Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A możesz mi pokazać projekt elewacji na domkach jednorodzinnych? Bo ja nie widziałem. Na blokach owszem. Projekty w stylu, kopiuj, wklej, jedne i te same projekty na materiałach dużych firm (nie bezinteresownie) i w pizdu kołków, bo to i tak "bogaci" ludzie mieszkaja w blokach i najwyżej się jeszcze raz ociepli i podniesie fundusz remontowy ze składek.

 

Całe te docieplenia budynków to dobry interes dla producentów, projektantów,i firm wykonawczych i prezesów spółdzielni (a w szczególności dla nich) bo z termomodernizacją niewiele mają wspólnego.

 

Oczywiście, że na domku jeszcze takiego projektu nie widziałem - i pewnie długo jeszcze nie zobaczę (oczywiście, chodzi mi o ilość i rozmieszczenie łączników)

A Ty Julius, będziesz czuł się pewnie dając gwarancję 36 mcy, na styro 20 cm?bez kołków?

Bo ja jakiś taki dyskonfort czuję, a w razie W to pomocy nie dostaniesz znikąd.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 150
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Panowie a co z termoorganiką platinum 20 cm na gazobetonie klejone na klej termoorganiki do siatki - kołkować czy nie? kołki kupiłam plastikowe, bardziej dla spokoju sumienia ;) chcę zacząć w połowie marca, trochę się obawiam o przyczepność - przecierać płyty? Cokół i ściana mają grubość ocieplenia 20 cm - nie dawać listwy startowej? jeszcze jej nie kupiłam więc z chęcią odpuszczę ;) tylko czy dawać coś w zamian na granicy cokół ściana?

 

 

Skoro cokół i ściana mają jednakową grubość (20 cm) to ja bym startówki nie dawał - nic innego też tam nie dasz, po prostu jedna płaszczyzna ściany i tyle.

Przecierać płyty? ja bym nie przecierał - narobisz w ch.... :) pyłu i małych kuleczek i przez to zmniejszysz raczej przyczepność niż podwyższysz - no chyba, że przetrzeć i odkurzyć/przedmuchać solidnie czymś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co z termoorganiką platinum 20 cm na gazobetonie klejone na klej termoorganiki do siatki - kołkować czy nie? kołki kupiłam plastikowe, bardziej dla spokoju sumienia ;) chcę zacząć w połowie marca, trochę się obawiam o przyczepność - przecierać płyty? Cokół i ściana mają grubość ocieplenia 20 cm - nie dawać listwy startowej? jeszcze jej nie kupiłam więc z chęcią odpuszczę ;) tylko czy dawać coś w zamian na granicy cokół ściana?

 

Jak najbardziej przed nałożeniem kleju na płytę każdą trzeba przetrzeć. Pamiętam jak się przy tym moi fachowcy mordowali. Termoorganika w porównaniu do innych stryopianów jest dosyć twarda i parę tarek zajechali :) Powiedzieli, że użyją ich (tych zużytych) na innych domach bo ludzie w większości kupują tanie białe styro, które dosłownie "ręką" można przetrzeć. Poza tym powierzchnia grafitowego styropianu jest śliska i pewnie przez to jest slabsza przyczepność. Znajomy, kótry sprzedawał mi styropian mówił, że zdarzało się (sporadycznie, ale jednak), że klienci nie przecierali styropianu i część płyt potrafiła zjechać. Możesz nie przecierać, ale pretensje później tylko do siebie. Jeśli chcesz bez kołków to przecieraj, zagruntuj ściany przed przyklejeniem, klej nakładaj obwodowo i wewnątrz 6-8 placków. Do klejenia styropianu użyj kleju do siatki.

Edytowane przez pawko_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyyyy Piotrek grafitowy raczej przecierac niz nie przecierac.

Z ta przyczepnoscia klejow cementowych do grafitowego eps jest problem. Nie wynika on z faktu tego, ze grafitowy styropian jest grafitowy, raczej chodzi tu o temperature samej plyty w momencie klejenia.

