lena67 03.06.2012 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 Witam,Muszą podjąć pilnie decyzję bo za parę dni wchodzi tynkarz a ja nie wiem jaki tynk zewnętrzny położyć.Przeszukałam wiele postów i są to stare posty, mam juz mętlik w głowie.Czy coś zmieniło się w tym temacie.Jaki tynk położyć na Ytonga żeby zachować paroprzepuszczalność.Planuję dać klej, siatkę, klej , grunt i tynk tylko jaki??Bardzo proszę o pilne podpowiedzi. Z góry dziękuję.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 03.06.2012 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 mineralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 03.06.2012 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 A ta siatka to chyba w narożach otworów okiennych i drzwiowych. Bo po całości to nieporozumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lena67 03.06.2012 15:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 Chcę dać siatkę po całości bo z przeczytanych postów większość tak doradza.Zapobiega to rysom i prześwitom połączeń bloczków na elewacji.Co przemawia za tynkiem mineralnym? Bo zastanawiam się nad tynkiem silikatowym lub silikonowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 03.06.2012 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 chciałaś paroprzepuszczalny. Tynk jeżeli będzie prawidłowo położony i prawidłowej grubości nie ma możliwości prześwitów połączeń bloczków. A wapno w tynku ma właściwości zasklepiania mikrorys. Taki tynk ma jednak minusy - jest tani i nie można kupić już rozrobionego w wiaderku:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarerk 04.06.2012 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Witam Ja też jestem zainteresowany, mi doradzono tak: siatkę klej, grunt a na to tynk silikonowy z lakmy natryskowy, ponoć bardziej wydajny - wychodzi taniej. niestety mało w necie info na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WiesiuS 04.06.2012 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2012 Lena dobrze kombinujesz. Na powierzchnie scian z bloczków w szczególności Ytong musimy dać po całości siatkę wzmacniajacą. Bloczki sa klejone wyłacznie na spoine poziomą a pionowe sa na zamek, moga pojawic się tam pęknięcia.Tynki cieńko warstwowe o zwiekszonej paroprzepuszczalności to mineralene 9ja stosuję CermitSn) i malowane farbą silikatową ( i tu stosuję ArkolS).Można zastosować tynk silikatowy (odużej poroprzepuszczalności, to ich zaleta) Silkat N już barwiony.Używam ich od lat i dużym skutkiem powodzania, czego tobie życzę.Tynki i farby silikonowe są odporniejsze na zabrudzenia ale mniej paroprzepuszczalne i stosuje się je na styropiany i w miejsca silnie brudzące. Na ściany mineralne stosujemy okładziny mineralne, krzemianowe.Można również spróbować nowości hybrydowych, silikonowo-silikatowe, ale cena powala.pozdrawiam Wiesiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FT 05.06.2012 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 Witam,Ja z mojej strony również doradzał bym nałożenie na całości siatki zatopionej w zaprawie klejowej. Zawsze to dodatkowo ograniczy niebezpieczeństwo pęknięcia tynku strukturalnego. Oczywiście pod warunkiem jej dobrego wykonania tzn. gr. warstwy 3-5mm i siatka centralnie zatopiona. No i oczywiście siatka dobrej klasy a nie jakaś "chińszczyzna" . Co do tynku to oczywiście taki o wysokiej paroprzepuszczalności tynk mineralny malowany farbą silikatową lub silikonową lub tynk silikatowy bądź silikonowy. Pierwsza opcja wyjdzie trochę taniej, nie dużo bo pomalować trzeba i dochodzą koszty malowania. Gotowe tynki są wygodniejsze i szybsze w realizacji. Musisz jednak pamiętać, w tym przypadku zachować kierunek na który się zdecydowałeś robiąc mur jednowarstwowy. Pośród opcji, które wymieniłem najlepszym rozwiązaniem było by nałożenie mineralnego tynku i pomalowanie go farbą silikatową. Warstwa najbardziej paroprzepuszczalna, no i pod kątem ochrony przeciwpożarowej najefektywniejsza. Dodatkowo dochodzi element że tynki mineralne oparte na cemencie nie starzeją się tak jak produkty organiczne tj. tynki silikonowe czy tynki akrylowe - przeciwnie, zabezpieczone np. silikatową powłoką malarską zachowują swoją trwałość przed długie lata.No ale wybór należy do Ciebie Serdecznie pozdrawiamAdam Kamianowski Specjalista ds. Technicznych FAST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 05.06.2012 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 FAST: cały czas zapominasz, że tynki mineralne są barwione w masie i nie trzeba ich malować, malować, malować. Osobna kwestia i o wiele istotniejsza to taka, że tak naprawdę niewielu wykonawców potrafi wykonać i dobrze nałożyć mineralkę. A to dość istotna kwestia. Beton czy produkty oparte na bazie cementu, dobrze wykonane nie starzeją się, ba z wiekiem i upływającym czasem nabierają one wytrzymałości... niewiele bo niewiele ale jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lena67 05.06.2012 20:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 (edytowane) Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.Nie jestem jeszcze do końca zdecydowana, jak narazie to siatka, tynk mineralny biały i po roku farba silikatowa.Mam jeszcze pytania. Czy ścianę z ytonga gruntuje sie przed położeniem kleju i siatki? Jakiej firmy siatkę zastosować żeby była dobra i jakiego użyć dobrego kleju, który jest paroprzepuszczalny? Czy na klej po zatopieniu siatki daje się grunt? Jeśli tak to jaki i jakiej firmy polecacie by zachować paroprzepuszczalność? Jakiej firmy tynk mineralny polecacie i o jakiej strukturze? pozdrawiamLena Edytowane 5 Czerwca 2012 przez lena67 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FT 06.06.2012 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 (edytowane) Witam Do Balto:Tutaj się mylisz Balto - gdyż większość a może nawet wszyscy liczący się producenci nie dają gwarancji na tynk mineralny barwiony w masie, niepomalowany farbą egalizacyjną, wyrównującą jego kolor i zabezpieczającą jego powłokę przed niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi mogącymi spowodować pojawienie się tzw. wykwitów solnych. Chodzi tutaj o zachowanie idealnych warunków w trakcie ich wykonywania, jak również podczas schnięcia. Chodzi tutaj o przestrzeganie odpowiedniej temperatury powietrza, wilgotności względnej oraz, braku opadów nadmiernego nasłonecznienia. Dodatkowo, chyba zgodzisz się ze mną, że prawidłowe wykonanie barwionych w masie tynków mineralnych jest bardzo trudne a może wręcz niemożliwe - czytaj - przestrzeganie reżimu podczas przygotowywania tynków. Każde przelanie wody lub jej zbyt mała ilość może doprowadzić do widocznych, różnych odcieni na elewacji. Oczywiście taki kolor można utrzymać na elewacji zachowując podstawową zasadę mieszania tynków w jednej kastrze na całą powierzchnię architektoniczną. Niestety ta praktyka nie jest stosowane przez wielu wykonawców. Dlatego też, prościej jest aby po nałożeniu tynku jego kolor wyrównać przez malowanie. Dodatkowo, taki zabieg zwiększa jego wytrzymałość na proces starzenia się. Mam na myśli dość porowatą strukturę tynku z mikrootworkami, w które wnika woda z brudem i znacznie pogarsza jego estetykę. Ponadto, w okresie jesienno - zimowym wilgoć znajdująca na strukturze pod wpływem ciągłego procesu zamarzania oraz rozmrażania powoduje powstawanie tzw. mikrouszkodzeń jego powłoki.Reasumując - owszem możemy pozostawić tynk mineralny bez malowania ale nie wpłynie to na zwiększenie jego trwałości oraz estetyki.Podsyłam link - co myślą inni specjaliści - nie tylko nasza firma:http://www.atm.edu.pl/27424.xml PozdrawiamSpecjalista ds. Technicznych FAST Edytowane 6 Czerwca 2012 przez F***T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 07.06.2012 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2012 FAST: ech... 1. Problem z kolorem polega na tym że należy dokładnie wyważyć farbę i dodać na jednostkę [wiadro, worek] - co tak naprawdę jest żadnym problem.2. Problem polega na tym, ze na białym kolorze nie widać lub widać o wiele słabiej błędy wykonawstwa - bo dodanie nierównej ilości wody - to problem z techniką wykonawcy, a nie produktu. Takie podejście oznaczałoby, że nie da się malować aut.3. Problem z tzw. strukturą to także błąd w ilości wody, oraz do tego w nakładaniu warstw. Podstawowy i rzetelny.To bierze się z tego, że na polskich budowach mało kto się przejmuje realnym dozowaniem wody czy tzw. chemii a wszystko idzie na oko. Dalej wykwity i inne takie biorą się z tego że w mineralnych tynkach bardzo wiele firm zastępuje tradycyjne wapno uplastyczniaczami nie mającymi wpływu na pigment [siłę koloru] ale za to nie będącymi zabezpieczeniem przeciw glonom. Każda struktura będzie trzymać brud, mniej lub bardziej - a malowanie ma tą radosną wadę że w zasadzie ze struktury [baranka] zostają nici.Przy okazji - owe jak to ująłeś solne wykwity to wina cementu - bo prostu i już. Da się to ograniczyć stosując z jednej strony cementy bez dodatków a z drugiej chemię działającą w różny sposób na samo zachowanie tynku.I na koniec trwałość tynku zależy od klasy cementu jaki był stosowany do mieszanki. Zupełnie inna będzie na cemencie 32,5 II AV/BV .... a inna na 52,5 IR. Naprawdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FT 08.06.2012 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 WitamDo Balto:Wszystko pięknie ująłeś ale niestety to o czym mówisz jest prawie ideałem, gdzie na naszych budowach przy polskich realiach gdy cena za produkt i za robociznę jest decydująca jest prawie nie do osiągnięcia. PozdrawiamAdam KamianowskiSpecjalista ds. Technicznych FAST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 08.06.2012 