fio1719509169 14.06.2012 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 W Twoim przypadku obydwie 25x40 obojętnie jakiego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 14.06.2012 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Nie do końca . Jeśli pompka się wyłączy bypass się otworzy i nadal będzie obieg wody w instalacji , czyli nie będzie nad nią żadnej kontroli . Grawitacja przy takich dużych przekrojach i różnicach wysokości między kotłem a grzejnikami może być czasem większa niż przy pracy pompy. zamiast zaworów różnicowych zawory kulowe które zawsze można w razie potrzeby otworzyć To prawda. Mam również zamontowane zawory kulowe przed i za każdą pompką no i żeby było wszystko to jeszcze jest filterek. Dobrze jak są te zawory bo nawet przy czyszczeniu filtra czy kiedyś wymianie pompki nie trzeba spuszczać wody z instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 14.06.2012 21:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Właśnie zauważyłem ze wkleiły mi się te same schematy zatem poniżej dodaje opcję nr 2 http://pilatus.internetdsl.pl/centralne/schemat_moj_1_2.jpg Była jeszcze trzecia koncepcja z zaworem trójdrożnym ale upadła. uświadomiono mi bowiem, ze piec jaki chce kupić ma sterownik, który poradzi sobie ze sterowaniem temperaturą wody do kaloryferów włączając i wylaczając w odpowiednich momentach pompę obiegową. A to 4 .Tamte nie zadziałają poprawnie http://img850.imageshack.us/img850/2913/schematmoj11.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pilatus1 15.06.2012 07:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 (edytowane) Co do zaworów kulowych oraz filterków przy każdej pompie to jak najbardziej słuszna uwaga. Nigdy nie wiadomo kiedy się przydadzą.Jeśli chodzi o schemat 4 to rozumiem, że podłączenie na c.w.u. musi być nizej niż na c.o.?Obecnie mam odwrotnie, tylko że podłaczenie do c.w.u. jest bezpośrednio z rury c.o.tak jak na tym obrazkuhttp://pilatus.internetdsl.pl/centralne/schemat_moj_1_3.jpgOd razu uprzedzę że wiem iż podłaczenie jest nieprawidłowe bo nie powinno być żadnego zaworu na lini piec naczynie wzbiorcze.Właśnie dlatego teraz pytam żeby uniknąć takich sytuacji. Tak czy inaczej na obecnym połączeniu wszystko mi dziala poprawnie.A co z pompą mieszającą - nie montować?Jeśli chodzi o kaloryfery to nie mam możliwości podpięcia ich tak jak na rysunku nr 4, gdyż u mnie piec jest można powiedzieć w centralnej części budynku i powrót złądu musi być po lewej i prawej stronie pieca i do tego powrotu muszę wpiąć c.w.u.Ktoś moze wypowiedzieć się na temat poprawnosci moich obliczeń jeśłi chodzi o moc pieca?Bardzo mi na tym zależy, bo na dniach mają podnieść ceny kociołków więc dobrze było by zdecydować i zakupić, zawsze to parę groszy będzie mniej.Zastanawiam sie między EOP 16KW a EOP 25KW - przy czym ten pierwszy bez problemu wyciąga 19 KW. Edytowane 15 Czerwca 2012 przez pilatus1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 15.06.2012 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 Pilatus odebrałeś priva ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pilatus1 15.06.2012 15:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 Właśnie to zrobiłem.Możesz teraz Ty odebrać?Bo parę słów naskrobałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 15.06.2012 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 A no odebrałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 15.06.2012 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 (edytowane) Jeśli chodzi o schemat 4 to rozumiem, że podłączenie na c.w.u. musi być nizej niż na c.o.? Obecnie mam odwrotnie, tylko że podłaczenie do c.w.u. jest bezpośrednio z rury c.o. tak jak na tym obrazku http://pilatus.internetdsl.pl/centralne/schemat_moj_1_3.jpg Od razu uprzedzę że wiem iż podłaczenie jest nieprawidłowe bo nie powinno być żadnego zaworu na lini piec naczynie wzbiorcze. Właśnie dlatego teraz pytam żeby uniknąć takich sytuacji. Tak czy inaczej na obecnym połączeniu wszystko mi dziala poprawnie. A co z pompą mieszającą - nie montować? Jeśli chodzi o kaloryfery to nie mam możliwości podpięcia ich tak jak na rysunku nr 4, gdyż u mnie piec jest można powiedzieć w centralnej części budynku i powrót złądu musi być po lewej i prawej stronie pieca i do tego powrotu muszę wpiąć c.w.u. . TAka instalacja powinna spełnić te wymagania ,regulacja temperatury -zawór czterodrogowy .Jedna pompa -mniejsze zużycie prądu . http://img832.imageshack.us/img832/3377/schematco.jpg Kup kocioł 25KW. Edytowane 15 Czerwca 2012 przez animuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 15.06.2012 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 kup kocioł 25kw. za duży !