Kasia242 10.08.2013 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) witam kolegę Widze że gonisz ostro..ale spokojnie jak ja zaczne wklejać swoje foty to moze sie równoczesnie wprowadzimy:lol2: Przeczytałem że masz ochotę na modrzew...hmm to jest piekna opcja,drewienko naprawde zacne,ja u siebie będe montował pełne lite deski na całą podłogę oprócz łazienki i kuchni,drogie jest ,ale co tam ,jak prawnuk za 100 lat to bedzie odrywał to powie że pradziadek solidne miał podłogi:yes:,bo paneli nie zdzierże. Polecam tylko i wyłącznie modrzew syberyjski,bo europejski juz nie dysponuje taką wytrzymałością i długowiecznościąze względu na ,,luzniejsze, układanie sie włókien i mniejszy zasób zywicy.Owszem jest tańszy ale nie warto zwłaszcza na taras. Ładnie ten twój domek juz sie prezentuje. Artix mam pytanie,czy ty na piasek pod ,,chudziaka,, dałes styro EPS 100 czy 200..chodzi mi o stopien twardosci?Bo ja juz jestem po tym zabiegu i dałem EPS 100 podłoga...tylko cholera dzis doczytałem ze jak sa ciezkie scianki działowe to moze byc krucho. Co myślisz? pozdrawiam Edytowane 10 Sierpnia 2013 przez Kasia242 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 10.08.2013 18:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Noo nareszcie jakieś oznaki życia:D. Witaj front! Na podłodze pod chudziakiem i także na nim kładłem EPS 100. Mam ścianki z gk także nie martwię sie o ciężar ścian. Ekspertem nie jestem ale może na wszelki wypadek dałbym siatkę zbrojeniową w całą posadzkę albo chociaż w miejscach ścianek działowych z zapasem po bokach. Tak na wszelki wypadek. Zapytaj kierbuda co i jak. Myślę, że przy działówkach z betonu komórkowego nie powinno być problemów z osiadaniem chudziaka. Moi posadzkarze zazbroili miejsca nad podłogówką i pod kominkiem żeby nie pękało i dodatkowo dosypywali włókna do zbrojenia rozproszonego. Lite drewienko na podłogach jest piękne, trochę przewietrzysz portfel ale efekt końcowy bajka. Ja ze względu na czas skłaniam się w kierunku desek trójwarstwowych lub jakiś ładnych paneli. Pod koniec września muszę już zamieszkać w swoim prywatnym, wymarzonym i długo oczekiwanym domu. Taki jest plan i basta . Nie zrobię wszystkiego ale podstawowy zestaw mieszkalny zostanie zachowany. Kibelek, kuchnia, sypialnia i salon. Opcja dodatkowa i optymistyczna taras, chyba mam jakąś obsesję na jego punkcie . Jeszcze trzy tygodnie i zaczynam pełną parą. Yeeesss!. Modrzew tak jak wspominałeś tylko syberyjski, różnica w cenie niewielka, żywotność sporo dłuższa od europejskiego. Dzisiaj oglądałem przeciętą deskę ze skandynawskiego drewna konstrukcyjnego C24. Przyrosty poniżej 1mm, bardzo małe, syberyjskie ma pewnie podobne. Czekam aż wreszcie dziennik kolegi fronta wzbogaci się o fotki z placu boju, dziennik jest, opis jest, aktualnych zdjęć brak, a ciekawość nie daje spokoju . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 11.08.2013 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Działówki z bk ? nie będzie tłumienia dźwięków , a co do fundamentów punktowych pod legary to polecam takie formy papierowe do kolumn szybko łatwo i przyjemnie bez zbędnych szalunków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gust 11.08.2013 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam, liczymy sobie wstępnie koszty robocizny i szukamy powoli ekipy. Coś już mamy na oku ale zastanawiamy się cały czas nad tradycyjną więźbą a prefabrykowaną. Z tego co obserwuję na forum wszyscy szpakowicze lub bursztynowicze decydują się na prefabrykową. I zastanawiamy się czy to faktycznie wychodzi taniej (bo chyba nie) , a może po prostu wygodniej...? Poradzisz coś? Co zdecydowało o tym że zrobiłeś prefabrykat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 11.08.2013 19:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Działówki z bk ? nie będzie tłumienia dźwięków , a co do fundamentów punktowych pod legary to polecam takie formy papierowe do kolumn szybko łatwo i przyjemnie bez zbędnych szalunków mic u mnie są lekkie ścianki z gk wypełnione na maxa wełną mineralną. front247 chyba jeszcze nie ma działówek czyli ma jeszcze czas na decyzję co do materiału. Nie bardzo chcę się bawić w zalewanie słupków pod taras ale może jeszcze zmienię zdanie. Na