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2012 FAST: od jednego ze specjalistów siedzących bardzo mocno w chemii budowlanej dowiedziałem się czemu wycofali bardzo drogi acz bardzo porządny produkt - po prostu na budowie nie istniało coś takiego jak dodać 100 gram na 1 tonę / 1 m3 betonu... Ale czy to wina produktu czy polskiej metody "na łopaty"? Info od tej samej osoby: skład polskich cementów workowanych [poza luzem bo to osobna bajka] tak się różni, że w zasadzie nie ma czegoś takiego jak porównywalność, która w chemii odgrywa naprawdę dużą rolę... Ale to znów nie wina tynku.Przy okazji: to nie ideał tak powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lena67 10.06.2012 14:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2012 WitamProszę o pomoc fachowców.Przypominam sie z pytaniem:- czy ścianę z ytonga, która będzie tynkowana po 6 latach od wybudowania, należy zagruntować przed ułożeniem kleju i siatki?- jaki grunt polecicie na Ytonga żeby był paroprzepuszczalny?Sprawa pilna, proszę o pomocpozdrawiamLena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FT 11.06.2012 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2012 WitamJak najbardziej należy zagruntować co po pierwsze wzmocni podłoże, a po drugie zmniejszy nasiąkliwość YTONGA, która mogła by spowodować odspojenie się wykonanej warstwy zbrojonej. Do zagruntowania zalecam zastosowanie preparatu gruntującego FAST GRUNT G, który jest gotową do użycia emulsją głęboko gruntującą do stosowania na wszystkich chłonnych i porowatych powierzchniach, takich jak: płyty gipsowe, kartonowo-gipsowe, tynki gipsowe, cementowe i cementowo-wapienne, podłoża betonowe, gazobeton, ceramika itd. FAST GRUNT G jest to głęboko penetrujący i wzmacniający koncentrat na bazie drobnocząsteczkowej dyspersji akrylowej, który dzięki swojej niezwykłej zdolności do bardzo głębokiej penetracji jest szczególnie polecany na wszystkie stare i osypujące się podłoża.FAST GRUNT G wzmacnia podłoże, reguluje proces chłonności podłoża ze względu na dużą paroprzepuszczalność, zmniejsza zużycie farby, oraz znacznie poprawia przyczepność klejów do glazury. Po wyschnięciu jest całkowicie przeźroczysty. Odporny na wysoką zasadowość podłożą, nie zawiera substancji toksycznych. Co jest rzeczą interesującą nie szkli podłoża, tak jak większość powierzchniowych gruntów. Naprawdę polecam.http://www.fast.zgora.pl/index.php/produkty/%C5%9Brodki-gruntuj%C4%85ce-i-dezynfekuj%C4%85ce/95-fast-grunt-g Serdecznie pozdrawiamAdam KamianowskiSpecjalista ds. Technicznych FAST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TypeR 20.06.2012 05:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Witam,u mnie po 3 latach został położony mineralny tynk na ytonga.Tynk z worka, najpierw obrzutka, potem tynkowanie.Nie zdążyłem pomalować przed zimą (i dobrze się stało) i teraz widać kilka rys, pisałem już wcześniej na ten temat.Siatkę polecam wkleić w miejscach nadproży, bo tam może pękać. Tynk wychodzi dość gruby bo 1-1,5 cm więc łączenia bloczków raczej nie wyjdą.Zastanawiałem się jak poradzić sobie z tymi rysami, są bardzo cienkie, widoczne dopiero z bliska i chyba kupię "lepszą" farbę silikonową tzn. taką właśniena spękania do renowacji elewacji. Jest to farba z włóknami itp., która szlamuje rysy.Macie doświadczenie z takimi farbami? Załatwi problem?Pozdrawiam - Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
voytas80 20.06.2012 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 U mnie własnie obłozuli Ytongakolejno:-grunt-klej z siatką (po całości)-grunt-tynk sylikonowy (webera) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lena67 20.06.2012 15:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Witam, u mnie po 3 latach został położony mineralny tynk na ytonga. Tynk z worka, najpierw obrzutka, potem tynkowanie. Pozdrawiam - Daniel Witam Mam pytanie jakiej firmy tynk mineralny zastosowaleś? Ja się zastanawiam nad Kreisel lub Atlas. Co to jest ta obrzutka? Bo mi proponują wykonawcy jako grunt pod tynk podkładową masę tynkarską - cerplast z atlasa - ponoć bardzo dobra pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lena67 20.06.2012 15:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 Witam Mam już zatopioną siatkę na całości ytonga i wykonawcy proponują mi jako grunt przed tynkiem mineralnym podkładową mase tynkarską - cerplast z Atlasa - czy jest ona paroprzepuszczalna? Bo nie mogę nigdzie doczytać - tylko w karcie technicznej wyczytałam, że jest ona produkowana na bazie żywic akrylowych i mączek kwarcowych. Czy lepiej zastosować jako podkład pod tynk mineralny środek gruntujący Tynkolit-T 330 z firmy Kreisel produkowany na bazie dyspersji akrylowej, ktory nie zmniejsza paroprzepuszczalności podłoża. Dziekuję za szybkie odpowiedzipozdrawiam Lena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.