Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

przebudowa instalacji c.o. z wykorzystaniem pieca eko ogniwo plus 16


pilatus1

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 55
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Nie do końca .

Jeśli pompka się wyłączy bypass się otworzy i nadal będzie obieg wody w instalacji , czyli nie będzie nad nią żadnej kontroli . Grawitacja przy takich dużych przekrojach i różnicach wysokości między kotłem a grzejnikami może być czasem większa niż przy pracy pompy.

 

 

zamiast zaworów różnicowych zawory kulowe które zawsze można w razie potrzeby otworzyć

To prawda. Mam również zamontowane zawory kulowe przed i za każdą pompką no i żeby było wszystko to jeszcze jest filterek.

Dobrze jak są te zawory bo nawet przy czyszczeniu filtra czy kiedyś wymianie pompki nie trzeba spuszczać wody z instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zauważyłem ze wkleiły mi się te same schematy zatem poniżej dodaje opcję nr 2

http://pilatus.internetdsl.pl/centralne/schemat_moj_1_2.jpg

Była jeszcze trzecia koncepcja z zaworem trójdrożnym ale upadła.

uświadomiono mi bowiem, ze piec jaki chce kupić ma sterownik, który poradzi sobie ze sterowaniem temperaturą wody do kaloryferów włączając i wylaczając w odpowiednich momentach pompę obiegową.

A to 4 .Tamte nie zadziałają poprawnie

http://img850.imageshack.us/img850/2913/schematmoj11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zaworów kulowych oraz filterków przy każdej pompie to jak najbardziej słuszna uwaga. Nigdy nie wiadomo kiedy się przydadzą.

Jeśli chodzi o schemat 4 to rozumiem, że podłączenie na c.w.u. musi być nizej niż na c.o.?

Obecnie mam odwrotnie, tylko że podłaczenie do c.w.u. jest bezpośrednio z rury c.o.

tak jak na tym obrazku

http://pilatus.internetdsl.pl/centralne/schemat_moj_1_3.jpg

Od razu uprzedzę że wiem iż podłaczenie jest nieprawidłowe bo nie powinno być żadnego zaworu na lini piec naczynie wzbiorcze.

Właśnie dlatego teraz pytam żeby uniknąć takich sytuacji. Tak czy inaczej na obecnym połączeniu wszystko mi dziala poprawnie.

A co z pompą mieszającą - nie montować?

Jeśli chodzi o kaloryfery to nie mam możliwości podpięcia ich tak jak na rysunku nr 4, gdyż u mnie piec jest można powiedzieć w centralnej części budynku i powrót złądu musi być po lewej i prawej stronie pieca i do tego powrotu muszę wpiąć c.w.u.

Ktoś moze wypowiedzieć się na temat poprawnosci moich obliczeń jeśłi chodzi o moc pieca?

Bardzo mi na tym zależy, bo na dniach mają podnieść ceny kociołków więc dobrze było by zdecydować i zakupić, zawsze to parę groszy będzie mniej.

Zastanawiam sie między EOP 16KW a EOP 25KW - przy czym ten pierwszy bez problemu wyciąga 19 KW.

Edytowane przez pilatus1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o schemat 4 to rozumiem, że podłączenie na c.w.u. musi być nizej niż na c.o.?

Obecnie mam odwrotnie, tylko że podłaczenie do c.w.u. jest bezpośrednio z rury c.o.

tak jak na tym obrazku

http://pilatus.internetdsl.pl/centralne/schemat_moj_1_3.jpg

Od razu uprzedzę że wiem iż podłaczenie jest nieprawidłowe bo nie powinno być żadnego zaworu na lini piec naczynie wzbiorcze.

Właśnie dlatego teraz pytam żeby uniknąć takich sytuacji. Tak czy inaczej na obecnym połączeniu wszystko mi dziala poprawnie.

A co z pompą mieszającą - nie montować?

Jeśli chodzi o kaloryfery to nie mam możliwości podpięcia ich tak jak na rysunku nr 4, gdyż u mnie piec jest można powiedzieć w centralnej części budynku i powrót złądu musi być po lewej i prawej stronie pieca i do tego powrotu muszę wpiąć c.w.u.

.

TAka instalacja powinna spełnić te wymagania ,regulacja temperatury -zawór czterodrogowy .Jedna pompa -mniejsze zużycie prądu .

http://img832.imageshack.us/img832/3377/schematco.jpg

 

Kup kocioł 25KW.

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duży !!!

