach. Edytowane 21 Maja 2012 przez rafe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafe 21.05.2012 11:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 (edytowane) Dom standard- grawitacyjne i standard okna, ocieplenie standard EK=187 kWH/(m2xrok)Dom ocieplony rekuperacja , okna energooszczędne, docieplenie EK=23 kWH/(m2xrok) 870 zł -koszt stałych i przesyłowych za gaz/rok ////////////////////////Dom standard////////////////Dom ocieplony CWU/rok/////////////////////850///////////////////////////460 Ogrzewamnie PC/rok /// 2100/////////////////////////// 820 Ogrzewa. Gazowe/rok 3200+870=4070////////////////1240 Dom standard-gaz/// Dom standard-PC /// Dom ocieplony PC///oszczędność do gazu10 lat /////49200///////////////21000//////////////////////17000//////////////////// 32 200zł15 lat /////73800///////////////31500///////////////////// 25500//////////////////// 48 300zł20 lat /////98400///////////////42000//////////////////////34000//////////////////// 64 400zł25 lat/////123000//////////////52500//////////////////////42500//////////////////// 80 500zł/// oszczędność przy porównaniu domu standard z gazem a domem docieplonym z PC (pompa ciepła) /// koszt domu komfortowego to: docieplenie domu i okien 20000 ogrzewanie podłogowe 4000 wentylacja mechaniczna 9000 razem 33 000 PODSUMOWANIE : w moim przypadku inwestycja w komfortowy i ciepły dom zwróci się po 10 latach (jeżeli było by przy kredycie to trzeba doliczyć sporo …). Jednak porównując do standardowego z PC nie wygląda na dużą różnicę jednak będzie ona znacznie większa gdyby nie zamontować ogrzewania podłogowego (niskotemperaturowego), u mnie to koszt ok. 4000zł. Rekuperacje jeśli ktoś posiada dużą działkę i ma zawsze wszystkie drzwi balkonowe pootwierane z dziećmi biegającym od rana do wieczora też bym pominął i dał grawitacyjne, powód to latem wszystko na przestrzał a zimą grawitacyjna działa dobrze no może za mocno nawet, najgorzej okresy przejściowe, straty ciepła spore ale PC nas nie zrujnuje ja jednak wybieram komfort w tym wypadku i to że rencymo samo się zrobi. Naraziłem się gazownikom i rekuperatorom dziś mocno więc będą mnie jechać teraz, ale jeśli chodzi o tych od PC to przeginają z ceną ale ZUSy , „srusy” i inne ukryte podatki są to jednak duże obciążenia dla prowadzących działalność. Jednak uważam że nie potrafią kalkulować odpowiednio bo co wycena to inne ceny jakby liczyli że 1-2 roboty i rok mogą nic nie robić, lub liczą iż klient przy kasie to zapłaci bez mrugnięcia i widocznie tak jest a taki jak ja szuka oszczędnych rozwiązań nie unikając błędów. Kwestią pozostaje czy samemu coś zrobisz przy domu bo w tym czasie nie zarobisz więcej, czy masz na tyle dochodową pracę / nie masz zamiłowania do robótek ręcznych / wolisz kredyt spłacać większy i spokojnie pracować w czystych „rękawiczkach”. Znajomi płacą za ogrodnika z utrzymaniem ogrodu ponad 30 000 rocznie i też są zadowoleni że oszczędnie ich to kosztuje. PROSZĘ O PROPOZYCJE JAK EKONOMICZNIE OGRZAĆ MAŁY I CIEPŁY DOMEK Edytowane 21 Maja 2012 przez rafe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 21.05.2012 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 PROSZĘ O PROPOZYCJE JAK EKONOMICZNIE OGRZAĆ MAŁY I CIEPŁY DOMEK KOMINKIEM, jeśli byłby z pw to całkiem rozsądne wyjście - takim ogrzewam od 9 lat, w tym sezonie spaliłem 6mp dębiny, zaoszczędziłem na gazie i najprawdopodobniej przejdą na przyszły rok do tar W-1.1. W porównaniu do innych nośników energii jest to najtańsze ciepło - zwłaszcza jak jest możliwość wykorzystania swoich zasobów - będzie tanio i ekologicznie ze źródeł odnawialnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafe 21.05.2012 13:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 To dom całoroczny mający na bieżąco utrzymywać komfort cieplny. Kominek mi nie pasuje gdyż: z żoną wracamy ok. 17 do domu