EWBUD 27.02.2013 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 A możesz mi pokazać projekt elewacji na domkach jednorodzinnych? Bo ja nie widziałem. Na blokach owszem. Projekty w stylu, kopiuj, wklej, jedne i te same projekty na materiałach dużych firm (nie bezinteresownie) i w pizdu kołków, bo to i tak "bogaci" ludzie mieszkaja w blokach i najwyżej się jeszcze raz ociepli i podniesie fundusz remontowy ze składek. Całe te docieplenia budynków to dobry interes dla producentów, projektantów,i firm wykonawczych i prezesów spółdzielni (a w szczególności dla nich) bo z termomodernizacją niewiele mają wspólnego. Oczywiście, że na domku jeszcze takiego projektu nie widziałem - i pewnie długo jeszcze nie zobaczę (oczywiście, chodzi mi o ilość i rozmieszczenie łączników) A Ty Julius, będziesz czuł się pewnie dając gwarancję 36 mcy, na styro 20 cm?bez kołków? Bo ja jakiś taki dyskonfort czuję, a w razie W to pomocy nie dostaniesz znikąd. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 27.02.2013 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Panowie a co z termoorganiką platinum 20 cm na gazobetonie klejone na klej termoorganiki do siatki - kołkować czy nie? kołki kupiłam plastikowe, bardziej dla spokoju sumienia chcę zacząć w połowie marca, trochę się obawiam o przyczepność - przecierać płyty? Cokół i ściana mają grubość ocieplenia 20 cm - nie dawać listwy startowej? jeszcze jej nie kupiłam więc z chęcią odpuszczę tylko czy dawać coś w zamian na granicy cokół ściana? Skoro cokół i ściana mają jednakową grubość (20 cm) to ja bym startówki nie dawał - nic innego też tam nie dasz, po prostu jedna płaszczyzna ściany i tyle. Przecierać płyty? ja bym nie przecierał - narobisz w ch.... pyłu i małych kuleczek i przez to zmniejszysz raczej przyczepność niż podwyższysz - no chyba, że przetrzeć i odkurzyć/przedmuchać solidnie czymś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cronin 27.02.2013 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Dzięki, jeden zakup mniej jeszcze tylko listwę okapnikową na podcienie muszę zakupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawko_ 27.02.2013 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 (edytowane) Panowie a co z termoorganiką platinum 20 cm na gazobetonie klejone na klej termoorganiki do siatki - kołkować czy nie? kołki kupiłam plastikowe, bardziej dla spokoju sumienia chcę zacząć w połowie marca, trochę się obawiam o przyczepność - przecierać płyty? Cokół i ściana mają grubość ocieplenia 20 cm - nie dawać listwy startowej? jeszcze jej nie kupiłam więc z chęcią odpuszczę tylko czy dawać coś w zamian na granicy cokół ściana? Jak najbardziej przed nałożeniem kleju na płytę każdą trzeba przetrzeć. Pamiętam jak się przy tym moi fachowcy mordowali. Termoorganika w porównaniu do innych stryopianów jest dosyć twarda i parę tarek zajechali Powiedzieli, że użyją ich (tych zużytych) na innych domach bo ludzie w większości kupują tanie białe styro, które dosłownie "ręką" można przetrzeć. Poza tym powierzchnia grafitowego styropianu jest śliska i pewnie przez to jest slabsza przyczepność. Znajomy, kótry sprzedawał mi styropian mówił, że zdarzało się (sporadycznie, ale jednak), że klienci nie przecierali styropianu i część płyt potrafiła zjechać. Możesz nie przecierać, ale pretensje później tylko do siebie. Jeśli chcesz bez kołków to przecieraj, zagruntuj ściany przed przyklejeniem, klej nakładaj obwodowo i wewnątrz 6-8 placków. Do klejenia styropianu użyj kleju do siatki. Edytowane 27 Lutego 2013 przez pawko_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 27.02.2013 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 yyyyy Piotrek grafitowy raczej przecierac niz nie przecierac.Z ta przyczepnoscia klejow cementowych do grafitowego eps jest problem. Nie wynika on z faktu tego, ze grafitowy styropian jest grafitowy, raczej chodzi tu o temperature samej plyty w momencie klejenia. Po rynku kraza mity na temat koniecznosci stosowania kleju do w. zbrojacej jako kleju do przyklejania styropianu. Ogolnie: nie jest to konieczne, chociaz czesc producentow zaleca klej do siatki... zaleca z 2 wzgledow: klej do siatki jest drozszy, i rzeczywiscie jest troche lepszy niz klej do klejenia styropianu. Swoja droga jest to naturalny proces kwalifikacji jakosci klejow. Skoro producent wymaga lub zaleca stosowanie kleju do siatki, oznacza to nic innego niz: marketing lub niska jakosc kleju do EPS (piach i cement) Grafitowy styropian