Po rynku kraza mity na temat koniecznosci stosowania kleju do w. zbrojacej jako kleju do przyklejania styropianu. Ogolnie: nie jest to konieczne, chociaz czesc producentow zaleca klej do siatki... zaleca z 2 wzgledow: klej do siatki jest drozszy, i rzeczywiscie jest troche lepszy niz klej do klejenia styropianu. Swoja droga jest to naturalny proces kwalifikacji jakosci klejow. Skoro producent wymaga lub zaleca stosowanie kleju do siatki, oznacza to nic innego niz: marketing lub niska jakosc kleju do EPS (piach i cement)

Grafitowy styropian ktory klejony jest na zwykly klej do EPS nie powinien byc rozgrzany i goracy i tyle.... klej cementowy odpowiedniej jakosci w zupelnosci wystarczy, przy czym piszac odpowiedniej jakosci mam na mysli tu konkretnie Caparola lub STO-ISPO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej do siatki termoorganiki już mam zakupiony, cena nie była jakaś wygórowana, więc wolałam nie kombinować, tylko wziąć jeden system. Kołki mam, więc kołkowac też będę (zwłaszcza górę i narożniki, mam 8 m wysokości). Jeszcze jedno pytanie, czy nie lepiej byłoby nakładać klej na całą płytę, pacą zębatą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, czy nie lepiej byłoby nakładać klej na całą płytę, pacą zębatą?

Przeciwskazan nie ma... w zasadzie byloby to idealne rozwiazanie.

Tylko kto ma na tyle proste mury aby w ten sposob nakladac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałam bardzo "starającą się" ekipę niestety, przyjedzie styro to przyłożę płyty i zobaczę jak przylegają, termoorganika potrafi być krzywa więc się może krzywizny wyzerują ;)

Pakie duze puzzle dla wykonawcy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty Julius, będziesz czuł się pewnie dając gwarancję 36 mcy, na styro 20 cm?bez kołków?

Dam na domku. Klejenie obwodowo-punktowe, metodą Quickadex. Piana na około, a w środek 4-6 placków kleju.

 

Bo ja jakiś taki dyskonfort czuję, a w razie W to pomocy nie dostaniesz znikąd.

 

To fakt, dlategto trzeba polegać na swojej wiedzy, a nie na tym co piszą w instrukcjach i co projektują.

 

Jak najbardziej przed nałożeniem kleju na płytę każdą trzeba przetrzeć.

Przecierać znaczy szlifować???!!!! Absolutnie. Zmniejszy sie wtedy przyczepność (sprawdziłem). Chyba, że styropian utleniło, słońce, uv... To Tak. Styropian szlifuję się tylko, aby wyrównać nierówności po przyklejeniu.

 

.Jeśli chcesz bez kołków to przecieraj, zagruntuj ściany przed przyklejeniem,

Gruntowanie ścian OK. Nowych domów z pustaków ceramicznych nie gruntuję, chyba,że state zatłuszczone, bardzo chłonne., tak.

 

klej nakładaj obwodowo i wewnątrz 6-8 placków. Do klejenia styropianu użyj kleju do siatki.

Prawidłowo, pamiętać tylko, że klej ma byc odsunięty od płyty o okołow 3-4 cm.

 

yyyyy Piotrek grafitowy raczej przecierac niz nie przecierac.

Z ta przyczepnoscia klejow cementowych do grafitowego eps jest problem. Nie wynika on z faktu tego, ze grafitowy styropian jest grafitowy, raczej chodzi tu o temperature samej plyty w momencie klejenia.

Po rynku kraza mity na temat koniecznosci stosowania kleju do w. zbrojacej jako kleju do przyklejania styropianu.

(...)

Grafitowy styropian ktory klejony jest na zwykly klej do EPS nie powinien byc rozgrzany i goracy i tyle.... klej cementowy odpowiedniej jakosci w zupelnosci wystarczy, przy czym piszac odpowiedniej jakosci mam na mysli tu konkretnie Caparola lub STO-ISPO

Z grafitem jest inny problem. Wytrzymałośc klejów do grafitu faktycznie jest trochę niższa, ale w badaniach on przejdzie. Tu chodzi raczej o odkształcenia termiczne, które na graficie sa bardzo duże. Możesz mieć nawet klej z kosmosu a i tak płyty na nasłonecznionych ścianach Ci odejdą. Widziałek kilka domów z grafitem, który na drugi dzień od klejenia odszedł i to były ściany gdzie operowało słoneczko. Praca pod siatkami na graficie w lecie odpada bo ludzie Cie zamorduja za prace w tej saunie. W innych krajach rozwiązano ten problem malując płyty grafitowe na biało (Austraia chyba), ale to podnosi koszt bo to manufaktura.

