pado 09.07.2012 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2012 Zastanawiam się nad wykonaniem izolacji poddasza użytkowego . Mam zastosowane krokwie i jętki 16 cm oraz poszycie sztywne z pełnym deskowaniem . Całość jest przykryta papą i dachówką ceramiczną.Planuję zastosowanie między krokwiami wełną 12 cm aby zachować szczelinę wentylacyjną i na wieszakach 10 cm wełny o współczynniku Lambda 0.035 , lub 0.039Jaką wełnę polecacie ?Mam dylemat czy pod sztywnym pokryciem zastosować folię wysoko paro-przepuszczalną np Corotop- a lub Isovera czy zrobić dystans na klasycznie na sznurkach ? Wtedy nie muszę stosować folii ,która trochę kosztuje.Pod wełna , która będzie stosowana pod krokwiami zamierzam kupić standardową folię paroizolacyjną (żółtą).Jak macie u siebie zrobione ?Czy w szczelinę między ścianą szczytową ,a pełnym deskowaniem macie włożony styropian czy wełnę mineralną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 11.07.2012 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 Folia wysokoparoprzepuszczalna i sznurki to zbyteczne elementy. Wełny się nie upycha a starannie się ją układa. Musisz zapewnić wlot powietrza przy okapie i wylot w kalenicy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrmeX 12.07.2012 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Folia wysokoparoprzepuszczalna i sznurki to zbyteczne elementy. . Panie Andrzeju mam pytanie:) Pewna firma wykończeniowa poleciła mi, abym przed montażem ocieplenia między krokwiami zakupił sobie płyty pilśniowe o gr np 3.2mm i nimi oddzielił membranę dachową od izolacji czyli wełny. skoro pisze Pan, że sznurki są zbyteczne, to domyślam się, że takie płyty również będą zbyteczne. Jedyny plus takich płyt jaki ja widzę, to przy ewentualnym przecieku membrany dachowej woda będzie odprowadzona na murłatę. Jeśli zobacze na elewacji lub podbitce plamy wody znaczy się, że jest jakiś przeciek na dachu. Warto takie płyty dawać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.07.2012 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Nie warto i ma takiej potrzeby! Nie można z góry zakładać przecieku warstwy wstępnego gdyż to ona ma chronić przed ewentualnym przeciekiem z powierzchni dachu. Jak się nie ma zaufania do folii to należy Krycie wstępne wykonać papą. Montując płytę pilśniową można sobie narobić problemów gdyż ta płyta jest w jakimś stopniu barierą dla pary wodnej. Skoro tak to jej spodnia powierzchnia w określonych porach roku będzie stale wilgotna. O ewentualnym przecieku też nie poinformuje gdyż woda częściowo zostanie przez nią wchłonięta a jej nadmiar spłynie do pierwszego łączenia a dalej w wełnę i na folię paroizolacyjną, a po tej folii do murłaty. Tak więc o ewentualnym przecieku poinformuje prawidłowo zamontowana folia paroizolacyjna. Przeciek będzie widoczny na ściance kolankowej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrmeX 07.08.2012 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 Dziękuję za odpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie nie związane z tematem. Kiedy dekarze kryli dach to było w zeszłym roku w listopadzie. Pod gąsiorami jest taśma kalenicowa. Zastanawiam się czy jest sens wychodzić teraz na dach, żeby jeszcze raz docisnąć taśmę do dachówki? Zapewne ze względu na temperature otoczenia w listopadzie, taka taśma dokładnie nie przyległa do dachówki. Myślicie, że taka taśma już się zwulkanizowała i teraz nie ma sensu tego dociskać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 12.08.2012 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 Taśma chroni przed nadmiernym zawiewaniem śniegu. Skoro odstaje od dachówki to nie spełnia swojego zadania. Jak z tego paska klejącego została zerwana folia to już się nie przyklei. Można spróbować pogrzać opalarką lub użyć butylowej taśmy klejącej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cihy07 13.08.2012 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 Montując płytę pilśniową można sobie narobić problemów gdyż ta płyta jest w jakimś stopniu barierą dla pary wodnej. Skoro tak to jej spodnia powierzchnia w określonych porach roku będzie stale wilgotna. O ewentualnym przecieku też nie poinformuje gdyż woda częściowo zostanie przez nią wchłonięta a jej nadmiar spłynie do pierwszego łączenia a dalej w wełnę i na folię paroizolacyjną, a po tej folii do murłaty. Tak więc o ewentualnym przecieku poinformuje prawidłowo zamontowana folia paroizolacyjna. Przeciek będzie widoczny na ściance kolankowej. Pozdrawiam. Mam pytanie. Planuję ocieplić poddasze płytami z pianki PUR (mam do nich dostęp). Czy to dobry pomysł, skoro one też stanowią barierę dla pary wodnej, ale z drugiej strony ogłaszają się firmy, że ocieplają poddasza pianką PUR metodą natryskową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 15.08.2012 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2012 Płyty z pianki to dobry pomysł. Swoją wypowiedzią zwracałem uwagę na miejsce montażu tych płyt pilśniowych, które było źle dobrane ze względu na ich opór dla pary wodnej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netbet 16.08.2012 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 mam pytanie... czy można ociepleniem ( ocieplenie poddasza ) - welną mineralną - dojechac do samego komina? ( komin z cegły z kanałem spalinowym ) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 16.08.2012 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Oczywiście, że można a nawet trzeba. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netbet 17.08.2012 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 podziękowania Andrzeju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Łukasz80 17.08.2012 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 wybaczcie, że się wtrącę. Pisałem w innym wątku, ale bez odzewu - czy mogę w izolację (wełna granulat) sufitów poddasza wrzucić ścinki styropianu, który został po ocieplaniu ścian zewnętrznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.