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 15.06.2012 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 (edytowane) za duży !!! Docelowo ok. 250 m2 + CWU 300 litrów ! Przy marnej izolacji cieplnej Podam może powierzchnię jaką chcę ogrzewać oraz parametry techniczne budynku. Jest to budowla z drugiej połowy lat 80 –tych. Kubatura do ogrzania to obecnie ok. 200 m 2, docelowo ok. 250 m2, a to z tego powodu, że obecnie ogrzewam parter + piętro, a w przygotowaniu do zamieszkania jest poddasze. Grubość ścian budynku to ok. 50 cm i składa się na to cały pustak ze szlaki lucht z powietrzem – bez wypełnienia pianką i pół suporka. Ściana jest wytynkowana tynkiem cementowo – wapiennym na tym jest 10 cm styropianu i położony jest tynk sylikonowy. Dodam może jeszcze że fundament całego budynku ocieplony jest styropianem do głębokości ok. 50 – 60 cm. Stropy są żelbetowe. Ostatni strop czyli na piętrze, który stanowi podłogę poddasza ocieplony jest 15 cm wełny mineralnej, która przykryta jest płytą OSB 22 mm. Aktualnie jestem na etapie docieplania dachu i będzie to 15 wełny mineralnej między krokwy, na to folia aluminiowa a na nią płyta OSB 8-10 mm. Tak będzie zrobiony cały dach. Z uwagi na to, że nie będę wykorzystywał na cele mieszkalne całości poddasza wydzielona zostanie za pomocą konstrukcji drewnianej powierzchnia użytkowa, ją od ocieplenia dachu oddzielę jeszcze ściankami z wełny mineralnej 20 cm + po obydwu stronach folia aluminiowa + 2 płyty OSB jedna co najmniej 12 mm druga 10 mm. Obecnie źródłem ciepła jest kocioł Żubr z Hajnówki o mocy 23 KW. Ogrzewa on parter i piętro bez cwu. Edytowane 15 Czerwca 2012 przez animuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 15.06.2012 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 Kolego wejdź na wątek o kotle RBR-Ekouniwersal i zapytaj kolegę Zbigmaz01 jaki dom ogrzewa kotłem i mocy 17kW i jest to dom z lat 30-tych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 16.06.2012 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 (edytowane) Kolego wejdź na wątek o kotle RBR-Ekouniwersal i zapytaj kolegę Zbigmaz01 jaki dom ogrzewa kotłem i mocy 17kW i jest to dom z lat 30-tych. Można zamontować jeszcze mniejszy tylko gdzie tu sens ekonomiczny. Po co się przepychać producent zaleca przy takim metrażu większy kociołek: http://www.inter-market.pl/upload/ogniwo_eco_plus.jpg Edytowane 16 Czerwca 2012 przez animuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 16.06.2012 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2012 To teoria kolego, patrz jak w mojej stopce Jeśli chodzi zaś o ekonomię to powiedz mi jak jest lepiej, czy lepiej jak kociołek pracuje oscylując koło swojej mocy nominalnej ze sprawnością około 90% czy gdy pracuje na 50 czy 60% swoich możliwości ze sprawnością np.60%. Co za tym idzie czyszczenie kotła co tydzień czy co np. trzy tygodnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pilatus1 17.06.2012 08:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Jak półmetrowy mur z luhtem i potrójnie wytynkowany oraz z 10 cm styropianu to marne ocieplenie to ja już nie wiem jak można lepiej. Za takie rady to ja dziękuje. Animuss wprowadza do tematu więcej zamieszania niż pożytku. Obecnie mam piec o mocy 23 KW i JEST ON ZA DUŻY, wiec kupowanie 25 KW na pewno nie w chodzi w grę. Ocieplenie marne a w domu 25 stopni a na piecu poniżej 40.Jestem już praktycznie przekonany do budowy instalacji w oparciu o pompy - bez zaworu mieszającego. Muszę jeszcze tylko przemyśleć sprawę zablokowania grawitacji podczas grzania c.w.u latem. Opcje są następujące1. założenie zaworu na głównej rurze zasilającej,2. zamykanie zaworów przy kaloryferach3. nie montowanie zaworu różnicowego przy pompie obiegowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 17.06.2012 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 (edytowane) To teoria kolego, patrz jak w mojej stopce Jeśli chodzi zaś o ekonomię to powiedz mi jak jest lepiej, czy lepiej jak kociołek pracuje oscylując koło swojej mocy nominalnej ze sprawnością około 90% czy gdy pracuje na 50 czy 60% swoich możliwości ze sprawnością np.60%. Co za tym idzie czyszczenie kotła co tydzień czy co np. trzy tygodnie ? Cóż można dodać do takiej fantazji -"sprawnością około 90% "+ "czyszczenie kotła co trzy tygodnie" Jak półmetrowy mur z luhtem i potrójnie wytynkowany oraz z 10 cm styropianu to marne ocieplenie to ja już nie wiem jak można lepiej. Za takie rady to ja dziękuje. Animuss wprowadza do tematu więcej zamieszania niż pożytku. Obecnie mam piec o mocy 23 KW i JEST ON ZA DUŻY, wiec kupowanie 25 KW na pewno nie w chodzi w grę. Ocieplenie marne a w domu 25 stopni a na piecu poniżej 40. Jestem już praktycznie przekonany do budowy instalacji w oparciu o pompy - bez zaworu mieszającego. Muszę jeszcze tylko przemyśleć sprawę zablokowania grawitacji podczas grzania c.w.u latem. Opcje są