robert---b 18.02.2013 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 A może ktoś zamieści rysunek, gdzie najlepiej wstawiać kołki na metrze kwadratowym styropianu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert---b 19.02.2013 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Dzisiaj miałem chwilę, i znalazłem przebieg prac związanych z ociepleniem domu. Może to i reklama dla tej firmy, ale dla budujących mała wskazówka. http://www.foveotech.pl/sprawdzenie_jakosci_podloza,75,p.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 19.02.2013 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 Co do kołkowania to wiele nie ma:"Warunki dodatkowego mocowania mechanicznego za pomocą łączników powinien określać projekt techniczny. Projekt powinien podawać liczbę łączników, ich rozmieszczenie, z uwzględnieniem wysokości budynku, stref krawędziowych, ich długość i rodzaj, a także numer dokumentu dopuszczającego do stosowania. Do mocowania płyt styropianowych możliwe jest stosowanie kołków z tworzywa sztucznego, a w przypadku wełny mineralnej – wyłącznie z trzpieniem stalowym." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 19.02.2013 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 w sensie: w tym linku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 19.02.2013 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 exbuxo: " Projekt powinien podawać liczbę łączników, ich rozmieszczenie, z uwzględnieniem wysokości budynku, stref krawędziowych, ich długość i rodzaj, a także numer dokumentu dopuszczającego do stosowania" - ty w cuda wierzysz?! Nb w ramach dziwnych ciekawości - miałem niedawno styczność z tzw. typowym projektem w którym nachylenie dachu ktoś obliczył jakby to ująć - bez uwzględnienia ile śniegu pada w naszym ślicznym kraju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 20.02.2013 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 w cuda nie wierzę. A "zgodnie z projektem elewacji" to bardzo bezpieczna odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
s9 pat 20.02.2013 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 A może ktoś zamieści rysunek, gdzie najlepiej wstawiać kołki na metrze kwadratowym styropianu http://img16.imageshack.us/img16/6550/1111ek.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 20.02.2013 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 http://img16.imageshack.us/img16/6550/1111ek.jpg Ale Kolega chciał RYSUNEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 20.02.2013 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 MURATOR kłamie? Troszkę inaczej jest tam zakołkowane i komu wierzyć? http://muratordom.pl/budowa/izolacje/ocieplanie-domu-etap-1-mocowanie-styropianu-klejenie-i-kolkowanie,18_10205.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 20.02.2013 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 WEBER kłamie? Komu wierzyć? http://www.netweber.pl/produkty-elewacyjne/produkty-weber/problemy-i-rozwiazania/docieplanie/jak-ocieplic-budynek-bez-usuwania-istniejacych-tynkow.html#tab1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 20.02.2013 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Jednak najbezpieczniej: "zgodnie z projektem elewacji" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert---b 20.02.2013 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Witam, jestem przed wykonaniem elewacji i nie wiem czy kołkować styropian czy dać go na sam klej do czego namawia mnie wykonawca. Mówi, ze w moim domku parterowy z użytkowym poddaszem gdzie nażywszy punkt kalenicy to 8 m jest to zbyteczne......próbowałem znaleźć tu świeżych informacji ale nie widzę...Osobiście się zastanawiam i może pójdę na kompromis i będę kołkować tylko szczyt domu bo front mam na wysokości zaledwie ok 4 m. Jak myślicie?Kołkować czy nie? Myślę że założyciel tego wątku już wie czy kołkować czy nie i w jaki sposób. Ja też się dużo dowiedziałem, jestem pod wrażeniem zdjęć, są dość przejrzyste no i duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 20.02.2013 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 a przy klejeniu na klej/piankę poliuretanową kołkujecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 21.02.2013 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 a przy klejeniu na klej/piankę poliuretanową kołkujecie? Rozmawiałem ostatnio z gościem z Henkla i i twierdzi, że nie ma potrzeby - rozmawialiśmy oczywiście o ct84. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 21.02.2013 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 ewbuxxxo: no dobrze a jak obciążenie przekroczy pewne wytrzymałości - to co? Klient zażyczy sobie tynk grubości 10 mm i co mu powiesz? Musimy wrócić do etapu ocieplania i wbić po te trzy kołki? Ja się nauczyłem jednego - pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć. Poza tym koszt kołków w ogólnym koszcie chałupy nie jest to wielkość od której klient ogłasza upadłość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robert---b 21.02.2013 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 Moje zdanie jest takie, że nie ma co przesadzać z ilością kołków, ale nie zaszkodzi kilka dać na metr. Jak przedmówca wspomniał są to nie duże koszty. Ja jutro zamawiam kołki przez allegro - dobra cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 21.02.2013 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 ewbuxxxo: no dobrze a jak obciążenie przekroczy pewne wytrzymałości - to co? Klient zażyczy sobie tynk grubości 10 mm i co mu powiesz? Musimy wrócić do etapu ocieplania i wbić po te trzy kołki? Ja się nauczyłem jednego - pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć. Poza tym koszt kołków w ogólnym koszcie chałupy nie jest to wielkość od której klient ogłasza upadłość... Z Henklem rozmawiałem o normalnym dociepleniu, 3-4 mm klej + tynk , a nie 10 mm gr, tj. 15 kg/m2 Koszt kołków? Przy 25 cm styro - dość znaczny. Z trzpieniem metalowym, przy tej długości, ok. 6- 8 zł/m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 21.02.2013 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2013 przy 30cm jeszcze większy koszt + dochodzą mostki cieplne, które bym chciał zlikwidowaćR&K kleił na piankę bez kołkowania i na razie nic nie odpadło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 22.02.2013 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 ewbuxxxo: tak naprawdę to że owa wytrzymałość jest przeliczana na ok 3-4 mm grubości tynku, czyli w zasadzie cienkowarstwowy to musi to być wołami zapisane. Zbyt wiele razy odpowiadałem na pytania czy da się na styro przykleić imitację kamienia, czy sam kamień czy jakieś tam płytki... Na pytanie - a co było w projekcie i jak było wykonywane padało śliczne zdziwienie. Przy założeniu, że koszt kołków to 8 zł/m2 a ilość m2 to w granicach (dla styro, po odliczeniu okien drzwi i td) to 150 - to cena za te utensylia wynosi 1200 zł... Tak na dobrą sprawę jest to ilość w stylu tzw błąd liczenia. Przecież tyle można zaoszczędzić na oknach - kupując je wszystkie, drzwiach i czymś tam jeszcze. Niby nic a pewność znacznie większa.skraburski: w wielu sprawach jestem zwolennikiem tzw. tradycyjnych metod - gdzie lepiej było dać kołek więcej niż mniej. Wiesz to trochę tak jak zastępuje się wapno zamiennikami, a potem jojczy że po iluś latach jest hodowla grzybów i glonów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Julius 24.02.2013 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 robert---b: moim zdaniem na filmie pokazano jak nie należy przyklejać styropianu i kołkować. W przypadku styropianu nakładanie kleju na na krawędź styropianu i dociśnięcie do podłoża powoduje jego przemieszczenie w szczeliny pomiędzy płytami i powstanie mostków termicznych. Klej należy nałożyć na płytę owszem pasmem obwodowym ale odsuniętym ok 3-4 cm od krawędzi.Druga sprawa: 8 szt. łączników na 1 m2 na filmie gdzie pokazano nowy budynek z pustaka ceramicznego to masakra. Chyba, że ktoś założył że co drugi łącznik nie trzyma. Ja nowo wznoszonych budynków nie kołkuję!!!. To ma być docieplenie!!! Cytat na temat styropianu grafitowego: "Na przykład w/g źródeł niemieckich styropiany z dodatkiem grafitu ekspandującego uzyskują najniższe parametry przewodności tj. lambdę 0,032 W/mK tylko powyżej gęstości 15 kg/m3, ale w Polsce już przy gęstości 11-12,5 kg/m3. W/g źródeł informacji technicznych producentów polistyrenu, w USA i Kanadzie parametr przewodności poniżej 0,032 W/mK uzyskuje się przy gęstości nie mniejszej niż 18 kg/m3 (temperatura pomiaru przy 24°C). W Polsce niektórzy producenci deklarują w/g własnych badań (w/g RTQ) wyniki nawet poniżej wartosci 0,029 W/mK. Niby ta sama europa i świat jednakowych jednostek fizycznych, a..... wyniki różne. " Pozdrawim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.