Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pochylona podmurówka

Recommended Posts

Szukam podpowiedzi co zrobić

Mam teren ogrodzony siatką, słupki w starej podmurówce, która po kilkudziesięciu latach i ostatnich mocnych podtopieniach zaczęła się miejscami ,,pokładać". Oczywiście porobiły się ,,naturalne" dylatacje i fragmenty podmurówki zaczęły odstawać od pionu. Jednocześnie nadszedł czas by tę podmurówkę zdecydowanie podwyższyć. W okolicy ludzie zakładają szalunki i nadlewają nową warstwę betonu na dotychczasową podmurówkę. Pytałam - podobno czymś najpierw ,,mażą po starym betonie" Jednak na moje oko i na logikę w moim przypadku taka technika nie wróży powodzenia. Czy najpierw muszę wywalić co dna stara podmurówkę by nową robić?

Proszę o opinie jak ten problem rozwiązać :)

Ja bym chyba zrobił tak (na chłopski rozum, nie jestem inżynierem budownictwa)

- w starej podmurówce wywiercił otwory i zakotwił druty zbrojeniowe

- zrobił wieniec z drutu i przymocował go do zakotwionych wcześniej drutów, kładąc go na istniejącej podmurówce

- zalał (nadlał) nową podmurówkę nad starą. Nowa będzie stabilna bo solidnie zazbrojona, a jednocześnie przytwierdzona do starej zakotwionymi drutami.

Pytanie tylko, czy stara podmurówka wraz z nową nie będą się chylić - jak głęboka jest stara podmurówka?

Pytanie tylko, czy stara podmurówka wraz z nową nie będą się chylić - jak głęboka jest stara podmurówka?

Podobnie myślisz jak my - tylko chylić się nie będzie? W ziemi siedzi na jakieś 50 cm, ale to było tak dawno :( Na pewno beton był bardzo solidny, choć czasy trudne były ;)

Co masz na myśli pisząc sieczka?

Wczoraj jeszcze raza zrobiliśmy obchód. Pochylenie chyba spowodowane jest jednak różnicą poziomu gruntu - dwa lata temu na zewnątrz została dosypana warstwa tak ze 20 cm. Poza tym chyba korzenie sosen też swoje robią :( (wzdłuż ogrodzenia rośnie rząd sosen, teraz już ponad 20-letnich) A podmurówka cała ma ok 50 cm - więc chyba wszystko będzie do wywalenia :bash: