Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

przebudowa instalacji c.o. z wykorzystaniem pieca eko ogniwo plus 16


pilatus1

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 55
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Animuss ja nie mam zamiaru Ciebie przekonywać bo myślę że należysz do tych których przekonać się nie da. Możesz sobie chłopie kupić nawet 50kW, to nie mój cyrk i nie moje małpy. Szkoda tylko że inni to czytają a takimi radami możesz nie jednego w gó..o wpędzić.

Dlaczego użytkownik ogrzewa 324m2 starego budynku kotłem 17kW, dlaczego na 160m2 klienci kupują kotły o mocy 11kW i jakoś jeszcze mnie żaden tu nie bluzgał że coś jest nie tak czy marznie w domu ?

Tak się składa że mam deko mniejszy 38KW .Nie pytaj mnie dlaczego ktoś ogrzewa 324m2 starego budynku kotłem 17kW może śpi w kożuchu nie wiem .Wszystko zależy od zapotrzebowania na ciepło (audyt energetyczny) i komfortu cieplnego jak chcemy stworzyć w swojej norce.Są ludziaki co przy 18 stopniach jest im gorąco i są tacy co 24 chcą mieć non-stop w chałupie.Niech kupuje 16-stkę może dla niego wystarczy albo go wykończy .:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że mam deko mniejszy 38KW .Nie pytaj mnie dlaczego ktoś ogrzewa 324m2 starego budynku kotłem 17kW może śpi w kożuchu nie wiem .Wszystko zależy od zapotrzebowania na ciepło (audyt energetyczny) i komfortu cieplnego jak chcemy stworzyć w swojej norce.Są ludziaki co przy 18 stopniach jest im gorąco i są tacy co 24 chcą mieć non-stop w chałupie.Niech kupuje 16-stkę może dla niego wystarczy albo go wykończy .:yes:

 

Ty możesz gryzmolić swoje teorie z palca wyssane a ja mogę ci udowodnić nawet jakie temperatury kolega miał w domu.

Internetowy sterownik eCoal czy Bruli zapisują wszystkie parametry pracy kotła a nawet temp. zewnętrzną i wewnetrzną w budynku.

Widziałem gdzieś u któregoś kolegi podpis w stopce:

"Kończ waść, wstydu oszczędź"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty możesz gryzmolić swoje teorie z palca wyssane a ja mogę ci udowodnić nawet jakie temperatury kolega miał w domu.

Internetowy sterownik eCoal czy Bruli zapisują wszystkie parametry pracy kotła a nawet temp. zewnętrzną i wewnetrzną w budynku.

Widziałem gdzieś u któregoś kolegi podpis w stopce:

"Kończ waść, wstydu oszczędź"

A to pech, inne sterowniki nie zapisują temperatur , nikt nie podważa że nie osiągnął potrzebnych dla niego temperatur, na szczęście zima była w tym roku lekka.

Proponuję przeczytać oryginał a nie strzępy -Potop Sienkiewicza.

Nadal podtrzymuję że 16kW to za mała na 250 m2 i nie są to wywody wyssane z palucha .

zresztą nie jestem jedyny.

http://img706.imageshack.us/img706/3716/beztytuu3ni.png

 

A to osoba która myśli poważnie o zakupie kotła nie słucha domorosłych doradców z małym rozumkiem .

http://img684.imageshack.us/img684/9050/10881231.png

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?181350-Rbr-Ekouniwersal/page5

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś widzę, że dyskusja wymknęła się spod kontroli i zamiast dotyczyć spraw merytorycznych, zeszła na dywagacje o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi. A szkoda bo nie o to przecież chodzi.

Analizując to co zostało napisane na tym forum zamierzam zrealizować przebudowę swojego c.o. w oparciu o 3 pompy obiegowe

1. c.o.

2. c.w.u.

3. mieszająca

przed każdą pompą będzie zawór zwrotny no i oczywiście zawory kulowe, żeby można było je wymienić bez opróżniania instalacji oraz filtry.

Ponadto zamierzam zastosować 2 zawory różnicowe przy pompie obiegowej i c.w.u.

Z uwagi na to, że moja obecna instalacja jest oparta na rurach o znacznym przekroju i aby nie mieć problemu z grawitacją to do blokowania zaworu różnicowego tego w obiegu głównym, zastosuję zawór kulowy.

Ktoś powie po co tak i dlaczego. Zawory różnicowe to po to żeby zabezpieczyć się przed dłuższymi przerwami w dostawie energii elektrycznej oraz może się okazać, iż do grzania c.w.u. wcale nie będzie musiała działać pompa, być może pójdzie to grawitacyjnie. A co do głównego obiegu to jak dam zawór różnicowy to muszę i dać zawór kulowy, gdyż zimą jak będzie grzanie to za pomocą samej pompy nie będę wstanie sterować temperaturą, gdyż zawór różnicowy otworzy obieg grawitacyjny. A tak zamknę go i po sprawie. Natomiast w lecie zawór różnicowy jak najbardziej mi się przyda, np. do chwilowego podgrzania kaloryfera w łazience tudzież jakimkolwiek innym pomieszczeniu. Często bowiem zdarzają się zimne dni poza sezonem grzewczym, albo zachodzi potrzeba wysuszenia ręczników w łazience. Zamknę sobie wtedy na lato zawory przy wszystkich kaloryferach i jak będę chciał żeby któryś grzał to przy nim zawór otworzę i grawitacyjnie mi to pójdzie.