 

Ogolnie: nie jest to konieczne, chociaz czesc producentow zaleca klej do siatki... zaleca z 2 wzgledow: klej do siatki jest drozszy, i rzeczywiscie jest troche lepszy niz klej do klejenia styropianu. Swoja droga jest to naturalny proces kwalifikacji jakosci klejow. Skoro producent wymaga lub zaleca stosowanie kleju do siatki, oznacza to nic innego niz: marketing lub niska jakosc kleju do EPS (piach i cement)

Klej do przyklejania i klej do przykleniania i zatapiania siatki (uniwersalny) mają takie same wymagania (przyczepność 0,08Mpa.). Zwykle jest tak, że klej do przyklejania ma te 0,08MPa a uniwersalny ma zwykle pow. 0,10MPa,więc jest lepszy(jeśli chodzi o przyczepność). Ale są różnice. Do siatki się czasami zbroi kleje, lub dodaje hydrofobizatorów, Reologia tez jest inna bo szpachluje się nim, klejem do przyklejania juz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powiedział, że praca nie może być zabawą ? :)

Jeszcze jedno pytanie i uciekam, żeby nie zaśmiecać. Czym wypełnić szczelinę między ostatnią warstwą styro a płytą osb, którą mam na szczycie attyki (obróbki blacharskie), pianką? I czy naprawdę mam gruntować ściany pod styro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o ocieplaniu w drugiej połowie marca, więc zakładam, że dużego nasłonecznienia to raczej nie będzie. Jeśli dobrze zrozumiałam, to problem z odchodzeniem płyt dotyczy świeżo przyklejonych na nasłonecznionej ścianie, raczej latem. Po pokryciu klejem i zagruntowaniu tego problemu chyba już później nie ma?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starburski: o ile wiem to nabieranie wytrzymałości trwało długie lata. Dla romańskiego chyba naście albo więcej. Ale to w ramach off-u

ewbuxxxo: na takie przecieranie styro znajomy mawia "fabryka śniegu"

W kwestii klejów - nie lubię czegoś co jest istotne i spełnia wymagania "na granicy" i ani grama więcej...

W ramach ciekawostek. Skład mieszanki Tytan Professional E - to klajster do styro i do siatki: podają że cementu (dokł: klinkieru) jest 5-25% oraz pyły.. Czyli bazą jest albo cement zwykły i dodają pyły, albo co bardziej prawdopodobne Cem II z pyłami w ilości ok 10 procent (góra 15, mój szacunek...). Do tego jakiś drobny wypełniacz i troszkę chemii... i Zaprawa o przyczepności żądanej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj raczej nie chodzi o koszt kołków, tylko mostki.

 

Dokładnie. Mało tego, jak ekipa kołkuje w takich warunkach jak dzisiaj, niskie temperatury, duza wilgotność i nie zaczekała na związanie kleju to teraz raczej trzymają Ci styropian kołki. Klej od styropianu mógł Ci się odspoić. Chyba, że czekali conajmniej kilka dni na kołkowanie w co wątpię.

 

Przy podobnych parametrach dla świętego spokoju zakołkowałem, w końcu co to za koszt :-)

 

Gorsza izolacyjność, mostki, odpojony klej od walenia po kołkach na "świeżym" kleju. Ja bym sie nie czuł spokojniejszy.

Edytowane przez Julius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Julius: ty jesteś czepliwa istota - metry się chłopie liczą... Metry i czas. A co ciekawe masa jest wolnych ekip, które mają do wyboru albo zejść z ceną i jazda z koksem - czyli metry tłuc, albo porządnie, ale nie zarobić nic.

Przy okazji: zwykłe cementy (II i III) w takich warunkach granicznych różnie się sprawdzają, a klej to ja bym naprawdę nie wierzył.U mnie dziś rano było -5C, to jeśli klajster nie chwycił to się może okazać, że wszystko trzyma się "na lodzie"

Edytowane przez Balto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...