palenie drewnem możliwe więc tylko wieczorem z rana już problem bo pobudka i do pracy zaraz trzeba lecieć a nie chciał bym tlącego kominka zostawiać bez nadzoru. Poza tym jestem wygodny więc palenie drewnem czy węglem rekreacyjne jak będę miał ochotę a nie z przymusu i robienie kotłowni i składu w salonie nie wchodzi w rachubę. Często wyjeżdżam i nie wyobrażam sobie na kilka dni zostawić żony (pracująca) z dwójką dzieci robiącą za palacza dodatkowo, żona ma uraz do pieców bo taki posiadała mieszkając w starej kamienicy na 3p ganiając z węglem do piwnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maq73 21.05.2012 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 Nie wiem jaki masz projekt domu ale dodatkowe ocieplenie przy tej wielkości domu to max 10000 a nie 20000 jak podajesz - jak ty to policzyłeś?!Co do pompy ciepła to cyferki mówią że im dom lepiej ocieplony to wydłuża się czas zwrotu inwestycji w PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maq73 21.05.2012 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 Ja jestem na etapie planowania mojego domu i mogę Ci powiedzieć jak ja widzę swój dom. A więc przede wszystkim ma być względnie tani i szybki w budowie, maksymalnie energooszczędny, tani w utrzymaniu (trochę to względne pojęcie ale..) a przy tym komfortowy i w miarę bezobsługowy. Dla mnie taki dom to dom parterowy bez piwnic, bardzo dobrze ocieplony, SZCZELNY!!!, z wentylacją mechaniczną , reku i GWC, ogrzewanie to podłogówka -u mnie na tej podłodze must be- to drewno, bo się da i można wbrew temu co piszą niektórzy Rurki podłogówki podpięte do JAK NAJWIĘKSZEGO BUFORA JAKI MI SIĘ ZMIEŚCI i nie zrujnuje finansowo. Buforek będzie pędzony kominkiem szamotowym z masą akumulacyjną do odzysku ciepła ze spalin. Całość zamknięta w obudowie z akumulacyjnej ale z zewnątrz zaizolowanej ( zimnej), do środka wężownica i ciepełko do bufora. Wszystko sterowane np sterownikiem Tatarkiewicz-a, włącznie z dozowaniem powietrza do spalania i sterowaniem pompami obiegowymi, czyli palisz sobie w kominku powiedzmy raz w tygodniu a w duże mrozy 2 razy może, 2-3 godzinki wieczorkiem i masz ciepełko na cały tydzień Jako że będzie buforek to jako zapasowe żródło ogrzewania można podpiąć... cokolwiek, ja na początek będę miał grzałkę elektr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafe 21.05.2012 14:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 (edytowane) docieplenie domu liczyłem od powierzchni danych ścian generalnie wyszło że postawienie cieplejszych murów to wydatek + 12% do ceny ogólnej muru, ściany zamiast 12cm mają ściany 25 cm i styro jest nie 041 a 031 lub 034 (cena spora za lepsze λ), fundament (cokół) z 12 cm na 20 z lepszym λ, podłoga z 12 na 25cm, sufit z 17cm wełny na 40 cm (prawdopodobnie 50cm) i to wyniosło mi ok. 12 000 dodatkowo poddasze nieużytkowe wyłożę ociepleniem w rolkach z aluminium (piszą że zastępuje 7cm wełny) coby dach nie zalewał mi poddasza ostro ciepłem czy zimnem, tak samo dołożę przy suficie nad re gipsem gdyż pomiędzy krokwiami puszcze rury od wentylacji mechanicznej , powinienem się na spokojnie w 15000 zmieścić ale dodałem ok. 5 000 na cieplejsze okna choć tu strzelałem w ciemno ile naprawdę zapłacę za energooszczędne okna- więc z oknami to tak 20 000 z ryzykiem na pomyłkę i do 25 000 może dojść, choć nie zamierzam w jakieś pasywne okna wchodzić Edytowane 21 Maja 2012 przez rafe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maq73 21.05.2012 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 Wydatek na styro z lepszymi parametrami powyżej 20 cm nie ma raczej finansowego uzasadnienia, chyba że walczysz o grubość ściany.Kluczowe będzie ocieplenie stropu i przede wszystkim całkowite jego uszczelnienie.Co do okien to ważniejsze jest mocowanie takiego okna w warstwie izolacji.Co do WM to ma ona zapewnić komfort