następujące 1. założenie zaworu na głównej rurze zasilającej, 2. zamykanie zaworów przy kaloryferach 3. nie montowanie zaworu różnicowego przy pompie obiegowej W dzisiejszych czasach mur jako izolacja nie jest praktycznie brany pod uwagę ,a 10 cm styropianu to marne ocieplenie niestety , ( W 1994 roku montowałem u siebie 12 cm styropianu. Ten kocioł jest inny od ostatnio użytkowanego przez ciebie więc nie sugeruj się mocą , zawór mieszający 4 drogowy (ostatni schemat ) obniży skutecznie temperaturę czynnika w centralnym oraz wydłuży żywotność kotła C.O.Rozumiem też że jest pokusa zaoszczędzenia trochę kasy na mniejszym kociołku . Z opisu wynikało ze planujesz rozbudowę domu i metraż miał się powiększyć ,zasobnik 300l CWU również miał być napędzany tym kociołkiem . Edytowane 17 Czerwca 2012 przez animuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 17.06.2012 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Animuss, ja piszę co wiem z praktyki, widzę że zostałeś trochę w tyle jak zdecydowana większość instalatorów którzy nie chcą się zreformować. Od 1994 roku dużo się zmieniło a ja nic nie fantazjuję, poczytaj może trochę poradnik zawijana, poparty jest badaniami i opublikowane są ich wyniki, może chcesz podważyć wiarygodność Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu.Wybacz ale w moich oczach oni mają dużo większy autorytet niż Twoje teorie.Kolega pilatus jak wiem zaciągnął już wielu porad gdzie wypowiadali się użytkownicy kotłów i nie tylko na tym forum i oni potwierdzają to samo co ja piszę.Jak widzisz sprzedaję kotły i jak wiadomo im większa moc tym większa cena, jak widać nie wszystkim zależy na większym zarobku.Tak samo Twoja wypowiedź co do montażu zaworu N-drożnego, nie jest to oczywiście żadnym błędem ale są kotły które nie boją się "zimnego powrotu" i spokojnie mogą pracować nawet na 40 stopniach bez żadnej ujmy dla ich żywotności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 17.06.2012 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Animuss, ja piszę co wiem z praktyki, widzę że zostałeś trochę w tyle jak zdecydowana większość instalatorów którzy nie chcą się zreformować. Od 1994 roku dużo się zmieniło a ja nic nie fantazjuję, poczytaj może trochę poradnik zawijana, poparty jest badaniami i opublikowane są ich wyniki, może chcesz podważyć wiarygodność Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu. Wybacz ale w moich oczach oni mają dużo większy autorytet niż Twoje teorie. tam profesorowie szczycą się 80% sprawnością, a nie 90% tak dla ścisłości wywodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 17.06.2012 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 (edytowane) Animuss, ja piszę co wiem z praktyki, widzę że zostałeś trochę w tyle jak zdecydowana większość instalatorów którzy nie chcą się zreformować. Od 1994 roku dużo się zmieniło a ja nic nie fantazjuję, poczytaj może trochę poradnik zawijana, poparty jest badaniami i opublikowane są ich wyniki, może chcesz podważyć wiarygodność Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu. Wybacz ale w moich oczach oni mają dużo większy autorytet niż Twoje teorie. Nadal fantazjujesz ,czy w rzeczywistości eksploatacyjnej kotły pracują w takich warunkach ? efektywne parametry pracy kotła uzyskane w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych są zawsze dużo gorsze od teoretycznych – uzyskanych w badaniach atestacyjnych, wykonanych na specjalnym stanowisku badawczym, w warunkach trwałej pracy kotła z mocą nominalną. Wpływają na nie zmienne warunki pracy kotła, wahania jakości paliwa, umiejętności technologiczne obsługi kotła itp., oraz zastosowane rozwiązania konstrukcyjne kotłów i regulatorów pracy kotła. Sprawność każdego kotła z każdym kokiem eksploatacyjnym spada. A jeszcze reklamujesz czyszczenie co trzy tygodnie. Edytowane 17 Czerwca 2012 przez animuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 17.06.2012 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Nadal fantazjujesz jak ktoś woli mieć średnioroczną sprawność 40%, to co kto mu na to poradzi? ps: te dane z tabelek, to do zapotrzebowania rzędu 120-150W/m2, czyli dawno nieaktualne standardy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 17.06.2012 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2012 Animuss ja nie mam zamiaru Ciebie przekonywać bo myślę że należysz do tych których przekonać się nie da. Możesz sobie chłopie kupić nawet 50kW, to nie mój cyrk i nie moje małpy. Szkoda tylko że inni to czytają a takimi radami możesz nie jednego w gó..o wpędzić.Dlaczego użytkownik ogrzewa 324m2 starego budynku kotłem 17kW, dlaczego na 160m2 klienci kupują kotły o mocy 11kW i jakoś jeszcze mnie żaden tu nie bluzgał że coś jest nie tak czy marznie w domu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.