Zapewne to przekombinowane ale inaczej trzeba by stosować zawór mieszający

schemat_moj_1_4.jpg

Edytowane przez pilatus1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to pech, inne sterowniki nie zapisują temperatur , nikt nie podważa że nie osiągnął potrzebnych dla niego temperatur, na szczęście zima była w tym roku lekka.

Proponuję przeczytać oryginał a nie strzępy -Potop Sienkiewicza.

Nadal podtrzymuję że 16kW to za mała na 250 m2 i nie są to wywody wyssane z palucha .

zresztą nie jestem jedyny.

http://img706.imageshack.us/img706/3716/beztytuu3ni.png

 

A to osoba która myśli poważnie o zakupie kotła nie słucha domorosłych doradców z małym rozumkiem .

http://img684.imageshack.us/img684/9050/10881231.png

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?181350-Rbr-Ekouniwersal/page5

A to napisał Gelo po sezonie w maju tego roku:

"Jak już kiedyś pisałem chciałem kupić 17kW ale że akurat strasznie mi się wtedy spieszyło i na 17 musiałbym czekać dwa tyg to kupiłem 23kW.

Powiem ci że nie znam się na wyliczeniach z jaka mocą pracuje kocioł i z jaka pracował w zimę ale na pewno jest on przewymiarowany ale czy dużo tego nie wiem. Paląc w kotle od września do maja spaliłem tone miału i 3 tony eko pieklorz z czego prawie cały miał to poszedł mi na wygrzewanie wylewek na początku września.

Wydaje mi się że nie jest to zły wynik jak na pierwszy sezon grzania.

Ale gdybym wtedy się nie spieszył to kupiłbym 17kW."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to napisał Gelo po sezonie w maju tego roku:

"Jak już kiedyś pisałem chciałem kupić 17kW ale że akurat strasznie mi się wtedy spieszyło i na 17 musiałbym czekać dwa tyg to kupiłem 23kW.

Powiem ci że nie znam się na wyliczeniach z jaka mocą pracuje kocioł i z jaka pracował w zimę ale na pewno jest on przewymiarowany ale czy dużo tego nie wiem. Paląc w kotle od września do maja spaliłem tone miału i 3 tony eko pieklorz z czego prawie cały miał to poszedł mi na wygrzewanie wylewek na początku września.

Wydaje mi się że nie jest to zły wynik jak na pierwszy sezon grzania.

Ale gdybym wtedy się nie spieszył to kupiłbym 17kW."

 

Zima zimie nie równa .Dobrze mieć kilka KW w zapasie . Nie będziemy tego dalej ciągnąć bo Pilatus1 zaczął narzekać .

Może spowodowane to jest tutaj że sporo firm do kotłów pakuje przewymiarowane palniki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Rozważając wszystkie wasze rady zdecydowałem się wreszcie na kociołek.

Mój zakup to Ogniwo Eko plus 16.

Ale do rzeczy. Nadszedł czas na jego montaż

Zdecydowałem, iż zastosuję 3 pompy a właściwie to 4

1. obiegowa

2. mieszająca

3. cwu - podgrzewanie bojlera

4. do obiegu cwu - żeby zawsze w kranie była ciepła

Aby ograniczyć zużycie energii będą dwa bypasy, aby ograniczyć cofki wody będą trzy zawory zwrotne.

Jak wszystko dobrze pójdzie to można powiedzieć 2 pompy będą odpoczywać, bo ich praca będzie nieznaczna.

Ktoś powie zapewne po co one, a no tak na wszelki wypadek co by zaraz znów nie przerabiać co. Robocizna wtedy wyjdzie więcej niż koszty materiału.

Po zastosowaniu w/w przesłanek zmodyfikowałem swój ostatni schemat co. Moglibyście zerknąć i raz jeszcze ocenić?

Zawory zwrotne dałem zaraz za pompami, żeby nie ograniczały grawitacji, zawory różnicowe z racji swej budowy i przeznaczenia działają jak zawory zwrotne, wiec myślałem aby nie dawać zaworów zwrotnych, ale pozostaje kwestia przeciągania wody przez turbinę pompki.

Wstawię też zawór kólowy na zasilaniu kaloryferów, za zaworem różnicowym, pozwoli mi to w okresie grzewczym na odcinanie działania tego zaworu a co za tym idzie na sterowanie temperaturą w pomieszczeniach.

