Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 150
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Co do kołkowania to wiele nie ma:

"Warunki dodatkowego mocowania mechanicznego za pomocą łączników powinien określać projekt techniczny. Projekt powinien podawać liczbę łączników, ich rozmieszczenie, z uwzględnieniem wysokości budynku, stref krawędziowych, ich długość i rodzaj, a także numer dokumentu dopuszczającego do stosowania. Do mocowania płyt styropianowych możliwe jest stosowanie kołków z tworzywa sztucznego, a w przypadku wełny mineralnej – wyłącznie z trzpieniem stalowym."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

exbuxo: " Projekt powinien podawać liczbę łączników, ich rozmieszczenie, z uwzględnieniem wysokości budynku, stref krawędziowych, ich długość i rodzaj, a także numer dokumentu dopuszczającego do stosowania" - ty w cuda wierzysz?! Nb w ramach dziwnych ciekawości - miałem niedawno styczność z tzw. typowym projektem w którym nachylenie dachu ktoś obliczył jakby to ująć - bez uwzględnienia ile śniegu pada w naszym ślicznym kraju...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem przed wykonaniem elewacji i nie wiem czy kołkować styropian czy dać go na sam klej do czego namawia mnie wykonawca. Mówi, ze w moim domku parterowy z użytkowym poddaszem gdzie nażywszy punkt kalenicy to 8 m jest to zbyteczne......próbowałem znaleźć tu świeżych informacji ale nie widzę...Osobiście się zastanawiam i może pójdę na kompromis i będę kołkować tylko szczyt domu bo front mam na wysokości zaledwie ok 4 m. Jak myślicie?Kołkować czy nie?

 

Myślę że założyciel tego wątku już wie czy kołkować czy nie i w jaki sposób. Ja też się dużo dowiedziałem, jestem pod wrażeniem zdjęć, są dość przejrzyste no i duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewbuxxxo: no dobrze a jak obciążenie przekroczy pewne wytrzymałości - to co? Klient zażyczy sobie tynk grubości 10 mm i co mu powiesz? Musimy wrócić do etapu ocieplania i wbić po te trzy kołki? Ja się nauczyłem jednego - pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć. Poza tym koszt kołków w ogólnym koszcie chałupy nie jest to wielkość od której klient ogłasza upadłość...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewbuxxxo: no dobrze a jak obciążenie przekroczy pewne wytrzymałości - to co? Klient zażyczy sobie tynk grubości 10 mm i co mu powiesz? Musimy wrócić do etapu ocieplania i wbić po te trzy kołki? Ja się nauczyłem jednego - pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć. Poza tym koszt kołków w ogólnym koszcie chałupy nie jest to wielkość od której klient ogłasza upadłość...

 

Z Henklem rozmawiałem o normalnym dociepleniu, 3-4 mm klej + tynk , a nie 10 mm gr, tj. 15 kg/m2 :)

Koszt kołków?

Przy 25 cm styro - dość znaczny.

Z trzpieniem metalowym, przy tej długości, ok. 6- 8 zł/m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewbuxxxo: tak naprawdę to że owa wytrzymałość jest przeliczana na ok 3-4 mm grubości tynku, czyli w zasadzie cienkowarstwowy to musi to być wołami zapisane. Zbyt wiele razy odpowiadałem na pytania czy da się na styro przykleić imitację kamienia, czy sam kamień czy jakieś tam płytki... Na pytanie - a co było w projekcie i jak było wykonywane padało śliczne zdziwienie.

Przy założeniu, że koszt kołków to 8 zł/m2 a ilość m2 to w granicach (dla styro, po odliczeniu okien drzwi i td) to 150 - to cena za te utensylia wynosi 1200 zł... Tak na dobrą sprawę jest to ilość w stylu tzw błąd liczenia. Przecież tyle można zaoszczędzić na oknach - kupując je wszystkie, drzwiach i czymś tam jeszcze. Niby nic a pewność znacznie większa.

skraburski: w wielu sprawach jestem zwolennikiem tzw. tradycyjnych metod - gdzie lepiej było dać kołek więcej niż mniej. Wiesz to trochę tak jak zastępuje się wapno zamiennikami, a potem jojczy że po iluś latach jest hodowla grzybów i glonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robert---b: moim zdaniem na filmie pokazano jak nie należy przyklejać styropianu i kołkować. W przypadku styropianu nakładanie kleju na na krawędź styropianu i dociśnięcie do podłoża powoduje jego przemieszczenie w szczeliny pomiędzy płytami i powstanie mostków termicznych. Klej należy nałożyć na płytę owszem pasmem obwodowym ale odsuniętym ok 3-4 cm od krawędzi.

Druga sprawa: 8 szt. łączników na 1 m2 na filmie gdzie pokazano nowy budynek z pustaka ceramicznego to masakra. Chyba, że ktoś założył że co drugi łącznik nie trzyma.

Ja nowo wznoszonych budynków nie kołkuję!!!. To ma być docieplenie!!!

 

Cytat na temat styropianu grafitowego: "Na przykład w/g źródeł niemieckich styropiany z dodatkiem grafitu ekspandującego uzyskują najniższe parametry przewodności tj. lambdę 0,032 W/mK tylko powyżej gęstości 15 kg/m3, ale w Polsce już przy gęstości 11-12,5 kg/m3. W/g źródeł informacji technicznych producentów polistyrenu, w USA i Kanadzie parametr przewodności poniżej 0,032 W/mK uzyskuje się przy gęstości nie mniejszej niż 18 kg/m3 (temperatura pomiaru przy 24°C).

W Polsce niektórzy producenci deklarują w/g własnych badań (w/g RTQ) wyniki nawet poniżej wartosci 0,029 W/mK. Niby ta sama europa i świat jednakowych jednostek fizycznych, a..... wyniki różne. "

 

Pozdrawim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...