MhUser 12.02.2018 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 (edytowane) "Deskę czołową można zamontować tak aby nie stanowiła żadnego mostka" Jak? W projekcie tworzy mostek ponieważ rozdziela izolację dachu od izolacji ścian. Można wprawdzie od wewnątrz deskę obłożyć wełną albo natrysnąć na nią piankę ale to będzie skomplikowane i dodatkowe koszty oraz nie zniweluje mostka całkowicie w miejscach gdzie są krokwie. Zaproponowałem przyklejenie tam folii EPDM ponieważ jest tam dziura Styropian który zostanie tam umieszczony w trakcie robienia elewacji nie jest szczelny. Powietrze będzie penetrować pod warstwę styropianu oraz przy styku styropianu z deską czołową. Da się tak przykleić pierwszy rząd styropianu od góry aby doszczelnił powietrznie to miejsce? edit, nowy rysunek: https://ibb.co/byLS87 Edytowane 12 Lutego 2018 przez MhUser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.02.2018 03:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 ...Da się tak przykleić pierwszy rząd styropianu od góry aby doszczelnił powietrznie to miejsce? Co znaczy "da się"? To musi być tak zrobione aby te izolacje były szczelnie połączone! Inaczej nie ma to sensu. Musisz te prace zlecić profesjonalnym firmom to nie będziesz miał problemów. Deskę też się da zamocować bez mostka bo nie musi być mocowana do krokwi! Tej deski można również nie montować. Krokwie powinny być ucięte równo ze ścianą nośną. Będą wówczas osłonięte izolacją. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 13.02.2018 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Dzięki za wskazówki.Nie będę robił deski.Nie będę robił EPDM i zaufam firmie od elewacji, że styropian będzie szczelnie zamontowany.Jeśli zrobią dziury to może natrysne tam piankę PIR od środka żeby uszczelnić.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 13.02.2018 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Szczelina, która powstanie na połączeniu izolacji dachu i ściany musi być wypełniona pianką. Ja montując płyty PIR wszystkie połączenia przed zsunięciem pianuję. Mam wówczas pewność, że uzyskuję 100% szczelności. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 13.02.2018 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 taki mam plan żeby wszystkie łączenia każdej izolacji wypełniać pianką. zobaczymy czy mi się uda dopilnować 'fachowców' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 14.02.2018 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 (edytowane) Teraz mam pytanie jak zamontować okno/wyłaz dachowy bez mostków w dachu z izolacją nakrokwiową. Wyłaz który będzie tylko dla kominiarza i nie będzie spełniał funkcji okna. zrobić sobie 'korek' z wełny i zatkać ? edit, szkic, tak było by super: https://ibb.co/i8EQFn Pewnie usłyszę że się nie da i trzeba wysunąć ponad dach tak jak jest na instrukcji montażu producentów. Woda oczywiście nie będzie tam stała bo dach ma 30 stopni i na pewno da się ją odprowadzić. Edytowane 14 Lutego 2018 przez MhUser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.02.2018 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Okno dachowe montuje się w płaszczyźnie łat. To co narysowałeś jest irracjonalne. Czy Ty chcesz sam wykonać te prace na dachu??? Pisałem Ci wcześniej, że radzę zlecić te prace profesjonalnej firmie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 14.02.2018 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Wszystko zlecone. Nie będę tego robił sam. Tak naprawdę to ma być wyłaz z nieużytkowego poddasza używany 1 raz w roku a nie okno. Szkoda psuć dachu i robić mostek termiczny w tym celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.02.2018 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Cały dach jest izolowany więc nie ma pojęcia nieużytkowe (czytaj zimne) poddasze. Wyłaz musi być do pomieszczeń ogrzewanych czyli będzie to okno wyłazowe otwierane na bok. Nie ma wówczas pojęcia mostka. A to Twoi wykonawcy o tym nie wiedzą???. Nie potrafią wykonać okapu bez mostka cieplnego? A może pierwszy raz montują izolację nakrokwiową?:(No gdzieś się muszą uczyć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 15.02.2018 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 nie potrafię się przekonać do zaufania wykonawcy chce mieć wszystko ustalone na piśmie zanim zaczną pracę w interesie wykonawcy jest co innego niż w moim interesie nie będę w stanie dopilnować swojego interesu jeśli nie będę widział co ma być zrobione a od wykonawcy się tego nie dowiem oczywiście z nim też rozmawiam ale chcę zweryfikować [nie reklama] najlepsze okno/wyłaz jaki znalazłem: https://dachoweokna.pl/okna-wylazowe-termoizolacyjne/335-okno-wylazowe-fakro-fwp-u5.html#/36-rozmiar_okna-94x98 trochę drogie jest coś innego na rynku warte zainteresowania? [koniec nie reklamy] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 15.02.2018 23:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 nie potrafię się przekonać do zaufania wykonawcy... ...w interesie wykonawcy jest co innego niż w moim interesie... Jak Twój wykonawca nie potrafi rozsądnie doradzić uzasadniając swoje racje rzeczowymi argumentami i przed rozpoczęciem prac masz takie wątpliwości to radze zmienić wykonawcę. To okno wyłazowe jest dobrym rozwiązaniem. Jaki to koszt w stosunku do kosztu Twojego dachu? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MhUser 16.02.2018 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2018 Stanęło na tym, że zrobię dla kominiarza stopnie i drabinkę i nie będę dziurawił dachu.Mam jedną kondygnację więc mogę tak zrobić.Będzie lepiej i taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