ktory klejony jest na zwykly klej do EPS nie powinien byc rozgrzany i goracy i tyle.... klej cementowy odpowiedniej jakosci w zupelnosci wystarczy, przy czym piszac odpowiedniej jakosci mam na mysli tu konkretnie Caparola lub STO-ISPO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cronin 27.02.2013 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Klej do siatki termoorganiki już mam zakupiony, cena nie była jakaś wygórowana, więc wolałam nie kombinować, tylko wziąć jeden system. Kołki mam, więc kołkowac też będę (zwłaszcza górę i narożniki, mam 8 m wysokości). Jeszcze jedno pytanie, czy nie lepiej byłoby nakładać klej na całą płytę, pacą zębatą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 27.02.2013 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Jeszcze jedno pytanie, czy nie lepiej byłoby nakładać klej na całą płytę, pacą zębatą? Przeciwskazan nie ma... w zasadzie byloby to idealne rozwiazanie. Tylko kto ma na tyle proste mury aby w ten sposob nakladac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cronin 27.02.2013 14:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 fakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 27.02.2013 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Tylko kto ma na tyle proste mury aby w ten sposob nakladac? E no z BK to trzeba się postarać aby było krzywo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cronin 27.02.2013 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Miałam bardzo "starającą się" ekipę niestety, przyjedzie styro to przyłożę płyty i zobaczę jak przylegają, termoorganika potrafi być krzywa więc się może krzywizny wyzerują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 27.02.2013 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Miałam bardzo "starającą się" ekipę niestety, przyjedzie styro to przyłożę płyty i zobaczę jak przylegają, termoorganika potrafi być krzywa więc się może krzywizny wyzerują Pakie duze puzzle dla wykonawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Julius 27.02.2013 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 A Ty Julius, będziesz czuł się pewnie dając gwarancję 36 mcy, na styro 20 cm?bez kołków? Dam na domku. Klejenie obwodowo-punktowe, metodą Quickadex. Piana na około, a w środek 4-6 placków kleju. Bo ja jakiś taki dyskonfort czuję, a w razie W to pomocy nie dostaniesz znikąd. To fakt, dlategto trzeba polegać na swojej wiedzy, a nie na tym co piszą w instrukcjach i co projektują. Jak najbardziej przed nałożeniem kleju na płytę każdą trzeba przetrzeć. Przecierać znaczy szlifować???!!!! Absolutnie. Zmniejszy sie wtedy przyczepność (sprawdziłem). Chyba, że styropian utleniło, słońce, uv... To Tak. Styropian szlifuję się tylko, aby wyrównać nierówności po przyklejeniu. .Jeśli chcesz bez kołków to przecieraj, zagruntuj ściany przed przyklejeniem, Gruntowanie ścian OK. Nowych domów z pustaków ceramicznych nie gruntuję, chyba,że state zatłuszczone, bardzo chłonne., tak. klej nakładaj obwodowo i wewnątrz 6-8 placków. Do klejenia styropianu użyj kleju do siatki. Prawidłowo, pamiętać tylko, że klej ma byc odsunięty od płyty o okołow 3-4 cm. yyyyy Piotrek grafitowy raczej przecierac niz nie przecierac. Z ta przyczepnoscia klejow cementowych do grafitowego eps jest problem. Nie wynika on z faktu tego, ze grafitowy styropian jest grafitowy, raczej chodzi tu o temperature samej plyty w momencie klejenia. Po rynku kraza mity na temat koniecznosci stosowania kleju do w. zbrojacej jako kleju do przyklejania styropianu. (...) Grafitowy styropian ktory klejony jest na zwykly klej do EPS nie powinien byc rozgrzany i goracy i tyle.... klej cementowy odpowiedniej jakosci w zupelnosci wystarczy, przy czym piszac odpowiedniej jakosci mam na mysli tu konkretnie Caparola lub STO-ISPO Z grafitem jest inny problem. Wytrzymałośc klejów do grafitu faktycznie jest trochę niższa, ale w badaniach on przejdzie. Tu chodzi raczej o odkształcenia termiczne, które na graficie sa bardzo duże. Możesz mieć nawet klej z kosmosu a i tak płyty na nasłonecznionych ścianach Ci odejdą. Widziałek kilka domów z grafitem, który na drugi dzień od klejenia odszedł i to były ściany gdzie operowało słoneczko. Praca pod siatkami na graficie w lecie odpada bo ludzie Cie zamorduja za prace w tej saunie. W innych krajach rozwiązano ten problem malując płyty grafitowe na biało (Austraia chyba), ale to podnosi koszt bo to manufaktura. Ogolnie: nie jest to konieczne, chociaz czesc producentow