razie jestem zdecydowany na bloczki fundamentowe, do których przykręcę legary pod taras. Będzie szybciej i prościej. Na razie muszę zobaczyć wszystko na żywo, teraz tylko oglądam zdjęcia i kombinuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 11.08.2013 19:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam, liczymy sobie wstępnie koszty robocizny i szukamy powoli ekipy. Coś już mamy na oku ale zastanawiamy się cały czas nad tradycyjną więźbą a prefabrykowaną. Z tego co obserwuję na forum wszyscy szpakowicze lub bursztynowicze decydują się na prefabrykową. I zastanawiamy się czy to faktycznie wychodzi taniej (bo chyba nie) , a może po prostu wygodniej...? Poradzisz coś? Co zdecydowało o tym że zrobiłeś prefabrykat? gust w projekcie mam wiązary i poddasze nieużytkowe. Przez chwilę nawet sam miałem je zbijać na budowie ale po zmianie sufitu nad salonem, zadaszeniem nad wjazdem do garażu i chęci posiadania strychu temat upadł śmiercią naturalną. Kilka argumentów za to suche, impregnowane i czterostronnie strugane drewno, mokre z tartaku odpada, czas montażu 2-3dni, sztywność i dokładność wymiarowa całego dachu. Przy tradycyjnej więźbie musiałbym wylewać strop lub zrobić drewniany co też nie jest tanie. Jakoś trzeba spiąć przeciwległe ściany. Wygoda jak najbardziej przemawia do mnie. Dostarczam projekt, ustalam zmiany, wpłacam zaliczkę i umawiam się na termin montażu. Samo ustawienie wiązarów trwało jakieś trzy godziny, aż mi szczęka opadła:D. Przy pow. 250m2 zapłaciłem 21400 za wiązary z montażem. Bez garażu byłoby oczywiście sporo taniej. Poproś o wyceny u kilku producentów wiązarów, wyceń drewno w tartaku plus robociznę cieśli i ewentualnie strop. Jeżeli różnica nie będzie powalająca to osobiście zdecydowałbym się na prefabrykaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 11.08.2013 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 . Przy pow. 250m2 zapłaciłem 21400 za wiązary z montażem. Bez garażu byłoby oczywiście sporo taniej. Poproś o wyceny u kilku producentów wiązarów, wyceń drewno w tartaku plus robociznę cieśli i ewentualnie strop. Jeżeli różnica nie będzie powalająca to osobiście zdecydowałbym się na prefabrykaty. Jeśli chodzi o wiązary to ja również będę stawił taką więźbę pow dachu około 260 m2 zrobiłem kilka wycen i najtańsza na ta chwilę to okoł 22 k zł Wydaje mi się że cenowo wyjdzie lepiej niź zwykła więźba - ściany nośne mam tylko po obwodzie - przy normalnej musiał bym mieć więcej nośnych - brak lanych / ciężkich stropów Jak się to wszystko doda może wyjść nawet więcej za tradycyjną więźbe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 11.08.2013 20:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 mic81cena niezła i nie będzie problemu z pracowaniem drewna podczas dosychania. Do tego transport drewna (zazwyczaj mokrego)z tartaku, szukanie cieśli i nerwy. Właśnie brak ścian nośnych i strop, racja. U mnie zrobili tak dokładnie, że mógłbym przykręcać płyty gk bezpośrednio do dolnego pasa wiązarów i byłoby prosto:). Jeszcze wygospodarujesz sobie mały strych, zawsze przyda się zapasowe pomieszczenie na różne graty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 11.08.2013 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 A powiedz mi bo u mnie w projekcie jest napisane ze dolny pas mam usztywnić płyta osb, było coś takiego u Ciebie. Po drugie zastanawiam się czy murować ściany szczytowe - czy to ma sens - może do kratownic przybić osb albo inne deski na to styro żeby było równo ze ścianami. I w ogóle myślę żeby zasypać wszystko od góry z 45 cm warstwą ekofibru. z drugiej mogę tam wygospodarować około 50 2 powierzchni na 2,2 m wysokiej - sprawa do przemyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 11.08.2013 21:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 U mnie nie ma osb. Dolny pas jest stężony belkami w dwóch rzędach. Całość jest bardzo sztywna, do tego podłoga strychu z osb wzmacnia dodatkowo wiazary. Jakoś bardziej jestem przekonany do ścian szczytowych murowanych, może ze względu na podniesiony sufit w salonie. Nie chciałem mieć pęknięć na regipsach. Nie wiem jak się zachowa połączenie ściany z płytą osb czy nie będzie jakiś zarysowań, wieźba może sobie delikatnie