zbyszek1982 12.07.2012 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Witam, jestem przed wykonaniem elewacji i nie wiem czy kołkować styropian czy dać go na sam klej do czego namawia mnie wykonawca. Mówi, ze w moim domku parterowy z użytkowym poddaszem gdzie nażywszy punkt kalenicy to 8 m jest to zbyteczne......próbowałem znaleźć tu świeżych informacji ale nie widzę...Osobiście się zastanawiam i może pójdę na kompromis i będę kołkować tylko szczyt domu bo front mam na wysokości zaledwie ok 4 m. Jak myślicie?Kołkować czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emi601 12.07.2012 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 po lekturze opisów systemów ociepleniowych różnych producentów doszłam do wniosku że na naszych małych domkach nie trzeba kołkować. Też mam kalenicę na 8m, jak Ty. Mój wykonawca od murarki i dachu mówi że jak iść na taki na kompromis ( bo już o tym rozmawialiśmy) to lepiej kołkować naroża ( miejsce gdzie najbardziej działa ssąca siła wiatru). Co na to ociepleniowcy jeszcze nie wiem, bo ich nie mam jeszcze a mój kierownik budowy jak go znam to każe zakołkować, a ja będę go przekonywać że nie ma co być nadgorliwym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyszek1982 13.07.2012 12:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 hm, czyli chyba nie bedę kołkować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 13.07.2012 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?183928-klej-do-styropianu-bez-ko%C5%82kowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tubek 13.07.2012 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Teoretycznie kołkować nie trzeba. Teoretycznie. Dla świętego spokoju lepiej zakołkować. Te wartości są przecież ustalane dla typowych warunków a nie ekstremalnych. A kto wie czy jakieś ekstremalne zjawisko nie przyjdzie i bez kołków ci zwieje. Koszt kołkowania jest w końcu niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FT 13.07.2012 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Witam Zgadza się na typowym domku nie trzeba kołkować styropianu, pod warunkiem, że wykonawca poprawnie przyklei wszystkie płyty tj. sposób obwodowo-punktowy przy zachowaniu min. 40% zaprawy klejowej na płycie. Ważne jest również, aby sprawdzić nośność podłoża, które ma duży wpływ na skuteczność przymocowania płyt. Niezbędne jest gruntowanie w przypadku b. nasiąkliwych materiałów tak jak gazobeton, czy YTONG. Poza tym należy uważać, gdzie znajduje się dom, bo w przypadku wiania silnych miejscach np. nad morzem, czy w górach kołkowanie powinno być obowiązkowe. Reasumując, z teoretycznego punktu widzenia, przy spełnieniu wszystkich wymogów dopuszcza się montaż styropianu bez kołkowania. Niestety dzisiaj wykonawstwo nie jest na najwyższym poziomi i czasami trzeba się zastanowić, czy nie warto trochę dołożyć i spać spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 13.07.2012 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Panie Adamie... zapomina Pan jeszcze o jednej kwestii... jakosci kleju uzytego do takiego systemu niekolkowanego.Grafitowy styropian, 20cm... i klej za 9zlotych netto worek w ktorym jest piach i cement... i co.... nie kolkowac?Zwariowal nam ten rynek troszke... pogon za najnizsza cena. jakby tu kupic 20groszy taniej... do tego wykonastwo... jak najtaniej... 3-4 chlopakow z jakiegos pcimia dolnego bez dzialalnosci, bez doswiadczenia.Biorac poprawke na to jestem zdania ze kolkowac nalezy zawsze i bezwzglednie. Baumit ma ciekawe rozwiazanie do kolkowania to dla tych ktorzy mowia, ze tworzy sie mostek:http://www.baumit.pl/front_content.php?idart=7535 nie wiem tylko (jeszcze nie sprawdzalem) jak to sie ma do zastosowania w innych systemach, ale do mnie te laczniki mechaniczne chyba przemawiaja najbardziej. Przy grubych styropianach (powyzej 20cm) wychodzi taniej niz zwykly, odpowiedniej jakosci kolek (Koelner lub EJOT) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pawel78 13.07.2012 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 A jaka jest różnica w cenie 300-500zł. Szkoda rozmowy trzeba kołkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FT 13.07.2012 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2012 Panie Adamie... zapomina Pan jeszcze o jednej kwestii... jakosci kleju uzytego do takiego systemu niekolkowanego. Grafitowy styropian, 20cm... i klej za 9zlotych netto worek w ktorym jest piach i cement... i co.... nie kolkowac? Zwariowal nam ten rynek troszke... pogon za najnizsza cena. jakby tu kupic 20groszy taniej... do tego wykonastwo... jak najtaniej... 