Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czy picie wody z instalacji miedzianej jest szkodliwe?

Recommended Posts

• Odpowiedzi 44
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ujednoliciłem pytanie w temacie z tym w treści, aby nie było wątpliwości co do jednoznaczności odpowiedzi. Wczoraj mój ojciec stwierdził, że jak miedziane rury zaśniedzieją to nie można pić wody. Oczywiście jest to informacja niewiadomego pochodzenia, ale wolę sprawdzić czy aby nie prawdziwa. Dlatego więc pytam. Jeszcze mam czas aby zareagować w razie jakby coś.

a ja słyszałem że już Rzymianie wiedzieli, że miedź jest szkodliwa i dletego naczynia miedziane pokrywali .... ołowiem. Co wy na to :D

Jak kiedyś zauważył Robert Makłowicz, Rzym upadł przez naczynia ołowiane a komunizm przez aluminiowe. :D

Ad rem: kolejny wątek"metafizyczny". Nie dajmy się zwariować, miliony ludzi na świecie korzystają z miedzianych instalacji.

Jestem z wykształcenia i praktyki technologiem wody i ścieków, powiem Ci, że kiedyś robiono rury do wody pitnej z azbestu i też miały atest;

kolego, tylko ocynkowane ponieważ Zn /DROBNE CZĄSTKI WYPŁUKIWANE Z RURY/ BARDZO DOBRZE WPŁYWA NA POTENCJĘ, tak zresztą jak jedzenie śledzi.

POZDRAWIAM

Prawde powidziawszy nie spotkalem sie aby ktos mial instalacje do wody pitnej z miedzi. Argumentami zeby takiej nie robic moze byc posmak miedzi jaki latwo przczhodzi do wody ( wez szkalanke nalej wody wsadz w to rurke ( midziana ) potrzymaj godzinke i sam sie przekonasz) oczywiscie mozna powiedziec ze i stalowe i plastykowe daj posmak...

poza tym nalot na miedzi ten zielony jest trujacy ( toksyczny )(sniedz - ale mecze sie jak to napisac ) to nie jest pewna informacja postaram sie ja sprawdzic. ( ale kiedys slyszlem o jakim ksieciu ktorego otruli trzymajac cukier w midzianej cukiernicy az zzielenial...)