zaleca klej do siatki... zaleca z 2 wzgledow: klej do siatki jest drozszy, i rzeczywiscie jest troche lepszy niz klej do klejenia styropianu. Swoja droga jest to naturalny proces kwalifikacji jakosci klejow. Skoro producent wymaga lub zaleca stosowanie kleju do siatki, oznacza to nic innego niz: marketing lub niska jakosc kleju do EPS (piach i cement) Klej do przyklejania i klej do przykleniania i zatapiania siatki (uniwersalny) mają takie same wymagania (przyczepność 0,08Mpa.). Zwykle jest tak, że klej do przyklejania ma te 0,08MPa a uniwersalny ma zwykle pow. 0,10MPa,więc jest lepszy(jeśli chodzi o przyczepność). Ale są różnice. Do siatki się czasami zbroi kleje, lub dodaje hydrofobizatorów, Reologia tez jest inna bo szpachluje się nim, klejem do przyklejania juz nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cronin 27.02.2013 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 A kto powiedział, że praca nie może być zabawą ? Jeszcze jedno pytanie i uciekam, żeby nie zaśmiecać. Czym wypełnić szczelinę między ostatnią warstwą styro a płytą osb, którą mam na szczycie attyki (obróbki blacharskie), pianką? I czy naprawdę mam gruntować ściany pod styro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cronin 27.02.2013 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Mówimy o ocieplaniu w drugiej połowie marca, więc zakładam, że dużego nasłonecznienia to raczej nie będzie. Jeśli dobrze zrozumiałam, to problem z odchodzeniem płyt dotyczy świeżo przyklejonych na nasłonecznionej ścianie, raczej latem. Po pokryciu klejem i zagruntowaniu tego problemu chyba już później nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 27.02.2013 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 A robił ktoś grafit na piankę tytan eos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 27.02.2013 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 starburski: o ile wiem to nabieranie wytrzymałości trwało długie lata. Dla romańskiego chyba naście albo więcej. Ale to w ramach off-uewbuxxxo: na takie przecieranie styro znajomy mawia "fabryka śniegu"W kwestii klejów - nie lubię czegoś co jest istotne i spełnia wymagania "na granicy" i ani grama więcej...W ramach ciekawostek. Skład mieszanki Tytan Professional E - to klajster do styro i do siatki: podają że cementu (dokł: klinkieru) jest 5-25% oraz pyły.. Czyli bazą jest albo cement zwykły i dodają pyły, albo co bardziej prawdopodobne Cem II z pyłami w ilości ok 10 procent (góra 15, mój szacunek...). Do tego jakiś drobny wypełniacz i troszkę chemii... i Zaprawa o przyczepności żądanej, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
motylemjestem 01.03.2013 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Przy podobnych parametrach dla świętego spokoju zakołkowałem, w końcu co to za koszt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 01.03.2013 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Przy podobnych parametrach dla świętego spokoju zakołkowałem, w końcu co to za koszt Tutaj raczej nie chodzi o koszt kołków, tylko mostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Julius 02.03.2013 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 (edytowane) Tutaj raczej nie chodzi o koszt kołków, tylko mostki. Dokładnie. Mało tego, jak ekipa kołkuje w takich warunkach jak dzisiaj, niskie temperatury, duza wilgotność i nie zaczekała na związanie kleju to teraz raczej trzymają Ci styropian kołki. Klej od styropianu mógł Ci się odspoić. Chyba, że czekali conajmniej kilka dni na kołkowanie w co wątpię. Przy podobnych parametrach dla świętego spokoju zakołkowałem, w końcu co to za koszt Gorsza izolacyjność, mostki, odpojony klej od walenia po kołkach na "świeżym" kleju. Ja bym sie nie czuł spokojniejszy. Edytowane 2 Marca 2013 przez Julius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 02.03.2013 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 (edytowane) Julius: ty jesteś czepliwa istota - metry się chłopie liczą... Metry i czas. A co ciekawe masa jest wolnych ekip, które mają do wyboru albo zejść z ceną i jazda z koksem - czyli metry tłuc, albo porządnie, ale nie zarobić nic.Przy okazji: zwykłe cementy (II i III) w takich warunkach granicznych różnie się sprawdzają, a klej to ja bym naprawdę nie wierzył.U mnie dziś rano było -5C, to jeśli klajster nie chwycił to się może okazać, że wszystko trzyma się "na lodzie" Edytowane 3 Marca 2013 przez Balto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.