3-4 chlopakow z jakiegos pcimia dolnego bez dzialalnosci, bez doswiadczenia. Biorac poprawke na to jestem zdania ze kolkowac nalezy zawsze i bezwzglednie. Baumit ma ciekawe rozwiazanie do kolkowania to dla tych ktorzy mowia, ze tworzy sie mostek: http://www.baumit.pl/front_content.php?idart=7535 nie wiem tylko (jeszcze nie sprawdzalem) jak to sie ma do zastosowania w innych systemach, ale do mnie te laczniki mechaniczne chyba przemawiaja najbardziej. Przy grubych styropianach (powyzej 20cm) wychodzi taniej niz zwykly, odpowiedniej jakosci kolek (Koelner lub EJOT) Jak najbardziej zgadzam się z kolegą. Ja dokonałem analizy w oparciu o jakość naszych klejów, których parametry są powyżej normy. A co do styropianu grafitowego to już inna bajka. Tutaj z doświadczenia wiem, że ich klejenie może przysporzyć mnóstwo problemów - zwłaszcza gdy prowadzimy prace w czasie słonecznej pogody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 14.07.2012 01:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 FAST a tak btw to Ty chyba od niedawna jestes moim dostawca jakos mi sie w mailach przewinela informacja o podpisaniu umowy z Wami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FT 14.07.2012 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 FAST a tak btw to Ty chyba od niedawna jestes moim dostawca jakos mi sie w mailach przewinela informacja o podpisaniu umowy z Wami Miło mi i mam nadzieję, że nasza współpraca będzie owocna i obu firmom przyniesie oczekiwane korzyści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyszek1982 14.07.2012 16:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2012 wlasnie czytalem o systemi fast ale musze przyznac ze w mojej o okolicy raczej jest nie znany-czy w Słupsku prowadzicie jakas sprzedaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FT 16.07.2012 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 (edytowane) Witam proszę o kontakt z panem Mariuszem Mieczkowskim (odpowiedzialnym za region) tel. 609 684 604 Edytowane 16 Lipca 2012 przez F***T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Julius 09.02.2013 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 po lekturze opisów systemów ociepleniowych różnych producentów doszłam do wniosku że na naszych małych domkach nie trzeba kołkować. Też mam kalenicę na 8m, jak Ty. Mój wykonawca od murarki i dachu mówi że jak iść na taki na kompromis ( bo już o tym rozmawialiśmy) to lepiej kołkować naroża ( miejsce gdzie najbardziej działa ssąca siła wiatru). Co na to ociepleniowcy jeszcze nie wiem, bo ich nie mam jeszcze a mój kierownik budowy jak go znam to każe zakołkować, a ja będę go przekonywać że nie ma co być nadgorliwym racja, nowych niskich domów nie trzeba kołkować, jak ktoś chce to faktycznie tylko krytyczne miejsca (naroża, podcienie,..). Pamiętać należy tylko o odpowiedniej ilości kleju do przyklejania ok 40% powierzchni płyty styropianowej i klejeniu obwodowo-punktowym (ważne: klej odsunięty o ok 3cm od krawędzi płyty). Najlepiej użyć kleju do przyklejania i zatapiania siatki, a nie kleju do przyklejania. Droższy, ale zaoszczędzi się na kołkach. Poza tym kołki to mostki punktowe i po co dziurawić pustaki ceramiczne kołkami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
s9 pat 09.02.2013 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 (edytowane) Kleic klejem do klejenia a nie do szpachlowania. Kiedys byl jeden klej do wszystkiego. Czasy gdy STO i TERRANOVA wchodzily na polski rynek. Pozniej marketingowcy z kleju do szpachlowania wyciagneli wlokna i inne potrzebne przy zbrojeniu siatki dodatki i tak powstal klej do klejenia. Inna sprawa jaki system. W greinplascie, sto czy dryvicie, na scianie stabilnej bym niekolkowal. Warunek - robi to fachura obwodowo punktoo i sciana jest nietynkowana, niemalowana itp. Czyli swiezy nowy domek. W kazdym innym przypadku jak cegla, stare tynki - koleczki obowiazkowo. Siła ssania wiatru od strony jest bardziej szkodliwa niz napór powietrza:) Jak juz kolkowac to do porzadku 6 kolkow na m2 i dac termodyble. kolowanie 2 kolkow w srodek to niszczenie elewacji. Edytowane 9 Lutego 2013 przez s9 pat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emi601 09.02.2013 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 jak ktoś podrzucił wątek to się melduję Ocieplenie wykonano u nas systemem Dryvitt, osobny klej do klejenia, osobny do zatapiania siatki, siatka też z systemu. Bez kołków! Wszystko ładnie poszło, robiło się panom jak z płatka, wygląda ekstra! materiały kupowałam w internecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 09.02.2013 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 emi601: a czytałeś jakie właściwości ma klej? To ze osobny jest jasne - co innego klej dawany na ścianę, a co innego do zatapiania siatki z klejem. Ten pierwszy ma być lekko ciągliwy i mocny, ten drugi ma też być mocny ale ma się ładnie ciągnąć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
s9 pat 09.02.2013 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 jak dryvit to nie ma lipy. docieplam tym wieżowce:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emi601 09.02.2013 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Balto: no jasne że jasne nie ma lipy to fakt, praktyczne jest to, że nie ma w tym systemie kilku gruntów które trzeba użyć pod każdą nową warstwę, jak na przykład w Mapei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
s9 pat 10.02.2013 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 chodzi ci dokladniej o to ze nie trzeb agruntowac primusa m pod tynk? ja profilaktycznie gruntuje, zważywszy, że robimy kolory z 3-4 grupy. Ale ogolnie cenowo jak sie porówna to przy stałej wspólpracy jest taniej niz w Sto i porównywalnie z kresilem czy ceresitem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.