Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

W Którym Miejscu Postawić Kocioł

markowiec

Recommended Posts

Witam,

za parę dni będą murować kominy w związku z tym muszę się zdecydować w którym miejscu będzie wyczystka i trójnik spalinowy. Jako, że nie mam doświadczenia w tej dziedzinie, to nie wiem, w którym miejscu najlepiej ustawić kocioł węglowy z podajnikiem, a tym samym, w którą stronę obrócić wlot trójnika spalinowego. Chciałem umieścić kocioł po prawej stronie od komina, tam gdzie jest 137 cm, tyle, że nie wiem czy to nie za mało miejsca? Być może lepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie kotła po lewej stronie od komina, oraz przesunięcie kanału dymowego na lewą stronę pionu instalacyjnego.

Dodatkową trudnością jest fakt, że nie zdecydowałem się jeszcze na konkretny model kotła.

Czy ktoś z doświadczeniem, mógłby się wypowiedzieć?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

kotlownia.jpg

Zależy to od tego jaki kocioł sobie wybierzesz, tylko żeby fachowcy nie zrobili Ci wejścia na 100 czy 105cm od posadzki. Zrób wejście chociaż ze 140 czy 150 od posadzki, nie będziesz miał problemu z podejściem żadnego kotła. Wyczystka żeby nie była na tej samej ściance co wlot, najlepiej żeby była na przyległej ściance (90 stopni).

Po pary przemyśleniach zdecydowałem, że tego pionu instalacyjnego tam nie będzie. Kocioł z podajnikiem (podajnik po lewej) wstawie po lewej stronie komina. Kocioł będzie musiał być z czopuchem z boku z prawej.

Planowałem trójnik spalinowy umieścić na wysokości koło 150-160. Czy w przypadku gdy czopuch w kotle będzie duzo niżej, czy będzie wtedy problem z podłączeniem się do komina?

Jak wlot jest wyżej nie ma problemu, problem powstaje wtedy jak jest za nisko. Pamiętaj jednak że z tej strony gdzie jest zasobnik jest także motoreduktor i bezpieczną odległością od najbliższej ściany jest około 50cm na obsługę w razie zablokowania ślimaka np. jakąś szczapą drewna która może znaleźć się w węglu.