pracować. Między wiazary zmieściłem 40cm wełny + 7cm w profile gk. Podłoga stychu jest podniesiona , firma sama kombinowała ze wzmocnieniem tej cześci wiązarów i zamontowała dodatkową belkę, dzięki temu miałem sporo miejsca na ocieplenie. Poszukaj zdjęć w moim dzienniku, może to jest jakieś rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 12.08.2013 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Cze Artur. A może jakąś kantówkę wstaw w miejscu stelaża pomiędzy płyty. Jeśli jeszcze masz możliwość. Ale odkręcenie płyty i wzmocnienie ścianki to chyba nie jest az tak duzy problem. Gdzieś w necie widziałem deski grube wstawiane w ścianki działowe gipsowe. U mnie też nie bylo tak prosto bo pustak ceramiczny z pustymi przestrzeniami w środku. Dlatego do ściany wklejałem na kotwę chemiczną pręt gwintowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gust 12.08.2013 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Tak też zrobię. Porównam wyceny i zadecydujemy , chociaż coraz bardziej przemawiają do mnie prefabrykaty- szczególnie że można zamówić bez montażu i zaoszczędzić kilka tys. ... A nie po to wybieraliśmy projekt z drewnianym sropem żeby teraz go wylewać lub robić łaczenia czy nośne jako podpory dla zwykłęgo dachu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 12.08.2013 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 rewo chyba będę musiał pogrubić ściankę tymi kantówkami albo profilami ościeżnicowymi. Szerokość profili w moich ściankach to tylko 75mm czyli malusio. Boję się żeby przy obciążeniu kibelka ścianka mi za bardzo nie pracowała bo popęka. Walnę skrzynkę za kibelkiem do samego sufitu i może wyrobię w niej jakieś półki na pierdoły. Jeszcze jedna opcja to płyta osb pod samymi gk. Całość powinna być bardzo sztywna, chyba. Jeszcze pogrzebię w instrukcjach montażu ścian producentów profili i płyt. Oddam królestwo za możliwość stosowania kotw chemicznych w moich ściankach działowych, na razie mam je tylko w wieńcu. Fajna sprawa, na codzień używam kotew Hilti, wszędzie nie jestem pewien zakotwienia, ładuję klej i mogę spać spokojnie:). Do pustaków z dziurami stosuje plasikowy koszyk umieszczany w otworze i dopiero do niego aplikuje się klej. Jeszcze 18 dni i "rock'n roll"! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 12.08.2013 19:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Tak też zrobię. Porównam wyceny i zadecydujemy , chociaż coraz bardziej przemawiają do mnie prefabrykaty- szczególnie że można zamówić bez montażu i zaoszczędzić kilka tys. ... A nie po to wybieraliśmy projekt z drewnianym sropem żeby teraz go wylewać lub robić łaczenia czy nośne jako podpory dla zwykłęgo dachu... No właśnie też jest opcja zamówienia bez montażu, chociaż moja firma nie chciała się na to zgodzić z uwagi na bezpieczeństwo. Albo całość albo nic. Fajnie im to wyszło z małymi poprawkami po rutyniarstwie cieśli ale całość jest super wykonana. Mam 10lat gwarancji na dach czyli nieźle. Cena bez montażu to 17500, z montażem 21400. Cztery tysiaczki różnicy piechotą nie chodzi, a skomplikowanie nie jest. No i druga sprawa, jeżeli poddasze będzie nieużytkowe to po co tam ładować tony betonu i jeszcze kombinować z jego ociepleniem. Nie widzę sensu. Drewniany, ciepły strop, w którym można łatwo ukryć elektrykę i wentylację. Jak zapomnisz lub będziesz chciał doprowadzić jakiś przewód powiedzmy do kamerki czy dodatkowego światła, zrobisz to w pięć minut bez kucia i rycia w betonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 12.08.2013 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 No właśnie też jest opcja zamówienia bez montażu, chociaż moja firma nie chciała się na to zgodzić z uwagi na bezpieczeństwo. Albo całość albo nic. Fajnie im to wyszło z małymi poprawkami po rutyniarstwie cieśli ale całość jest super wykonana. Mam 10lat gwarancji na dach czyli nieźle. Cena bez montażu to 17500, z montażem 21400. Cztery tysiaczki różnicy piechotą nie chodzi, a skomplikowanie nie jest. No i druga sprawa, jeżeli poddasze będzie nieużytkowe to po co tam ładować tony betonu i jeszcze kombinować z jego ociepleniem. Nie widzę sensu. Drewniany, ciepły strop, w którym można łatwo ukryć elektrykę i wentylację. Jak zapomnisz lub będziesz chciał doprowadzić jakiś przewód powiedzmy do kamerki czy dodatkowego światła, zrobisz to w pięć minut bez kucia i rycia w betonie. Dokładnie tak samo uwazam. Artur płyta OSB taka 22mm byłaby dobrym rozwiazaniem. A tulejki oczywiscie używam przy kotwach chemicznych No juz się nie mogę doczekac tego " rock n rolla" Wojtek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 12.08.2013 21:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Dokładnie tak samo uwazam. Artur płyta OSB taka 22mm byłaby dobrym rozwiazaniem. A tulejki oczywiscie używam przy kotwach chemicznych No juz się nie mogę doczekac tego " rock n rolla" Wojtek No juz myślałem, że uprawiasz partyzantke i wciskasz pół tuby w jeden otwór:D. Najpierw zrobię "rock" później "roll",a za chwilę wejście albo wyjście smoka, już się tak nabuzowałem energią, że nie mogę na chwilę usiedzieć w jednym miejscu . Będę wykańczał wnetrze chałupki, powinienem się zabrac za taras i mam już koncepcję na zagospodarowanie działki. W sobotę dorobiłem sześć kijów do pieczenia kiełbasy na ognisku i idąc dalej tym tropem mam pomysł na miejsce z kamiennym ogniskiem. Dorobię jeszcze uchwyt do rusztu i żeliwnego kociołka. Muszę mieć w czym strawę gotować Gulasz i kiełbaski na ognisku. Mniammm! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 22.08.2013 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 witam.. troche inspiracji.. mogę prosić o większą fotke okna z wklejoną tasmą rozprężną.. bo w dzienniku jest mały fragment okna tylko? dałoby radę wiekszy kawałek okna..kleiłeś na ramę okna i rozprężało sie w kierunku styropianu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artix1 22.08.2013 11:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 witam.. troche inspiracji.. mogę prosić o większą fotke okna z wklejoną tasmą rozprężną.. bo w dzienniku jest mały fragment okna tylko? dałoby radę wiekszy kawałek okna.. kleiłeś na ramę okna i rozprężało sie w kierunku styropianu? Niestety nie mogę znaleźć więcej fotek okien. Za dwa tygodnie wracam I będę mógł zrobić dokładniejsze, nie ma problem. Taśmy były klejone do okien już po ich montażu, Szpara pomiędzy oknem, a ociepleniem umożliwiała bezproblemowe dociśnięcie taśmy (od 20-25mm). Po rozprężeniu ładnie docisnąła się do nierównego styro i zlikwidowała wszystkie szpary. Dodatkowo ramy są doszczelnione taśmami paroprzepuszczalną na zewnątrz i paroszczelną od wewnątrz. Na taśmie jest pasek 2 cm kleju i tyle taśma zachodzi na ramę okna, do ościeża klejone są systemowym klejem silikonowym. Prosta robota, poza montażem okien resztę spokojnie mozna zrobić samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 22.08.2013 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 (edytowane) na zdjęciach dopatrzyłem się że jeszcze doklejałeś taśmę paroprzepuszczalną - a z tego co tu wyczytałem to taśmę paroprzepuszczalną stosuje się zamiennie z taśmą rozpręzną, i na to dałeś paski ze styropianu (węgarki) do okien pod kątem prostym i tam narożniki wklejałeś.. nie wiem czy dobrze widziałem? bo jeśli tak to tym styropianem przykryłeś taśmę rozprężną i paroprzepuszczalną? czy to nie błąd bo co dadzą te taśmy jak nad nimi jest nieprzepuszczalny styropian?zerknij na mój wątek na ten temat: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217176-jak-zrobi%C4%87-w%C4%99garekzwłaszcza na posty kol. MMichal i odmośnik do dużego wątku, tam też jest parę postów na ten temat.. aha, i jeszcze pytanie dot. sufitu, u mnie strop mam drewniany i też GK chcę położyć - ile od dołu tych wieszaków jest płyta (dół płyty)? Edytowane 22 Sierpnia 2013 przez _artur_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 23.08.2013 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 aha, i jeszcze pytanie dot. sufitu, u mnie strop mam drewniany i też GK chcę położyć - ile od dołu tych wieszaków jest płyta (dół płyty)? grubość profila CD 60 ma cosik 2,7cm lub 2,6cm ciut mniej niż przyścienny UD30 który ma 2,7 lub 2,8 kurczę już zapomniałem + grubość płyty K-g 12,5mm ale liczyć musisz nie od dołu wieszaka a od miejsca gdzie zaczepia się profil CD 60 Druga sprawa to zalezy też jakie wieszaki chcesz zastosować grzybki , prętowe, lub esy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.