filon000 19.02.2018 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 A ja mam pytanie odnosnie papy na deskowaniu pod izolacje nakrokwiowa. Czy pod wplywem ciepla papa nie wydziela zadnych zapachow w strone poddasza? Wiem ze tak moze sie dziac jesli zastosuje sie pape na podloge na gruncie podczas uzywania poglogowki. Tutaj analogiczna sprawa, deskowanie ma byc widoczne na poddaszu więc izolacja przeciw zapachom zadna. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 20.02.2018 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Nie należy stosować papy pod izolacją nakrokwiową. Nie ma ona tam żadnego uzasadnienia i oczywiście może skutkować niekorzystnymi oparami. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
filon000 20.02.2018 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 Nie należy stosować papy pod izolacją nakrokwiową. Nie ma ona tam żadnego uzasadnienia i oczywiście może skutkować niekorzystnymi oparami. Pozdrawiam. ahh ok, Czyli wystarczy folia/membrana ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 20.02.2018 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 W przypadku gdy płyty PIR są obustronnie oklejone folią aluminiową można nie stosować żadnej paroizolacji. Ja realizując takie dachy stosuję zawsze folię paroizolacyjną np. czarną folię budowlaną grubości 0,3 mm. Mam od razu zapewnioną ochronę desek sufitu i struganej więźby. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mruk2 15.04.2018 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Witam,planuję niedługo wymianę dachu razem z więźbą, czyli poważny remont, poddasze w tej chwili jest nieużytkowe. Byłem zdecydowany na pełne deskowanie + papa + łaty + dachówka (używana ceramiczna), ale przy analizowaniu możliwości późniejszego ocieplenia zdecydowałem się jednak na płytę pirMam zamiar położyć na krokwie Pir 12cm z papą (ewentualnie papę samoprzylepną przykleić osobno - zależy jakie płyty tanio dostanę ) na to łaty i dachówka, później w czasie ocieplania poddasza dołożyłbym jeszcze jedna warstwę Pir (ewentualnie styropian) między krokwie do połowy ich grubości pytania mam takie:- rozumiem ze żadnych foli paroizolacyjnych nie daję, dopiero między krokwie po docelowym ocieplaniu od środka- jeśli krokwie będą ścięte równo ze ścianą zewnętrzną, bez deski okapowej to okap i haki rynnowe są mocowane do wysuniętych kontrłat i dolnej łaty?- jeśli zachowam pełna szczelność w połączeniu z ociepleniem ścian (muszę jeszcze zastanowić się nad ścianą szczytową), co nie wydaje się problemem to bardzo boję się wilgoci, krokwie będą w większej części zatopione w nieprzepuszczalnej izolacji - nie zabudowywanie ich do wewnątrz jednak mnie przekonuje. Natomiast całe pomieszczenia? Czy zwykła wentylacja grawitacyjna wystarczy? Konsultowałem z dekarzem i on kombinuje żeby zrobić szczelinę w kalenicy, co mi zupełnie nie pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 16.04.2018 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Szczelina w kalenicy???! Twój dekarz nie ma żadnego doświadczenia w montażu izolacji nakrokwiowej. Zastosuj izolację nakrokwiową grubości minimum 14~16 cm i pomiędzy krokwie nic już nie dawaj. Rozwiązanie okapu i mocowanie haków rynnowych to sprawa indywidualna. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mruk2 16.04.2018 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 właśnie dlatego piszę, dekarz dobry ale widzę że w tym wypadku nie za bardzo wie o co chodzi, próbuje on rozwiązać wentylowanie dachu w odpowiedzi na moje wątpliwości co do wilgoci w środku. (Po ociepleniu parteru mam trochę pleśni w domu, strych w tej chwili jest w miarę ok. dlatego że tam hula wiatr i boję się to zepsuć- tym bardziej że koszty niemałe). Pewnie sprawę by załatwiła wentylacja mechaniczna - ale nie wszystko naraz.liczyłem koszty i płyta 12cm jeszcze by uszła, uzupełnienie między krokwie miałbym dużo tańsze, ale jeśli dam grubą płytę na krokwie to pod spód dodatkowo folię.Spróbuję w wolnej chwili narysować detal okapu i prześlę do oceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 16.04.2018 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2018 Po pierwsze dodatkowa grubość płyty będzie tańsza od dodatkowej izolacji montowanej pomiędzy krokwiami.Po drugie stosując dodatkową izolację pomiędzy krokwiami powodujesz przesunięcie tzw. "Punktu rosy" w stronę krokwi. Przy przekroczeniu pewnej granicy może to stanowić zagrożenie dla konstrukcji.Płyta Bauder PIR PLUS jest obustronnie oklejona folią aluminiową a z wierzchu ma dodatkowo papę czyli krycie wstępne masz załatwione.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.