przez cały czas a nie jag grawitacyjna latem nie działa a zimą działa za skutecznie.Otwieranie okien nie wyklucza używania WM, można przecież wyłączyć nawiew a zostawić sam wywiew.Co do ocieplania podłóg to przy tej grubości jaką chcesz zastosować można sobie darować ocieplenie pionowe fundamentów i na odwrót, jeśli ocieplasz fundamenty to tak gruba warstwa na podłodze będzie się zwracać baaaardzo długo szczególnie jeśli zastosujesz jako paliwo drewno w twoim przypadku darmowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mm0123 21.05.2012 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 Ja właśnie zacząłem budowę naszego 'ciepłego' domku i plan jest taki: piec na pellet/brykiet + bufor z grzałkami oczywiście, takie małe zabezpieczenie na 'lenia' Bedzie również kominek ale nie sprzężony z buforem, bo jedna kotłownia mi wystarczy... kominek ma być tylko od okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B-tomek 21.05.2012 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 Witam! W naszym wariancie Tymoteusza będzie ocieplenie 20 cm styropianu na ścianach, 40 cm wełny w stropie (poddasze nieużytkowe nieocieplone), 15 cm styropianu pod podłogą. Okna z roletami w automatyce. Podłoga w sypialniach wyłożona korkiem - mają znajomi bardzo fajne rozwiązanie. Ogrzewanie podłogowe w łazienkach, korytarzu i kuchni - będzie gres. W sypialniach i garderobie tylko grzejniki pod oknami w automatyce. Salon grzejniki pod oknami i podłogówka dla komfortu - podłoga wyłożona bedzie gresem. Wentylacja mechaniczna. Bylismy ostatnio u znajomych u których to jest i działa. Byliśmy też u znajomych którzy wymienili okna i widzieliśmy grzybek na odnowionych ścianach... Na specjalne zyski z tej wentylacji to nie liczymy, bardziej liczy sie komfort. Jako źródło ciepła planujemy kocioł gazowy oraz kominek z PW + bufor 750 l. Zastanawiamy sie nad solarami podłączonymi do tego multiwalentnego bufora. Zastanawiamy sie nad piecem elektrycznym zamiast pieca gazowegi. Ale zalezy to od dynamiki wzrostu ceny EL. Maja byc przeciez atomówki i CRS a to kosztuje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maq73 21.05.2012 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 A tak się spytam, po co utrudniacie i podrażacie sobie instalację planując i podłogówkę i grzejniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yaiba83 22.05.2012 04:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 12 tyś za piec kondensacyjny toś mocno przesadził. Piece o mocach o jakich piszesz (naprawdę dobre piece) to koszt ok 5-6tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafe 22.05.2012 09:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 maq73 w całości się zgadzam z tobą ja jednak nie chce robić w domu z salonu kotłowni, lubie automatykę i wszystko robić na odległość. Zawodowo zajmuje się automatyką i elektryką szeroko rozumianą. Zależy mi na domu oszczędnym i bezobsługowym abym mógł go w każdej chwili zostawić na kilka tygodni. Pieca czy kominka i palacza nie zautomatyzuje. Wyprowadzam się z blokowiska i nie jestem za tym aby dom rządził moim czasem - nie chce być jego więźniem. Nasze podejście z żoną przy wybieraniu domu : " co 150 metrów chcesz budować, kto to będzie sprzątał", " tak dużo metrów a jak na emeryturę pójdziemy to ogrzewanie nasz zeżre", "nie po to mamy domek żeby w domu siedzieć", "rośliny do koła domu trzeba takie wybierać żeby nie trzeba było nic poza maksymalnie raz tygodniowo podlewać, i żadne sosenki, tuje tylko drzewa owocowe" maq73 WIELKIE thx, tu się z tobą zgodzę całkowicie,i jak się da u architekta zmienić to faktycznie 20cm będzie różnica ok 0,6 kWh/m2xrok wiec nie warto inwestować, jak wprowadzałem kiedyś w OZC to duża różnica była gdy wprowadzałem ten parametr a nie były jeszcze wprowadzone kolejne dane układanki, żeby wyszedł kampinos ze ściany to