 

Docelowo ok. 250 m2 + CWU 300 litrów ! Przy marnej izolacji cieplnej

Podam może powierzchnię jaką chcę ogrzewać oraz parametry techniczne budynku. Jest to budowla z drugiej połowy lat 80 –tych. Kubatura do ogrzania to obecnie ok. 200 m 2, docelowo ok. 250 m2, a to z tego powodu, że obecnie ogrzewam parter + piętro, a w przygotowaniu do zamieszkania jest poddasze. Grubość ścian budynku to ok. 50 cm i składa się na to cały pustak ze szlaki lucht z powietrzem – bez wypełnienia pianką i pół suporka. Ściana jest wytynkowana tynkiem cementowo – wapiennym na tym jest 10 cm styropianu i położony jest tynk sylikonowy. Dodam może jeszcze że fundament całego budynku ocieplony jest styropianem do głębokości ok. 50 – 60 cm. Stropy są żelbetowe. Ostatni strop czyli na piętrze, który stanowi podłogę poddasza ocieplony jest 15 cm wełny mineralnej, która przykryta jest płytą OSB 22 mm. Aktualnie jestem na etapie docieplania dachu i będzie to 15 wełny mineralnej między krokwy, na to folia aluminiowa a na nią płyta OSB 8-10 mm. Tak będzie zrobiony cały dach. Z uwagi na to, że nie będę wykorzystywał na cele mieszkalne całości poddasza wydzielona zostanie za pomocą konstrukcji drewnianej powierzchnia użytkowa, ją od ocieplenia dachu oddzielę jeszcze ściankami z wełny mineralnej 20 cm + po obydwu stronach folia aluminiowa + 2 płyty OSB jedna co najmniej 12 mm druga 10 mm.

Obecnie źródłem ciepła jest kocioł Żubr z Hajnówki o mocy 23 KW. Ogrzewa on parter i piętro bez cwu.

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wejdź na wątek o kotle RBR-Ekouniwersal i zapytaj kolegę Zbigmaz01 jaki dom ogrzewa kotłem i mocy 17kW i jest to dom z lat 30-tych.

Można zamontować jeszcze mniejszy tylko gdzie tu sens ekonomiczny.

Po co się przepychać producent zaleca przy takim metrażu większy kociołek:

http://www.inter-market.pl/upload/ogniwo_eco_plus.jpg

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teoria kolego, patrz jak w mojej stopce :)

Jeśli chodzi zaś o ekonomię to powiedz mi jak jest lepiej, czy lepiej jak kociołek pracuje oscylując koło swojej mocy nominalnej ze sprawnością około 90% czy gdy pracuje na 50 czy 60% swoich możliwości ze sprawnością np.60%.

Co za tym idzie czyszczenie kotła co tydzień czy co np. trzy tygodnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak półmetrowy mur z luhtem i potrójnie wytynkowany oraz z 10 cm styropianu to marne ocieplenie to ja już nie wiem jak można lepiej. Za takie rady to ja dziękuje. Animuss wprowadza do tematu więcej zamieszania niż pożytku. Obecnie mam piec o mocy 23 KW i JEST ON ZA DUŻY, wiec kupowanie 25 KW na pewno nie w chodzi w grę. Ocieplenie marne a w domu 25 stopni a na piecu poniżej 40.

Jestem już praktycznie przekonany do budowy instalacji w oparciu o pompy - bez zaworu mieszającego. Muszę jeszcze tylko przemyśleć sprawę zablokowania grawitacji podczas grzania c.w.u latem. Opcje są następujące

1. założenie zaworu na głównej rurze zasilającej,

2. zamykanie zaworów przy kaloryferach

3. nie montowanie zaworu różnicowego przy pompie obiegowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teoria kolego, patrz jak w mojej stopce :)

Jeśli chodzi zaś o ekonomię to powiedz mi jak jest lepiej, czy lepiej jak kociołek pracuje oscylując koło swojej mocy nominalnej ze sprawnością około 90% czy gdy pracuje na 50 czy 60% swoich możliwości ze sprawnością np.60%.

Co za tym idzie czyszczenie kotła co tydzień czy co np. trzy tygodnie ?

 

Cóż można dodać do takiej fantazji -"sprawnością około 90% "+ "czyszczenie kotła co trzy tygodnie"

 

Jak półmetrowy mur z luhtem i potrójnie wytynkowany oraz z 10 cm styropianu to marne ocieplenie to ja już nie wiem jak można lepiej. Za takie rady to ja dziękuje. Animuss wprowadza do tematu więcej zamieszania niż pożytku. Obecnie mam piec o mocy 23 KW i JEST ON ZA DUŻY, wiec kupowanie 25 KW na pewno nie w chodzi w grę. Ocieplenie marne a w domu 25 stopni a na piecu poniżej 40.

Jestem już praktycznie przekonany do budowy instalacji w oparciu o pompy - bez zaworu mieszającego. Muszę jeszcze tylko przemyśleć sprawę zablokowania grawitacji podczas grzania c.w.u latem. Opcje są następujące

1. założenie zaworu na głównej rurze zasilającej,

2. zamykanie zaworów przy kaloryferach

3. nie montowanie zaworu różnicowego przy pompie obiegowej

 

W dzisiejszych czasach mur jako izolacja nie jest praktycznie brany pod uwagę ,a 10 cm styropianu to marne ocieplenie niestety , ( W 1994 roku montowałem u siebie 12 cm styropianu. Ten kocioł jest inny od ostatnio użytkowanego przez ciebie więc nie sugeruj się mocą , zawór mieszający 4 drogowy (ostatni schemat ) obniży skutecznie temperaturę czynnika w centralnym oraz wydłuży żywotność kotła C.O.Rozumiem też że jest pokusa zaoszczędzenia trochę kasy na mniejszym kociołku . Z opisu wynikało ze planujesz rozbudowę domu i metraż miał się powiększyć ,zasobnik 300l CWU również miał być napędzany tym kociołkiem .

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animuss, ja piszę co wiem z praktyki, widzę że zostałeś trochę w tyle jak zdecydowana większość instalatorów którzy nie chcą się zreformować. Od 1994 roku dużo się zmieniło a ja nic nie fantazjuję, poczytaj może trochę poradnik zawijana, poparty jest badaniami i opublikowane są ich wyniki, może chcesz podważyć wiarygodność Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu.

Wybacz ale w moich oczach oni mają dużo większy autorytet niż Twoje teorie.

Kolega pilatus jak wiem zaciągnął już wielu porad gdzie wypowiadali się użytkownicy kotłów i nie tylko na tym forum i oni potwierdzają to samo co ja piszę.

Jak widzisz sprzedaję kotły i jak wiadomo im większa moc tym większa cena, jak widać nie wszystkim zależy na większym zarobku.

Tak samo Twoja wypowiedź co do montażu zaworu N-drożnego, nie jest to oczywiście żadnym błędem ale są kotły które nie boją się "zimnego powrotu" i spokojnie mogą pracować nawet na 40 stopniach bez żadnej ujmy dla ich żywotności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animuss, ja piszę co wiem z praktyki, widzę że zostałeś trochę w tyle jak zdecydowana większość instalatorów którzy nie chcą się zreformować. Od 1994 roku dużo się zmieniło a ja nic nie fantazjuję, poczytaj może trochę poradnik zawijana, poparty jest badaniami i opublikowane są ich wyniki, może chcesz podważyć wiarygodność Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu.

Wybacz ale w moich oczach oni mają dużo większy autorytet niż Twoje teorie.

 

tam profesorowie szczycą się 80% sprawnością, a nie 90%

tak dla ścisłości wywodu :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animuss, ja piszę co wiem z praktyki, widzę że zostałeś trochę w tyle jak zdecydowana większość instalatorów którzy nie chcą się zreformować. Od 1994 roku dużo się zmieniło a ja nic nie fantazjuję, poczytaj może trochę poradnik zawijana, poparty jest badaniami i opublikowane są ich wyniki, może chcesz podważyć wiarygodność Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu.

Wybacz ale w moich oczach oni mają dużo większy autorytet niż Twoje teorie.

Nadal fantazjujesz ,czy w rzeczywistości eksploatacyjnej kotły pracują w takich warunkach ? efektywne parametry pracy kotła uzyskane w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych są zawsze dużo gorsze od teoretycznych – uzyskanych w badaniach atestacyjnych, wykonanych na specjalnym stanowisku badawczym, w warunkach trwałej pracy kotła z mocą nominalną. Wpływają na nie zmienne warunki pracy kotła, wahania jakości paliwa, umiejętności technologiczne obsługi kotła itp., oraz zastosowane rozwiązania konstrukcyjne kotłów i regulatorów pracy kotła.

Sprawność każdego kotła z każdym kokiem eksploatacyjnym spada. A jeszcze reklamujesz czyszczenie co trzy tygodnie.

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animuss ja nie mam zamiaru Ciebie przekonywać bo myślę że należysz do tych których przekonać się nie da. Możesz sobie chłopie kupić nawet 50kW, to nie mój cyrk i nie moje małpy. Szkoda tylko że inni to czytają a takimi radami możesz nie jednego w gó..o wpędzić.

Dlaczego użytkownik ogrzewa 324m2 starego budynku kotłem 17kW, dlaczego na 160m2 klienci kupują kotły o mocy 11kW i jakoś jeszcze mnie żaden tu nie bluzgał że coś jest nie tak czy marznie w domu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...