A i jeszcze jedna sprawa a właściwie dwie

1. jakie zawory zwrotne kupić - klapkowe czy może sprężynowe

2. jaki osprzęt do mojego pieca nabyć, chodzi mi o czujnik temp. pokojowej i zewnętrznej

schemat_moj_1_5.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważając wszystkie wasze rady zdecydowałem się wreszcie na kociołek.

Mój zakup to Ogniwo Eko plus 16.

Ale do rzeczy. Nadszedł czas na jego montaż

Zdecydowałem, iż zastosuję 3 pompy a właściwie to 4

1. obiegowa

2. mieszająca

3. cwu - podgrzewanie bojlera

4. do obiegu cwu - żeby zawsze w kranie była ciepła

Aby ograniczyć zużycie energii będą dwa bypasy, aby ograniczyć cofki wody będą trzy zawory zwrotne.

Jak wszystko dobrze pójdzie to można powiedzieć 2 pompy będą odpoczywać, bo ich praca będzie nieznaczna.

Ktoś powie zapewne po co one, a no tak na wszelki wypadek co by zaraz znów nie przerabiać co. Robocizna wtedy wyjdzie więcej niż koszty materiału.

Po zastosowaniu w/w przesłanek zmodyfikowałem swój ostatni schemat co. Moglibyście zerknąć i raz jeszcze ocenić?

Zawory zwrotne dałem zaraz za pompami, żeby nie ograniczały grawitacji, zawory różnicowe z racji swej budowy i przeznaczenia działają jak zawory zwrotne, wiec myślałem aby nie dawać zaworów zwrotnych, ale pozostaje kwestia przeciągania wody przez turbinę pompki.

Wstawię też zawór kólowy na zasilaniu kaloryferów, za zaworem różnicowym, pozwoli mi to w okresie grzewczym na odcinanie działania tego zaworu a co za tym idzie na sterowanie temperaturą w pomieszczeniach.

A i jeszcze jedna sprawa a właściwie dwie

1. jakie zawory zwrotne kupić - klapkowe czy może sprężynowe

2. jaki osprzęt do mojego pieca nabyć, chodzi mi o czujnik temp. pokojowej i zewnętrznej

[ATTACH=CONFIG]126079[/ATTACH]

Bez sprzęgła to nie pójdzie

 

http://img832.imageshack.us/img832/3377/schematco.jpg

 

A z zaworem 4-drogowym nie chcesz ?

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Kociołek zamontowany według ostatniego mojego schematu. I jakoś mimo pesymizmu niektórych użytkowników forum wszystko działa. Aktualnie oczywiście grzeje cwu. Ale sprawdzana była całość. Wszystko wyjdzie jednak w sezonie, ale myślę że będzie OK.

Pozostało mi jeszcze parę rzeczy do podłączenia i skonfigurowania. Jest może gdzieś jakiś manual jak ogarnąć sterownik?

Chciałbym podłączyć otrzymane wraz z piecem czujniki temperatury zewnętrznej i wewnętrznej. Chodzi mi o info jaką średnicą kabla muszą być podłączone? I w jakiej polaryzacji podłączyć je do płyty sterownika?

Ponadto czy jest sens kupowania sterownika pokojowego - pogodowego, jeśli chcę żaby temperatura cały czas była na jednakowym poziomie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months później...

Witam. Podłączę się do tematu. Który ze schematów byłby lepszy? A może oba są złe? Proszę o wyrozumiałość, i ewentualne propozycje zmian. Dom 119m2, parter, na scianach 15 cm styropianu, na podłodze 10cm i na storpie 15cm. okna plastiki.

schemat2.jpgschemat3.jpg

Edytowane przez macin21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłączę się do tematu. Który ze schematów byłby lepszy? A może oba są złe? Proszę o wyrozumiałość, i ewentualne propozycje zmian. Dom 119m2, parter, na scianach 15 cm styropianu, na podłodze 10cm i na storpie 15cm. okna plastiki.

[ATTACH=CONFIG]174340[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]174341[/ATTACH]

Schematy prawidłowe, oczywiste elementy jak filtry, zawory zwrotne itd. których brakuje pomijasz aby było "przejrzyściej"?

Jeśli zachowasz odpowiednie średnice obiegu kotłowego na zaworze 4 drogowym (schemat pierwszy) to będzie możliwość podgrzania powrotu kotła, jeśli zawalisz kotłowy to będzie działać w praktyce identycznie jak na schemacie drugim z zaworem 3 drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podłączę się do tematu. Który ze schematów byłby lepszy? A może oba są złe? Proszę o wyrozumiałość, i ewentualne propozycje zmian. Dom 119m2, parter, na scianach 15 cm styropianu, na podłodze 10cm i na storpie 15cm. okna plastiki.

[ATTACH=CONFIG]174340[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]174341[/ATTACH]

 

teraz lepiej ale :

http://img37.imageshack.us/img37/5986/schemat2gy.jpg

http://img834.imageshack.us/img834/2226/schemat3x.jpg

brak jeszcze obejścia na zwór różnicowy

http://img189.imageshack.us/img189/977/schemat3.jpg

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...