będę musiał na cokół 18cm dać, czy 2 cm różnicy wystarczy czy rezygnacja z cokołu? yaiba83 12 tys za VITODENS 200-W z zasobnikiem c.w.u. 180 l. moc 4,8-19kW + automatyka pogodowa vitotronic tyle kosztuje (na allegro i drożej w sklepie) i to bez montażu, dlatego jak obliczałem to nie dałem tej wyceny tylko zwykły piec za 4 000 zł z montażem (nie mam uprawnień gazowych), taki piec na małym domku nie ma szans się zwrócić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maq73 22.05.2012 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 W ciepłym i szczelnym domu z WM i reku ja bym też był za ogrzewaniem prądem w II taryfie, koszt takiej instalacji to bufor i grzałka do niego albo jak pisze Arturo72 piecyk i większy bojler, rachunki za CO i CWU powinny się zmieścić w 3000 za rok. Do tego podłogówka w całym domu bez grzejników (prostsza i tańsza instalacja). Co do kominka to ja zaoszczędzone - rozsądnie - pieniądze z ocieplenia i małonakładowego źródła jakim jest prąd, zainwestował bym jednak w kominek. Teraz pracujesz i nie ma cię w domu to stać cię na prąd, ale na starość to raczej posiedzisz w domku i wtedy takie palenie w kominku jak znalazł, taniocha a u Ciebie wręcz darmocha. Przy budowie domu trzeba myśleć nie tylko o TERAZ ale i co PÓŹNIEJ Do tego kominka to bym nawet zrobił grawitacyjne DGP, tak na wszelki wypadek jakby kiedyś coś gdzieś z tym "prundem" było nie tak Ceny pomp ciepła systematycznie spadają i jak będziesz miał taką potrzebę to zawsze możesz ją zamontować gdy będą w normalniejszych cenach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafe 22.05.2012 13:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 (edytowane) jakby połączyć te propozycje to może warto zrobić to na dwa sposoby: 1 : Założenie DZ (dolnego źródła) do pompy ciepła (5 000) żeby już później działki nie kopać, w ostateczności wyłącznie wypuszczenie przez fundament rur i zabezpieczenie ich bez rozprowadzania. Instalacja dużego zasobnika ~500 i więcej litrów (używane zaizolowane fabrycznie sporo tego i to z nierdzewek). Grzałka i podłogówka śmiga na 2 taryfie a zbiornik na tyle duży żeby na kąpiele dzieci starczyło/dorośli po 22 ). I czekać na spadek cen PC. Dogrzewanie kominkiem awaryjnie. 2 : tak jak wyżej ale większej mocy kominek żeby dobrze i szybko nagrzać bufor ~750 l . Tyle że zostaje palaczem i mam syf co kilka dni w salonie. Dogrzewanie elektryką awaryjnie. < ale dalej jakoś to chodzenie dookoła tematu, i nie do końca zadowalające rozwiązanie dodam do tego PC pomijając te chwilówki 15-20 tys. i jestem heepy Nie mam pewności czy PC będą tanieć chociaż tendencja jest spadkowa ale i ruszyło się w PC gdyż nośniki energii co roku mocno idą do góry, przy kredycie bym się cieszył że mogę odłożyć na później wydanie kasy ale generalnie nie opieram się na kredycie gdyż ja z tych co mieszkanie sprzedają i dom budują już za własne. Na każdym roku przy PC ok 1 500 zł zaoszczędzę to po 13 latach się zwróci ta część inwestycji. Czy PC będzie co roku o 1500 tańsze, liczę że może jeszcze bardziej wydajniejsze. Arturo72 " Gaz ziemny to wg mnie to porażka. " jestem w 100% z Tobą, a jeszcze z 5 lat temu jakbyś mi to napisał odpowiedział bym że " jesteś pomy.., deb.., powali.... " i inne epitety lecz spojrzałem na koszty stałe i przesyłowe z rachunku gazowego w domku jednorodzinnym. Edytowane 22 Maja 2012 przez rafe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maq73 22.05.2012 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 (edytowane) Trochę się miotasz, tu potrzeba męskiej decyzji Moim zdaniem kominek z wymiennikiem - dla przyjemności na okazjonalne palenie, na ciężkie czasy, na starość, bo fajnie wygląda Bufor min. 1000l, do tego bufora zamontowana grzałka i puszczona przez niego wężownica do bojlera CWU 100-120l. Bufor na maxa zaizolowany (50 cm wełny to nie przesada), ściany w domu z dobrze akumulującego ciepło materiału np. silikaty, na noc zamykane żaluzje w oknach a wtedy jestem przekonany że jednorazowe nabicie bufora przy temp na zewnątrz w dzień -5 a w nocy -10 starczy na 5-6 dni. Na PC w prawie pasywnym domu nigdy nie zaoszczędzisz 1500, tyle to wydasz na ogrzewanie prądem domu PRZEZ CAŁY ROK. Poczytaj wątek o ogrzewających prądem. Opłacalność PC drastycznie spada im dom jest bardziej energooszczędny. Za kasę na DZ będziesz miał ogrzewanie prądem przez 3 lata Na cokół śmiało dawaj nawet 15 a zainteresuj się izolacją między ścianami a fundamentem (szczególnie jeśli budujesz np z silki), niektórzy wstawiają tam warstwę szkła piankowego (drogo), isomuru (drogo) a ja dam 2 warstwy bloczków keramzytowych porządnie zaizolowanych przeciwwilgociowo (tanio i dobrze ) Decyzja należy do ciebie, ale staraj się wszystko przeliczać i wyciągać, dla swojej sytuacji, właściwe wnioski. Edytowane 22 Maja 2012 przez maq73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kronos85 22.05.2012 17:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 a zainteresuj się izolacją między ścianami a fundamentem (szczególnie jeśli budujesz np z silki), niektórzy wstawiają tam warstwę szkła piankowego (drogo), isomuru (drogo) a ja dam 2 warstwy bloczków keramzytowych porządnie zaizolowanych przeciwwilgociowo (tanio i dobrze ) Ja planuje w pierwsze 2 warstwy pustaków ceramicznych na ścianie wsypać perlitu luzem moim zdaniem sprawdzi się lepiej niż keramzyt Co Wy na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafe 22.05.2012 17:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 (edytowane) cyt. "a zainteresuj się izolacją między ścianami a fundamentem (szczególnie jeśli budujesz np z silki), niektórzy wstawiają tam warstwę szkła piankowego (drogo), isomuru (drogo) a ja dam 2 warstwy bloczków keramzytowych porządnie " zaciekawiło mnie i nie za bardzo wiem jak to ogryźć chcesz dać ostatnie 2 bloczki z keramzytu ocieplone i dopiero na to izolacje poziomą z foli 2 mm albo papy ? czy pozioma izolacja zamiast foli/papy dać np. ze szkła piankowego wszędzie gdzie zaczyna się właściwy mur ? Edytowane 22 Maja 2012 przez rafe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gumis107 22.05.2012 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 a zainteresuj się izolacją między ścianami a fundamentem (szczególnie jeśli budujesz np z silki), niektórzy wstawiają tam warstwę szkła piankowego (drogo), isomuru (drogo) a ja dam 2 warstwy bloczków keramzytowych porządnie zaizolowanych przeciwwilgociowo (tanio i dobrze ) Ja planuje w pierwsze 2 warstwy pustaków ceramicznych na ścianie wsypać perlitu luzem moim zdaniem sprawdzi się lepiej niż keramzyt Co Wy na to ? Witam robilem tak nawet ocieplnie struchu ,ale do perlitu dalem troche wapna i cementu ,bo sa higroskopijne i po jakims czasie sie zestala ,a jakby przypadkiem jakis gryzon sie tam wpakowal ,to nie wywieje perlitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maq73 22.05.2012 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 a zainteresuj się izolacją między ścianami a fundamentem (szczególnie jeśli budujesz np z silki), niektórzy wstawiają tam warstwę szkła piankowego (drogo), isomuru (drogo) a ja dam 2 warstwy bloczków keramzytowych porządnie zaizolowanych przeciwwilgociowo (tanio i dobrze ) Ja planuje w pierwsze 2 warstwy pustaków ceramicznych na ścianie wsypać perlitu luzem moim zdaniem sprawdzi się lepiej niż keramzyt Co Wy na to ? W ten sposób nie likwidujesz mostka bo na styku fundamentu, ściany i wylewki nie ma izolacji ;( Jak chcesz ten mostek zlikwidować to musisz stworzyć warstwę izolacyjną w fundamencie na poziomie izolacji cieplnej podłogi. Musisz też pamiętać o zachowaniu ciągłości izolacji przeciwwilgociowej fundamentu i podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.