mibie 16.07.2012 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Witam Słyszałem że nie trzeba kleić i gruntować płyt super isol produktami varmsena. Podobno można stosować do klejenia np. klej mapei elastyczny. Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ConradBeata 16.07.2012 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Witam Słyszałem że nie trzeba kleić i gruntować płyt super isol produktami varmsena. Podobno można stosować do klejenia np. klej mapei elastyczny. Co o tym sądzicie? http://forum.muratordom.pl/showthread.php?181603-Robimy-zabudow%C4%99-kominka-samemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mibie 16.07.2012 12:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 ok, czyli można, tylko zastanawia mnie czy kleić na połączeniach między płytami. Klej elastyczny czy to Atlas czy MAPEI jest odporny na temp. do 90st C. A z tego co wyczytałem 3cm SUPER ISOL nie izoluje na 100%. Czy oby na pewno nic sie nie stanie? Po drugie trzeba gruntować przed klejeniem i pytanko czy wystarczy np. unigrunt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 16.07.2012 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Witam Słyszałem że nie trzeba kleić i gruntować płyt super isol produktami varmsena. Podobno można stosować do klejenia np. klej mapei elastyczny. Co o tym sądzicie? Systemowe kleje odporne na działanie temperatur powyżej 90 stopni C Cokolkwiek i kiedykolwiek by kto napisał tutaj i gdzie indziej na forum muratora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mibie 16.07.2012 16:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 (edytowane) no tak, ale gdy takowego nie dostane u mnie na pomorzu to czy klej elastyczny wystarczy. Bo nie chce wyrzucać pieniędzy w błoto i kupować "markowy" klej za 150zeta, chyba że nie ma wyjścia. Ale gdy jest wyjście to czemu przepłacać. Zaraz jadę do marketu i zobaczę co mają może coś znajdę. Nadal nie wiem co z tym gruntem. Chciałbym jutro zacząć działać. Nadmienię tylko że moja obudowa będzie prosta. Wkład znajduję się we wnęce - zachowane odpowiednie szczeliny między wkładem a ścianą z izolacją. Muszę tylko ściany obłożyć super isolem, i zrobić front i tył kominka też z super isolu.W instrukcji mojego wkładu KFD 13kw - jest napisane że kratka bez siatki wlotu konwencyjnego to 50cm2 a wylotu to 60cm2. Czy to nie za mało? Edytowane 16 Lipca 2012 przez mibie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 16.07.2012 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Z kratkami coś nie gra. Mocno nie gra. Impregnat nie powinienpozostać odkryty we wnętrzu obudowy, bo będzie śmierdziałi emitował toksyny. Płyty odizolują klej po przyklejeniu np do ściany.Nigdy nie będzie tam więcej niż 50-60 o C, przy dobrze wentylowanejobudowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mibie 16.07.2012 18:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 (edytowane) Wg innego forum, ktoś napisał że na wlot coś ok 350cm2 a na wylot ok 400cm2. Ale to zależy od mocy wkładu. Czy takie parametry mogę przyjąć za swoje? Poza tym planuje dgp wymuszone. Ale zanim to zrobie to tylko wyprowadzę rurę z obudowy kominka na poddasze i poprowadze grawitacyjnie do jednego pokoju ponieważ poddasze jeszcze wykanczam, chyba ze mnie wczesniej wykonczy I co do wielkosci kratek to chyba trzeba tez brac pod uwagę czy bedzie dgp czy nie? Jak się myle to prosze mnie poprawic. Edytowane 16 Lipca 2012 przez mibie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 16.07.2012 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 (edytowane) No tak, dyskusje rozkręcają się.Według mnie do ściany wcale nie trzeba przyklejać płyt.Taka technologia jest zapewne tańsza, szybsza i czystsza. Pisząc o kleju miałem na myśli obudowę i grubość płyt... Co do przekrojów kratek sugeruje dostosować się do instrukcji od producenta wkładów. Większe (nawet bardzo wskazane!!!) mogą być , mniejsze NIE.Tutaj dyskusje uważam za wyczerpaną. Co innego w obudowach z innych materiałów i na innych wkładach, wtedy w zależności od potrzeb możemy dowolnie stosować kratki, albo ich nie stosować. Edytowane 17 Lipca 2012 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mibie 16.07.2012 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Jeżeli nie trzeba przyklejać płyt do ściany to czym mocować? Kołkami? Nadmienie że jedna ze ścian to komin systemowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 17.07.2012 05:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 (edytowane) Witam. Wg innego forum, ktoś napisał że na wlot coś ok 350cm2 a na wylot ok 400cm2 Mibie ... jak dasz trzykrotnie większe kratki to będzie w miarę poprawnie ... Pozdrawiam. Edytowane 17 Lipca 2012 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 17.07.2012 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 Jeżeli nie trzeba przyklejać płyt do ściany to czym mocować? Kołkami? Nadmienie że jedna ze ścian to komin systemowy Kołki, najlepiej takie długie żeby od razu rurę przewiercić Można też wcale nie dawać izolacji, kto to zobaczy?! A tak poważnie, to klej jest najprostszym rozwiązaniem. Płyty i ścianę od strony klejenia zaimpregnować. Płyty układać (przyklejać) najlepiej bez szpar. Szpary jeśli się pojawią, zasmarować klejem i na to przykręcić śrubami do drewna paski (odpadki) płyty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mibie 17.07.2012 07:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 Dzwoniłem do producenta i powiedzieli że na wlocie 1200cm2 a na wylocie 1800cm2 Wydaje mi sie że te wartości dotyczą kratek z siatką. Czy jak bym kupił tzw lufty albo kratki bez siatki to mogę zmniejszyć te parametry gdzieś o 1/3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mibie 17.07.2012 07:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 Kołki, najlepiej takie długie żeby od razu rurę przewiercić Można też wcale nie dawać izolacji, kto to zobaczy?! A tak poważnie, to klej jest najprostszym rozwiązaniem. Płyty i ścianę od strony klejenia zaimpregnować. Płyty układać (przyklejać) najlepiej bez szpar. Szpary jeśli się pojawią, zasmarować klejem i na to przykręcić śrubami do drewna paski (odpadki) płyty . ok, tak zrobię. dziękuje. PS. Mam na myśli 2 część wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mibie 17.07.2012 07:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 (edytowane) A jeszcze jedno bo nie dostałem odpowiedzi. Czym impregnować takie płyty? Zwykłym gruntem np ceresita czy unigruntem? Edytowane 17 Lipca 2012 przez mibie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.