markowiec 18.07.2012 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 Witam, za parę dni będą murować kominy w związku z tym muszę się zdecydować w którym miejscu będzie wyczystka i trójnik spalinowy. Jako, że nie mam doświadczenia w tej dziedzinie, to nie wiem, w którym miejscu najlepiej ustawić kocioł węglowy z podajnikiem, a tym samym, w którą stronę obrócić wlot trójnika spalinowego. Chciałem umieścić kocioł po prawej stronie od komina, tam gdzie jest 137 cm, tyle, że nie wiem czy to nie za mało miejsca? Być może lepszym rozwiązaniem będzie umieszczenie kotła po lewej stronie od komina, oraz przesunięcie kanału dymowego na lewą stronę pionu instalacyjnego. Dodatkową trudnością jest fakt, że nie zdecydowałem się jeszcze na konkretny model kotła. Czy ktoś z doświadczeniem, mógłby się wypowiedzieć? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 18.07.2012 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 Zależy to od tego jaki kocioł sobie wybierzesz, tylko żeby fachowcy nie zrobili Ci wejścia na 100 czy 105cm od posadzki. Zrób wejście chociaż ze 140 czy 150 od posadzki, nie będziesz miał problemu z podejściem żadnego kotła. Wyczystka żeby nie była na tej samej ściance co wlot, najlepiej żeby była na przyległej ściance (90 stopni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowiec 19.07.2012 06:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Po pary przemyśleniach zdecydowałem, że tego pionu instalacyjnego tam nie będzie. Kocioł z podajnikiem (podajnik po lewej) wstawie po lewej stronie komina. Kocioł będzie musiał być z czopuchem z boku z prawej.Planowałem trójnik spalinowy umieścić na wysokości koło 150-160. Czy w przypadku gdy czopuch w kotle będzie duzo niżej, czy będzie wtedy problem z podłączeniem się do komina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania